Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(18)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Status
available
(20)
only on-site
(16)
Branch
Magazyny
(10)
Wypo┼╝yczalnie
(10)
Czytelnie
(16)
Author
Konieczna-Domańska Anna
(3)
Kaczmarek Jacek
(2)
Stasiak Andrzej
(2)
Włodarczyk Bogdan
(2)
Buko Jacek
(1)
Ch─ůdzy┼äski Jacek
(1)
Ciesielska Dorota
(1)
Jalinik Mikołaj
(1)
J─Ödrzejczyk Irena (1952- )
(1)
Kalisiak-M─Ödelska Magdalena
(1)
Karwowski Waldemar (1953- )
(1)
Kornak Aleksander Stefan
(1)
Kowalczyk Jerzy (1932- )
(1)
Maci─ůg Justyna
(1)
Ozimek Irena
(1)
Pawlicz Adam
(1)
Podg├│rniak-Krzykacz Aldona
(1)
Rapacz Andrzej (1951- )
(1)
Szymańska Elżbieta
(1)
Wojciechowski Eugeniusz
(1)
Zawistowska Hanna
(1)
Zdon-Korzeniowska Małgorzata
(1)
Year
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(19)
Language
Polish
(19)
Subject
USŁUGI
(16)
TURYSTYKA
(12)
BIURA PODRÓŻY
(3)
PRZEDSI─śBIORSTWO TURYSTYCZNE
(3)
AGROTURYSTYKA
(2)
ODPOCZYNEK
(2)
PRZEDSI─śBIORSTWO
(2)
ZARZ─äDZANIE STRATEGICZNE
(2)
KADRY
(1)
ORGANIZACJA UCZ─äCA SI─ś
(1)
POLITYKA REGIONALNA
(1)
PRODUKT REGIONALNY
(1)
PRODUKTYWNO┼Ü─ć PRACY
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
ZARZ─äDZANIE WIEDZ─ä
(1)
Subject: time
2001-0
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
19 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 191-[200].
Offshoring us┼éug jest jedn─ů ze strategii przedsi─Öbiorstw, odpowiadaj─ůcych na wyzwania procesu globalizacji, rozwoju nowych technologii oraz innowacji organizacyjnych. Polega on na wydzieleniu cz─Ö┼Ťci proces├│w biznesowych: ksi─Ögowych, IT, badawczo-rozwojowych i innych z firmy macierzystej i przekazaniu ich do wykonania przedsi─Öbiorstwom w innych krajach - o ni┼╝szych kosztach pracy lub wi─Ökszych zasobach kapita┼éu intelektualnego. Strategia ta umo┼╝liwia firmom koncentrowanie si─Ö na wykonywaniu tych dzia┼éa┼ä, kt├│re w najwi─Ökszym stopniu odpowiadaj─ů za tworzenie warto┼Ťci przedsi─Öbiorstwa. Ksi─ů┼╝ka zawiera prezentacj─Ö wiod─ůcych firm na ┼Ťwiecie i ┼é─ůczy rozwa┼╝ania teoretyczne z analiz─ů konkretnych przyk┼éad├│w przedsi─Öbiorstw stosuj─ůcych strategie offshoringowe - od prekursora offshoringu General Electric po dynamicznie rozwijaj─ůc─ů si─Ö hindusk─ů globaln─ů korporacj─Ö Infosys Technologies.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.10025 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.10024.IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C], P.10023.IX.2 [Wypo┼╝yczalnia C] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10396.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Turystyka / Wydawnictwo Naukowe PWN)
Bibliogr. s. 196-[200].
Publikacja ta jest drugim, uzupe┼énionym wydaniem podr─Öcznika do przedmiot├│w zwi─ůzanych z funkcjonowaniem i obs┼éug─ů przedsi─Öbiorstw turystycznych, adresowane do student├│w, doktorant├│w, s┼éuchaczy studi├│w podyplomowych i wyk┼éadowc├│w na kierunkach: hotelarstwo, turystyka i rekreacja oraz na wydzia┼éach ekonomicznych ze specjalizacj─ů turystyczn─ů. Ksi─ů┼╝ka zawiera usystematyzowan─ů wiedz─Ö na temat rozwoju i funkcjonowania rynku us┼éug turystycznych oraz miejsca i roli biur podr├│┼╝y na tym rynku.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7321.XX.7 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8268.XX.7 [Czytelnia B], 8267.XX.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Drugie, uzupe┼énione wydanie podr─Öcznika do przedmiot├│w zwi─ůzanych z funkcjonowaniem i obs┼éug─ů przedsi─Öbiorstw turystycznych, adresowane do student├│w, doktorant├│w, s┼éuchaczy studi├│w podyplomowych i wyk┼éadowc├│w na kierunkach: hotelarstwo, turystyka i rekreakcja oraz na wydzia┼éach ekonomicznych ze specjalizacj─ů turystyczn─ů. Ksi─ů┼╝ka zawiera usystematyzowan─ů wiedz─Ö na temat rozwoju i funkcjonowania rynku us┼éug turystycznych oraz miejsca i roli biur podr├│┼╝y na tym rynku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.775 [Magazyn 1], P.426 [Magazyn 1], 1313 [Magazyn 2] (3 egz.)
Book
In basket
Ksi─ů┼╝ka ukazuje ekonomiczn─ů istot─Ö zjawiska turystyki, g┼é├│wne sfery i mechanizmy jej oddzia┼éywania na uk┼éad gospodarczy okre┼Ťlonej skali - miejscowo┼Ť─ç, region, kraj czy grup─Ö kraj├│w. Cechy popytu i poda┼╝y turystycznej znajduj─ů bezpo┼Ťrednie odzwierciedlenie w ekonomicznych i organizacyjnych zasadach funkcjonowania poszczeg├│lnych grup przedsi─Öbiorstw turystycznych. Autorka przedstawi┼éa bardziej szczeg├│┼éowo grup─Ö przedsi─Öbiorstw hotelarskich i biur podr├│┼╝y. Tre┼Ť─ç ksi─ů┼╝ki adresowana jest do wszystkich zainteresowanych ekonomicznymi zagadnieniami wsp├│┼éczesnej turystyki - student├│w, nauczycieli r├│┼╝nych form i szczebli kszta┼écenia kadr dla turystyki, os├│b prowadz─ůcych dzia┼éalno┼Ť─ç naukowo-badawcz─ů, pracownik├│w administracji samorz─ůdowej i rz─ůdowej, jak r├│wnie┼╝ praktyk├│w prowadz─ůcych dzia┼éalno┼Ť─ç gospodarcz─ů w sferze turystyki.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5773 [Magazyn 1], P.5772 [Magazyn 1], P.5771 [Magazyn 1], P.5262 [Magazyn 1] (4 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.5261.XX.3 [Wypo┼╝yczalnia B], P.5260.XX.3 [Wypo┼╝yczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6536.XX.3 [Czytelnia B], 6535.XX.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Ksi─ů┼╝ka zrodzi┼éa si─Ö z potrzeby usystematyzowania wiedzy teoretycznej o prowadzeniu dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej w formie biura podr├│┼╝y oraz po┼é─ůczenia jej z wiedz─ů praktyczn─ů, z uwzgl─Ödnieniem wynik├│w bada┼ä rynku turystycznego. Kolejne - drugie wydanie zosta┼éo poprawione w zakresie aktualizacji przepis├│w prawnych dotycz─ůcych rynku turystycznego oraz finansowania przedsi─Öbiorstw, a tak┼╝e zosta┼éo rozszerzone o aneks zawieraj─ůcy propozycje zmian w Ustawie o us┼éugach turystycznych. Ca┼éo┼Ť─ç podzielono na pi─Ötna┼Ťcie cz─Ö┼Ťci, z kt├│rych ka┼╝da po┼Ťwi─Öcona jest innemu zagadnieniu zwi─ůzanemu z dzia┼éalno┼Ťci─ů biur podr├│┼╝y. Opr├│cz wiedzy teoretycznej w ksi─ů┼╝ce zosta┼éy przedstawione wskaz├│wki praktyczne oraz wnioski z bada┼ä przeprowadzonych przez autork─Ö, a dotycz─ůcych biur podr├│┼╝y oraz organizacji pozarz─ůdowych, w tym dzia┼éaj─ůcych na rynku turystycznym.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.7048 [Magazyn 1], P.6694 [Magazyn 1], 7881 [Magazyn 2], 7880 [Magazyn 2] (4 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.6693.XX.7 [Wypo┼╝yczalnia B], P.6692.XX.7 [Wypo┼╝yczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7534.XX.7 [Czytelnia B], 7533.XX.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 229-238.
Kszta┼étowanie rozwoju turystyki wymaga nie tylko znajomo┼Ťci istoty produktu turystycznego, ale r├│wnie┼╝ zaanga┼╝owania wielu podmiot├│w zar├│wno publicznych, jak i prywatnych. Istotn─ů rol─Ö w tym procesie odgrywaj─ů organy administracji publicznej r├│┼╝nych szczebli, kt├│re posiadaj─ů szeroki zakres kompetencji, umo┼╝liwiaj─ůcy im skuteczne oddzia┼éywanie na warunki rozwoju turystyki. Coraz bardziej przez turyst├│w doceniana jest atrakcyjno┼Ť─ç las├│w. Las jest jednym z podstawowych element├│w przestrzeni rekreacyjnej. Turystyka i rekreacja na terenach le┼Ťnych, ze wzgl─Ödu na konieczno┼Ť─ç ochrony ┼Ťrodowiska przyrodniczego oraz potrzeb─Ö realizowania przez lasy cel├│w produkcyjnych, nie mo┼╝e rozwija─ç si─Ö jednak w spos├│b ┼╝ywio┼éowy, niekontrolowany. W zwi─ůzku z coraz wi─Ökszym zag─Öszczeniem ruchu turystycznego i niew┼éa┼Ťciwym cz─Östo sposobem post─Öpowania turyst├│w obserwowane s─ů niekorzystne zmiany w siedliskach le┼Ťnych, powodowane przez turystyk─Ö i rekreacj─Ö. Turystyka to niestety tak┼╝e mo┼╝liwo┼Ť─ç wyst─ůpienia zagro┼╝e┼ä zdrowotnych, zwi─ůzanych zw┼éaszcza z obszarami niezurbanizowanymi. R├│wnie┼╝ woda i obiekty hydrograficzne s─ů podstaw─ů turystyki wypoczynkowej, stanowi─ůc element krajobrazu decyduj─ůcy o jego urozmaiceniu i walorach estetycznych. Walory przyrodnicze rzek i ich dolin s─ů atrakcyjne dla rozwoju r├│┼╝nych przestrzennych form turystyki i rekreacji, w tym m.in. turystyki wypoczynkowej, mo┼╝liwo┼Ťci organizowania sp┼éyw├│w kajakowych, ┼╝eglarskich czy te┼╝ uprawiania w─Ödkarstwa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11243.XX.1.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12329.XX.1.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 229-242.
Od wsp├│┼éczesnych mened┼╝er├│w dzia┼éaj─ůcych w bran┼╝y turystyki i rekreacji wymaga si─Ö. profesjonalnej wiedzy w zakresie nowoczesnych metod zarz─ůdzania pozwalaj─ůcych na zwi─Ökszenie konkurencyjno┼Ťci, zyskowno┼Ťci organizacji, poprawy satysfakcji pracownik├│w i klient├│w. Celem opracowania jest dostarczenie wiedzy z zakresu metod, technik narz─Ödzi zarz─ůdzania jako┼Ťci─ů przydatnych w pracy w organizacjach dzia┼éaj─ůcych w obszarze turystyki i rekreacji. Maj─ůc na uwadze fakt, i┼╝ rynek us┼éug w tym obszarze jest mened┼╝era niezwykle zr├│┼╝nicowany zar├│wno po stronie popytu, jak i poda┼╝y, w opracowaniu skupiono uwag─Ö na przybli┼╝eniu uniwersalnych zasad, metod, technik i narz─Ödzi zarz─ůdzania jako┼Ťci─ů us┼éug. Publikacja sk┼éada si─Ö z czterech rozdzia┼é├│w, w kt├│rych poruszono szeroki zakres problematyki zarz─ůdzania jako┼Ťci─ů w sektorze us┼éug. Wskazano na specyfik─Ö kszta┼étowania jako┼Ťci us┼éugi turystycznej i rekreacyjnej z uwagi na ilo┼Ť─ç podmiot├│w bior─ůcych udzia┼é w ┼éa┼äcuchu kreowania warto┼Ťci dla klienta. Om├│wiono przes┼éanki i proces rozwoju normalizacji oraz wymagania norm tj. ISO 9001:2008, ISO 14001:2004, PN-N 18001:2004, HACCP oraz ISO 22000:2005. Przybli┼╝ono r├│wnie┼╝ problematyk─Ö integracji system├│w zarz─ůdzania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11854.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5984 [Magazyn 1], P.5983 [Magazyn 1], P.5982 [Magazyn 1], P.5981 [Magazyn 1], P.5980 [Magazyn 1], P.5979 [Magazyn 1], P.5978 [Magazyn 1], P.5977 [Magazyn 1], P.3053 [Magazyn 1], P.3052 [Magazyn 1], P.3051 [Magazyn 1], P.3050 [Magazyn 1], 7270 [Magazyn 2], 7269 [Magazyn 2], 4070 [Magazyn 2] (15 egz.)
Book
In basket
Turystyka sta┼éa si─Ö wsp├│┼écze┼Ťnie niezwykle istotn─ů dziedzin─ů gospodarki. Dochody osi─ůgane z tej dzia┼éalno┼Ťci s─ů por├│wnywalne z dochodami w przemys┼éach paliwowym i zaawansowanych technologii. Ze wzgl─Ödu na skal─Ö ┼Ťwiatowej gospodarki turystycznej, zaanga┼╝owanie kapita┼éu, liczb─Ö zatrudnionych os├│b oraz z┼éo┼╝ono┼Ť─ç proces├│w technicznych w transporcie i hotelarstwie mo┼╝na m├│wi─ç o przemy┼Ťle turystycznym. W przemy┼Ťle tym jest wytwarzany produkt turystyczny, kt├│ry powinien si─Ö sta─ç przedmiotem zainteresowania konsumenta. W ksi─ů┼╝ce autorzy w interesuj─ůcy spos├│b prezentuj─ů kluczowe zagadnienia zwi─ůzane z kreowaniem i organizacj─ů produktu turystycznego, a tak┼╝e zarz─ůdzaniem nim. Odpowiadaj─ů mi─Ödzy innymi na nast─Öpuj─ůce pytania: co to jest produkt turystyczny i jak powstaje, kto jest jego tw├│rc─ů i dla kogo jest przeznaczony, w jaki spos├│b kalkulowa─ç jego cen─Ö, gdzie promowa─ç i sprzedawa─ç produkt turystyczny, jakie badania marketingowe warto prowadzi─ç, kt├│re strategie produktu turystycznego nale┼╝y stosowa─ç.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9092.XX.5 [Wypo┼╝yczalnia B], P.9091.XX.5 [Wypo┼╝yczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.9090.XX.5 [Czytelnia B], 10712.XX.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Traktuj─ůc turystyk─Ö jako dodatek do dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej nie stworzono rozwi─ůza┼ä systemowych i program├│w jej rozwoju. Nadrobienie powsta┼éej luki, w stosunku do ┼Ťwiatowego poziomu us┼éug turystycznych, wymaga z jednej strony podj─Öcia zmian systemowych, struktural┬şnych, w skali kraju, z drugiej usprawnienia system├│w zarz─ůdzania w organizacjach ┼Ťwiadcz─ůcych us┼éugi, czyni─ůc je bardziej konkurencyjne na rynku. Realizacja tego drugiego celu jest istot─ů tre┼Ťci zawartej w ksi─ů┼╝ce. Szczeg├│lna uwaga zosta┼éa zwr├│cona, na: - okre┼Ťlenie standardu jako┼Ťci us┼éugi turystycznej oraz roli pracownik├│w i udzia┼éu klient├│w w tworzeniu i realizacji tego standardu, - przyk┼éady praktycznych rozwi─ůza┼ä doskonal─ůcych zarz─ůdzanie organizacj─ů, - etyk─Ö dzia┼éania organizacji turystycznej.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.7717 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7716.XX.3 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8724.XX.3 [Czytelnia B], 8723.XX.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Miasta i regiony, staraj─ůc si─Ö przyci─ůgn─ů─ç jak najwi─Öksz─ů liczb─Ö turyst├│w, konkuruj─ů ze sob─ů podobnie jak przedsi─Öbiorstwa komercyjne. Z tego wzgl─Ödu coraz wi─Öcej uwagi po┼Ťwi─Öca si─Ö marketingowi terytorialnemu, a w szcze┬şg├│lno┼Ťci promocji turystycznej region├│w, kt├│rej celem jest przekazanie potencjalnym turystom komunikatu zach─Öcaj─ůcego do odwiedzenia danych miejscowo┼Ťci. W publikacji przedstawiono najwa┼╝niejsze zagadnienia finan┬şsowania i organizacji promocji miast, wykorzystywanych instrument├│w, oceny efektywno┼Ťci podejmowanych dzia┼éa┼ä oraz wp┼éywu po┼éo┼╝enia geogra┬şficznego na polityk─Ö promocji. Om├│wiono te┼╝ specyfik─Ö turystyki w obsza┬şrach miejskich i rol─Ö podmiot├│w odpowiadaj─ůcych za promocj─Ö obszarowego produktu turystycznego. Teoretyczne rozwa┼╝ania poparte zosta┼éy badaniami przeprowadzonymi w o┼Ťmiu miastach nadba┼étyckich: Szczecinie, Rostocku, Goeteborgu, Turku, Tallinie, Rydze, K┼éajpedzie oraz Gda┼äsku.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.5590.XX.5 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7044.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Po om├│wieniu istoty i mechanizm├│w funkcjonowana gospodarki turystycznej autorzy przedstawiaja problemtyke szeroko pojetej regionalnej i lokalnej gospodarki turystycznej. Szczeg├│lnie duzo uwagi poswiecaja oni: menedzerskiemu systemowi zarzadzania w turystyce, marketingowi uslug turytycznych, ladowi przestrzennemu i ekonomicznemu w turystyce, a takze roli czynnka ludzkiego, kapitalu i finans├│w w turystyce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.478 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 1407.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Z wyra┼║nym op├│┼║nieniem w stosunku do wielu bran┼╝ przemys┼éowych, do procesu ekologizacji do┼é─ůczy┼éa tak┼╝e turystyka. Wydawa─ç by si─Ö mog┼éo, ┼╝e turystyka jako typowa bran┼╝a sektora us┼éug stwarza najmniejsze zagro┼╝enie ┼Ťrodowiska. Tymczasem zagro┼╝enie to mo┼╝e by─ç bardzo du┼╝e. Z drugiej strony podstaw─ů atrakcyjno┼Ťci turystycznych obszar├│w i podstaw─ů atrakcyjno┼Ťci handlowej s─ů walory ┼Ťrodowiskowe. Konieczno┼Ť─ç ta spowodowa┼éa aktywn─ů postaw─Ö przedsi─Öbiorstw turystycznych wobec ekologii. Zarz─ůdzanie ┼Ťrodowiskiem jest bowiem szans─ů na przetrwanie przedsi─Öbiorstwa turystycznego. Niniejsza publikacja wychodzi naprzeciw potrzebom edukacyjnym w tym zakresie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.428 [Magazyn 1], 547 [Magazyn 2] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.427.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Przedsiębiorstwo Współczesne)
Bibliogr. s. 391-414.
Publikacja po┼Ťwi─Öcona jest zarz─ůdzaniu wiedz─ů o czynnikach ludzkich w kontek┼Ťcie zarz─ůdzania systemami i procesami pracy. ┼ü─ůczy ona zagadnienia z dziedziny human factors (wiedzy o czynnikach ludzkich), a wi─Öc przystosowywania system├│w pracy do wymog├│w cz┼éowieka, z naukami o zarz─ůdzaniu, tworz─ůc ide─Ö zarz─ůdzania konceptualnego. W pierwszych rozdzia┼éach om├│wiono zagadnienia czynnik├│w ludzkich, efektywno┼Ťci pracownika oraz obszar zarz─ůdzania wiedz─ů. W kolejnych zaprezentowano m.in. mapowanie wiedzy o czynnikach ludzkich na procesy zarz─ůdzania przedsi─Öbiorstwem, ontologi─Ö czynnik├│w ludzkich w modelowaniu proces├│w zarz─ůdzania oraz antropocentryczne projektowanie system├│w us┼éug.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.10999.IX.5 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11962.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Opracowanie przedstawia wst─Öpne wyniki bada┼ä prowadzonych przez autork─Ö w latach 2003-2004 nad zmianami w polskim prawie turystycznym, a w szczeg├│lno┼Ťci tej jego cz─Ö┼Ťci, kt├│ra dotyczy podejmowania i prowadzenia dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej w turystyce. Podstawowym celem badawczym by┼éo okre┼Ťlenie kierunk├│w zmian, jakie zachodz─ů w polskim prawie turystycznym. W publikacji wykorzystano materia┼éy ┼║r├│d┼éowe uzyskane z polskich i unijnych instytucji i organizacji zajmuj─ůcych si─Ö problematyk─ů turystyki. Opracowanie jest przeznaczone jako materia┼é pomocniczy do nauki przedmiot├│w obejmuj─ůcych problematyk─Ö regulacji prawnych dotycz─ůcych podejmowania i prowadzenia dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej w turystyce, wyk┼éadanych na uczelniach kszta┼éc─ůcych kadry dla potrzeb turystyki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.3043 [Magazyn 1], P.3042 [Magazyn 1], P.3041 [Magazyn 1] (3 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.3040.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Obecnie dynamicznie zmieniaj─ů si─Ö uwarunkowania dzia┼éalno┼Ťci podmiot├│w turystycznych, gdy┼╝ zmieniaj─ů si─Ö potrze-by konsument├│w, wyst─Öpuje ostra rywalizacja pomi─Ödzy us┼éugodawcami, pog┼é─Öbiaj─ů si─Ö procesy globalizacji na rynku ┼Ťwiatowym. Du┼╝ego znaczenia nabieraj─ů problemy przewagi konkurencyjnej, sama konkurencyjno┼Ť─ç, jak te┼╝ zasoby konkurencyjne. Nie ma te┼╝ uniwersalnej teorii okre┼Ťlaj─ůcej poj─Öcie konkurencyjno┼Ťci," ani te┼╝ zunifikowanych miar i narz─Ödzi do jej mierzenia. Te poj─Öcia dotycz─ů za-r├│wno poszczeg├│lnych podmiot├│w turystycznych, jak i ca┼éej bran┼╝y turystycznej. Celem monografii jest stworzenie mo┼╝liwo┼Ťci zaprezentowania wynik├│w bada┼ä prowadzonych w r├│┼╝nych o┼Ťrodkach naukowych, dotycz─ůcych konkurencyjno┼Ťci produkt├│w r├│┼╝nych bran┼╝ turystycznych. Monografia jest zbiorem uj─Ö─ç teoretycznych, dotycz─ůcych przyk┼éad├│w rozwoju produkt├│w turystycznych, jak te┼╝ koncepcji analiz i bada┼ä zjawisk innowacyjnych oraz zachowa┼ä wobec konsumenta.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9926.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 86)
W serii gł.: ISSN 1640-6818 ; nr 701.
Tematyka rynku turystycznego, a szczeg├│lnie popytu turystycznego, jest przedmiotem opracowa┼ä naukowych pi─Öciotomowego wydania "Zeszyt├│w Naukowych Uniwersytetu Szczeci┼äskiego" serii Ekonomiczne Problemy Us┼éug przygotowanych przez przedstawicieli najwa┼╝niejszych o┼Ťrodk├│w naukowych w Polsce zajmuj─ůcych si─Ö zagadnieniami turystyki, zw┼éaszcza w obszarze nauk ekonomicznych. Tom V "Poda┼╝ turystyczna jako determinanta kszta┼étowania popytu turystycznego" obejmuje zagadnienia produktu turystycznego, produktu turystyki wiejskiej oraz funkcjonowania przedsi─Öbiorstw turystycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13448.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 201-213.
W niniejszym opracowaniu autorka przedstawi┼éa metodyk─Ö kszta┼étowania regionalnych produkt├│w turystycznych oraz dzia┼éa┼ä podejmowanych przez podmioty odpowiedzialne za ich wsp├│┼étworzenie. Szczeg├│┼éowo om├│wi┼éa wymogi Unii Europejskiej stawiane polskim regionom w zakresie budowy i rozwoju produkt├│w turystycznych, a tak┼╝e podstawy i uwarunkowania rozwoju tych produkt├│w w Polsce. Szczeg├│ln─ů uwag─Ö po┼Ťwi─Öci┼éa kwestii prawid┼éowego definiowania poj─Öcia regionalnego produktu turystycznego. Na podstawie bada┼ä empirycznych autorka dokona┼éa diagnozy stanu rozwoju regionalnych produkt├│w turystycznych w Polsce oraz identyfikacji dzia┼éa┼ä podejmowanych w poszczeg├│lnych wojew├│dztwach przez polskie w┼éadze samorz─ůdowe w zakresie kszta┼étowania tych produkt├│w. Ksi─ů┼╝ka jest adresowana nie tylko do os├│b studiuj─ůcych problematyk─Ö zarz─ůdzania turystyk─ů, ale r├│wnie┼╝ do praktyk├│w, ludzi odpowiedzialnych za stymulowanie rozwoju na poziomie gmin, region├│w czy poszczeg├│lnych miejscowo┼Ťci, a wi─Öc pracownik├│w instytucji publicznych dzia┼éaj─ůcych w sferze turystyki, w tym administracji rz─ůdowej, samorz─ůdowej oraz organizacji spo┼éecznych propaguj─ůcych rozw├│j turystyki.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8033 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8032.XX.5 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9388.XX.5 [Czytelnia B], 9387.XX.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
No cover
E-book
In basket
Samorz─ůd terytorialny w Polsce znajduje si─Ö w fazie modernizacji i dostosowania do wyzwa┼ä globalnych i integracji europejskiej. Ponadto ograniczone mo┼╝liwo┼Ťci finansowe, organizacyjne, techniczne i ludzkie samorz─ůd├│w terytorialnych, w stosunku do skali potrzeb i konieczno┼Ťci rozwi─ůzywania coraz bardziej z┼éo┼╝onych problem├│w lokalnych, powoduj─ů, ┼╝e musz─ů one (powinny) poszukiwa─ç rozwi─ůza┼ä integruj─ůcych r├│┼╝nych uczestnik├│w ┼╝ycia spo┼éeczno-gospodarczego. Problematyka publikacji koncentruje si─Ö wok├│┼é zagadnie┼ä wsp├│┼épracy i konkurencji mi─Ödzysamorz─ůdowej i mi─Ödzysektorowej w polskich gminach. Rozwa┼╝ania i wnioski oparto na szerokich studiach empirycznych i literaturowych oraz wynikach obszernych bada┼ä ankietowych zrealizowanych w polskich gminach. Tym samym monografia wzbogaca, nadal skromn─ů mimo wagi zagadnienia, wiedz─Ö na temat wsp├│┼épracy gmin z przedstawicielami innych sektor├│w. Ksi─ů┼╝k─Ö w szczeg├│lno┼Ťci poleca si─Ö osobom zainteresowanym problematyk─ů samorz─ůdu terytorialnego oraz wsp├│┼épracy i konkurencji mi─Ödzysektorowej. To kompendium wiedzy adresowane jest do szerokiego grona odbiorc├│w: student├│w, pracownik├│w naukowych, pracownik├│w administracji publicznej, a tak┼╝e przedstawicieli wszystkich sektor├│w wsp├│┼épracuj─ůcych (konkuruj─ůcych) z polskimi gminami.
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again