Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(31)
Forma i typ
Książki
(31)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(27)
dostępne
(18)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(9)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(11)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(28)
Autor
Gordon Thomas (1918-2002)
(3)
Janowski Andrzej (1935- )
(2)
Kosyrz Zdzisław
(2)
Ziółkowska Beata (1967- )
(2)
Bardziejewska Mariola (1969- )
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Iłendo-Milewska Agnieszka
(1)
Jurkowski Andrzej (1935- )
(1)
King Gail (1949- )
(1)
Kocór Maria
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria (1945- )
(1)
Mieszalski Stefan (1946- )
(1)
Migdał Kazimierz
(1)
Myszkowska-Litwa Marta (1975- )
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Piotrowski Przemysław (1968- )
(1)
Putkiewicz Zygmunt
(1)
Rudkowska Grażyna
(1)
Rylke Hanna
(1)
Rzepa Tadeusz (1950- )
(1)
Seweryńska Anna Maria
(1)
Strelau Jan
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Weiner Agnieszka
(1)
Wrona Leszek
(1)
Wycisk Jowita (1971- )
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zajączkowski Krzysztof (pedagogika)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(4)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(31)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Psychologowie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
UCZNIOWIE
(23)
NAUCZYCIELE
(7)
NAUCZANIE
(6)
DZIECKO
(4)
PEDAGOGIKA
(2)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(2)
UCZNIOWIE GIMNAZJÓW
(2)
WYCHOWAWSTWO
(2)
AGRESYWNOŚĆ
(1)
AUTODESTRUKTYWNOŚĆ
(1)
CZAS WOLNY od PRACY
(1)
CZAS WOLNY od PRACY UCZNIA
(1)
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
GIMNAZJA
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
GRY SPORTOWE
(1)
INTELIGENCJA (psychol.)
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MUZYKA
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
NARKOMANIA
(1)
NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
(1)
OCENY SZKOLNE
(1)
ODPOCZYNEK
(1)
ODŻYWIANIE
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
POSTAWY
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA
(1)
PRZEMOC
(1)
PRZEMOC w SZKOLE
(1)
PSYCHOLOGIA
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
RODZINA
(1)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
SAMOOKALECZENIE
(1)
SZKOLNICTWO
(1)
TURYSTYKA
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(1)
UCZNIOWIE SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
(1)
UCZNIOWIE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
(1)
UMUZYKALNIANIE
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
WYCHOWANIE
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
ZACHOWANIE
(1)
ZDOLNOŚCI
(1)
Zachowanie prospołeczne
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Opracowanie
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
uczeń
(4)
dzieci
(3)
psychologia
(3)
gimnazjum
(2)
nauczyciel
(2)
szkoła
(2)
agresja
(1)
aktywność fizyczna
(1)
aktywność ruchowa
(1)
autyzm
(1)
czas wolny
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
gry ruchowe
(1)
gry z piłką
(1)
integracja szkolna
(1)
karta pracy
(1)
karta terapeutyczna
(1)
kompetencje emocjonalne
(1)
kompetencje muzyczne
(1)
kompetencje społeczne
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
muzyka
(1)
młodzież
(1)
nauczanie początkowe
(1)
niepełnosprawni
(1)
odpoczynek
(1)
osiągnięcia edukacyjne
(1)
pedagogika resocjalizacyjna
(1)
profilaktyka
(1)
program profilaktyczny
(1)
rekreacja
(1)
rozwój
(1)
socjologia
(1)
specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
sport
(1)
trudności wychowawcze
(1)
turystyka
(1)
uczenie się
(1)
uczeń niepełnosprawny
(1)
uczniowie
(1)
współpraca szkoły z rodzicami
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie fizyczne
(1)
zachowanie
(1)
środowisko szkoły
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka porusza kwestie związane - z jednej strony z zasobami, potencjałami i możliwościami, jakimi dysponuje dorastający człowiek z uwagi na zmiany dokonujące się w różnych obszarach jego funkcjonowania: tworzenie światopoglądu, norm moralnych, jakość życia. Z drugiej strony autorzy poszukują odpowiedzi na pytania, jakiego rodzaju oddziaływania zewnętrzne tworzą najlepszy do tego wieku kontekst rozwoju. Książka ułatwi zrozumienie problemów i lęków doświadczanych przez dorastającą młodzież.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2670.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowanie bez porażek w szkole / Thomas Gordon. - Wyd. 9. - Warszawa : Instytut Wydawniczy Pax, 2007. - 393, [1] s. ; 20 cm.
Thomas Gordon w swojej bestsellerowej książce zwraca się tym razem do nauczycieli. Nie jest to jednak typowy podręcznik metodyki. Autor proponuje nauczycielom proste metody postępowania, które pozwolą uczynić stosunki w szkole bardziej partnerskimi i efektywniej wykorzystać czas lekcyjny, by nie marnować go codziennie na rozwiązywanie nieuniknionych konfliktów oraz wprowadzanie i utrzymywanie dyscypliny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6048 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6049.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7303.V.2 [Czytelnia B], 7302.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1881 [Magazyn 2] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2850 [Magazyn 1], P.2849 [Magazyn 1] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Zaburzenia żywienia oraz okaleczanie się często ze sobą współwystępują. Budzą lęk i niezrozumienie otoczenia, stanowiąc tym samym wyzwanie dla profesjonalistów zajmujących się pomaganiem. Tymczasem dla młodych ludzi zachowania te bywają drogą do realizacji ważnych potrzeb. Wzmacniają poczucie własnej wartości, bywają sposobem kontrolowania własnego życia lub strategią radzenia sobie z silnymi emocjami, które towarzyszą kryzysowi tożsamości okresu dorastania. Autorzy adresują książkę przede wszystkim do osób, które pozostają w kontakcie z młodzieżą i czują się odpowiedzialne za wspieranie prawidłowego jej rozwoju. Kierują ją do wychowawców, nauczycieli i opiekunów szkół, internatów, szpitali, świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka. Osoby te często jako pierwsze odbierają sygnały o autodestruktywnych tendencjach wychowanków. Z odpowiednią wiedzą mogą stać się nieocenionym źródłem wsparcia emocjonalnego i informacyjnego, przeciwdziałać pogłębianiu problemu, budzić motywację do korzystania z profesjonalnej pomocy oraz inicjować działania profilaktyczne wśród kolegów osób dotkniętych problemem autodestruktywności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8696.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10155.III.9 [Czytelnia B], 10156.III.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Kompetentny Nauczyciel)
Książka prezentuje najważniejsze zagadnienia z zakresu praktycznej pedagogiki terapeutycznej. Wskazuje nauczycielom problemy, jakie mogą napotkać w swojej pracy oraz podaje możliwe sposoby reagowania. Wyraźnie określa kompetencje nauczyciela w zakresie doradztwa uczniom i uczula na etyczny wymiar relacji między nauczycielem a potrzebującym pomocy uczniem .
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1930 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3208.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce przedstawione są dziedziny życia ucznia, które powinny być przedmiotem poznania nauczyciela oraz podstawowe metody, które mogą mu ułatwić to poznanie. Książka zawiera również wskazówki dotyczące konstruowania prostych, praktycznych narzędzi niezbędnych nauczycielowi do uzyskania potrzebnych informacji. W części pierwszej książki omówiono dziedziny zdobywania informacji. W poszczególnych rozdziałach tej części wyodrębniono podrozdziały - hasła sygnalizujące podstawowe zagadnienia, o których nauczyciel powinien wiedzieć. Te zagadnienia to wybrane właściwości psychiczne uczniów, zjawiska zachodzące w zespole wychowanków, ich postawy, wartości i aspiracje, ich stosunek do nauki szkolnej, pozaszkolne zajęcia uczniów, ich środowisko społeczne, oraz zagrożenia narkotykami. Jest tu również uwzględnione poznawanie przez nauczyciela własnej pracy. W drugiej części książki przedstawione są metody zbierania informacji. Omówiony jest tu całokształt działań rozpoznawczych dotyczących uczniów, które powinien podejmować nauczyciel wyższych klas szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły średniej. Lektura odpowiednio dobranych fragmentów książki umożliwia skonstruowanie narzędzi badawczych do zbierania informacji o uczniu lub o zespole uczniowskim. Nauczyciel w części pierwszej wyszukuje interesujący go temat, na który chce zebrać informacje. Tu dowiaduje się, jakie narzędzie badawcze jest dla danego tematu najbardziej odpowiednie, i sięga do części drugiej książki, w której przedstawiona jest metoda konstruowania wybranego narzędzia i przeprowadzenia badania za jego pomocą. Uzyskuje w ten sposób wiarygodną informację, często niezwykle pomocną w działaniach wychowawczych."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1968.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W wychowaniu intelektualnym zwraca się uwagę na osobowość umysłową człowieka. Ważne są takie cechy, jak: otwartość na wiedzę, dociekliwość naukowa, dążenie do prawdy, wytrwałość, ale jednocześnie zdolność selekcji wiedzy i krytyczne oceny napływających informacji. Autorka traktuje człowieka jako jedność psychofizyczną. Wyodrębnienie sfery intelektualnej (wychowania intelektualnego) ma charakter poznawczy i służy lepszemu uzmysłowieniu pedagogom – zarówno teoretykom, jak i praktykom – możliwości oraz potrzeb w zakresie wychowania intelektualnego, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności jego realizowania w szkole. Wykorzystanie wiedzy o wychowaniu intelektualnym w praktyce edukacyjnej może stworzyć szansę uzyskania wysokiego poziomu rozwoju intelektualnego, ogłady, obycia oraz kultury umysłowej u uczniów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5250.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6463.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Charakterystyczną cechą tego podręcznika, różniącą go od dotychczas stosowanych w nauczaniu psychologii w naszym kraju, jest to, iż koresponduje on w całej pełni z obowiązującym obecnie programem nauczania psychologii na wszystkich kierunkach i specjalnościach nauczycielskich (oprócz pedagogiki). Uczynienie programu studiów podstawą do napisania podręcznika było możliwe głównie dzięki temu, że autor programu jest zarazem współautorem podręcznika. Aby zorientować się, czy opracowana przez nas koncepcja podręcznika odpowiada oczekiwaniom kadry nauczającej psychologii na kierunkach nauczycielskich, rozesłaliśmy do kilkunastu wyższych uczelni konspekt podręcznika z prośbą o wyrażenie o nim opinii. Uzyskane przez nas w ten sposób uwagi krytyczne pozwoliły na wprowadzenie szeregu zmian do struktury i treści podręcznika, a jednocześnie utwierdziły nas w przekonaniu, że rezygnacja z przedstawienia kursu psychologii dla nauczycieli według poszczególnych dyscyplin psychologicznych i ujęcie materiału w grupy zagadnień z punktu widzenia ich związku z przygotowaniem do pracy nauczycielskiej jest słuszna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2244.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 372-401. Indeksy.
Pierwszy od dwudziestu lat, nowoczesny podręcznik podejmujący całościowo problematykę psychologii kształcenia w odniesieniu do polskiego systemu edukacji. Prezentuje podstawową wiedzę z zakresu psychologii rozwoju dzieci i młodzieży dobraną pod kątem potrzeb nauczycieli kształcących w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach średnich różnego typu. Omawia najważniejsze i najtrudniejsze problemy edukacyjne według wspólnego schematu teoretycznego: prezentacja konkretnego przypadku ilustrującego konkretny problem edukacyjny, wszechstronne i pogłębione naukowe wyjaśnienie problemu, ukazanie praktycznych implikacji wynikających z przestawionej wiedzy i dotyczących praktycznych działań nauczycieli służących rozwiązaniu określonego problemu edukacyjnego, propozycje praktycznych działań i zastosowania wiedzy psychologicznej w praktyce edukacyjnej, elementy ułatwiające przyswojenie wiedzy: schematy, wykresy, ramki, wyróżnienia definicji i najważniejszych pojęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12869.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Autorka, wykorzystując własne doświadczenie terapeutyczne i edukacyjne, przedstawia zagadnienia, które w związku z tymi zjawiskami powinni poznać dorośli. Omawia mechanizmy wchodzenia dzieci w sytuacje zagrożenia, wyjaśnia, dlaczego to robią, co sprzyja, a co zapobiega ich destrukcyjnym zachowaniom. Ponadto wskazuje, jak powinni działać, postępować dorośli aby pomóc swoim dzieciom. Książka ma wybitne walory praktyczne, zawiera przykłady z życia, autorka proponuje programy edukacyjne, interwencyjne i profilaktyczne, które można włączyć do każdego systemu wychowawczego. Wchodząca reforma edukacji wytworzyła już na takie opracowanie bardzo duże zapotrzebowanie. Zawiera ono niezwykle cenny materiał dla olbrzymiej grupy profesjonalistów-nauczycieli (600 tys.), osób zaangażowanych w profilaktykę (kilkadziesiąt tysięcy) oraz wielotysięcznego środowiska ruch pomocy psychologicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3136.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik został napisany z nadzieją, iż każdy student- bez względu na dziedzinę wiedzy, która stanowi podstawowy przedmiot jego studiów- znajdzie w nim interesujące go treści. Autorzy starają się przekazać Czytelnikowi nie tylko najnowsze osiągnięcia psychologii jako nauki, ale również ukazać jej praktyczne znaczenie w działalności nauczyciela.Pytania i problemy formułowane w końcowej części każdego rozdziału mogą być pomocne w strukturalizacji zdobytej wiedzy oraz skłaniać do przemyśleń i poszukiwań ułatwiających czytelnikowi tworzenie osobistej koncepcji dydaktyczno- wychowawczej działalności nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5292 [Magazyn 1], P.5291 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4904.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5469.III.4 [Czytelnia B], 5468.III.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Przymus i dyscyplina to elementy sztucznego środowiska stworzonego przez szkołę. Wszystko, co sztuczne, wymyślone i stworzone przez człowieka jest jednak zawodne, niepewne, a niekiedy niebezpieczne. Tym samym szkoła jest skazana na posługiwanie się sztucznymi, a przez to niepewnymi i zawodowymi mechanizmami wpływania na uczniów i utrzymywania wewnętrznego ładu. Są te mechanizmy zawodne, ponieważ nie dają nam gwarancji, że doprowadzą nas do tego, czego chcemy. Są to mechanizmy niepewne, ponieważ podmywane i drążone, mogą runąć, doprowadzając do kataklizmu. Są to także mechanizmy niebezpieczne, ponieważ mogą doprowadzić do tego, czego wcale nie chcemy. Główne źródła przymusu jako okoliczności towarzyszącej kształceniu w szkole wiążą się z prawnie usankcjonowanym obowiązkiem szkolnym, za formalnym charakterem szkolnej organizacji jako instytucji, z ideacyjnością kształcenia, z prospektywnym charakterem jego celów i treści programowych, z funkcją stymulowania rozwoju uczniów oraz z nieoficjalnym programem szkoły.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.797 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.798.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., także przy rozdz.
Ta książka - to z jednej strony doskonały podręcznik dla wszystkich kierunków pedagogicznych na wyższych uczelniach, zaś z drugiej -materiał do refleksji, przemyśleń i dyskusji dla nauczycieli. Jak pisze Autor we Wprowadzeniu: tematem tej książki ... jest kompetencja w zakresie dawania sobie rady z klasą. W książce zostały pokrótce przedstawione różne teorie pedagogiczne i zdefiniowane terminy, z którymi Czytelnik - obecny lub przyszły nauczyciel - musi być oswojony. Każdy rozdział kończy się ćwiczeniami, które stanowią dobry materiał dydaktyczny dla studentów, a dla nauczycieli - materiał do refleksji. Autor podaje wzory ankiet służące poznawaniu zespołów uczniowskich, prezentuje wyniki badań na temat systemów szkolnych, przedstawia również swoje refleksje na temat stanu polskiej oświaty i kierunków, jakimi - jego zdaniem - powinno podążać reformowanie systemu. Nie podsuwając gotowych recept, daje bogaty materiał do wniosków i przemyśleń. Ogromna bibliografia podpowiada Czytelnikowi lektury, z którymi, być może, chciałby się zapoznać. Autor jest jednym z najwybitniejszych polskich pedagogów; jest autorem kilkunastu książek i kilkudziesięciu artykułów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1963.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 188-195.
Książka zawiera wiele cennych informacji o zachowaniach nastolatków w środowisku szkol­nym, w roli ucznia oraz w relacjach z rówieśnikami. Autorka analizuje problematykę rozwoju osobowego z perspektywy następujących koncepcji psychologicznych: behawiorystycznej, psychodynamicznej, poznawczej i humanistycznej, przedstawia również istotę zachowań konwencjonalnych i dysfunkcjonalnych młodzieży, podkreśla rozwojowe znaczenie zaburzeń zachowania. Wyniki przeprowadzonych badań dostarczają istotnych informacji do analiz i wniosków, pozwalają bowiem na opracowanie odpowiednich programów profilaktycznych i terapeutycznych dla młodzież.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7512.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8524.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Emocjonalno-społeczne uwarunkowania dojrzałości szkolnej to kolejne zagadnienie, które jest podejmowane przez psychologów i pedagogów, pochylających się nad dzieckiem wkraczającym w mury szkolne po to, by te uwarunkowania poznać i dziecku pomóc. W publikacji psychologowie i pedagodzy starają się uogólnić rezultaty swych badań budując mniej lub bardziej zaawansowane teorie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8650.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Niniejsze opracowanie adresowane jest do nauczycieli gimnazjów. Zgodnie z celami polityki edukacyjnej każda szkoła powinna realizować zadania w zakresie szeroko pojętej działalności profilaktycznej. Aby działania profilaktyczne mogły przynosić wymierne efekty, muszą być prawidłowo zaplanowane i zrealizowane. Należy również ocenić ich skuteczność. W książce omówiono miedzy innymi etapy procedury planowania i wprowadzania w życie szkolnego programu profilaktycznego. Istotną pomocą dla nauczycieli są informacje znajdujące się na końcu opracowania: wykaz sprawdzonych w praktyce programów profilaktycznych, literatura przedmiotu oraz zestaw załączników, które mogą być potrzebne osobom projektującym i realizującym profilaktykę w szkole (wybór narzędzi badawczych, wybrane fragmenty uregulowań prawnych, itd.).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14212.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka dotyczy podstawowych zagadnień działalności wychowawcy oraz warunków jego pracy. Rozległość omawianych problemów pokazuje, że przyjęta wykładnia teoretyczna, metodyczna i interpretacyjna stanowi jedno z możliwych ujęć tego, co w lekturze dostępne. Nie jest to poradnik dla wychowawców, nauczycieli, przełożonych, czy rodziców. Jest próbą szerszego spojrzenia na osobowość wychowawcy, który w swojej działalności nie kieruje się tylko teoriami o egzystencji wychowanka, lecz zwraca uwagę na jego indywidualne możliwości i potrzeby. Taki wychowawca nigdy nie będzie redukował wychowanka do narzuconego wzorca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5097.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 253-271
Książka adresowana jest do teoretyków i praktyków życia społecznego: socjologów, pedagogów i psychologów wychowania, nauczycieli, rodziców, samorządowców, dziennikarzy, pracowników służb społecznych i porządkowych, studentów i uczniów - a więc wszystkich zainteresowanych i odpowiedzialnych za publiczny porządek oraz jakość życia społecznego w różnych jego obszarach. W książce zamieszczono 14 autorskich tekstów specjalistów z zakresu nauk społecznych (psychologii, pedagogiki, kryminologii, socjologii wychowania), co pozwala na ukazanie problemu agresji w szkole z wielu uzupełniających się perspektyw. Prezentowane są też wyniki badań na próbach ogólnopolskich oraz projekty i postulowane działania, jakie należy podjąć w celu zapobiegania i zwalczania agresji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.6643.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7496.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tom 9 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Szkoła przemiany instytucji i jej funkcji, kontynuuje zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym i zarazem poszerza dotychczasowe rozważania o kwestie związane z postrzeganiem współczesnej szkoły jako środowiska służącego uczeniu się i poznawaniu świata.Pracę otwiera część zatytułowana Współczesna szkoła jako kultura ucząca się, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie organizowania środowiska uczenia się młodszych uczniów, a także ukazano zjawiska reprodukcji struktur społecznych czy blokowania potencjału twórczego dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują ponadto próbę wskazania nowych strategii edukacyjnego działania, ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego wobec poszukiwania, tworzenia i zmiany zarówno w aktywności dziecka, jak i nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15723.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej