Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(4)
Status
only on-site
(4)
available
(1)
Branch
Magazyny
(1)
Czytelnie
(4)
Author
Barteczko Krzysztof
(1)
Gołembski Grzegorz
(1)
Grabowski Jan (1942- )
(1)
Jalinik Mikołaj
(1)
Jaroszewska-Brudnicka Renata
(1)
Sokołowski Dariusz (geografia)
(1)
Wrzosek Anna
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(3)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Subject
TURYSTYKA
(4)
USŁUGI
(2)
GLOBALIZACJA
(1)
GOSPODARKA TERENOWA
(1)
Subject: time
1989-
(2)
Genre/Form
DANE STATYSTYCZNE
(1)
5 results Filter
Book
In basket
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Turystyka nale┼╝y do wyj─ůtkowo dynamicznych zjawisk wsp├│┼éczesno┼Ťci. Jej szybki rozw├│j wi─ů┼╝e si─Ö m.in. ze wzrostem liczby uczestnik├│w ruchu turystycznego, ilo┼Ťciowym i jako┼Ťciowym rozwojem bazy turystycznej oraz stopniowym poszerzaniem penetrowanych obszar├│w. W drugiej po┼éowie XX wieku turystyka przekszta┼éci┼éa si─Ö z elitarnego ruchu, dost─Öpnego nielicznym uczestnikom, w masowy ruch spo┼éeczny, w kt├│rym uczestniczy w skali ┼Ťwiata ponad miliard os├│b rocznie, generuj─ůcy w tym samym czasie dochody przekraczaj─ůce bilion dolar├│w ameryka┼äskich. W zwi─ůzku z tak du┼╝ym znaczeniem gospodarczym turystyka sta┼éa si─Ö ┼║r├│d┼éem dochod├│w, o kt├│re konkuruj─ů przedsi─Öbiorstwa i regiony. Zabieganie o klienta sk┼éania animator├│w turystyki do wdra┼╝ania nowych, coraz bardziej wydajnych, form zarz─ůdzania, do poszukiwania ┼║r├│de┼é finansowania, zapewniaj─ůcych przewag─Ö nad konkurencj─ů, a tak┼╝e do tworzenia coraz bardziej r├│┼╝norodnych produkt├│w turystycznych. Niniejsze opracowanie powsta┼éo przy udziale kilkunastu Autor├│w z r├│┼╝nych o┼Ťrodk├│w naukowych i samorz─ůd├│w. Porusza ono niekt├│re zagadnienia wchodz─ůce w zakres zarysowanej wy┼╝ej problematyki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15390 XX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Authority data
Book
In basket
Obecnie dynamicznie zmieniaj─ů si─Ö uwarunkowania dzia┼éalno┼Ťci podmiot├│w turystycznych, gdy┼╝ zmieniaj─ů si─Ö potrze-by konsument├│w, wyst─Öpuje ostra rywalizacja pomi─Ödzy us┼éugodawcami, pog┼é─Öbiaj─ů si─Ö procesy globalizacji na rynku ┼Ťwiatowym. Du┼╝ego znaczenia nabieraj─ů problemy przewagi konkurencyjnej, sama konkurencyjno┼Ť─ç, jak te┼╝ zasoby konkurencyjne. Nie ma te┼╝ uniwersalnej teorii okre┼Ťlaj─ůcej poj─Öcie konkurencyjno┼Ťci," ani te┼╝ zunifikowanych miar i narz─Ödzi do jej mierzenia. Te poj─Öcia dotycz─ů za-r├│wno poszczeg├│lnych podmiot├│w turystycznych, jak i ca┼éej bran┼╝y turystycznej. Celem monografii jest stworzenie mo┼╝liwo┼Ťci zaprezentowania wynik├│w bada┼ä prowadzonych w r├│┼╝nych o┼Ťrodkach naukowych, dotycz─ůcych konkurencyjno┼Ťci produkt├│w r├│┼╝nych bran┼╝ turystycznych. Monografia jest zbiorem uj─Ö─ç teoretycznych, dotycz─ůcych przyk┼éad├│w rozwoju produkt├│w turystycznych, jak te┼╝ koncepcji analiz i bada┼ä zjawisk innowacyjnych oraz zachowa┼ä wobec konsumenta.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9926 XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 351-371.
Zwi─Ökszenie konkurencyjno┼Ťci region├│w poprzez rozw├│j turystyki jest kluczem do bogacenia si─Ö przedsi─Öbiorstw, samorz─ůd├│w i lokalnych spo┼éeczno┼Ťci. Dlatego niezb─Ödne jest poznanie czynnik├│w wp┼éywaj─ůcych na konkurencyjno┼Ť─ç region├│w - analiza zasob├│w. Umo┼╝liwi to okre┼Ťlenie sposob├│w zwi─Ökszania konkurencyjno┼Ťci region├│w. Z pewno┼Ťci─ů do najwa┼╝niejszych z nich nale┼╝y wzrost przedsi─Öbiorczo┼Ťci firm i samorz─ůd├│w dzia┼éaj─ůcych w regionach turystycznych. Ksi─ů┼╝ka jest efektem bada┼ä ekspert├│w turystyki zaproszonych do uczestnictwa w Gremium Ekspert├│w.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8972 XX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Ksi─ů┼╝ka dost─Öpna r├│wnie┼╝ w wersji elektronicznej na p┼éycie CD o sygn. CD.19.
Ksi─ů┼╝ka przedstawia analiz─Ö pozycji konkurencyjnej Polski i okreslenie przewag konkuencyjnych polskiego produktu turystycznego w por├│wnaniu do produktu turystycznego wybranych kraj├│w Unii Europejskiej na tle og├│lnych tendencji w turystyce ┼Ťwiatowej. Wskazuje r├│wnie┼╝ wnioski i propozycje dzia┼éa┼ä, kt├│re prowadzi┼éyby do poprawy pozycji konkurencyjnej polskiej turystyki na mi─Ödzynarodowym rynku turystycznym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. B.662 [Magazyn 2] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. B.652 XX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again