Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Dostępność
dostępne
(10)
tylko na miejscu
(8)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(6)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(8)
Autor
Białkowski Andrzej (1956- )
(1)
Chmielewski Krzysztof
(1)
Dutka Elżbieta
(1)
Gomóła Anna
(1)
Grębecka Zuzanna (1975- )
(1)
Jakubowski Witold (1963- )
(1)
Krawczyk Jarosław (1955- )
(1)
Kurz Iwona
(1)
Litwinowicz-Droździel Małgorzata
(1)
Majchrowski Zbigniew (1955- )
(1)
Mrowcewicz Krzysztof
(1)
Rodak Małgorzata
(1)
Sajdak Anna
(1)
Sitarski Piotr
(1)
Szwarcman Dorota
(1)
Słowińska Sylwia
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(8)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
WIEDZA o KULTURZE
(8)
PEDAGOGIKA KULTURY
(2)
WYCHOWANIE ESTETYCZNE
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
PLURALIZM SPOŁECZNY
(1)
PRACA KULTURALNO-OŚWIATOWA
(1)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(1)
Słowo kluczowe
artysta
(1)
ciało
(1)
druk
(1)
dźwięk
(1)
film
(1)
fotografia
(1)
karnawał
(1)
kino
(1)
komunikacja
(1)
kultura
(1)
kultura masowa
(1)
mowa
(1)
muzyka
(1)
naród
(1)
pismo
(1)
przestrzeń
(1)
region
(1)
sztuka
(1)
teatr
(1)
telewizja
(1)
tożsamośc kulturowa
(1)
wielokulturowość
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka stanowi podsumowanie pierwszego etapu realizacji projektu „Tworzenie i wdrażanie standardów edukacji kulturalnej w Polsce” prowadzonego w roku 2008 przez Fundację Polskiej Rady . Prezentujemy w niej rezultaty prac trzech zespołów merytorycznych, przygotowujących propozycje standardów w dziedzinie edukacji filmowej i teatralnej, wizualnej i muzycznej. Materiałów, które przedstawiono, nie można jednak traktować jako zbioru propozycji w pełni już ukształtowanych i przygotowanych do wdrożenia. Są one jedynie obszerną prezentacją kluczowych zagadnień z tego obszaru i zaproszeniem do dyskusji, którą należy skierować zarówno do środowisk akademickich i oświatowych, jak i przedstawicieli mediów, ośrodków i instytucji kultury, stowarzyszeń twórczych, a także innych osób i instytucji zainteresowanych ideą edukacji kulturalnej i artystycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9929.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 1644-0552 ; 84)
Bibliogr. przy pracach.
Skrypt to przystępne repetytorium z zakresu wybranych dziedzin wiedzy o kulturze, które może być pomocne nie tylko studentom kulturoznawstwa i filologii polskiej, ale także nauczycielom uczącym przedmiotu o nazwie wiedza o kulturze, polonistom oraz nauczycielom innych przedmiotów humanistycznych. W tomie zgromadzono artykuły napisane przez specjalistów z różnych dziedzin, pracowników naukowych, osób na co dzień zajmujących się refleksją nad kulturą. I choć autorzy prezentują różne stanowiska i nierzadko odmienne spojrzenia, to łączy ich przekonanie, że kultura obejmuje nie tylko poszczególne dziedziny sztuki, ale także pozostałe aspekty ludzkiej działalności. Skrypt otwierają opracowania o charakterze teoretycznoliterackim, poświęcone teorii kultury, antropologii kulturowej, religioznawstwu i historii kultury. Następna grupa artykułów została poświęcona poszczególnym dziedzinom twórczości artystycznej: sztukom plastycznym, muzyce, teatrowi, filmowi. Zamyka ją refleksja na temat przekładu intersemiotycznego. Ostatnia dydaktyczna część tomu to uwagi na temat zapoznawania uczniów z problemami kultury oraz refleksja o nadziejach i obawach związanych z obecnością w szkole wiedzy o kulturze. W części zatytułowanej Appendix zamieszczono propozycje zajęć szkolnych poświęconych wybranym problemom z zakresu historii i teorii kultury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8336 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8335.IV.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9697.IV.7 [Czytelnia B], 9698.IV.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8195 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8194 .XXV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9536.XXV.3 [Czytelnia B], 9537.XXV.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Książka wyróżnia antropologiczne, a nie tylko artystyczne rozumienie kultury, a także jej ujęcie medialne. Na początku znajduje się wyjaśnienie antropologicznej definicji kultury oraz omówienie zagadnień, z którymi uczeń spotyka się na co dzień: duchowości, materialności, przestrzeni i czasu. Następnie prezentowane są różne rodzaje grup społecznych. Najwięcej miejsca zajmuje przedstawienie podstawowych mediów kultury, m.in. słowa, dźwięku, obrazu. Ponadto poruszane są kwestie postaw i sposobów działania w kulturze współczesnej (np. tożsamości, wielokulturowości, globalizacji).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8193 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8192.XXV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9534.XXV.3 [Czytelnia B], 9535.XXV.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [251].
Bibliogr. przy pracach.
Opracowanie to jest próbą namysłu nad edukacyjnymi kontekstami współczesnej kultury, a także kontrowersjami związanymi z nowymi jej zjawiskami. Jest także próbą refleksji nad zadaniami stojącymi przed edukacją kulturalną, której rola wykracza poza obszar wychowania estetycznego. Autorami wszystkich tekstów są badacze związani z Uniwersytetem Wrocławskim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8010.IV.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9343.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Każdy rozdział w tej książce ma taką samą strukturę. Punktem wyjścia są teksty kultury opatrzone pytaniami i poleceniami nadającymi pracy ucznia zamierzony przez autorów kierunek. Dalszą refleksję ukierunkowuje zwięzły autorski wykład.W części kontekstowej (fakultatywnej) zamieszczono krótkie fragmenty wypowiedzi wybitnych znawców przedmiotu, tekstów literatury pięknej, literatury faktu lub publicystyki. W ramkach towarzyszących wykładowi autorskiemu i tekstom cytowanym znajdują się biogramy, wyjaśnienia ważniejszych terminów, informacje dodatkowe i ciekawostki. Każdą lekcję zamyka rozbudowana część ćwiczeniowa, w której dominują zadania aktywizujące ucznia, skłaniające do indywidualnych poszukiwań i ocen, a także do własnej twórczości.Wielkim atutem książki są liczne, starannie dobrane ilustracje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8199 [Magazyn 1], P.8198 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9541.XXV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9540.XXV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy edukacja może mieć siłę zbliżania, budowania pomostów jednoczą­cych ludzi z różnych stron świata, o odmiennej kulturze, wartościach, religiach czy interesach? Temat taki podjęli uczestnicy konferencji „Fundamenty Edukacyjnej Wspólnoty", zorganizowanej przez Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Jagielloń­skiego w 2004 roku. Jednym z omawianych obszarów działań edukacyjnych stała się kultura jako siła nie tylko przesądzająca o naszej tożsamości, lecz także pozwa­lająca człowiekowi na odnalezienie swego miejsca w wielokulturowym tyglu współczesności. Kategorie różnorodności i tożsamości, jednostki i wspólnoty, globalizmu i regionalizmu, tradycji i zmiany, wielowymiarowości, napięć i wspól­notowych wartości stały się przyczynkiem do dyskusji na temat roli kultury w bu­dowaniu edukacyjnej wspólnoty. Tożsamość kulturowa, kształtowana między innymi w wychowaniu przez sztukę, ma szansę nas wyróżnić i uchronić przed niebezpieczeństwami, jakie niosą tendencje globalistyczne. Jednocześnie w kontekście przemian zachodzących w Europie i na świecie niezbędne wydaje się kształtowanie wrażliwości i otwar­tości międzykulturowej. Stąd też ważne zadania stojące przed edukacją: z jednej strony - wprowadzanie młodych w kulturę Europy i świata poprzez poznawanie kultury „małej ojczyzny", z drugiej - promowanie (przy pełnym szacunku dla kulturowej odrębności) działań na rzecz budowania „kultury pokoju" jednoczącej ludzi ponad podziałami, kształtowanie kompetencji do podejmowania dialogu z Innym i czerpania z tego kontaktu wartości dla własnego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4949.VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 299-314.
W książce zestawiono dwudziestowieczne polskie i niemieckie koncepcje edukacji kulturalnej. Starano odpowiedzieć na pytania, jakie wizje edukacji kulturalnej można zidentyfikować w obu krajach, w jaki sposób są one konstruowane, na co kładzie się w nich akcent, jaką misję przypisuje się edukacji kulturalnej? Publikacja prezentująca teoretyczne projekty edukacji może mieć także walor praktyczny, gdyż wciąż szuka się porozumienia, zbliżenia, kooperacji z sąsiadem, z którym nasze kontakty nie zawsze układały się najlepiej i po dziś dzień nie są idealne. Odmienność może być płaszczyzną wymiany, źródłem wzajemnych inspiracji, impulsem do refleksji nad własnym dorobkiem i do nowych pomysłów, a być może również do stworzenia wspólnego polsko-niemieckiego projektu edukacji kulturalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8011.IV.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9344.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej