Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
dostępne
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(6)
Autor
Janowski Andrzej (1935- )
(1)
Jurkowski Andrzej (1935- )
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Migdał Kazimierz
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Putkiewicz Zygmunt
(1)
Rudkowska Grażyna
(1)
Strelau Jan
(1)
Wrona Leszek
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
UCZNIOWIE
(5)
NAUCZANIE
(2)
NAUCZYCIELE
(2)
CZAS WOLNY od PRACY
(1)
CZAS WOLNY od PRACY UCZNIA
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
OCENY SZKOLNE
(1)
ODPOCZYNEK
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA
(1)
PSYCHOLOGIA
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
TURYSTYKA
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Podręcznik
(1)
Słowo kluczowe
psychologia
(2)
czas wolny
(1)
integracja szkolna
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
nauczyciel
(1)
odpoczynek
(1)
osiągnięcia edukacyjne
(1)
rekreacja
(1)
trudności wychowawcze
(1)
turystyka
(1)
uczenie się
(1)
uczeń
(1)
współpraca szkoły z rodzicami
(1)
zachowanie
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Charakterystyczną cechą tego podręcznika, różniącą go od dotychczas stosowanych w nauczaniu psychologii w naszym kraju, jest to, iż koresponduje on w całej pełni z obowiązującym obecnie programem nauczania psychologii na wszystkich kierunkach i specjalnościach nauczycielskich (oprócz pedagogiki). Uczynienie programu studiów podstawą do napisania podręcznika było możliwe głównie dzięki temu, że autor programu jest zarazem współautorem podręcznika. Aby zorientować się, czy opracowana przez nas koncepcja podręcznika odpowiada oczekiwaniom kadry nauczającej psychologii na kierunkach nauczycielskich, rozesłaliśmy do kilkunastu wyższych uczelni konspekt podręcznika z prośbą o wyrażenie o nim opinii. Uzyskane przez nas w ten sposób uwagi krytyczne pozwoliły na wprowadzenie szeregu zmian do struktury i treści podręcznika, a jednocześnie utwierdziły nas w przekonaniu, że rezygnacja z przedstawienia kursu psychologii dla nauczycieli według poszczególnych dyscyplin psychologicznych i ujęcie materiału w grupy zagadnień z punktu widzenia ich związku z przygotowaniem do pracy nauczycielskiej jest słuszna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2244.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik został napisany z nadzieją, iż każdy student- bez względu na dziedzinę wiedzy, która stanowi podstawowy przedmiot jego studiów- znajdzie w nim interesujące go treści. Autorzy starają się przekazać Czytelnikowi nie tylko najnowsze osiągnięcia psychologii jako nauki, ale również ukazać jej praktyczne znaczenie w działalności nauczyciela.Pytania i problemy formułowane w końcowej części każdego rozdziału mogą być pomocne w strukturalizacji zdobytej wiedzy oraz skłaniać do przemyśleń i poszukiwań ułatwiających czytelnikowi tworzenie osobistej koncepcji dydaktyczno- wychowawczej działalności nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5292 [Magazyn 1], P.5291 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4904.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5469.III.4 [Czytelnia B], 5468.III.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 372-401. Indeksy.
Pierwszy od dwudziestu lat, nowoczesny podręcznik podejmujący całościowo problematykę psychologii kształcenia w odniesieniu do polskiego systemu edukacji. Prezentuje podstawową wiedzę z zakresu psychologii rozwoju dzieci i młodzieży dobraną pod kątem potrzeb nauczycieli kształcących w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach średnich różnego typu. Omawia najważniejsze i najtrudniejsze problemy edukacyjne według wspólnego schematu teoretycznego: prezentacja konkretnego przypadku ilustrującego konkretny problem edukacyjny, wszechstronne i pogłębione naukowe wyjaśnienie problemu, ukazanie praktycznych implikacji wynikających z przestawionej wiedzy i dotyczących praktycznych działań nauczycieli służących rozwiązaniu określonego problemu edukacyjnego, propozycje praktycznych działań i zastosowania wiedzy psychologicznej w praktyce edukacyjnej, elementy ułatwiające przyswojenie wiedzy: schematy, wykresy, ramki, wyróżnienia definicji i najważniejszych pojęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12869.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., także przy rozdz.
Ta książka - to z jednej strony doskonały podręcznik dla wszystkich kierunków pedagogicznych na wyższych uczelniach, zaś z drugiej -materiał do refleksji, przemyśleń i dyskusji dla nauczycieli. Jak pisze Autor we Wprowadzeniu: tematem tej książki ... jest kompetencja w zakresie dawania sobie rady z klasą. W książce zostały pokrótce przedstawione różne teorie pedagogiczne i zdefiniowane terminy, z którymi Czytelnik - obecny lub przyszły nauczyciel - musi być oswojony. Każdy rozdział kończy się ćwiczeniami, które stanowią dobry materiał dydaktyczny dla studentów, a dla nauczycieli - materiał do refleksji. Autor podaje wzory ankiet służące poznawaniu zespołów uczniowskich, prezentuje wyniki badań na temat systemów szkolnych, przedstawia również swoje refleksje na temat stanu polskiej oświaty i kierunków, jakimi - jego zdaniem - powinno podążać reformowanie systemu. Nie podsuwając gotowych recept, daje bogaty materiał do wniosków i przemyśleń. Ogromna bibliografia podpowiada Czytelnikowi lektury, z którymi, być może, chciałby się zapoznać. Autor jest jednym z najwybitniejszych polskich pedagogów; jest autorem kilkunastu książek i kilkudziesięciu artykułów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1963.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 379-392.
Podręcznik wybitnego dydaktyka polskiego pokazuje proces nabywania wiedzy i kompetencji dydaktycznych przez nauczyciela. Autor umiejętnie łączy teorię i praktykę, aby odpowiedzieć na pytania czego uczy szkoła, jak kierować uczeniem się, jak poznać osiągnięcia szkolne ucznia. Książka przydatna zarówno dla studentów pedagogiki, młodych nauczycieli, jak i doświadczonych pedagogów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10244.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia czasu wolnego / Kazimierz Migdał. - Warszawa : AlmaMer Szkoła Wyższa, 2011. - 239, [1] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 221-[232] przy rozdz. Indeksy.
Podręcznik zawiera wiedzę z zakresu minimum programowego poszerzoną o zagadnienia zachowań człowieka w czasie wolnym, a w szczególności z zakresu psychologii, rekreacji i turystyki. Najwięcej miejsca poświęcono psychologii społecznej ze względu na jej szczególną rolę praktyczną w życiu codziennym, w tym przypadku w czasie wolnym. Książka może być pomocna dla każdego, kogo interesuje problematyka zachowania człowieka w warunkach, kiedy jest wolny od zadań związanych z pracą zawodową oraz od innych obowiązków. Wiedza uzyskana w badaniach psychologicznych powinna pomóc człowiekowi bardziej skutecznie i przewidywalnie sprawować kontrolę nad własnym zachowaniem, aby mógł efektywniej korzystać z dobrodziejstw czasu wolnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11971 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11969.XIX.2 [Wypożyczalnia B], P.11970.XIX.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13131.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej