Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(8)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(11)
only on-site
(8)
Branch
Magazyny
(6)
Wypo┼╝yczalnie
(5)
Czytelnie
(8)
Author
Buko Jacek
(1)
Goranczewski Boles┼éaw (1965- )
(1)
Holland Jacqueline
(1)
Johann Maria
(1)
J─Ödrzejczyk Irena (1952- )
(1)
Kornak Aleksander Stefan
(1)
Leslie David (1951- )
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(1)
Rapacz Andrzej (1951- )
(1)
Sala J├│zef
(1)
Szeliga-Duchnowska Anna
(1)
Year
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(3)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(7)
England
(1)
Language
Polish
(7)
English
(1)
Audience Group
Hotelarze
(1)
Mened┼╝erowie
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
PRZEDSI─śBIORSTWO TURYSTYCZNE
(4)
Usługi turystyczne
(4)
TURYSTYKA
(3)
USŁUGI
(3)
Turystyka
(2)
AGROTURYSTYKA
(1)
Biura podr├│┼╝y
(1)
Hotelarstwo
(1)
Przedsi─Öbiorstwo turystyczne
(1)
Wycieczki
(1)
ZARZ─äDZANIE STRATEGICZNE
(1)
Subject: time
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Polska
(1)
Genre/Form
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podr─Öcznik
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Zarz─ůdzanie i marketing
(1)
8 results Filter
Book
In basket
Zawiera bibliografi─Ö i index.
With a focus on the creation and distribution of packaged holidays, this text covers the fundamentals of business and the relationship between tour operators and destinations. With particular reference to the sustainability of both parties, it reviews the impacts and influences of tour operations and practices on destinations within the overriding context of tour operator responsibility. It addresses the entirety of this key component of the tourism sector, and reflects the shift in recent years from traditional 'sun, sea and sand' holiday to more bespoke packages. Taking into account tour operators as a growing factor among the major emergent economies of the world, this book is: the first textbook to provide such in-depth content of tour operators and operations; written by authors with industry, research and teaching experience; a wealth of information regarding popular eco, nature and adventure trips, as well as myriad niche and special interest products.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17510 [Magazyn 1], P.17509 [Magazyn 1], P.17508 [Magazyn 1] (3 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 18206 XX.7 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18205 XX.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Po om├│wieniu istoty i mechanizm├│w funkcjonowana gospodarki turystycznej autorzy przedstawiaja problemtyke szeroko pojetej regionalnej i lokalnej gospodarki turystycznej. Szczeg├│lnie duzo uwagi poswiecaja oni: menedzerskiemu systemowi zarzadzania w turystyce, marketingowi uslug turytycznych, ladowi przestrzennemu i ekonomicznemu w turystyce, a takze roli czynnka ludzkiego, kapitalu i finans├│w w turystyce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.478 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 1407 XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia. strony 221-234.
W ksi─ů┼╝ce w spos├│b ca┼éo┼Ťciowy przedstawiono tematyk─Ö jako┼Ťci w us┼éugach turystycznych i rekreacyjnych. Autorzy opisali szczeg├│┼éowo: normy jako┼Ťciowe, kt├│re mo┼╝liwe s─ů do zastosowania w organizacjach turystycznych i rekreacyjnych, wytyczne standard├│w bran┼╝owych, m.in. dotycz─ůce hoteli i innych obiekt├│w, zakwaterowania, bezpiecze┼ästwa w obs┼éudze ruchu turystycznego, przewodnik├│w turystycznych itd., metody projektowania, pomiaru i standaryzacji jako┼Ťci oraz wzbogacili je o najbardziej aktualne i nowatorskie, jak chocia┼╝by Design Thinking, czy propozycja sekwencji obs┼éugi klienta z zastosowaniem autorskiej instrukcji post─Öpowania. Wi─Ökszo┼Ť─ç opisywanych metod i narz─Ödzi poparta zosta┼éa przyk┼éadami praktycznymi. Ksi─ů┼╝ka ma charakter uniwersalny, do wykorzystania przez student├│w kierunk├│w turystyka, rekreacja, zarz─ůdzanie oraz innych, jak r├│wnie┼╝ praktyk├│w (personel zarz─ůdzaj─ůcy i wykonawczy, zajmuj─ůcy si─Ö szeroko rozumian─ů obs┼éug─ů ruchu turystycznego i rekreacj─ů, a tak┼╝e w┼éa┼Ťcicieli tych podmiot├│w).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 18570 XX.7 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18569 XX.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Z wyra┼║nym op├│┼║nieniem w stosunku do wielu bran┼╝ przemys┼éowych, do procesu ekologizacji do┼é─ůczy┼éa tak┼╝e turystyka. Wydawa─ç by si─Ö mog┼éo, ┼╝e turystyka jako typowa bran┼╝a sektora us┼éug stwarza najmniejsze zagro┼╝enie ┼Ťrodowiska. Tymczasem zagro┼╝enie to mo┼╝e by─ç bardzo du┼╝e. Z drugiej strony podstaw─ů atrakcyjno┼Ťci turystycznych obszar├│w i podstaw─ů atrakcyjno┼Ťci handlowej s─ů walory ┼Ťrodowiskowe. Konieczno┼Ť─ç ta spowodowa┼éa aktywn─ů postaw─Ö przedsi─Öbiorstw turystycznych wobec ekologii. Zarz─ůdzanie ┼Ťrodowiskiem jest bowiem szans─ů na przetrwanie przedsi─Öbiorstwa turystycznego. Niniejsza publikacja wychodzi naprzeciw potrzebom edukacyjnym w tym zakresie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.428 [Magazyn 1], 547 [Magazyn 2] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.427 XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Rynek turystyczny : struktura, procesy, tendencje / Aleksander Panasiuk. - Wydanie 2, zmienione i rozszerzone. - Warszawa : Difin, 2019. - 373 strony : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 353-373.
Publikacja przedstawia miejsce turystyki w gospodarce narodowej oraz podstawy teoretyczne funkcjonowania rynku turystycznego. Przeprowadzono w niej analiz─Ö struktury podmiotowej i przedmiotowej rynku turystycznego, om├│wiono dzia┼éalno┼Ť─ç dostawc├│w ofert turystycznych (przedsi─Öbiorstw turystycznych i destynacji turystycznych) oraz popyt turystyczny i zachowania rynkowe konsument├│w turystycznych. Szczeg├│lne miejsce zajmuje problematyka poda┼╝y turystycznej, w tym produktu turystycznego oraz koncepcja oferty turystycznej. W szerokim uj─Öciu przedstawiono polityk─Ö turystyczn─ů, wraz z jej uk┼éadem strukturalnym i kierunkami jej rozwoju oraz szczeg├│┼éowymi rozwi─ůzaniami regulacyjnymi, dotycz─ůcymi rynku touroperatorskiego w Unii Europejskiej, oddzia┼éywanie pa┼ästwa na turystyk─Ö spo┼éeczn─ů, fundusze Unii Europejskiej w gospodarce turystycznej. Zagadnienia dotycz─ůce proces├│w kszta┼étowania rynku turystycznego obejmuj─ů problemy mikroekonomiczne oraz dotycz─ůce zarz─ůdzania podmiotami, w tym dzia┼éalno┼Ť─ç marketingow─ů, mark─Ö turystyczn─ů, nowoczesne technologie, innowacje oraz strategie na rynku turystycznym. W pracy wskazano na aktualne problemy ekonomiczne, spo┼éeczne, polityczne, organizacyjne, technologiczne kszta┼étuj─ůce funkcjonowanie rynku turystycznego. Oparto je na aktualnym stanie prawnym, dotycz─ůcym regulacji rynku turystycznego, obowi─ůzuj─ůcym w krajach Unii Europejskiej i w Polsce od 1 lipca 2018 roku.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17801 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19150 XX.5 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19149 XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Strategie marketingowe w turystyce / Maria Johann. - Warszawa : "Difin", 2009. - 150 s. : il. ; 23 cm.
Podstawowym celem publikacji jest przedstawienie procesu formu┼éowania strategii marketingowej w przedsi─Öbiorstwach turystycznych oraz wyr├│┼╝nienie czynnik├│w umo┼╝liwiaj─ůcych uzyskanie przewagi konkurencyjnej na rynku us┼éug turystycznych. Szczeg├│lny nacisk po┼éo┼╝ony zosta┼é na prezentacj─Ö zasad tworzenia strategii marketingowej realizowanej przez biura podr├│┼╝y, a istotnym elementem opracowania s─ů przyk┼éady dzia┼éa┼ä marketingowych, kt├│re przyczyni┼éy si─Ö do osi─ůgni─Öcia sukcesu analizowanych przedsi─Öbiorstw i umo┼╝liwi┼éy im zdobycie znacz─ůcej pozycji na rynku. Przedstawiony w podr─Öczniku materia┼é opiera si─Ö na analizie literatury przedmiotu, wywiadach przeprowadzonych z kadr─ů kierownicz─ů, pracownikami przedsi─Öbiorstw turystycznych i odbiorcami us┼éug turystycznych oraz do┼Ťwiadczeniach autorki zwi─ůzanych z d┼éugoletni─ů wsp├│┼éprac─ů z biurami podr├│┼╝y.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8214 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8215 XX.5 [Wypo┼╝yczalnia B], P.8213 XX.5 [Wypo┼╝yczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9555 XX.5 [Czytelnia B], 9554 XX.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Hotelarstwo : us┼éugi, zarz─ůdzanie, procesy koncentracji / J├│zef Sala. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2019. - 300 stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 287-300.
Motywem napisania niniejszej ksi─ů┼╝ki by┼éo d─ů┼╝enie do prezentacji roli hotelarstwa na rynku turystycznym, ukazanie kierunk├│w zmian zar├│wno w jego systemie zarz─ůdzania, jak i rozwoju, g┼é├│wnie wymuszanych przez zmiany zachodz─ůce w jego otoczeniu. Ksi─ů┼╝ka sk┼éada si─Ö z o┼Ťmiu rozdzia┼é├│w. W rozdziale 1 scharakteryzowano istot─Ö hotelarstwa, kryteria klasyfikacji hoteli oraz rol─Ö hotelarstwa w obs┼éudze ruchu turystycznego. W rozdziale 2 zaprezentowano podstawowe rodzaje wsp├│┼éczesnej turystycznej bazy noclegowej. Rozdzia┼é 3 prezentuje sk┼éadniki g┼é├│wnej, cz─ůstkowej us┼éugi hotelowej, tj. us┼éugi zakwaterowania. Kolejny rozdzia┼é 4 przedstawia m.in. istot─Ö gastronomii i jej rol─Ö w hotelarstwie, zakres us┼éug gastronomicznych w hotelach i kierunki ich rozwoju. W rozdziale 5 scharakteryzowano g┼é├│wne us┼éugi dodatkowe w hotelach. Rozdzia┼é 6 przedstawia specyfik─Ö zarz─ůdzania przedsi─Öbiorstwem hotelarskim. Rozdzia┼é 7 ukazuje funkcje g┼é├│wnych s┼éu┼╝b hotelu. Ko┼äcowy rozdzia┼é 8 prezentuje procesy koncentracji i integracji w hotelarstwie. Praca jest wynikiem wieloletnich zainteresowa┼ä naukowych Autora.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17560 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 18566 XX.8 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18565 XX.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 86)
W serii gł.: ISSN 1640-6818 ; nr 701.
Tematyka rynku turystycznego, a szczeg├│lnie popytu turystycznego, jest przedmiotem opracowa┼ä naukowych pi─Öciotomowego wydania "Zeszyt├│w Naukowych Uniwersytetu Szczeci┼äskiego" serii Ekonomiczne Problemy Us┼éug przygotowanych przez przedstawicieli najwa┼╝niejszych o┼Ťrodk├│w naukowych w Polsce zajmuj─ůcych si─Ö zagadnieniami turystyki, zw┼éaszcza w obszarze nauk ekonomicznych. Tom V "Poda┼╝ turystyczna jako determinanta kszta┼étowania popytu turystycznego" obejmuje zagadnienia produktu turystycznego, produktu turystyki wiejskiej oraz funkcjonowania przedsi─Öbiorstw turystycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13448 XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again