Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(24)
dostępne
(16)
nieokreślona
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(7)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(12)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(26)
Autor
Bardziejewska Mariola (1969- )
(1)
Bartoszewicz Ryszard (nauki kultury fizycznej)
(1)
Borowska Teresa
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Błaszczak Dawid
(1)
Czeczelewski Jan
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Filipiak Olga
(1)
Gaberle Andrzej (1937- )
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Janowski Andrzej (1935- )
(1)
Kawula Stanisław (1939- )
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Korpak Filip
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Machel Henryk (1940- )
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Marchel Joanna
(1)
Mastalerz Elżbieta
(1)
Mieszalski Stefan (1946- )
(1)
Narkiewicz-Niedbalec Ewa
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Ostaszewski Krzysztof
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Pogorzelska Anna
(1)
Prajsner Mirosława
(1)
Romanowicz Wiesław (1962- )
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Tomczyszyn Dorota
(1)
Tur Sandra
(1)
Wilk Teresa
(1)
Winogrodzka Lidia
(1)
Zielińska Maria
(1)
Ziółkowska Beata (1967- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Odbiorca
Psychologowie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
UCZNIOWIE
(15)
NAUCZYCIELE
(4)
Uczniowie
(4)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
SZKOLNICTWO
(3)
POLSKA
(2)
UCZNIOWIE GIMNAZJÓW
(2)
ALKOHOLIZM DZIECI i MŁODZIEŻY
(1)
ASPIRACJE
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Aspiracje
(1)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
CZAS WOLNY od PRACY
(1)
CZAS WOLNY od PRACY UCZNIA
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
GIMNAZJA
(1)
INNOWACJE
(1)
INTERNET
(1)
KRAKÓW (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
KULTURA FIZYCZNA
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kultura fizyczna
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NARKOMANIA DZIECI i MŁODZIEŻY
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAŁÓG
(1)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(1)
ODŻYWIANIE
(1)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
POSTAWY
(1)
PRZEMOC
(1)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(1)
RODZINA ZASTĘPCZA
(1)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(1)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(1)
STUDENCI
(1)
SUBKULTURA
(1)
SUBSTANCJE UZALEŻNIAJĄCE
(1)
Socjoterapia
(1)
Studenci
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
UCZNIOWIE SZKÓL ŚREDNICH
(1)
UCZNIOWIE SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
(1)
UCZNIOWIE SZKÓŁ ŚREDNICH
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
UZALEŻNIENIE OD KOMPUTERA
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
WIĘŹ RODZINNA
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
ZACHOWANIE
(1)
Zaangażowanie szkolne
(1)
Zachowania prozdrowotne
(1)
Zachowanie prospołeczne
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Biała Podlaska (woj. lubelskie ; okolice)
(1)
Powiat bialski (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Raport z badań
(3)
Karty pracy ucznia
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Opracowanie
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Edukacja i pedagogika
(4)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
młodzież
(5)
dzieci
(3)
uczniowie
(3)
aktywność
(2)
gimnazjum
(2)
uczeń
(2)
Internet
(1)
aktywizacja
(1)
aktywność fizyczna
(1)
aktywność ruchowa
(1)
aspiracje
(1)
badania
(1)
badania naukowe
(1)
cyberprzestrzeń
(1)
cyberuzależnienie
(1)
cyberświat
(1)
czas wolny
(1)
edukacja
(1)
edukacja informatyczna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
gry komputerowe
(1)
karta pracy
(1)
karta terapeutyczna
(1)
kompetencje emocjonalne
(1)
kompetencje społeczne
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
kultura fizyczna
(1)
nauczanie
(1)
nauczyciel
(1)
nauka
(1)
powiat bialski
(1)
psychologia
(1)
rozwój
(1)
rozwój dziecka
(1)
scenariusze zajęć
(1)
socjologia
(1)
socjoterapia
(1)
szkoła
(1)
trudności szkolne
(1)
trudności w nauce
(1)
uzależnienie od Internetu
(1)
uzależnienie od komputera
(1)
województwo lubelskie
(1)
wpływ Internetu
(1)
wychowanie
(1)
zawód
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka porusza kwestie związane - z jednej strony z zasobami, potencjałami i możliwościami, jakimi dysponuje dorastający człowiek z uwagi na zmiany dokonujące się w różnych obszarach jego funkcjonowania: tworzenie światopoglądu, norm moralnych, jakość życia. Z drugiej strony autorzy poszukują odpowiedzi na pytania, jakiego rodzaju oddziaływania zewnętrzne tworzą najlepszy do tego wieku kontekst rozwoju. Książka ułatwi zrozumienie problemów i lęków doświadczanych przez dorastającą młodzież.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2670.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce przedstawione są dziedziny życia ucznia, które powinny być przedmiotem poznania nauczyciela oraz podstawowe metody, które mogą mu ułatwić to poznanie. Książka zawiera również wskazówki dotyczące konstruowania prostych, praktycznych narzędzi niezbędnych nauczycielowi do uzyskania potrzebnych informacji. W części pierwszej książki omówiono dziedziny zdobywania informacji. W poszczególnych rozdziałach tej części wyodrębniono podrozdziały - hasła sygnalizujące podstawowe zagadnienia, o których nauczyciel powinien wiedzieć. Te zagadnienia to wybrane właściwości psychiczne uczniów, zjawiska zachodzące w zespole wychowanków, ich postawy, wartości i aspiracje, ich stosunek do nauki szkolnej, pozaszkolne zajęcia uczniów, ich środowisko społeczne, oraz zagrożenia narkotykami. Jest tu również uwzględnione poznawanie przez nauczyciela własnej pracy. W drugiej części książki przedstawione są metody zbierania informacji. Omówiony jest tu całokształt działań rozpoznawczych dotyczących uczniów, które powinien podejmować nauczyciel wyższych klas szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły średniej. Lektura odpowiednio dobranych fragmentów książki umożliwia skonstruowanie narzędzi badawczych do zbierania informacji o uczniu lub o zespole uczniowskim. Nauczyciel w części pierwszej wyszukuje interesujący go temat, na który chce zebrać informacje. Tu dowiaduje się, jakie narzędzie badawcze jest dla danego tematu najbardziej odpowiednie, i sięga do części drugiej książki, w której przedstawiona jest metoda konstruowania wybranego narzędzia i przeprowadzenia badania za jego pomocą. Uzyskuje w ten sposób wiarygodną informację, często niezwykle pomocną w działaniach wychowawczych."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1968.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodziny zastępcze stanowią obecnie jedną z istotnych form kompensacji sieroctwa naturalnego i społeczenego. W polskim systemi opieki nad dzieckiej i rodziną najczęściej występującym typem rodzinnej opieki zastępczej są rodziny zastępcze spokrewnione z dzieckiej, tj. dziadkowie, starsze rodzeństwo lub krewni. W swoje pracy Autorka podjęła próbę rozpoznania sytuacji domowej i szkolnej młodzieży gimnazjalnej pozostającej pod opieką tychże rodzin. Kompensacja niedostatków socjalizacyjnych, emocjonalnych i edukacyjnych dzieci wywodzących się najczęściej z rodzin przeżywających trudności związane z zaburzeniem ich struktury lub funkcji, stanowi ogromne wyzwanie. Dając wsparcie, rodzice zastępczy sami niejednokrotnie tego wsparcia potrzebują. Książka skierowana jest do osób, które zawodowo zajmują się pomocą dziecku i rodzinie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4902 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5464.IV.6 [Czytelnia B], 5465.IV.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Przymus i dyscyplina to elementy sztucznego środowiska stworzonego przez szkołę. Wszystko, co sztuczne, wymyślone i stworzone przez człowieka jest jednak zawodne, niepewne, a niekiedy niebezpieczne. Tym samym szkoła jest skazana na posługiwanie się sztucznymi, a przez to niepewnymi i zawodowymi mechanizmami wpływania na uczniów i utrzymywania wewnętrznego ładu. Są te mechanizmy zawodne, ponieważ nie dają nam gwarancji, że doprowadzą nas do tego, czego chcemy. Są to mechanizmy niepewne, ponieważ podmywane i drążone, mogą runąć, doprowadzając do kataklizmu. Są to także mechanizmy niebezpieczne, ponieważ mogą doprowadzić do tego, czego wcale nie chcemy. Główne źródła przymusu jako okoliczności towarzyszącej kształceniu w szkole wiążą się z prawnie usankcjonowanym obowiązkiem szkolnym, za formalnym charakterem szkolnej organizacji jako instytucji, z ideacyjnością kształcenia, z prospektywnym charakterem jego celów i treści programowych, z funkcją stymulowania rozwoju uczniów oraz z nieoficjalnym programem szkoły.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.797 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.798.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 92-98 i przy ref.
Książka jest dziełem pokonferencyjnym, którego celem było pobudzenie dyskusji w środowisku osób pracujacych z dziećmi i młodzieżą na temat cyberuzaleznienia. Poruszono tematy: zagrożen komputerowych, edukacji informatycznej, funkcji gier komputerowych, uwarunkowań wychowawczych Internetu, wpływu Internetu na rozwój dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6963.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, ISSN 0239-6009 ; nr 98)
Bibliogr. s. 183-190.
"Opracowanie poświęcone jest charakterystyce efektów edukacyjnych w obszarze kultury fizycznej w Polsce oraz w wybranych krajach europejskich. Stanowi ono studium porównawcze aktywności ruchowej młodzieży w wieku gimnazjalnym z uwzględnieniem uwarunkowań wynikających z odrębności narodowej, kulturowej, edukacyjnej, geograficznej czy ekonomicznej. Część empiryczna została poprzedzona wprowadzeniem teoretycznym, w którym autor przedstawia własną koncepcję rozumienia ruchu i jego znaczenia w życiu cżłowieka." (Od Autora)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13857.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Bibliogr. przy pracach.
Zawarte w niniejszym tomie artykuły i komunikaty są referatami wygłoszonymi, w ramach jednej z Sekcji, podczas IV Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego w Olsztynie (wrzesień 2001). Materiały obejmują dwie części. Pierwsza z nich ukazuje szeroki wachlarz zagrożeń i kryzysów nie tylko w Europie i w Polsce, ale w całym dzisiejszym świecie. Artykuły w drugiej części pracy mają wymiar filozoficzno-edukacyjny i starają się w swych treściach odpowiedzieć na pytania o konieczność podejmowania przez pedagogikę nowych zadań oraz rozszerzania zakresu organizowanych przez nią działań profilaktycznych i terapeutycznych dotyczących narastających dziś zagrożeń i kryzysów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1893.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Forma i typ
Książka ma charakter informacyjno-podręcznikowy. Poszczególne części zawierają: ogólny zarys problematyki, omówienie zagadnień związanych z edukacją, potrzebami edukacyjnymi, wartościami, stylami życia, wyjaśnienia metodologiczne; ponadto zarys sytuacji szkoły jako instytucji wiodącej w zaspokajaniu potrzeb edukacyjnych, przegląd celów i dążeń życiowych młodzieży oraz wartości i style życia, jakie najczęściej reprezentują, a także wzajemne implikacje pomiędzy edukacją, wartościami i stylami życia. Podręcznik adresowany jest do studentów pedagogiki, kadry naukowej oraz pedagogów praktyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1902.V.3 [Czytelnia B], 3186.V.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-298.
Rozważania stanowiące treść tej książki koncentrują się wokół problematyki szeroko rozumianych procesów rozwoju i uczenia się dziecka w wieku wczesnoszkolnym oraz roli nauczyciela w pierwszym etapie szkolnej edukacji, analizowanych w kontekście przemian społeczno–kulturowych. Wielu badaczy zajmujących się jakością wczesnej edukacji dziecka podkreśla rażące nieprzystosowanie współczesnej szkoły do pracy z 7–10 letnim dzieckiem przestarzałą metodę, brak aktywności badawczej na lekcjach, incydentalność współpracy grupowej, dyscyplinę ciszy i znieruchomienia rodem z pedagogiki XIX wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15376.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor odpowiada na pytanie, jakich wymiernych efektów możemy spodziewać się, podejmując działania profilaktyczne w szkole. Zarazem próbuje nakreślić systematyzację naukowych podstaw profilaktyki używania substancji psychoaktywnych. Pierwsza część książki omawia podstawy profilaktyki z perspektywy nauk o wychowaniu, ochrony i promocji zdrowia, wiedzy o czynnikach ryzyka i czynnikach chroniących oraz wybranych teorii psychospołecznych. Druga część relacjonuje metodologię i wyniki eksperymentalnych badań ewaluacyjnych nad popularnymi w Polsce szkolnymi programami profilaktycznymi oraz przedstawia interesujące wyniki badań jakościowych nad kluczowymi elementami tych programów. Książka jest adresowana do pedagogów, psychologów, socjologów i studentów nauk społecznych oraz do liderów i animatorów działań profilaktycznych, którzy poszukują wiedzy na temat podstaw konstruowania i ewaluacji programów profilaktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2124.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3310.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II)
W związku z wyodrębnieniem gimnazjów jako oddzielnego typu szkoły pojawia się konieczność uważnego diagnozowania potrzeb i trudności, zwłaszcza związanych z nauką szkolną, a także wytyczania kierunków wspierania rozwoju tej grupy uczniów. Autorka monografii dzięki wykorzystaniu bogatej literatury pedagogicznej i na podstawie własnych badań obala powszechne przekonanie rodziców i pedagogów, jakoby młodzież gimnazjalna potrzebowała jedynie swobody i niezależności. Udowadnia, że nie oczekuje ona oziębłego odłączenia od rodziców (ang. detachment), ale nadal odczuwa potrzebę silnego z nimi związku (ang. attachement) - zarówno kontroli rodzicielskiej, jak i emocjonalnego wsparcia z ich strony. Bliskie relacje z rodzicami są gwarantem nawiązywania znaczących relacji z rówieśnikami i osiągania sukcesu szkolnego. Książką powinni zainteresować się przede wszystkim nauczyciele i rodzice gimnazjalistów, studenci kierunków nauczycielskich oraz badacze okresu adolescencji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2884 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2883.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4003.V.2 [Czytelnia B], 4004.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwsza publikacja na rynku wydawniczym przybliżająca problematykę funkcjonowania szkół z oddziałami filialnymi. Po rekonstrukcji założeń związanych z powstawaniem gimnazjów „wirtualnych” autorka przybliża założenia związane z powoływaniem i organizacją gimnazjów w polskim systemie oświaty. Przedstawia obawy, które towarzyszyły zmianie systemu oświaty. Ponadto w prezentowanej publikacji autorka omawia zagadnienie dotyczące funkcjonowania młodzieży w środowisku szkolnym. Godnym podkreślenia jest fakt, że autorka – odwołując się do założeń J. Dewey – buduje teoretyczne założenia dotyczące funkcjonowania szkoły, szkoły której zadaniem jest wspieranie rozwoju ucznia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9170.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10850.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Z Prac Sekcji Socjologii Młodzieży i Edukacji Polskiego Towarzystwa Socjologicznego)
Bibliogr. przy pracach.
Czas wolny jest ważną kategorią opisu rzeczywistości społecznej; przestaje być indywidualną sprawą jednostki i jej wyborów formy wypoczynku, a staje się ważną kwestią społeczną. Możliwe, że kolejny etap rozwoju społecznego będzie oznaczał pojawienie się społeczeńswa czasu wolnego. Wszak o statusie społecznym jednostki świadczy nie tylko to, jaką wykonuje prace i jaki dochód posiada, ale w dużym stopniu to jak, gdzie, z kim i jak długo spedza czas wolny od pracy. ( Z wprowadzenia Marii Zielińskiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13206.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia przy pracach.
Książka zawiera szczegółowy opis programów socjoterapeutycznych przeznaczonych dla dzieci i młodzieży przejawiających różnego rodzaju trudności, np. nieśmiałość, agresję, niskie poczucie własnej wartości, deficyty w zakresie rozwiązywania konfliktów oraz brak asertywności a także kwestie związane z eurosieroctwem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22598.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22594.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja przedstawia dorobek seminarium naukowego. Składa sie na nią cztery bloki tematyczne: Co zagraża polskiej młodziezy? - diagnoza zachowań problemowych, Metody przeprowadzania wczesnych interwencji profilaktycznych, W jaki sposób pracować z młodzieżą z grup ryzyka, Oferta programów i kompetencje osób pomogajacych młodzieży z grup ryzyka. Ważną częścią książki stanowi relacja z dyskusji, w której brali udział wybitni praktycy z dziedziny psychologii i pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4535.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4945.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie dzieli się na trzy części: teoretyczną, diagnostyczną, analityczno-prognostyczną. Zawiera wypowiedzi zarówno sięgające do opracowań naukowych jak też treści wypracowane w wyniku przeprowadzonych przez autorów testów, własnych obserwacji i badań empirycznych. Opracowanie przyczyni się w sposób znaczący do zbliżenia miedzy zapotrzebowaniami i proponowaną ofertą edukacyjną w lokalnym środowisku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15299 [Magazyn 1], P.15303 [Magazyn 1], P.15297 [Magazyn 1], P.15298 [Magazyn 1], P.15306 [Magazyn 1], P.15309 [Magazyn 1], P.15319 [Magazyn 1], P.15312 [Magazyn 1], P.15311 [Magazyn 1], P.15305 [Magazyn 1], P.15296 [Magazyn 1], P.15300 [Magazyn 1], P.15313 [Magazyn 1], P.15304 [Magazyn 1], P.3551 [Magazyn 1], P.15314 [Magazyn 1], P.15307 [Magazyn 1], P.15316 [Magazyn 1], P.15318 [Magazyn 1], P.15302 [Magazyn 1], P.15317 [Magazyn 1], P.15315 [Magazyn 1], P.15308 [Magazyn 1], P.15310 [Magazyn 1], P.15301 [Magazyn 1], P.15295 [Magazyn 1] (26 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3549.V.3 [Wypożyczalnia B], P.3550.V.3 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4296.V.3 [Czytelnia B], 4297.V.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podkultury młodzieżowe w środowisku szkolnym i pozaszkolnym / pod red. Stanisław Kawula, Henryk Machel. - Wyd. 4 uzup. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, [1999]. - 207, [1] s., [1] k. tabl. złoż. : fot., rys., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. przy pracach.
Opracowanie jest rezultatem konferencji naukowej, zorganizowanej przez Zakład Pedagogiki Specjalnej Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego wraz z Kuratorium Oświaty i Centrum Edukacji Nauczycielskiej w dniu 19 grudnia 1994 roku. Na całość materiałów składa się 11 artykułów. Podjęta przez autorów problematyka sytuująca, zwłaszcza polskie szkolne podkultury młodzieźowe wśród wzrastającej fali brutalizacji, demoralizacji, przemocy i agresji stosunków społecznych na terenie szkoły - wymaga w miarę szybkiej i wielokierunkowej diagnozy. Okazuje się bowiem, iź określone zjawiska patologii społecznej, takie jak np. narkomania, alkoholizm czy przestępczość, z wolna ujawniają się równieź w środowisku szkolnym, głównie w szkołach zawodowych i średnich, ale pewne symptomy tych zjawisk widoczne są równieź w szkole podstawowej i jej środowisku. W ostatnim okresie upowszechnia się w szkole tzw. podkultura „kotów"", polegająca na swoistym znęcaniu się oraz agresji grupy uczniów z klas starszych skierowanej na młodszych. W istocie większość zamieszczonych w pracy tekstów odnosi się właśnie do tego problemu, choć oświetlanego jakby z róźnych stron oraz w węźszym i szerszym ujęciu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2291.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2290.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać. Teczka zawiera: 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-białych przeznaczonych do pracy z dziećmi; Gotowe narzędzie do pracy terapeutycznej i profilaktycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym; Karty dostosowane są do wieku i możliwości poznawczych dzieci; Treści ujęte w atrakcyjnej formie graficznej, są niezwykle prostym sposobem pomocy uczniom w uświadomieniu sobie własnych przekonań poznawczych, stanów emocjonalnych czy zachowań; Karty będące propozycją pomocy w pracy nad rozwojem kompetencji emocjonalnych w oparciu o cztery podstawowe emocje, takie jak: smutek, strach, lęk i złość czy radość. Znajdują się w niej także karty przydatne do wspierania rozwoju pozytywnych postaw społecznych i dotyczą zachowań prospołecznych, takich jak: dziękowanie, proszenie, pomaganie, zapraszanie do zabawy, pocieszanie i dzielenie się.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22581.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22580.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór artykułów, składających się na tę książkę stanowią teksty, które powstały w różnym czasie, pod wpływem różnych impulsów. Łączy je pytanie, które towarzyszy Autorce od początku jej aktywności zawodowej. Jest to pytanie o nauczyciela. Jakie wymagania stawiamy dziś przed nauczycielem, czego od niego oczekujemy? Jak definiujemy tę zawodową rolę? Jest to więc pytanie o miejsce i rolę nauczyciela we współczesnym świecie, o rodzaj wiedzy i kompetencji umożliwiających mu wykonywanie swojej profesji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2256 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5623.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2255.V.5 [Czytelnia B], 7105.V.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 169-176.
Niniejsze opracowanie zostało poświęcone problemowi aktywności uczniów szkół zawodowych. Część teoretyczna pracy dotyczy zagadnień związanych z aktywnością człowieka. Rozpatrywano ją z punktu widzenia takich nauk, jak psychologia, socjologia i pedagogika. Scharakteryzowano także koncepcje pedagogiczne nawiązujące do problemu aktywizacji uczniów. Część druga to prezentacja badań przeprowadzonych w 2008 i 2013 roku wśród uczniów szkół zawodowych z powiatów ełckiego, oleckiego, gołdapskiego i kętrzyńskiego. Ich celem była diagnoza i analiza poziomu zaangażowania uczniów w zakresie nabywania wiedzy i umiejętności zawodowych, a także ich aktywności w obszarze społecznym szkoły. Rozdział trzeci poświęcony jest metodyce kształcenia zawodowego. Zaprezentowano w nim zasady i szeroką gamę metod aktywizujących. Część ta stanowi swoisty przewodnik metodyczny, z którego korzystać mogą studenci, nauczyciele i inne osoby zajmujące się dydaktyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18531.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej