Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Dostępność
tylko na miejscu
(10)
dostępne
(7)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(5)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(10)
Autor
Borowska Teresa
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Gaberle Andrzej (1937- )
(1)
Kawula Stanisław (1939- )
(1)
Machel Henryk (1940- )
(1)
Marchel Joanna
(1)
Mastalerz Elżbieta
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Prajsner Mirosława
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Wilk Teresa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Temat
UCZNIOWIE
(9)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
SZKOLNICTWO
(3)
NAUCZYCIELE
(2)
POLSKA
(2)
ALKOHOLIZM DZIECI i MŁODZIEŻY
(1)
ASPIRACJE
(1)
GIMNAZJA
(1)
INNOWACJE
(1)
INTERNET
(1)
KRAKÓW (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
NARKOMANIA DZIECI i MŁODZIEŻY
(1)
NAUCZANIE
(1)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
PRZEMOC
(1)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(1)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(1)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(1)
STUDENCI
(1)
SUBKULTURA
(1)
UCZNIOWIE GIMNAZJÓW
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
UZALEŻNIENIE OD KOMPUTERA
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Słowo kluczowe
Internet
(1)
cyberprzestrzeń
(1)
cyberuzależnienie
(1)
cyberświat
(1)
dzieci
(1)
edukacja informatyczna
(1)
gimnazjum
(1)
gry komputerowe
(1)
młodzież
(1)
psychologia
(1)
rozwój
(1)
rozwój dziecka
(1)
socjologia
(1)
uczeń
(1)
uczniowie
(1)
uzależnienie od Internetu
(1)
uzależnienie od komputera
(1)
wpływ Internetu
(1)
wychowanie
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Autor
Forma i typ
Książka ma charakter informacyjno-podręcznikowy. Poszczególne części zawierają: ogólny zarys problematyki, omówienie zagadnień związanych z edukacją, potrzebami edukacyjnymi, wartościami, stylami życia, wyjaśnienia metodologiczne; ponadto zarys sytuacji szkoły jako instytucji wiodącej w zaspokajaniu potrzeb edukacyjnych, przegląd celów i dążeń życiowych młodzieży oraz wartości i style życia, jakie najczęściej reprezentują, a także wzajemne implikacje pomiędzy edukacją, wartościami i stylami życia. Podręcznik adresowany jest do studentów pedagogiki, kadry naukowej oraz pedagogów praktyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1902.V.3 [Czytelnia B], 3186.V.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podkultury młodzieżowe w środowisku szkolnym i pozaszkolnym / pod red. Stanisław Kawula, Henryk Machel. - Wyd. 4 uzup. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, [1999]. - 207, [1] s., [1] k. tabl. złoż. : fot., rys., wykr. ; 24 cm.
Bibliogr. przy pracach.
Opracowanie jest rezultatem konferencji naukowej, zorganizowanej przez Zakład Pedagogiki Specjalnej Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego wraz z Kuratorium Oświaty i Centrum Edukacji Nauczycielskiej w dniu 19 grudnia 1994 roku. Na całość materiałów składa się 11 artykułów. Podjęta przez autorów problematyka sytuująca, zwłaszcza polskie szkolne podkultury młodzieźowe wśród wzrastającej fali brutalizacji, demoralizacji, przemocy i agresji stosunków społecznych na terenie szkoły - wymaga w miarę szybkiej i wielokierunkowej diagnozy. Okazuje się bowiem, iź określone zjawiska patologii społecznej, takie jak np. narkomania, alkoholizm czy przestępczość, z wolna ujawniają się równieź w środowisku szkolnym, głównie w szkołach zawodowych i średnich, ale pewne symptomy tych zjawisk widoczne są równieź w szkole podstawowej i jej środowisku. W ostatnim okresie upowszechnia się w szkole tzw. podkultura „kotów"", polegająca na swoistym znęcaniu się oraz agresji grupy uczniów z klas starszych skierowanej na młodszych. W istocie większość zamieszczonych w pracy tekstów odnosi się właśnie do tego problemu, choć oświetlanego jakby z róźnych stron oraz w węźszym i szerszym ujęciu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2291.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2290.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie dzieli się na trzy części: teoretyczną, diagnostyczną, analityczno-prognostyczną. Zawiera wypowiedzi zarówno sięgające do opracowań naukowych jak też treści wypracowane w wyniku przeprowadzonych przez autorów testów, własnych obserwacji i badań empirycznych. Opracowanie przyczyni się w sposób znaczący do zbliżenia miedzy zapotrzebowaniami i proponowaną ofertą edukacyjną w lokalnym środowisku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15299 [Magazyn 1], P.15303 [Magazyn 1], P.15297 [Magazyn 1], P.15298 [Magazyn 1], P.15306 [Magazyn 1], P.15309 [Magazyn 1], P.15319 [Magazyn 1], P.15312 [Magazyn 1], P.15311 [Magazyn 1], P.15305 [Magazyn 1], P.15296 [Magazyn 1], P.15300 [Magazyn 1], P.15313 [Magazyn 1], P.15304 [Magazyn 1], P.3551 [Magazyn 1], P.15314 [Magazyn 1], P.15307 [Magazyn 1], P.15316 [Magazyn 1], P.15318 [Magazyn 1], P.15302 [Magazyn 1], P.15317 [Magazyn 1], P.15315 [Magazyn 1], P.15308 [Magazyn 1], P.15310 [Magazyn 1], P.15301 [Magazyn 1], P.15295 [Magazyn 1] (26 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3549.V.3 [Wypożyczalnia B], P.3550.V.3 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4296.V.3 [Czytelnia B], 4297.V.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Bibliogr. przy pracach.
Zawarte w niniejszym tomie artykuły i komunikaty są referatami wygłoszonymi, w ramach jednej z Sekcji, podczas IV Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego w Olsztynie (wrzesień 2001). Materiały obejmują dwie części. Pierwsza z nich ukazuje szeroki wachlarz zagrożeń i kryzysów nie tylko w Europie i w Polsce, ale w całym dzisiejszym świecie. Artykuły w drugiej części pracy mają wymiar filozoficzno-edukacyjny i starają się w swych treściach odpowiedzieć na pytania o konieczność podejmowania przez pedagogikę nowych zadań oraz rozszerzania zakresu organizowanych przez nią działań profilaktycznych i terapeutycznych dotyczących narastających dziś zagrożeń i kryzysów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1893.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór artykułów, składających się na tę książkę stanowią teksty, które powstały w różnym czasie, pod wpływem różnych impulsów. Łączy je pytanie, które towarzyszy Autorce od początku jej aktywności zawodowej. Jest to pytanie o nauczyciela. Jakie wymagania stawiamy dziś przed nauczycielem, czego od niego oczekujemy? Jak definiujemy tę zawodową rolę? Jest to więc pytanie o miejsce i rolę nauczyciela we współczesnym świecie, o rodzaj wiedzy i kompetencji umożliwiających mu wykonywanie swojej profesji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2256 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5623.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2255.V.5 [Czytelnia B], 7105.V.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwsza publikacja na rynku wydawniczym przybliżająca problematykę funkcjonowania szkół z oddziałami filialnymi. Po rekonstrukcji założeń związanych z powstawaniem gimnazjów „wirtualnych” autorka przybliża założenia związane z powoływaniem i organizacją gimnazjów w polskim systemie oświaty. Przedstawia obawy, które towarzyszyły zmianie systemu oświaty. Ponadto w prezentowanej publikacji autorka omawia zagadnienie dotyczące funkcjonowania młodzieży w środowisku szkolnym. Godnym podkreślenia jest fakt, że autorka – odwołując się do założeń J. Dewey – buduje teoretyczne założenia dotyczące funkcjonowania szkoły, szkoły której zadaniem jest wspieranie rozwoju ucznia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9170.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10850.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 92-98 i przy ref.
Książka jest dziełem pokonferencyjnym, którego celem było pobudzenie dyskusji w środowisku osób pracujacych z dziećmi i młodzieżą na temat cyberuzaleznienia. Poruszono tematy: zagrożen komputerowych, edukacji informatycznej, funkcji gier komputerowych, uwarunkowań wychowawczych Internetu, wpływu Internetu na rozwój dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6963.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Analizy zawarte w tej publikacji wskazują na złożoność problemów przed jakimi staje współczena szkoła i nauczyciel. W części pierwszej omówiono problemy szkoły na przestrzeni wieków. Część druga poświęcona jest kształceniu nauczycieli w okresie przemian edukacyjnych. Część trzecia stanowi analizy dotyczące poszukiwań odpowiedzi na pytanie, na ile doświadczenia ucziowskie wynoszone z interakcji nauczyciel uczeń są rozumiane jako oddziaływania wychowawcze przygotowujące jednostke do wkroczenia w dorosłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8251.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / Zakamycze)
Badania przeprowadzone w tym opracowaniu składają się z czterech względnie samodzielnych części, jednak łącznie pozwalają na wszechstronny ogląd badanych zjawisk. Narzuca ono konieczność wskazania na to, w jaki stopniu zazębiają się ze sobą uzyskane wyniki badań. Obraz problemów dotyczących przestępczości i przemocy wśród uczniów szkół krakowskich, jaki wyłania się na podstawie uzyskanych danych wskazuje na to, że chociaż zjawiska te stanowią istotny problem to medialne doniesienia o wyjątkowo brutalnej fali przestępczości nieletnich i szkole jako miejscu szczególnie niebezpiecznym niekoniecznie odzwierciedlają rzeczywisty stan rzeczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6301.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja przedstawia dorobek seminarium naukowego. Składa sie na nią cztery bloki tematyczne: Co zagraża polskiej młodziezy? - diagnoza zachowań problemowych, Metody przeprowadzania wczesnych interwencji profilaktycznych, W jaki sposób pracować z młodzieżą z grup ryzyka, Oferta programów i kompetencje osób pomogajacych młodzieży z grup ryzyka. Ważną częścią książki stanowi relacja z dyskusji, w której brali udział wybitni praktycy z dziedziny psychologii i pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4535.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4945.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej