Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(13)
dostępne
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(13)
Autor
Chrobak Stanisław (1961- )
(1)
Dubiel-Zielińska Paulina
(1)
Guzek Krzysztof (1978- )
(1)
Homplewicz Janusz (1931- )
(1)
Kobyliński Andrzej (1965- )
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kowalczyk Stanisław (1932- )
(1)
Laskowska Małgorzata
(1)
Lekka-Kowalik Agnieszka
(1)
Moń Ryszard (1951- )
(1)
Pietrzak Edyta
(1)
Rogoziński Kazimierz
(1)
Rotkiewicz Halina
(1)
Skolimowski Henryk (1930- )
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Słomski Wojciech
(1)
Zaorski-Sikora Łukasz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Temat
WARTOŚĆ
(12)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(3)
KULTURA
(3)
ETYKA
(2)
PERSONALIZM
(2)
WYCHOWANIE
(2)
Etyka
(1)
KULTURA MASOWA
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
NAUKA
(1)
OŚWIATA DOROSŁYCH
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
POLITYKA
(1)
POSTAWY
(1)
PRAWA CZŁOWIEKA
(1)
SOCJOLOGIA
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
System wartości
(1)
Teoria wychowania
(1)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
WYCHOWANIE OBYWATELSKIE
(1)
Wychowanie moralne
(1)
ZNANIECKI, FLORIAN (1882-1958)
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Słowo kluczowe
wartości
(6)
antropologia filozoficzna
(3)
filozofia
(3)
konsumpcjonizm
(3)
wartość
(3)
wychowanie
(2)
aksjologia
(1)
andragogika
(1)
cyberkultura
(1)
cywilizacja
(1)
człowiek
(1)
dorosłość
(1)
edukacja
(1)
edukacja dorosłych
(1)
ekologia
(1)
etyka
(1)
feminizm
(1)
globalizacja
(1)
historia filozofii
(1)
kara śmierci
(1)
katolicyzm
(1)
klient
(1)
klonowanie
(1)
koncepcje etyczne
(1)
konsekwencjalizm
(1)
kultura
(1)
kultura masowa
(1)
lobbing
(1)
lęk
(1)
marketing relacji
(1)
mobbing
(1)
moralność
(1)
nacjonalizm
(1)
nadzieja
(1)
nadzieja chrześcijańska
(1)
narkotyki
(1)
optymizm
(1)
pedagogika
(1)
personalizm
(1)
polityka
(1)
ponowoczesność
(1)
prawa człowieka
(1)
prawa dziecka
(1)
płeć
(1)
rozpacz
(1)
społeczeństwo obywatelskie
(1)
technika
(1)
terroryzm
(1)
tożsamość
(1)
utopia
(1)
wychowanie obywatelskie
(1)
zarządzanie relacjami
(1)
środki masowego przekazu
(1)
życie publiczne
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tyt. równol.: The basics of the pedagogy of hope.
Spis treści także ang.
Bibliogr. s. 533-631.
Autor omawianego studium podjął się niełatwego zadania. Postawił sobie za cel próbę ukazania złożonej problematyki, kojarzącej się z pojęciem „nadzieja” i sformułowania odpowiedzi na szereg pytań z nią związanych. Pytania te brzmią następująco: Czego się oczekuje od nadziei? Jak przeżywa się spełnioną nadzieję? W jaki sposób rozumie się spełnioną nadzieję, gdy zrealizowała się ona inaczej niż oczekiwano? Jak przeżywa się niespełnioną nadzieję? Jak następuje uwolnienie od niespełnionej nadziei, w formie beznadziei (braku) czy zwątpienia? Jaki wkład może wnieść pedagogika w tym względzie? Odpowiadając na postawione pytania, ks. Chrobak wskazuje na podstawy, fundamenty nadziei jako motywu każdego działania a zarazem wolnej od lęku, otwartej na przyszłość „dyspozycji” czowieka. Omawiana publikacja jest dziełem ambitnym i użytecznym. Jej Autor w sposób erudycyjny i kompetentny opisał fundamenty, motywy i inspiracje związane z nadzieją. W jego książce, mającej charakter pedagogiczny, obecne są wątki interdyscyplinarne (filozoficzno-teologiczne, kulturowe, fenomenologiczne). Czyni to jej lekturę trudniejszą, ale też podnosi jej walor.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10072.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. Spis treści także ang
Bibliogr. s. 373-383. Indeks.
Książka stanowi analizę jednej z najistotniejszych zmian we współczesnej filozofii nauki: przejś­cia od idei nauki wolnej od wartości do idei nauki nasyconej wartościami. Uznanie nasycenia nauki wartościami to zarazem uznanie, iż sądy wartościujące (wartościowania) są konstytutywnym elementem badania naukowego, a nauka ma wsobny wymiar aksjologiczny. Na tle ideału nauki wolnej od wartościowań autorka przedstawia dwa przełomowe kroki w kształtowaniu się idei obecności wartościowań w nauce: uznanie, iż obecne są w niej wartościowania poznawcze, oraz uznanie, iż obecne są także wartościowania pozapoznawcze, ale nie zagraża to ani racjonalności, ani obiektywności nauki. Następnie autorka analizuje trzy współczesne koncepcje systematycznie wyjaśniające źródła, miejsce i rolę wartościowań poznawczych i pozapoznawczych w strukturze nauki: Evandra Agazziego, Hugha Laceya i Helen Longino. Analiza ta kończy się wnioskiem, że żadna z tych koncepcji nie może być uznana za zadowalającą - zbudowanie koncepcji aksjologicznego wymiaru nauki pozostaje wciąż otwartym projektem badawczym. Rozważania nad wymienionymi koncepcjami pozwalają natomiast wskazać metodologiczno-filozoficzne ramy dla takiego projektu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7504.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aksjologia edukacji dorosłych / red. Janina Kostkiewicz. - Lublin : Wydawnictwo KUL, 2004. - 430 s. : tab., wykr. ; 24 cm.
Publikacja stanowi zbiór materiałów pokonferencyjnych z Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej, zorganizowanej w 2003 roku w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Podzielona jest na cztery części. Część pierwsza skupia zagadnienia sprowadzające się do ukazania najbardziej ogólnych założeń teoretycznych i aksjologicznych podstaw andragogiki. Część druga dotyczy już konkretnych wartości. W części trzeciej czytelnik znajdzie bardzo różnorodną tematykę, zaś część czwarta zawiera głównie doniesienia z badań empirycznych, które potwierdzają wagę wcześniejszych teoretycznych ustaleń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.5051.V.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6140.V.6 [Czytelnia B], 6139.V.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie, ISSN 1897-4392)
Bibliogr. s. 433-440.
W książce autor dowodzi zasadności tezy, że możliwe jest niwelowanie powiększającego się dystansu między ekonomią a naukami społecznymi, a zwłaszcza między ekonomią a humanistyką. Autor jest wyrazicielem optymizmu poznawczego, przekonując, że możliwe jest przezwyciężenie występującego powszechnie, rozłącznego traktowania wartości, kiedy to wartość (dla) klienta przeciwstawiana jest wartości (dla) przedsiębiorstwa. Tyleż oryginalna, co prowokacyjnie sformułowana teza osadzona zostaje na trzech fundamentalnych założeniach dotyczących: godności systemowej (rzeczywistość jest wielowymiarowa), pełni semantycznej (wartość odsyłająca do klasycznej TRIADY), prymatu ludzkiej podmiotowości (nieodzowność wspomagania antropologicznego nauk społecznych). Sytuując omawiane kwestie w sferze poznania (teoria), autor odwołuje się jednocześnie do ich odpowiedników w rzeczywistości społeczno-gospodarczej, zwłaszcza tej, która jest najbliższa człowieka. Są nią oczywiście usługi. Wnikliwa analiza i dogłębna znajomość tychże pozwalają z działalności usługowej wyprowadzić koncepcję relacyjnej konstelacji wartości. W interpretacji autora staje się ona realnym łącznikiem między ekonomią a aksjologią, zaś działalności usługowej przydaje nowego znaczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13067.IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kolekcja Katedry Personalizmu Chrześcijańskiego KUL)
Spis treści także ang.
Bibliogr. s. 197-200.
Do fundamentalnych problemów egzystencjalnych należą pytania: Kim jest człowiek? Jaka jest podstawowa siła napędowa i sens jego życia? Odpowiedzi są bardzo różnorodne, lecz najbardziej zasadne jest stanowisko aksjologicznego personalizmu, który ludzką osobę sytuuje oraz interpretuje w kontekście bogatego i zróżnicowanego jakościowo świata wartości. Zwierzę jest "napędzane" impulsami biologicznych instynktów, człowiek w swym życiu poszukuje w sposób rozumny i wolny wartości. "O dojrzałości osoby [ludzkiej], o jej doskonałości, stanowi w zasadniczej mierze to, że pozwala się ona pociągnąć prawdziwym wartościom ". To właśnie wartości inspirują myśli, uczucia i działania człowieka, są celem jego życia. Pojęcie wartości jest obecne zarówno w języku codziennym, jak i w refleksji wielu dyscyplin naukowych, gdyż każda próba zrozumienia i opisania człowieka abstrahująca od optyki aksjologicznej jest chybiona.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7066.II.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7911.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 12 maja 2011 r., Warszawa.
Bibliogr. przy niektórych ref.
W dzisiejszym świecie prawa człowieka znajdują tak swoich gorących zwolenników, jak i zdecydowanych przeciwników. Ich obrońcy wskazują na konieczność promocji praw podstawowych jako jedynego możliwego fundamentu o charakterze globalnym, do którego mogą się odwołać ludzie różnych kultur i religii. Praca ukazuje szeroką panoramę problematyki praw człowieka. Z jednej strony ukazuje ich niezbywalność i wartość, z drugiej sygnalizuje źródła ich zagrożeń, przyczyny deformacji i błędne interpretacje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13813.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Medytacje o prawdziwych wartościach człowieka, który poszukuje sensu życia / Henryk Skolimowski. - [Wyd. 1 krajowe]. - Wrocław : "Astrum", 1991 (Katow. : UŚ). - 106, [2] s. ; 21 cm.
(Tajemnice Natury Człowieka)
Tyt. okł.: Medytacje o nędzach cywilizacji technicznej i o blaskach życia ludzkiego.
Jest to jedna z wielu pięknych i mądrych książek polskiego filozofa. Książka umożliwia zaspokajanie głodu sensu i prawdziwych wartości. Uzmysławia również, jak nieodzowna jest zmiana stosunku do języka, aby prawdy stały się oczywiste, umożliwiające i wyzwalające w nas samozrozumienie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12422.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 277-296.
