Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Dostępność
tylko na miejscu
(8)
dostępne
(7)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(8)
Autor
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(2)
Wołoszyn Stefan
(2)
Kacprzak Lech
(1)
Niewęgłowski Jan
(1)
Sztobryn Sławomir
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Śnieciński Józef Marek
(1)
Świtka Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(3)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
PEDAGOGIKA
(9)
WYCHOWANIE
(8)
SZKOLNICTWO
(3)
PERSONALIZM
(1)
STEFANINI, LUIGI
(1)
WYCHOWANIE RELIGIJNE
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Słowo kluczowe
pedagogika Gestalt
(1)
pedagogika autorytarna
(1)
pedagogika chrześcijańska
(1)
pedagogika emancypacyjna
(1)
pedagogika filozoficzna
(1)
pedagogika krytyczna
(1)
pedagogika międzykulturowa
(1)
pedagogika miłości
(1)
pedagogika niedyrektywna
(1)
pedagogika personalistyczna
(1)
pedagogika radykalnego humanizmu
(1)
pedagogika serca
(1)
pedagogika wychowania integralnego
(1)
postpedagogika
(1)
teoria wychowania
(1)
wychowanie
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tom III daje reprezentatywny wgląd w rozwój i różnorodność XX wiecznej myśli pedagogicznej. Autor ukazał także w optymalny spo­sób współpracę międzynarodową w dziedzinie oświaty i poszukiwania różnych strategii współczesnych reform edukacyjnych, nadając dziełu bardzo obiektywny charakter, co oczywiście nie oznacza, że zwolennicy określonych kierunków i kon­cepcji wychowawczych nie będą odczuwać niedosytu, gdy chodzi o zakres pre­zentacji preferowanych przez nich orientacji. Dzieło zostało uwolnione od jakichkolwiek ograniczeń natury politycznej i ma charakter uniwersalny, ale jak przystało na polskiego autora preferuje osiągnię­cia pedagogiki polskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1336 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1337.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor pokazuje szeroką panoramę stanowisk pedagogicznych „nowego wy­chowania”: Jerzego Kerschensteinera, Marii Montessori, Owidiusza Decroly’ego, Heleny Parkhurst, Celestyna Freineta. Dla polskiego czytelnika szczególnie pouczające są teksty pokazujące recepcję idei nowego wychowania w pedagogice polskiej okresu II Rzeczypospolitej. Potwierdza się fakt, że nie stała ona na ubo­czu tendencji światowych, ograniczając się jedynie do przenoszenia na grunt pol­ski koncepcji obcych, ale poprzez dzieła i działalność takich pedagogów, jak Hen­ryk Rowid czy Janusz Korczak wnosiła do pedagogiki światowej oryginalne kon­cepcje i wartości. S. Wołoszyn dorobkowi polskiej pedagogiki poświęcił znacznie więcej miejsca, przedstawiając koncepcje dotyczące wychowania nie tylko pedagogów, ale także socjologów, psychologów, filozofów wychowania itp.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1335 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1334.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spośród książek poświęconych historii wychowania, jakie ukazały się w Polsce po roku 1980, dzieło S. I. Możdżenia należy do najgruntowniejszych, najbardziej wnikliwych i oryginalnych. Jest też rezultatem nie zbiorowej pracy, a indywidualnym wysiłkiem jednego autora, co bardzo korzystnie odbiło się na jego zawartości i spostości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5090 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6200.V.1 [Czytelnia B], 6201.V.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 417-432.
Już w pierwszym rozdziale Autor pisze o potrzebie prowadzenia badań metateoretycznych i porównawczych wskazując jak wiele wiąże się z tym problemów. Przedstawienie współczesnych teorii i nurtów wychowania rozpoczęte zostało od zaprezentowania dokonań śp. profesora Karola Kotłowskiego, który uczył konfrontowania współczesności z tradycją bez imperatywu zaprzeczania wnoszonym przez alternatywne podejścia do istoty wychowania i kształcenia. W podręczniku znajdziemy obszerne omówienia m.in. pedagogiki filozoficznej, chrześcijańskiej pedagogiki personalno-egzystencjalnej, pedagogik: społeczno-personalistycznej, serca, miłości, Gestalt, autorytarnej, niedyrektywnej, radykalnego humanizmu, emancypacyjnej, międzykulturowej, analityczno-krytycznej, ponowoczesności. Każdą teorię wychowania poprzedza biogram prekursora danej myśli naukowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15039.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15931.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja jest próbą ujęcia dziejów historii wychowania w XIX i początku XX wieku na ziemiach polskich na tle najważniejszych zjawiska edukacyjnych w Europie Zachodniej. Autor uwzględnił uwarunkowania wychowania wynikające z faktu niewoli politycznej i rolę polskich tradycji wychowawczych, wyrastających z chrześcijańskiego podłoża. Praca ukazuje ciągłość naszych związków z nauka i kulturą Zachodu, charakteryzujących się twórczym podejściem. Dzięki wykorzystaniu nowszej literatury zapoznaje czytelników z mało znanymi faktami, które w syntezach powstałych w czasach indoktrynacji były celowo pomijane.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5089.V.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6198.V.1 [Czytelnia B], 6199.V.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wydawnictwo przedstawia analizę monograficzno – pedagogiczną systemów mających wpływ na postęp współczesnej dydaktyki i praktykę szkolną, dzięki rytyce werbalizmu połączonej z poglądowością polegającą na włączeniu do ekspozycji pedagogicznej pokazu ze wskazaniem potrzeby rozbudowania i rozwijania samodzielnego myślenia i działania uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3599.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9458 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzecia część wyboru pism teoretyków pedagogiki i pedagogów. W tym tomie zebrano rozprawy: Józefa Jeziorańskiego, Bronisława Trentowskiego, Ewarysta Estkowskiego, Józefa Dietla, Sergiusza Hessena, Bogdana Nawroczyńskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1071.V.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1070.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkice, Rozprawy, Studia - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Pedagogika - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Praca obejmuje polskie badania nad myślą pedagogiczną realizowane w latach 1900-1939. Przyjęte cele badawcze: krytyczno-syntetyczne i historyczno-hermeneutyczne opracowanie źródeł czasopiśmiennych; zastosowanie metody metahistorycznej jako podstawy historycznej teorii pedagogicznej; rozpoznanie i określenie wkładu w kształt badań nad dziejami myśli pedagogicznej szerokiej grupy badaczy, dotąd nieuwzględnianych bądź zapomnianych; określenie orientacji metodologicznych, stylów badań i wynikających stąd konsekwencji merytorycznych; dążenie do syntezy dziejów myśli pedagogicznej, konstatacja ewolucji kierunków i prądów w myśli pedagogicznej; próba doprecyzowania podstawowych pojęć oraz określenie przedmiotu badań historii doktryn i myśli pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5110.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej