Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(12)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(11)
dostępne
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(11)
Autor
Partycki Sławomir (1951- )
(2)
Braun Katarzyna
(1)
Gozdek Nina
(1)
Jackowski Antoni (1935- )
(1)
Kapitan Joanna
(1)
Karwacka Dorota (1976- )
(1)
Kortus Bronisław (1927- )
(1)
Krzemień Kazimierz (1951- )
(1)
Krzykawski Michał
(1)
Lik Katarzyna
(1)
Miczyński Jan Krzysztof (1971- )
(1)
Pawelec Marek
(1)
Przylicki Krzysztof (1981- )
(1)
Rolska Irena
(1)
Rynio Alina (1954- )
(1)
Stiegler Bernard (1952- )
(1)
Szymczak Wioletta
(1)
Walczewska-Belniak Danuta
(1)
Wawak Tadeusz (1946- )
(1)
Wrzaszcz-Tkaczyk Bernard
(1)
Ziębińska Beata
(1)
Łaskarzewska Katarzyna (1974- )
(1)
Łobacz Małgorzata
(1)
Żemigała Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Temat
GOSPODARKA
(2)
KATOLICKI UNIWERSYTET LUBELSKI JANA PAWŁA II
(2)
KATOLICKI UNIWERSYTET LUBELSKI JANA PAWŁA II. INSTYTUT SOCJOLOGII
(2)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(2)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(2)
NAUKA SPOŁECZNA KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
UNIWERSYTET JAGIELLOŃSKI
(2)
UNIWERSYTETY TRZECIEGO WIEKU
(2)
Antropologia społeczna
(1)
DUCHOWIEŃSTWO KATOLICKIE
(1)
FILOZOFIA CHRZEŚCJAŃSKA
(1)
Filozofia kultury
(1)
Filozofia nauki
(1)
Filozofia społeczna
(1)
GEOGRAFIA
(1)
Instytut Socjologii (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II)
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
KATOLICKI UNIWERSYTET LUBELSKI JANA PAWŁA II. INSTYTUT JANA PAWŁA II
(1)
Kapitalizm
(1)
Kryzys kultury
(1)
Kunowski, Stefan (1909-1977)
(1)
LUDZIE STARZY
(1)
PAPIEŻE
(1)
PEDAGODZY
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Poststrukturalizm
(1)
SOCJOLOGIA
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
Socjologia
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
UNIWERSYTETY KATOLICKIE
(1)
Uniwersytety
(1)
Wiedza
(1)
Wydział Pielęgniarstwa i Nauk o Zdrowiu (Uniwersytet Medyczny ; Lublin)
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1989-
(2)
2001-
(2)
1801-
(1)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
LUBLIN (woj. lubelskie)
(2)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
KRAKÓW (woj. małopolskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Esej
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
ŹRÓDŁA HISTORYCZNE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
szkolnictwo wyższe
(3)
uniwersytet trzeciego wieku
(2)
Jan Paweł II
(1)
Katolicki Uniwersytet Lubelski
(1)
Krajowe Ramy Kwalifikacji
(1)
aktywizacja zawodowa
(1)
antropologia społeczna
(1)
bariery komunikacyjne
(1)
diagnoza społeczna
(1)
duchowieństwo
(1)
filozofia nauki
(1)
filozofia społeczna
(1)
fizjoterapeuta
(1)
geografia
(1)
geografia fizyczna
(1)
geomorfologia
(1)
hydrologia
(1)
jakość życia
(1)
katolicka nauka społeczna
(1)
klimatologia
(1)
kształcenie ustawiczne
(1)
ludzie starzy
(1)
makrosocjologia
(1)
mikrostruktura
(1)
nauczyciel akademicki
(1)
osoby starsze
(1)
pedagogika
(1)
pielęgniarstwo
(1)
polityka społeczna
(1)
poststrukturalizm
(1)
socjologia Internetu
(1)
socjologia filozoficzna
(1)
socjologia gospodarki
(1)
socjologia grup etnicznych
(1)
socjologia kultury
(1)
socjologia mediów
(1)
socjologia moralności
(1)
socjologia prawa
(1)
socjologia religii
(1)
socjologia sportu
(1)
socjologia wiedzy
(1)
starzenie się społeczeństwa
(1)
studenci
(1)
uniwersytet
(1)
wiedza
(1)
wojna ekonomiczna
(1)
wychowanie
(1)
zarządzanie jakością
(1)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(1)
środowisko przyrodnicze
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 15 grudnia 2009 r., Lublin.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Publikacja jest próbą przybliżenia historycznych i aktualnie istniejących podejść do tytułowego zagadnienia. Traktując ja jako efekt spotkania z osobami sytuującymi swoje poszukiwania wokół pedagogiki uniwersyteckiej zarówno na gruncie historii wychowania, dydaktyki, pedeutologii, biografistyki, pedagogiki ogólnej i chrześcijańskiej, pedagogiki zdrowia, filozofii czy prawa, mamy nadzieję, że zainicjuje ona systematyczną i krytyczną wymianę myśli i doświadczeń w tej dziedzinie. (ze Słowa wprowadzającego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14361.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem niniejszego opracowania jest zwrócenie uwagi na problem aktywizacji społecznej i zawodowej osób po pięćdziesiątym roku życia na Lubelszczyźnie, a także wskazanie narzędzi i działań ukierunkowanych na wzrost poziomu aktywizacji zawodowej osób starszych, możliwości przystosowania miejsc pracy oraz korzyści wynikających z zatrudniania osób posiadających duże doświadczenie życiowe i zawodowe. Współpraca z ekspertami University of Strathclyde w Glasgow, przedstawicielami rządu Szkocji, a przede wszystkim słuchaczami Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Perth w Szkocji, pozwoliły na wymianę doświadczeń w poruszanej problematyce oraz wskazanie rozwiązań możliwych do implikowania na terytorium Polski.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11380 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11379.V.6 [Wypożyczalnia B], P.11378.V.6 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12573.V.6 [Czytelnia B], 12574.V.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalny Pracownik Socjalny ; 3)
Bibliogr. s. 333-345.
Jedna z nielicznych książek dotycząca słuchaczy Uniwersytetów Trzeciego Wieku w Polsce, powstała jako rezultat kilkuletnich badań przeprowadzonych w tych instytycjach. Celem publikacji jest przedstawienie wybranych problemów wynikających z kwestii starzenia się społeczeństw, a także cech społeczno-demograficznych i ekonomicznych, charakteryzujących ludzi starszych jako zbiorowość oraz problemów starości w wymiarze indywidualnym i w funkcjonowaniu osób starszych w społeczeństwie i kulturze, przyczyniających się do ich marginalizacji. Autorka udowadnia, że przy zastosowaniu zasad profilaktyki gerontologicznej ludzie starsi mogą być efektywni, twórczy i niezależni. Ukazuje możliwości przeciwdziałania skutkom marginalizacji osób starszych poprzez ich aktywizowanie społeczne, fizyczne i intelektualne w UTW. Uniwersytety Trzeciego Wieku to instytucje, które zmieniają wizerunek seniorów w ich najbliższym otoczeniu. Obecnie tworzą już ruch społeczny ludzi starszych, coraz częściej zaznaczający swoją obecność na scenie lokalnego życia społecznego i wprowadzający seniorów do świata kultury społeczeństwa informacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12490.V.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Jeśli wierzyć Stieglerowi, a po lekturze tej książki nie sposób postąpić inaczej, cyfryzacja prowadzi do radykalnego przewrotu w polu wytwarzania, przekazywania i odbioru wiedzy, a jej nieredukowalnie farmakologiczny charakter stanowi główną stawkę polityczną naszych czasów. Wstrząsy. Głupota i wiedza w XXI wieku to pierwsza przetłumaczona na język polski książka francuskiego filozofa, która jest doniosłą próbą filozoficznej krytyki ekonomii politycznej w warunkach świata zaawansowanych technologii i w obliczu panowania bezmyślności na skalę planetarną. To swoista „mapa drogowa”, która precyzyjnie kreśli scenariusz pokojowej walki z głupotą prowadzonej za pomocą narzędzi cyfrowych oraz przy wykorzystaniu na nowo odczytanej francuskiej i niemieckiej filozofii. Wiodącą rolę w tej walce odgrywa uniwersytet, który musi jednakowoż na nowo się określić względem techne, a także tego, co do uniwersytetu nie przynależy. Ów uniwersytet nie jest, jak u Derridy, uniwersytetem bezwarunkowym, lecz uniwersytetem uwarunkowanym, co oznacza, że musi on nie tylko rozpoznać głupotę jako coś, co mu nieustannie zagraża z zewnątrz, lecz przede wszystkim uznać swoją własną głupotę jako warunek wszelkiej wiedzy. „Jeżeli filozofia zawsze przychodzi za późno, to mimo tego nigdy nie jest za późno” – czytamy we Wstrząsach. Doprawdy trudno wyobrazić sobie lepszy moment na uważną lekturę tej książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17927.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy artykułach. Indeks.
Przygotowane opracowanie poglądowe, zaprojektowane zostało z myślą o pielęgniarkach, studentach kierunku pielęgniarstwo i o Absolwentach Wydziału, począwszy od 1973r., jak również o osobach, które są zainteresowane problemami pielęgniarstwa i zdrowia publicznego. Studenci, wchodzący do zawodu, mogą znaleźć w nim wzory do naśladowania; pielęgniarki czynne zawodowo - problemy do dyskusji; absolwenci - przesłanki do identyfikacji osób, zdarzeń i do wspomnień. No cóż, ziarno zostało zasiane (wyższy poziom kształcenia - od 1969r.; kształcenie podstawowe na poziomie studiów wyższych, zapoczątkowane przez UJ w 1998r. i obowiązujące w naszym kraju od 2003r. oraz rozwinięty system kształcenia podyplomowego); ziemia wydała plon (absolwenci przygotowani do podejmowania szerokiego zakresu zadań w ramach systemu ochrony zdrowia i do ciągle rozwijającej się samodzielności naukowej); dobrze byłoby, gdyby ten plon był pożyteczną energią (kluczowym potencjałem) dla obecnych i przyszłych pacjentów/klientów i pielęgniarek/rzy (wysoki poziom opieki, zadowolenie pacjentów, radość z obcowania z drugim człowiekiem, satysfakcja zawodowa).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17648.XVIII.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17647.XVIII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [192].
Album nie stanowi publikacji stricte naukowej, o charakterze źródłowym, lecz pełni rolę wydawnictwa pamiątkowego, dlatego znalazły się w nim wybrane dokumenty związane z Profesorem. Redakcja starała się przedstawić najistotniejsze rękopisy, a także fotografie, które dotąd nie były publikowane. Należy dodać, że w Archiwum Uniwersyteckim w dalszym ciągu pozostają do opracowania dokumenty, taśmy fonograficzne, na których były rejestrowane sympozja, wystąpienia - z pewnością również i Karola Wojtyły. Do albumu został dołączony pełny tekst homilii wygłoszonej przez Jana Pawła II do społeczności uniwersyteckiej w czasie liturgii słowa na dziedzińcu KUL w dniu 9 czerwca 1987 roku. Wystąpienie papieskie było wyrazem ogromnej miłości do Uniwersytetu oraz wiary w jego ważną rolę i misję. Homilia zawiera treści ponadczasowe, dlatego warto je przypominać przy różnych okazjach, szczególnie gdy mowa o związkach Jana Pawła II z Katolickim Uniwersytetem Lubelskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16212.II.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ang., ros. Streszcz. ang. przy ref.
aPublikacja jest wynikiem konferencji naukowej. Zawiera artykuły polskich i zagranicznych autorów pogrupowane w rozdziały: Człowiek a nowa ekonomia, Procesy. struktury. Organizacje gospodarcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7919.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
"Książka traktuje o możliwościach poprawy i doskonalenia jakości znajdujących się w sferze zarządzania szkołą wyższą. (...) Niniejsza monografia wychodzi naprzeciw nowym nurtom i tendencjom życia akademickiego: naukowo-badawczego, dydaktycznego i kulturowego, uwzględniając kontekst otoczenia, w tym kontekst prawny, techniczno-technologiczny i społeczno-gospodarczy. Stanowi interesujące kompendium wiedzy o zagadnieniach, z jakimi mierzy się dziś lub zmierzy się w niedalekiej przyszłości szkolnictwo wyższe i poszczególne uczelnie. Jest również ciekawym materiałem informacyjno-instruktażowym dla środowiska akademickiego. (...) Praca uwzględnia założenia tak zwanej reformy bolońskiej, a ponadto eksponuje - jako jeden z warunków powodzenia misji - potrzebę zmiany kultury organizacyjnej uczelni oraz wartości wyznawanych przez ich pracowników". (Z recenzji prof. dr hab. Krystyny Lisieckiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13061.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8455.II.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Źródła i Monografie / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 467)
Bibliografia, netografia przy pracach. Indeks.
W publikacji w sposób przekrojowy i syntetyczny przedstawiono rozwój i procesy instytucjonalizacji poszczególnych dyscyplin, osiągnięcia naukowe, a także nowe pola zainteresowań w ramach każdej z nich. W wielu prezentowanych w tomie tekstach czytelnik znajdzie odniesienia do dorobku uznanych myślicieli, którzy współtworzyli socjologię w KUL i uczestniczyli w debacie na temat jej tożsamości i naukowej autonomii. Ich idee, teorie i badania są ciągle źródłem inspiracji dla współczesnej myśli socjologicznej i odzwierciedlają jednocześnie puls socjologii uprawianej w KUL w socjologii jako nauce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17954.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17953.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Geografia w Uniwersytecie Jagiellońskim 1849-1999 / kom. red. Maria Baścik [et al.] ; t. 5)
Wydano z okazji 150 rocznicy utworzenia w Uniwersytecie Jagiellońskim pierwszej na ziemiach polskich Katedry Geografii (1849-1999).
Bibliogr. przy niektórych pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12922 [Magazyn 2], P.11730 [Magazyn 1] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ang., ros. Streszcz. ang. przy ref.
Publikacja jest wynikiem konferencji naukowej. Zawiera artykuły polskich i zagranicznych autorów pogrupowane w rozdziały: Społeczny wymiar nowej ekonomii, Nowa ekonomia a rozwój społeczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16827.VI.6 [Czytelnia B], 7918.VI.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autor nakreśla ramy społecznej odpowiedzialności nauki, czyli procesów prowadzenia badań naukowych oraz odpowiedzialności badacza za ich wyniki, jako koncepcji zarządzania mającej zastosowanie w świecie nauki. W monografii przeanalizowano i oceniono również dorobek polskich badaczy na arenie międzynarodowej z uwzględnieniem potencjału generowania przez nich pozytywnych wpływów społecznych. Przedmiotem badań empirycznych jest zaś analiza i ocena zmian aktywności publikacyjnej (wyrażonej np. liczbą publikacji i cytowań), co posłużyło do oceny potencjalnych wpływów społecznych. […] monografia stanowi interesujące i oryginalne dzieło podejmujące zagadnienie społecznej odpowiedzialności nauki (SON) oraz jej wpływu społecznego. O ile problematyka społecznej odpowiedzialności organizacji (SOO) stanowi przedmiot rozważań wielu badaczy na świecie i w Polsce, to znacznie mniej opracowań dedykowanych jest społecznej odpowiedzialności uczelni (SOU), a jeszcze mniej społecznej odpowiedzialności nauki (SON). […] społeczna odpowiedzialność nauki będąca przedmiotem rozważań w monografii postrzegana jest […] jako instytucje, ludzi nauki jak i gromadzoną i upowszechnianą wiedzę przyczyniającą się do rozwoju społecznego. […] Autor […]. Traktuje naukę jako sferę wymagającą określonej odpowiedzialności, która powinna podlegać świadomemu zarządzaniu w myśl modeli społecznej odpowiedzialności oraz kreowania wartości. […] oceniana publikacja ma charakter unikatowy ponieważ Autor raczej rozważają jaką rolę pełnią uczelnie w społeczeństwie i na czym polega ich społeczna odpowiedzialność […] […] publikacja pokazuje na tle historycznym jak kształtował się przyrost wiedzy polskiej nauki. […] ma charakter raczej poznawczy , ale wnioski i rekomendacje trafnie zwracają uwagę czytelnika na kierunki rozwoju polskiej nauki. Monografia przybliża zatem wiedzę na temat SON oraz jej wpływu społecznego, co sprawia, że może być cennym źródłem wiedzy o stanie polskiej nauki dla twórców polityki rozwoju nauki w Polsce oraz badaczy osiągnięć nauki na tle międzynarodowym. Może posłużyć również dla wyznaczania kierunków i inwestowania w badania naukowe, które są realizowane na polskich uczelniach i postrzegane jako szczególnie wartościowe dla rozwoju i popularyzacji wiedzy, a przez to właśnie wywieranie pozytywnego wpływu społecznego oraz poprawiania jakości życia społeczeństwa. (Dr hab. Magdalena Stefańska, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Instytut Marketingu, Katedra Strategii Marketingowych) Wiedza naukowa staje się jednym z kluczowych zasobów XXI wieku determinujących postęp społeczno-kulturowy i techniczny oraz konkurencyjność gospodarek krajowych i regionalnych. […] rozwój tej wiedzy wymaga stosowania odpowiednich metod i koncepcji zarządzania nastwionych na skuteczność i sprawność procesów naukowo- badawczych. […] Tej właśnie problematyce poświęcono recenzowaną monografię. […] Na tle innych publikacji o podobnej tematyce, książka wyróżnia się systemowym podejściem do konceptualizacji społecznej odpowiedzialności nauki opartym na solidnym przeglądzie literatury. […] Sformułowane przez Autora podstawy koncepcji społecznej odpowiedzialności nauki mogą być z powodzeniem wykorzystane do dalszych prac eksploracyjnych, […] badania empiryczne mają natomiast duży potencjał promocyjny dla liderów polskiej nauki na rynku krajowym i zagranicznym. […] Po przeprowadzonych analizach Autor formułuje ponadto interesujące, dalsze kierunki badań w obszarze eksplorowanej problematyki. […] monografia powinna być skierowana przed wszystkim dla pracowników naukowych zajmujących się zagadnieniami społecznej odpowiedzialności nauki oraz zarządzania nauką, badaczy planujących zwiększenie zakresu umiędzynarodowienia i wpływu społecznego prowadzonych przez siebie badań. Może być także polecana studentom oraz słuchaczom studiów podyplomowych i szkół doktorskich na przedmiotach związanych z kształceniem w zakresie społecznej odpowiedzialności organizacji oraz medyki badań naukowych. (Dr hab. inż. Marek Matejun, prof. Uniwersytetu Łódzkiego, Katedra Przedsiębiorczości i Polityki Przemysłowej, Wydział Zarządzania) Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Social Responsibility of Science. Management – Research – Social impact The author outlines the framework of the social responsibility of science, i.e. the processes of conducting scientific research and the responsibility of the researcher for its results, as a management concept applicable in the world of science. The monograph also analyzes and evaluates the achievements of Polish researchers in the international arena, taking into account the potential for them to generate positive social impact. In turn, the subject of empirical research is the analysis and evaluation of changes in publication activity (expressed, for example, in the number of publications and citations), which was used to assess potential social influence. ********* Dr hab., prof. ucz. Marcin Żemigała (ORCID 0000-0001-7932-4275) – profesor uczelni na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 2020-2024 prodziekan ds. nauki na Wydziale Zarządzania UW; w latach 2021-2024 zastępca przewodniczącego Rady Naukowej Dyscypliny Nauki o Zarządzaniu i Jakości. Kierownik Katedry Teorii Organizacji i Zarządzania oraz Dyrektor Centrum Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i Zarządzania Środowiskowego na Wydziale Zarządzania UW. Wieloletni ekspert Narodowego Centrum Nauki, obecnie ekspert Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Polskiego Komitetu Normalizacyjnego. Realizował badania i wykonywał ekspertyzy na zlecenie m.in. Światowej Organizacji Własności Intelektualnej, Ministerstwa Środowiska, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego/Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz ponad 80 ekspertyz dla sektora biznesu. Prowadził badania naukowe w Korei Południowej (Chonnam National University, Kyungpook National University), Wielkiej Brytanii (University of Northumbria at Newcastle) i Słowenii (University of Ljubljana). Zawodowo zajmuje się głównie społeczną odpowiedzialnością biznesu, zarządzaniem środowiskowym i problematyką zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej