Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(8)
dostępne
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(4)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(8)
Autor
Czerny Janusz
(1)
Dubiel-Zielińska Paulina
(1)
Jeżyna Krzysztof (1956- )
(1)
Kunowski Stefan (1909-1977)
(1)
Marek Zbigniew (1947- )
(1)
Massalski Adam (1942- )
(1)
Nagórny Janusz (1950-2006)
(1)
Szołtysek Adolf Ernest
(1)
Wiatr Kazimierz (1955- )
(1)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
WYCHOWANIE MORALNE
(7)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(2)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(1)
Etyka
(1)
NAŁÓG
(1)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
PERSONALIZM
(1)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(1)
System wartości
(1)
Teoria wychowania
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Słowo kluczowe
wychowanie
(3)
filozofia
(1)
harcerstwo
(1)
koncepcje etyczne
(1)
konsekwencjalizm
(1)
młodzież
(1)
nieletni przestępcy
(1)
personalizm
(1)
przestępczość nieletnich
(1)
uzależnienie
(1)
wychowanie moralne
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja wnosi wiele ważnych treści i wartości, jest cennym źródłem informacji i obszernej wiedzy dotyczącej problematyki intrcepcji wartości, tak rzadko poruszanej w literaturze naukowej. Książka jest ważnym dziełem i rozpowszechnianie jej należy do powinności każdego pedagoga.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1689 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1688.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3057.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1886.V.2 [Czytelnia B], 1885.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Horyzontów Wychowania)
Autor książki podejmuje dyskusję o miejscu wychowania moralnego w całokształcie procesów wychowawczych. W dyskusji tej sugeruje potrzebę poszukiwania odpowiedzi na pytanie o to, czy wychowanie moralne jest tylko jedną z wielu dziedzin wychowania, czy raczej stanowi fundament, wspólny mianownik do różnych dziedzin wychowania. Twierdzi też, że od udzielone na to pytanie odpowiedzi w dużej mierze zależy ustalenie celu i zadań stawianych przed wychowaniem moralnym. W tym kontekście stawia kolejne pytanie o to, czy wystarczające jest dla wychowania moralnego osiąganie samych pożądanych postaw moralnych, czy raczej należy iść dalej i dążyć do nabycia przez wychowanka ich uzasadnienia. Te pozornie oczywiste kwestie prowadzą w rzeczywistości do fundamentalnej odpowiedzi na pytanie o całokształt procesów wychowawczych. Zdaniem autora owocem tych procesów winno być ukształtowane sumienie wychowanka, które nie tylko uczy go zajmować określone postawy i zachowania, ale też dostarcza wykładni postępowania oraz przywołuje normy, których przestrzeganie pozwala osiągnąć ostateczny cel wychowania: wychowanie człowieka sumienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4035.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4493.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsza tego typu publikacja w języku polskim. Najważniejsze zagadnienia moralne współczesności w świetle nauczania Jana Pawła II, przedstawione w układzie alfabetycznym. Problemy poruszone w encyklopedii to między innymi: antykoncepcja, badania prenatalne, celibat, kara śmierci, klonowanie, korupcja, media, męczeństwo, pornografia, przyjaźń, przyjemność, rozwód, starość, życie-wartość życia. Publikacja nie stanowi opracowania czysto naukowego. Poszczególne problemy moralne zostały przedstawione w niej w taki sposób, by mogła służyć wszystkim tym, którzy chcą lepiej rozumieć aktualne przesłanie Kościoła dotyczące najważniejszych i najbardziej aktualnych zagadnień moralnych współczesności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4402.II.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 369-378.
Niniejsza rozprawa tworzy tryptyk z dwiema wcześniejszymi monografiami: Filozofia wychowania, Filozofia pedagogiki. Monografia prezentuje wyniki wieloletnich badań wokół arystotelesowskich kategorii pedagogiki. . Tytuł książki zawiera trzy terminy: filozofia, wychowanie i moralność. Konstrukcja monografii da się ująć w takiej oto implikacji: jeżeli moralność przylega jedynie do człowieka jako osoby to należy sformułować metafizykę człowieczej duchowości osoby po to, by opisać i wyjaśnić aksjologiczny mechanizm wychowania moralnego dziecka jako konstrukcji osoby w człowieku. W idei człowieczeństwa zbiega się philosophia i paideia; filozofia zajmuje się dookreślaniem człowieczeństwa, zaś pedagogika zajmuje się penetracją praktycznej możliwości formowania człowieczeństwa w człowieku, czyli konstytucji osoby w człowieku. Książka jest napisana z myślą o młodzieży studiującej, która jest zainteresowana teorią człowieka, teorią wartości, teorią norm oraz teorią wychowania. Monografia powinna być przydatna dla nauczycieli i rodziców. Z tezami książki powinien zapoznać się każdy, komu leży na sercu dobro dziecka i rodziny oraz dobro ucznia i szkoły.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8101.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9450.V.2 [Czytelnia B], 9451.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 101-[103].
W książce przedstawiono problamtykę zagrożeń i patolo- gii społeczno-wychowawczych przełomu XX i XXI wieku w szerokiej perspektywie badawczej. Praca zawiera zarówno analizy socjologiczne, jak i prawne, moralne i etyczne, kulturowe i pedagogiczne. Służą one szerszej refleksji nad zjawiskami patologicznymi współczesnego świata.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3025 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3026.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 220-236.
Obszarem zainteresowań niniejszej publikacji są teorie wychowania i drogi ich powstawania. Celem jest uzyskanie możliwości i zasad budowania teorii wychowania na bazie koncepcji etycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19849.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10328.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11846.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej