Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(30)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(27)
available
(17)
unavailable
(1)
Branch
Magazyny
(9)
Wypo┼╝yczalnie
(9)
Czytelnie
(27)
Author
Gordon Thomas (1918-2002)
(3)
Janowski Andrzej (1935- )
(2)
Kosyrz Zdzisław
(2)
Zi├│┼ékowska Beata (1967- )
(2)
Bardziejewska Mariola (1969- )
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Brzezi┼äska Anna (1949- )
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Iłendo-Milewska Agnieszka
(1)
Jurkowski Andrzej (1935- )
(1)
King Gail (1949- )
(1)
Koc├│r Maria
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Kowalik Stanis┼éaw (1947- )
(1)
Libiszowska-┼╗├│┼étkowska Maria (1945- )
(1)
Mieszalski Stefan (1946- )
(1)
Migdał Kazimierz
(1)
Myszkowska-Litwa Marta (1975- )
(1)
Niemierko Boles┼éaw (1935- )
(1)
Ochma┼äski Marian (1936- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(1)
Pilecka W┼éadys┼éawa (1948- )
(1)
Piotrowski Przemys┼éaw (1968- )
(1)
Putkiewicz Zygmunt
(1)
Pytka Les┼éaw (1947- )
(1)
Rudkowska Gra┼╝yna
(1)
Rylke Hanna
(1)
Rzepa Tadeusz (1950- )
(1)
Seweryńska Anna Maria
(1)
Sobczak Sławomir
(1)
Strelau Jan
(1)
Szu┼Ťcik Urszula
(1)
Weiner Agnieszka
(1)
Wrona Leszek
(1)
Wycisk Jowita (1971- )
(1)
Zab┼éocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zaj─ůczkowski Krzysztof (pedagogika)
(1)
Year
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(4)
1970 - 1979
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(30)
Language
Polish
(30)
Subject
UCZNIOWIE
(24)
NAUCZYCIELE
(7)
NAUCZANIE
(6)
DZIECKO
(5)
PEDAGOGIKA
(2)
PODR─śCZNIKI
(2)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(2)
UCZNIOWIE GIMNAZJÓW
(2)
WYCHOWAWSTWO
(2)
AGRESYWNO┼Ü─ć
(1)
AUTODESTRUKTYWNO┼Ü─ć
(1)
CZAS WOLNY od PRACY
(1)
CZAS WOLNY od PRACY UCZNIA
(1)
DOJRZA┼üO┼Ü─ć SZKOLNA
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
Dziecko z niepe┼énosprawno┼Ťci─ů intelektualn─ů
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
GIMNAZJA
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
GRY SPORTOWE
(1)
INTELIGENCJA (psychol.)
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MUZYKA
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
M┼éodzie┼╝ z niepe┼énosprawno┼Ťci─ů intelektualn─ů
(1)
NARKOMANIA
(1)
NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
(1)
OCENY SZKOLNE
(1)
ODPOCZYNEK
(1)
OD┼╗YWIANIE
(1)
OSOBOWO┼Ü─ć
(1)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
POSTAWY
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA
(1)
PRZEMOC
(1)
PRZEMOC w SZKOLE
(1)
PSYCHOLOGIA
(1)
PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
RODZINA
(1)
RZECZYWISTO┼Ü─ć WIRTUALNA
(1)
Rozw├│j psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
SAMOOKALECZENIE
(1)
SZKOLNICTWO
(1)
TURYSTYKA
(1)
UCZENIE SI─ś
(1)
UCZNIOWIE KLAS POCZ─äTKOWYCH
(1)
UCZNIOWIE SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
(1)
UCZNIOWIE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
(1)
UMUZYKALNIANIE
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
WYCHOWANIE
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
ZACHOWANIE
(1)
ZDOLNOŚCI
(1)
Subject: time
1989-
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
30 results Filter
Book
In basket
Ksi─ů┼╝ka porusza kwestie zwi─ůzane - z jednej strony z zasobami, potencja┼éami i mo┼╝liwo┼Ťciami, jakimi dysponuje dorastaj─ůcy cz┼éowiek z uwagi na zmiany dokonuj─ůce si─Ö w r├│┼╝nych obszarach jego funkcjonowania: tworzenie ┼Ťwiatopogl─ůdu, norm moralnych, jako┼Ť─ç ┼╝ycia. Z drugiej strony autorzy poszukuj─ů odpowiedzi na pytania, jakiego rodzaju oddzia┼éywania zewn─Ötrzne tworz─ů najlepszy do tego wieku kontekst rozwoju. Ksi─ů┼╝ka u┼éatwi zrozumienie problem├│w i l─Ök├│w do┼Ťwiadczanych przez dorastaj─ůc─ů m┼éodzie┼╝.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2670.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Wychowanie bez pora┼╝ek w szkole / Thomas Gordon. - Wyd. 9. - Warszawa : Instytut Wydawniczy Pax, 2007. - 393, [1] s. ; 20 cm.
Thomas Gordon w swojej bestsellerowej ksi─ů┼╝ce zwraca si─Ö tym razem do nauczycieli. Nie jest to jednak typowy podr─Öcznik metodyki. Autor proponuje nauczycielom proste metody post─Öpowania, kt├│re pozwol─ů uczyni─ç stosunki w szkole bardziej partnerskimi i efektywniej wykorzysta─ç czas lekcyjny, by nie marnowa─ç go codziennie na rozwi─ůzywanie nieuniknionych konflikt├│w oraz wprowadzanie i utrzymywanie dyscypliny.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.6048 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.6049.V.2 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7303.V.2 [Czytelnia B], 7302.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 1881 [Magazyn 2] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2850 [Magazyn 1], P.2849 [Magazyn 1] (2 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Zaburzenia ┼╝ywienia oraz okaleczanie si─Ö cz─Östo ze sob─ů wsp├│┼éwyst─Öpuj─ů. Budz─ů l─Ök i niezrozumienie otoczenia, stanowi─ůc tym samym wyzwanie dla profesjonalist├│w zajmuj─ůcych si─Ö pomaganiem. Tymczasem dla m┼éodych ludzi zachowania te bywaj─ů drog─ů do realizacji wa┼╝nych potrzeb. Wzmacniaj─ů poczucie w┼éasnej warto┼Ťci, bywaj─ů sposobem kontrolowania w┼éasnego ┼╝ycia lub strategi─ů radzenia sobie z silnymi emocjami, kt├│re towarzysz─ů kryzysowi to┼╝samo┼Ťci okresu dorastania. Autorzy adresuj─ů ksi─ů┼╝k─Ö przede wszystkim do os├│b, kt├│re pozostaj─ů w kontakcie z m┼éodzie┼╝─ů i czuj─ů si─Ö odpowiedzialne za wspieranie prawid┼éowego jej rozwoju. Kieruj─ů j─ů do wychowawc├│w, nauczycieli i opiekun├│w szk├│┼é, internat├│w, szpitali, ┼Ťwietlic socjoterapeutycznych i dom├│w dziecka. Osoby te cz─Östo jako pierwsze odbieraj─ů sygna┼éy o autodestruktywnych tendencjach wychowank├│w. Z odpowiedni─ů wiedz─ů mog─ů sta─ç si─Ö nieocenionym ┼║r├│d┼éem wsparcia emocjonalnego i informacyjnego, przeciwdzia┼éa─ç pog┼é─Öbianiu problemu, budzi─ç motywacj─Ö do korzystania z profesjonalnej pomocy oraz inicjowa─ç dzia┼éania profilaktyczne w┼Ťr├│d koleg├│w os├│b dotkni─Ötych problemem autodestruktywno┼Ťci.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8696.III.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10156.III.9 [Czytelnia B], 10155.III.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
(Kompetentny Nauczyciel)
Ksi─ů┼╝ka prezentuje najwa┼╝niejsze zagadnienia z zakresu praktycznej pedagogiki terapeutycznej. Wskazuje nauczycielom problemy, jakie mog─ů napotka─ç w swojej pracy oraz podaje mo┼╝liwe sposoby reagowania. Wyra┼║nie okre┼Ťla kompetencje nauczyciela w zakresie doradztwa uczniom i uczula na etyczny wymiar relacji mi─Ödzy nauczycielem a potrzebuj─ůcym pomocy uczniem .
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.1930 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3208.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Bibliogr. s. 188-195.
Ksi─ů┼╝ka zawiera wiele cennych informacji o zachowaniach nastolatk├│w w ┼Ťrodowisku szkol┬şnym, w roli ucznia oraz w relacjach z r├│wie┼Ťnikami. Autorka analizuje problematyk─Ö rozwoju osobowego z perspektywy nast─Öpuj─ůcych koncepcji psychologicznych: behawiorystycznej, psychodynamicznej, poznawczej i humanistycznej, przedstawia r├│wnie┼╝ istot─Ö zachowa┼ä konwencjonalnych i dysfunkcjonalnych m┼éodzie┼╝y, podkre┼Ťla rozwojowe znaczenie zaburze┼ä zachowania. Wyniki przeprowadzonych bada┼ä dostarczaj─ů istotnych informacji do analiz i wniosk├│w, pozwalaj─ů bowiem na opracowanie odpowiednich program├│w profilaktycznych i terapeutycznych dla m┼éodzie┼╝.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7512.III.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8524.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
W ksi─ů┼╝ce przedstawione s─ů dziedziny ┼╝ycia ucznia, kt├│re powinny by─ç przedmiotem poznania nauczyciela oraz podstawowe metody, kt├│re mog─ů mu u┼éatwi─ç to poznanie. Ksi─ů┼╝ka zawiera r├│wnie┼╝ wskaz├│wki dotycz─ůce konstruowania prostych, praktycznych narz─Ödzi niezb─Ödnych nauczycielowi do uzyskania potrzebnych informacji. W cz─Ö┼Ťci pierwszej ksi─ů┼╝ki om├│wiono dziedziny zdobywania informacji. W poszczeg├│lnych rozdzia┼éach tej cz─Ö┼Ťci wyodr─Öbniono podrozdzia┼éy - has┼éa sygnalizuj─ůce podstawowe zagadnienia, o kt├│rych nauczyciel powinien wiedzie─ç. Te zagadnienia to wybrane w┼éa┼Ťciwo┼Ťci psychiczne uczni├│w, zjawiska zachodz─ůce w zespole wychowank├│w, ich postawy, warto┼Ťci i aspiracje, ich stosunek do nauki szkolnej, pozaszkolne zaj─Öcia uczni├│w, ich ┼Ťrodowisko spo┼éeczne, oraz zagro┼╝enia narkotykami. Jest tu r├│wnie┼╝ uwzgl─Ödnione poznawanie przez nauczyciela w┼éasnej pracy. W drugiej cz─Ö┼Ťci ksi─ů┼╝ki przedstawione s─ů metody zbierania informacji. Om├│wiony jest tu ca┼éokszta┼ét dzia┼éa┼ä rozpoznawczych dotycz─ůcych uczni├│w, kt├│re powinien podejmowa─ç nauczyciel wy┼╝szych klas szko┼éy podstawowej, gimnazjum i szko┼éy ┼Ťredniej. Lektura odpowiednio dobranych fragment├│w ksi─ů┼╝ki umo┼╝liwia skonstruowanie narz─Ödzi badawczych do zbierania informacji o uczniu lub o zespole uczniowskim. Nauczyciel w cz─Ö┼Ťci pierwszej wyszukuje interesuj─ůcy go temat, na kt├│ry chce zebra─ç informacje. Tu dowiaduje si─Ö, jakie narz─Ödzie badawcze jest dla danego tematu najbardziej odpowiednie, i si─Öga do cz─Ö┼Ťci drugiej ksi─ů┼╝ki, w kt├│rej przedstawiona jest metoda konstruowania wybranego narz─Ödzia i przeprowadzenia badania za jego pomoc─ů. Uzyskuje w ten spos├│b wiarygodn─ů informacj─Ö, cz─Östo niezwykle pomocn─ů w dzia┼éaniach wychowawczych."
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 1968.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
W wychowaniu intelektualnym zwraca si─Ö uwag─Ö na osobowo┼Ť─ç umys┼éow─ů cz┼éowieka. Wa┼╝ne s─ů takie cechy, jak: otwarto┼Ť─ç na wiedz─Ö, dociekliwo┼Ť─ç naukowa, d─ů┼╝enie do prawdy, wytrwa┼éo┼Ť─ç, ale jednocze┼Ťnie zdolno┼Ť─ç selekcji wiedzy i krytyczne oceny nap┼éywaj─ůcych informacji. Autorka traktuje cz┼éowieka jako jedno┼Ť─ç psychofizyczn─ů. Wyodr─Öbnienie sfery intelektualnej (wychowania intelektualnego) ma charakter poznawczy i s┼éu┼╝y lepszemu uzmys┼éowieniu pedagogom ÔÇô zar├│wno teoretykom, jak i praktykom ÔÇô mo┼╝liwo┼Ťci oraz potrzeb w zakresie wychowania intelektualnego, ze szczeg├│lnym uwzgl─Ödnieniem konieczno┼Ťci jego realizowania w szkole. Wykorzystanie wiedzy o wychowaniu intelektualnym w praktyce edukacyjnej mo┼╝e stworzy─ç szans─Ö uzyskania wysokiego poziomu rozwoju intelektualnego, og┼éady, obycia oraz kultury umys┼éowej u uczni├│w.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.5250.V.2 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6463.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Charakterystyczn─ů cech─ů tego podr─Öcznika, r├│┼╝ni─ůc─ů go od dotychczas stosowanych w nauczaniu psychologii w naszym kraju, jest to, i┼╝ koresponduje on w ca┼éej pe┼éni z obowi─ůzuj─ůcym obecnie programem nauczania psychologii na wszystkich kierunkach i specjalno┼Ťciach nauczycielskich (opr├│cz pedagogiki). Uczynienie programu studi├│w podstaw─ů do napisania podr─Öcznika by┼éo mo┼╝liwe g┼é├│wnie dzi─Öki temu, ┼╝e autor programu jest zarazem wsp├│┼éautorem podr─Öcznika. Aby zorientowa─ç si─Ö, czy opracowana przez nas koncepcja podr─Öcznika odpowiada oczekiwaniom kadry nauczaj─ůcej psychologii na kierunkach nauczycielskich, rozes┼éali┼Ťmy do kilkunastu wy┼╝szych uczelni konspekt podr─Öcznika z pro┼Ťb─ů o wyra┼╝enie o nim opinii. Uzyskane przez nas w ten spos├│b uwagi krytyczne pozwoli┼éy na wprowadzenie szeregu zmian do struktury i tre┼Ťci podr─Öcznika, a jednocze┼Ťnie utwierdzi┼éy nas w przekonaniu, ┼╝e rezygnacja z przedstawienia kursu psychologii dla nauczycieli wed┼éug poszczeg├│lnych dyscyplin psychologicznych i uj─Öcie materia┼éu w grupy zagadnie┼ä z punktu widzenia ich zwi─ůzku z przygotowaniem do pracy nauczycielskiej jest s┼éuszna.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2244.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Niniejsza ksi─ů┼╝ka dotyczy podstawowych zagadnie┼ä dzia┼éalno┼Ťci wychowawcy oraz warunk├│w jego pracy. Rozleg┼éo┼Ť─ç omawianych problem├│w pokazuje, ┼╝e przyj─Öta wyk┼éadnia teoretyczna, metodyczna i interpretacyjna stanowi jedno z mo┼╝liwych uj─Ö─ç tego, co w lekturze dost─Öpne. Nie jest to poradnik dla wychowawc├│w, nauczycieli, prze┼éo┼╝onych, czy rodzic├│w. Jest pr├│b─ů szerszego spojrzenia na osobowo┼Ť─ç wychowawcy, kt├│ry w swojej dzia┼éalno┼Ťci nie kieruje si─Ö tylko teoriami o egzystencji wychowanka, lecz zwraca uwag─Ö na jego indywidualne mo┼╝liwo┼Ťci i potrzeby. Taki wychowawca nigdy nie b─Ödzie redukowa┼é wychowanka do narzuconego wzorca.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5097.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 372-401. Indeksy.
Pierwszy od dwudziestu lat, nowoczesny podr─Öcznik podejmuj─ůcy ca┼éo┼Ťciowo problematyk─Ö psychologii kszta┼écenia w odniesieniu do polskiego systemu edukacji. Prezentuje podstawow─ů wiedz─Ö z zakresu psychologii rozwoju dzieci i m┼éodzie┼╝y dobran─ů pod k─ůtem potrzeb nauczycieli kszta┼éc─ůcych w szko┼éach podstawowych, gimnazjach i szko┼éach ┼Ťrednich r├│┼╝nego typu. Omawia najwa┼╝niejsze i najtrudniejsze problemy edukacyjne wed┼éug wsp├│lnego schematu teoretycznego: prezentacja konkretnego przypadku ilustruj─ůcego konkretny problem edukacyjny, wszechstronne i pog┼é─Öbione naukowe wyja┼Ťnienie problemu, ukazanie praktycznych implikacji wynikaj─ůcych z przestawionej wiedzy i dotycz─ůcych praktycznych dzia┼éa┼ä nauczycieli s┼éu┼╝─ůcych rozwi─ůzaniu okre┼Ťlonego problemu edukacyjnego, propozycje praktycznych dzia┼éa┼ä i zastosowania wiedzy psychologicznej w praktyce edukacyjnej, elementy u┼éatwiaj─ůce przyswojenie wiedzy: schematy, wykresy, ramki, wyr├│┼╝nienia definicji i najwa┼╝niejszych poj─Ö─ç.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12869.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Literatura Pedagogiczna)
Autorka, wykorzystuj─ůc w┼éasne do┼Ťwiadczenie terapeutyczne i edukacyjne, przedstawia zagadnienia, kt├│re w zwi─ůzku z tymi zjawiskami powinni pozna─ç doro┼Ťli. Omawia mechanizmy wchodzenia dzieci w sytuacje zagro┼╝enia, wyja┼Ťnia, dlaczego to robi─ů, co sprzyja, a co zapobiega ich destrukcyjnym zachowaniom. Ponadto wskazuje, jak powinni dzia┼éa─ç, post─Öpowa─ç doro┼Ťli aby pom├│c swoim dzieciom. Ksi─ů┼╝ka ma wybitne walory praktyczne, zawiera przyk┼éady z ┼╝ycia, autorka proponuje programy edukacyjne, interwencyjne i profilaktyczne, kt├│re mo┼╝na w┼é─ůczy─ç do ka┼╝dego systemu wychowawczego. Wchodz─ůca reforma edukacji wytworzy┼éa ju┼╝ na takie opracowanie bardzo du┼╝e zapotrzebowanie. Zawiera ono niezwykle cenny materia┼é dla olbrzymiej grupy profesjonalist├│w-nauczycieli (600 tys.), os├│b zaanga┼╝owanych w profilaktyk─Ö (kilkadziesi─ůt tysi─Öcy) oraz wielotysi─Öcznego ┼Ťrodowiska ruch pomocy psychologicznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3136.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Podr─Öcznik zosta┼é napisany z nadziej─ů, i┼╝ ka┼╝dy student- bez wzgl─Ödu na dziedzin─Ö wiedzy, kt├│ra stanowi podstawowy przedmiot jego studi├│w- znajdzie w nim interesuj─ůce go tre┼Ťci. Autorzy staraj─ů si─Ö przekaza─ç Czytelnikowi nie tylko najnowsze osi─ůgni─Öcia psychologii jako nauki, ale r├│wnie┼╝ ukaza─ç jej praktyczne znaczenie w dzia┼éalno┼Ťci nauczyciela.Pytania i problemy formu┼éowane w ko┼äcowej cz─Ö┼Ťci ka┼╝dego rozdzia┼éu mog─ů by─ç pomocne w strukturalizacji zdobytej wiedzy oraz sk┼éania─ç do przemy┼Ťle┼ä i poszukiwa┼ä u┼éatwiaj─ůcych czytelnikowi tworzenie osobistej koncepcji dydaktyczno- wychowawczej dzia┼éalno┼Ťci nauczyciela.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5292 [Magazyn 1], P.5291 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.4904.III.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5469.III.4 [Czytelnia B], 5468.III.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Przymus i dyscyplina to elementy sztucznego ┼Ťrodowiska stworzonego przez szko┼é─Ö. Wszystko, co sztuczne, wymy┼Ťlone i stworzone przez cz┼éowieka jest jednak zawodne, niepewne, a niekiedy niebezpieczne. Tym samym szko┼éa jest skazana na pos┼éugiwanie si─Ö sztucznymi, a przez to niepewnymi i zawodowymi mechanizmami wp┼éywania na uczni├│w i utrzymywania wewn─Ötrznego ┼éadu. S─ů te mechanizmy zawodne, poniewa┼╝ nie daj─ů nam gwarancji, ┼╝e doprowadz─ů nas do tego, czego chcemy. S─ů to mechanizmy niepewne, poniewa┼╝ podmywane i dr─ů┼╝one, mog─ů run─ů─ç, doprowadzaj─ůc do kataklizmu. S─ů to tak┼╝e mechanizmy niebezpieczne, poniewa┼╝ mog─ů doprowadzi─ç do tego, czego wcale nie chcemy. G┼é├│wne ┼║r├│d┼éa przymusu jako okoliczno┼Ťci towarzysz─ůcej kszta┼éceniu w szkole wi─ů┼╝─ů si─Ö z prawnie usankcjonowanym obowi─ůzkiem szkolnym, za formalnym charakterem szkolnej organizacji jako instytucji, z ideacyjno┼Ťci─ů kszta┼écenia, z prospektywnym charakterem jego cel├│w i tre┼Ťci programowych, z funkcj─ů stymulowania rozwoju uczni├│w oraz z nieoficjalnym programem szko┼éy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.797 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.798.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Osobowo┼Ť─ç wychowawcy / Zdzis┼éaw Kosyrz. - Wyd. 3 rozsz. i popr. - Warszawa : Agencja Wydawnicza CB, 1997. - 266, [2] ; 20 cm.
G┼é├│wnym celem publikacji jest rozszerzenie o┼╝ywienia dzia┼éalno┼Ťci wychowawczej, zaktywizowanie ca┼éej kadry nauczycieli i wychowawc├│w w tej dziedzinie, wytr─ůcenie z chwilowego zastyg┼éego stanu. Podj─Öto pr├│b─Ö zaprezentowania pedagogicznego sposobu widzenia spraw zwi─ůzanych z rozwojem i doskonaleniem osobowo┼Ťci wychowawcy. Praca sk┼éada si─Ö z 10 rozdzia┼é├│w i ka┼╝dy z nich stanowi odr─Öbn─ů ca┼éo┼Ť─ç.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2279.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., tak┼╝e przy rozdz.
Ta ksi─ů┼╝ka - to z jednej strony doskona┼éy podr─Öcznik dla wszystkich kierunk├│w pedagogicznych na wy┼╝szych uczelniach, za┼Ť z drugiej -materia┼é do refleksji, przemy┼Ťle┼ä i dyskusji dla nauczycieli. Jak pisze Autor we Wprowadzeniu: tematem tej ksi─ů┼╝ki ... jest kompetencja w zakresie dawania sobie rady z klas─ů. W ksi─ů┼╝ce zosta┼éy pokr├│tce przedstawione r├│┼╝ne teorie pedagogiczne i zdefiniowane terminy, z kt├│rymi Czytelnik - obecny lub przysz┼éy nauczyciel - musi by─ç oswojony. Ka┼╝dy rozdzia┼é ko┼äczy si─Ö ─çwiczeniami, kt├│re stanowi─ů dobry materia┼é dydaktyczny dla student├│w, a dla nauczycieli - materia┼é do refleksji. Autor podaje wzory ankiet s┼éu┼╝─ůce poznawaniu zespo┼é├│w uczniowskich, prezentuje wyniki bada┼ä na temat system├│w szkolnych, przedstawia r├│wnie┼╝ swoje refleksje na temat stanu polskiej o┼Ťwiaty i kierunk├│w, jakimi - jego zdaniem - powinno pod─ů┼╝a─ç reformowanie systemu. Nie podsuwaj─ůc gotowych recept, daje bogaty materia┼é do wniosk├│w i przemy┼Ťle┼ä. Ogromna bibliografia podpowiada Czytelnikowi lektury, z kt├│rymi, by─ç mo┼╝e, chcia┼éby si─Ö zapozna─ç. Autor jest jednym z najwybitniejszych polskich pedagog├│w; jest autorem kilkunastu ksi─ů┼╝ek i kilkudziesi─Öciu artyku┼é├│w.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 1963.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Emocjonalno-spo┼éeczne uwarunkowania dojrza┼éo┼Ťci szkolnej to kolejne zagadnienie, kt├│re jest podejmowane przez psycholog├│w i pedagog├│w, pochylaj─ůcych si─Ö nad dzieckiem wkraczaj─ůcym w mury szkolne po to, by te uwarunkowania pozna─ç i dziecku pom├│c. W publikacji psychologowie i pedagodzy staraj─ů si─Ö uog├│lni─ç rezultaty swych bada┼ä buduj─ůc mniej lub bardziej zaawansowane teorie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8650.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr.
Niniejsze opracowanie adresowane jest do nauczycieli gimnazj├│w. Zgodnie z celami polityki edukacyjnej ka┼╝da szko┼éa powinna realizowa─ç zadania w zakresie szeroko poj─Ötej dzia┼éalno┼Ťci profilaktycznej. Aby dzia┼éania profilaktyczne mog┼éy przynosi─ç wymierne efekty, musz─ů by─ç prawid┼éowo zaplanowane i zrealizowane. Nale┼╝y r├│wnie┼╝ oceni─ç ich skuteczno┼Ť─ç. W ksi─ů┼╝ce om├│wiono miedzy innymi etapy procedury planowania i wprowadzania w ┼╝ycie szkolnego programu profilaktycznego. Istotn─ů pomoc─ů dla nauczycieli s─ů informacje znajduj─ůce si─Ö na ko┼äcu opracowania: wykaz sprawdzonych w praktyce program├│w profilaktycznych, literatura przedmiotu oraz zestaw za┼é─ůcznik├│w, kt├│re mog─ů by─ç potrzebne osobom projektuj─ůcym i realizuj─ůcym profilaktyk─Ö w szkole (wyb├│r narz─Ödzi badawczych, wybrane fragmenty uregulowa┼ä prawnych, itd.).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14212.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Studia i Monografie / Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu ISSN 0239-6009)
Bibliogr. s. 118-125
Gry, zabawy i ─çwiczenia z pi┼ék─ů nale┼╝─ů do najbardziej lubianych przez dzieci form aktywno┼Ťci ruchowej, w kt├│rych r├│┼╝norodno┼Ť─ç, niepowtrzalno┼Ť─ç, dynamika, zdobywanie do┼Ťwiadcze┼ä spo┼éecznych, emocjonalnych, umys┼éowych, mo┼╝liwo┼Ť─ç doznawania rado┼Ťci i przyjemno┼Ťci staj─ů si─Ö dla nich niezaprzeczalnymi warto┼Ťciami. Niniejsza publikacja to podsumowanie wielu lat bada┼ä i studi├│w nad kreacyjnymi i rekreacyjnymi warto┼Ťciami ─çwicze┼ä, zabaw i gier z pi┼ék─ů w rozwoju indywidualnym ucznia. Nowa wersja ksi─ů┼╝ki jest uzupe┼éniona m.in. o podstawy teoretyczne innowacyjnego wykorzystania w wychowaniu fizycznym aktywno┼Ťci ruchowej z pi┼ék─ů oraz struktur─Ö post─Öpowania dydaktyczno-wychowawczego nauczyciela w tworzeniu ┼Ťrodk├│w koryguj─ůcych zachowania uczni├│w aktywno┼Ťci─ů ruchow─ů z pi┼ék─ů.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8296 [Magazyn 1] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again