Współcześnie nauka postaw obywatelskich utożsamiana jest głównie z zaangażowaniem w działalność społeczną oraz kształtowaniem społecznej tożsamości. Jako konieczne jawi się dzisiaj budowanie określonego etosu - zbioru normatywnych i poznawczych cech oraz dyspozycji jednostek przy jednoczesnym podkreśleniu aktywnego aspektu bycia obywatelem. Autorzy podjęli się próby wykazania, że mimo zmieniającej się rzeczywistości zasadnicze wartości stanowiące o funkcjonowaniu społecznym człowieka są trwałe. Zagadnienie to ma szczególne znaczenie, kiedy analizie poddawane jest życie obywatelskie. Cele wychowania obywatelskiego koncentrują się na wyposażaniu ucznia w wiadomości, wyrabianiu umiejętności i kształtowaniu postaw, natomiast sfera wartości jest w nich bagatelizowana. W konsekwencji tak przygotowany „młody obywatel” posiada wiedzę dotyczącą formalno - prawnych aspektów życia w społeczeństwie demokratycznym, natomiast nie czuje potrzeby zaangażowania w nie. Jednakże nawet rozległa wiedza zdobyta w procesie kształcenia szkolnego nie przekłada się wprost na wysoki stopień aktywności obywatelskiej uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12875.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nicią przewodnią całej publikacji wydaje się być pewien wzorzec człowieka, którego jednak w pracy nie naszkicowano, pozostawiając to Czytelnikowi, zapraszając go do samodzielnych przemysleń. Będzie on więc musiał zastanowić się nad podstawowymi wartościami czy postawami rzeczników "nowego świata" i "nowego czlowieka ". A skoro wiedzę o wartościach zdobywa się przez porównanie ich - również w aspektach praktycznych konsekwencji wynikających z ich uznania - z odpowiadającymi im anty-wartościami, to krytycznie myślący czytelnik omawianych tekstów stanie przed poważnym zadaniem, sprowadzającym się do odnalezienia wartości na tle antywartości lub antywartości na tle wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12383.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia Katedry Filozofii Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Warszawie)
Bibliogr. s. 333-346.
Etyka w sensie refleksji nad wartościami wyznaczającymi nasz sposób postępowania jest człowiekowi potrzebna w każdej epoce historycznej, a więc także obecnie. Potrzeba namysłu nad własnym działaniem i jego skutkami dla innych ludzi wydaje się potrzebą uniwersalną, niezależną od epoki i kultury. Różne są natomiast warunki życia, zewnętrzny kontekst, w którym przebiega ów namysł. Od tego bowiem, w jakich warunkach jednostka żyje i jaki zakres możliwości ma do wyboru, zależy zakres jej odpowiedzialności, a tym samym ważność refleksji etycznej. Książka spełnia wszystkie cechy swojego gatunku, przypadnie więc do gustu nawet tym najbardziej wymagającym czytelnikom. Książka podejmuje m.in. następujące tematy: * prawa człowieka, * eutanazja, antykoncepcja, aborcja, * klonowanie, * transplantacje, * transseksualizm, * molestowanie, * kara śmierci, * uzależnienia, * globalizacja, * mobbing, * lobbing, * feminizm, * ekologia, * terroryzm, * etyka lekarska, * etyka mediów, * etyka biznesu, * etyka polityczna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7838.II.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8865.II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 221-222, bibliogr. prac nauk. J. Homplewicza s. [224]. - Indeks.
Etyka, podręcznik akademicki. Książka zawiera postawy, wartość, etykę, wychowanie, filozofię, teorię. W książce autor dokonuje próby usytuowania „etyki pedagogicznej” w obrębie wiedzy pedagogicznej, odróżnia przy ty etykę pedagogiczną od etyki wychowania. Autor wnosi do polskiej literatury oświatowej i pedagogicznej całościowe i nowatorskie ujęcia interdyscyplinarnie rozumianej organizacji wychowania oraz oświaty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2262.II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 220-236.
Obszarem zainteresowań niniejszej publikacji są teorie wychowania i drogi ich powstawania. Celem jest uzyskanie możliwości i zasad budowania teorii wychowania na bazie koncepcji etycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19849.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poglądy Znanieckiego wyrastają z tradycji modernistycznej, toteż krytyczny namysł nad rzeczywistością kulturową wiąże on z możliwością naprawy rozwijającego się, dziś powiemy "niekoniecznego" projektu współczesnej cywilizacji. Znaniecki zdaje sobie sprawę, iż właściwe wysoko rozwiniętym społeczeństwom osiągnięcia z zakresu kultury materialnej nie idą w parze z rozwojem osobowości człowieka i duchowej warstwy kultury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2549 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2548.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej