Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(47)
Forma i typ
Książki
(45)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(42)
dostępne
(24)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(11)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(23)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(45)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(13)
Szuścik Urszula
(12)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Dziamska Dorota
(2)
Franczyk Anna
(2)
Grudziewska Ewa
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(2)
Klim-Klimaszewska Anna
(2)
Kolasa-Skiba Agata
(2)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(2)
Minczanowska Aleksandra
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Albinowska Anetta
(1)
Broda Iwona
(1)
Bzowska Lucyna
(1)
Demel Genowefa
(1)
Fuks Agata
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Guła-Kubiszewska Halina
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Koszczyc Tadeusz (1946- )
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(1)
Marchel Joanna
(1)
Marcinkiewicz Joanna
(1)
Marszałek Lidia
(1)
Nazaruk Stanisława
(1)
Nazaruk Stanisława (1963- )
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Paliga Zdzisława
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Parlak Mirosława
(1)
Piasta-Siechowicz Joanna (1965-2021)
(1)
Plandowska Magdalena
(1)
Rola Beata (pedagog)
(1)
Rościszewska-Woźniak Monika
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Sobierańska Dorota
(1)
Stein Arnd (1946- )
(1)
Swianiewicz Paweł (1961- )
(1)
Szpotowicz Magdalena
(1)
Uścińska Agnieszka
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Waszczuk Joanna (pedagog)
(1)
Wilczyńska Ewa
(1)
Wołyniec Józef
(1)
Wójcik Katarzyna (pedagog)
(1)
Wąsiński Arkadiusz (1970- )
(1)
Włoch Agnieszka
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
Zrałek-Wolny Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(46)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(46)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Przedszkola
(3)
Rodzice
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(24)
Wychowanie przedszkolne
(19)
Nauczanie początkowe
(10)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(9)
DZIECKO
(8)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
GRY EDUKACYJNE
(3)
Metody nauczania
(3)
Socjoterapia
(3)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Kreatywność
(2)
Młodzież
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Wychowanie
(2)
AGRESYWNOŚĆ
(1)
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
GRY i ZABAWY RUCHOWE
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
MATEMATYKA
(1)
MOWA
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Metoda Montessori
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Myślenie twórcze
(1)
NAUCZYCIELE NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
NAUCZYCIELE PRZEDSZKOLI
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
OBOWIĄZEK SZKOLNY
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
OŚWIATA
(1)
PROGRAMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
(1)
PRZEDSZKOLA
(1)
Papieroplastyka
(1)
Program nauczania
(1)
Przedszkola integracyjne
(1)
ROZWÓJ PSYCHOFIZYCZNY DZIECKA
(1)
RUCHY
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rytmika
(1)
Twórczość
(1)
UCZNIOWIE
(1)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(1)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Żłobki
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(6)
Opracowanie
(5)
Poradnik
(5)
Scenariusz zajęć
(4)
Raport z badań
(2)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PORADNIKI
(1)
PROGRAMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
(1)
Podręcznik
(1)
Program nauczania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(20)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(20)
wychowanie przedszkolne
(14)
edukacja wczesnoszkolna
(10)
edukacja przedszkolna
(9)
edukacja
(7)
przedszkole
(7)
wychowanie
(7)
edukacja przyrodnicza
(4)
nauczanie
(4)
nauczyciel
(4)
język angielski
(3)
kształcenie
(3)
muzyka
(3)
młodzież
(3)
nauczyciele
(3)
rozwój psychofizyczny
(3)
scenariusze zajęć
(3)
socjoterapia
(3)
wiek przedszkolny
(3)
wspomaganie rozwoju
(3)
ADHD
(2)
czytanie
(2)
diagnoza pedagogiczna
(2)
dziecko niepełnosprawne
(2)
edukacja ekologiczna
(2)
edukacja estetyczna
(2)
edukacja matematyczna
(2)
myślenie twórcze
(2)
pisanie
(2)
plastyka
(2)
program nauczania
(2)
rodzina
(2)
szkoła
(2)
zabawy ruchowe
(2)
Maria Montessori
(1)
adaptacja
(1)
aktywność ruchowa
(1)
asertywność
(1)
badania
(1)
czas wolny
(1)
diagnoza
(1)
diagnoza psychopedagogiczna
(1)
dzieci niepełnosprawnych
(1)
dzieciństwo
(1)
edukacja artystyczna
(1)
edukacja czytelnicza
(1)
edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja medialna
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
edukacja muyczna
(1)
edukacja teatralna
(1)
edukacja techniczna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
finansowanie
(1)
gotowość szkolna
(1)
gry rekreacyjne
(1)
gry ruchowe
(1)
instytucjonalne formy opieki
(1)
integracja społeczna
(1)
język polski
(1)
katechizacja
(1)
klub dziecięcy
(1)
komunikacja
(1)
kreatywność
(1)
kształcenie integracyjne
(1)
logopedia
(1)
matematyka
(1)
metoda projektowania okazji edukacyjnych
(1)
metoda projektów
(1)
metoda zabawowa
(1)
metoda zadaniowa
(1)
metody aktywizujące
(1)
metody wspierające
(1)
muzykoterapia
(1)
nauczanie początkowe
(1)
nauczanie przedszkolne
(1)
nauczanie wspomagane komputerowo
(1)
papier
(1)
papierowa zabawa
(1)
pedagogika wczesnoszkolna
(1)
pedagogika zmiany
(1)
praca terapeutyczna
(1)
program kształcenia
(1)
przedszkole ekologiczne
(1)
przedszkole integracyjne
(1)
psychoedukacja
(1)
reforma
(1)
relacja nauczyciel-uczeń
(1)
religia
(1)
rozwój
(1)
rozwój dziecka
(1)
rozwój emocjonalny
(1)
rozwój fizyczny
(1)
rozwój mowy
(1)
rozwój psychomotoryczny
(1)
rytmika
(1)
rówieśnicy
(1)
samorząd lokalny
(1)
socjalizacja
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 292-304.
Analiza istotnych aspektów instytucjonalnej edukacji i opieki przedszkolnej dla małych dzieci oraz prezentacja wybranych rozwiązań koncepcyjnych. Autorka analizuje je na tle dwóch podejść: wywodzącego się z założeń liberalizmu i oddolnego eksperymentowania, opartego na inicjatywach obywatelskich. Zastanawia się nad szansami ich powodzenia, wskazuje jawne i ukryte niebezpieczeństwa, które wiążą się z rozbijaniem solidarności i jedności społecznej, z dominacją indywidualizmu, rywalizacji i konkurencji. Odwołując się do teorii i praktyki, proponuje przykłady konkretnych rozwiązań, które mieszczą się w przestrzeni państwa demokratycznego i wpisują w obywatelską, wspólnotową aktywność, podyktowaną troską o wspólne dobro.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16093.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16092.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 365-376.
Nowe, rozszerzone wydanie, oparte o bieżącą podstawą programową. Prof. nzw. dr hab. Anna Klim-Klimaszewska, pedagog, całościowo opisuje zagadnienia stanowiące podstawę pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. W książce zamieszczone są nie tylko teoretyczne podstawy edukacji dzieci w wieku przedszkolnym, ale również scenariusze praktycznych zajęć, których celem jest prawidłowe wychowanie dzieci. Unikatową pozycja na rynku wydawniczym polecana nauczycielom przedszkolnym, studentom pedagogiki, rodzicom, a także wszystkim zainteresowanym tematem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9820 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9819.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11346.IV.9 [Czytelnia B], 11345.IV.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowany w książce program wychowania przedszkolnego został opracowany na podstawie teoretycznych założeń pedagogiki Marii Montessori. Zamierzeniem zespołu redakcyjnego było dostosowanie treści pedagogiki M. Montessori do współczesnych warunków i wymogów wychowania przedszkolnego oraz integracja treści stricte montessoriańskich z innymi, równie istotnymi aspektami wychowania, jak np.: bezpieczeństwo, aktywność ruchowa, adaptacja, integracja, wychowanie przez sztukę, ekologia, wychowanie patriotyczne. Warto nadmienić, że w dotychczasowej ofercie wydawniczej brakowała opracowania, które uwzględniałoby kryteria pracy z małym dzieckiem według idei M. Montessori.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8097 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9448.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka prezentuje zagadnienie adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego, które nie musi być bolesnym i dokuczliwym przeżyciem, ale może stać się motorem korzystnych zmian w rozwoju dziecka. W pozycji przedstawiono zarówno teoretyczne rozważania dotyczące zaburzeń i problemów w procesie adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego, jak i propozycje praktycznych rozwiązań, których celem jest ułatwienie dziecku nawiązania pozytywnych kontaktów w nowym dla niego otoczeniu pozarodzinnym. Pozycja przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkolnych, studentów pedagogiki, a także rodziców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9823 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.9822.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11348.IV.9 [Czytelnia B], 11349.IV.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Z zabawą i bajką w świecie sześciolatka / Lucyna Bzowska [i in.]. - Wyd. 3. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010. - 237, [1] s. : il. ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Do każdego egz. dołączona jest płyta CD o takiej samej sygnaturze jak książka.
Publikacja ma charakter konkretnych gier, zbaw oraz pomysłów metodycznych, wplecionych w naturalny rytm pracy z dziećmi 6-letnimi w ciągu całego roku szkolnego. Podkreśla rolę rodziny, zwraca uwagę na kształcenie wszystkich zmysłów, wprowadza w świat baśni, będący inspiracją do poznawania siebie, innych, przyrody, zwyczajów. Dużo miejsca poświęca figurom geometrycznym, uwzględnia potrzebę zabawy w teatr, podkreśla niezwykle ważną umiejętność twórczej aktywności dzieci. Zawiera scenariusze lekcji oraz ćwiczenia grafomotoryczne. Łączy tradycyjne, sprawdzone i efektywne rozwiązania z mądrym, racjonalnym oraz intuicyjnym nowatorstwem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12019.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13162.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 108-112.
Intencją Autorki jest pomoc w organizowaniu pracy z dziećmi oraz wyzwalanie pedagogicznej inwencji, podniesienie rangi metod aktywizujących i wspierających w edukacji przedszkolnej. Proponowane są konkretne rozwiązania w pracy z przedszkolakiem, sprzyjające wzmacnianiu jego aktywności i kreatywności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13792.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr. przy pracach.
Tom 8 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Przedszkole – przemiany instytucji i jej funkcji, w całości został poświęcony zagadnieniom związanym z wychowaniem przedszkolnym. Okres wychowania przedszkolnego ma bez wątpienia strategiczne znaczenie dla prawidłowego rozwoju dziecka. Jest to związane przede wszystkim z tym, że wszelkie wysiłki zmierzające do wyrównywania szans mają sens wówczas, gdy podejmowane są w najwcześniejszych latach rozwoju, a więc w wieku 2–6 lat. Tylko w tym momencie istnieje możliwość, aby został przerwany błędny łańcuch reprodukcji kulturowej z udziałem szkoły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16109.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Wenn Kinder aggressiv sind
Kiedy dzieci są agresywne, rodzice i wychowawcy bardzo często zadają sobie pytania: Co zrobiliśmy źle? Jak wychowywać dzieci, aby były spokojniejsze? Arnd Stein, dyplomowany psycholog i psychoterapeuta, w obrazowy sposób opisuje różnorodne przejawy dziecięcej agresji i jej przyczyny. Pokazuje szereg możliwości, jak radzić sobie z wybuchowymi dziećmi i jak najlepiej uniknąć rodzinnych konfliktów. Ponadto proponuje rodzicom testy obrazkowe, pozwalające sprawdzić, czy ich własny styl wychowawczy jest właściwy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3126.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola / Genowefa Demel. - Wyd. 10. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2009. - 108 s., [13] k. tabl. kolor. luzem : il. ; 20x22 cm.
Karty zadrukowane dwustronnie.
Bibliogr. s. 108.
Kolejne wydanie jedynego na rynku księgarskim podręcznika logopedycznego przeznaczonego dla nauczycieli przedszkola. Autorka prezentuje w nim podstawowe wiadomości z zakresu fonetyki, określa normy poprawnej wymowy u dziecka w wieku przedszkolnym oraz podaje przykłady ćwiczeń udoskonalających wymowę. Omawia również zaburzenia rozwoju mowy oraz metody pracy korekcyjnej w ramach zajęć przedszkolnych. Pracy tej mają służyć materiały do ćwiczeń składające się na drugą część tej książki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8581 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8580.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10006.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Problematyka przedstawianego tomu jest różnorodna, zarówno pod względem tematyki badawczej, jak i przyjętych założeń metodologicznych. Mamy do czynienia z tekstami przeglądowymi, badawczymi i teoretyczno-praktycznymi. Wskazuje to na wielość możliwych do podjęcia zagadnień, będących konsekwencją refleksji nad teoriami pedagogicznymi i praktyką edukacyjną dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Celem tego tomu jest zabranie głosu w nieustającej dyskusji nad wybranymi zagadnieniami konstruujacymi aktualny i przyszłościowy dyskurs społeczny dotyczący uczenia się, rozwoju dzieci mających własne prawa obywatelskie, oferowanej im edukacji w instytucji przedszkolnej i szkolnej." (ze Wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12252.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13378.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 253-262.
Przewodnik dla studentów pedagogiki, zawierający podstawowe informacje na temat prawidłowości rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym, trudności i zaburzeń rozwojowych najczęściej w tym okresie występujących wraz z uwagami na temat diagnozy i oddziaływań terapeutycznych. Praca zawiera również materiały na temat problematyki gotowości szkolnej oraz trudności dzieci trzyletnich w adaptacji do warunków wychowania przedszkolnego, precyzuje również informacje o kompetencjach nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8348.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 71.
"Celem programu jest stworzenie warunków umożliwiających dzieciom nabywanie umiejętności i wiedzy potrzebnych im do satysfakcjonującego startu w szkole i dalszego rozwoju. Cel ten jest realizowany przez organizowanie zajęć, opartych na jak największej aktywności dzieci oraz współpracy z rodzicami. (...) Program zawiera również komentarze i wskazówki praktyczne dla nauczyciela, ułatwiające realizację przyjętych celów wychowawczych i edukacyjnych oraz umożliwiające elastyczny dobór treści zajęć i rodzajów aktywności do potrzeb dzieci." (ze Wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12397 [Magazyn 1], P.12396 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12395.IV.9 [Wypożyczalnia B], P.12394.IV.9 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13557.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka poświęcona jest kontekstom teoretycznym, tendencjom i problemom edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej małego dziecka. Prezentowany tom składa się z czterech części. W pierwszej Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące edukacji małego dziecka. Kolejna część zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją kulturalną i artystyczną dziecka. Trzecia część obejmuje opracowania traktujące o przygotowaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do nazywania, urzeczywistniania i realizacji różnych wartości, w tym pojmowania wartości miłości, rodziny, wiary w Boga i śmierci. Tom zamyka część, w której Czytelnicy mogą znaleźć autorskie odczytania uwarunkowań przygotowania i gotowości zawodowej nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14437.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zgodny z podstawą programową.
Bibliografia na stronach 154-155.
Wychowanie przedszkolne liczba ocen: 1 zaloguj się, aby móc oceniać Książka Ilość cena: 19,90 zł Do koszyka Opis Od przedszkolaka do pierwszaka to rzeczowy program nauczania o prostej, a zarazem elastycznej konstrukcji, którą łatwo modyfikować i dostosowywać do własnych potrzeb. Jest zgodny z nową podstawą programową kształcenia ogólnego, która jako nadrzędny cel wychowania przedszkolnego wskazuje wsparcie całościowego rozwoju dzieci. Autorka zamieściła w nim obszerną propozycję różnorodnych działań służących realizacji zadań opisanych w podstawie programowej. Efektem tych działań są cele wyznaczające osiągnięcia dzieci na kolejnych etapach rozwoju. Dlatego w programie zastosowano podział na cztery grupy wiekowe i zamieszczono w nim charakterystykę dziecka na każdym etapie rozwojowym. Dla wszystkich przedziałów wiekowych zaplanowano te same bloki tematyczne wynikające z obszarów podstawy programowej. Jest siedemnaście bloków, a w nich cele ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności, by można było dostosowywać działania do potrzeb rozwojowych wychowanka. Cele ogólne dotyczą pracy nauczyciela – mają mu ułatwić planowanie działań wychowawczo-dydaktycznych. Wynikające z nich cele operacyjne (szczegółowe) odnoszą się do dzieci i mają konkretyzować ich wiedzę i umiejętności, a jednocześnie dać nauczycielowi rozeznanie w kwestii możliwości dziecka będącego na określonym etapie rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19740.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19739.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Problematyka proponowanej publikacji w całości mieści się w edukacji dziecka. Stanowi zwarty, konsekwentny blok tematyczny z odniesieniem w szczegółowych tekstach do różnych zagadnień związanych z rozwojem i edukacją dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11236.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12318.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 342-352.
Publikacja ta, bazując na najnowszej wiedzy o rozwoju psychoruchowym i wychowaniu dzieci, rozszerza kompetencje rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach o treści, które pozwolą im skutecznie i efektywnie wspierać małe dzieci w rozwoju. Jest to kompendium wiedzy zawierające przykłady, ilustracje, konkretne i praktyczne wskazówki działań dotyczących różnych aspektów rozwoju dzieci oraz możliwości jego stymulowania. Do czasu ukazania się tej pozycji brakowało na rynku książki w całości poświęconej wspomaganiu rozwoju psychoruchowego i wychowywaniu małych dzieci w żłobkach i klubach dziecięcych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18471.IV.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21311.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21310.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
OPIS PRODUKTU Kolekcja indywidualnego rozwoju, „Papierowe zabawy”, 5-latki Projekty autorstwa Doroty Dziamskiej, na bazie origami płaskiego z koła i kwadratu, kształcą poczucie piękna i estetyki. Doskonalą sprawność manualną, ucząc składania według wzoru. Rozwijają mowę i komunikację, zachęcając do wypowiedzi na temat prac. Zawierają koła i kwadraty do wypchnięcia, instrukcje obrazkowe oraz zdjęcia gotowych prac.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1422.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Trzeci tom książki kontynuuje refleksje dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym. Tom otwiera część, w której autorzy poszczególnych rozdziałów interpretują podstawowe kategorie ľ dziecka i dzieciństwa ľ w kontekście przemian edukacyjnych wyznaczanych zmianą społeczną. Część druga poszerza nakreśloną problematykę o obszar edukacyjnych doświadczeń naszych południowych sąsiadów: Czech i Słowacji. Ostatnia część tomu obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności (myślowej, metaforycznej, matematycznej) i rozwoju (emocjonalnego, społecznego, kulturowego) dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14439.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [367].
Bibliogr. przy pracach.
Tom 4 serii publikacji "Edukacja małego dziecka" otwiera kolejne opracowania poświęcone szeroko rozumianej problematyce edukacji, wychowania i wsparcia dziecka w toku jego życia na poszczególnych etapach rozwoju. W tomie zostały poruszone zagadnienia związane ze wspomaganiem rozwoju i uczenia się dziecka. Opracowania zostały podzielone na dwie części: pierwszą zatytułowaną "Wspomaganie rozwoju i uczenia się małego dziecka" i część drugą: "Konteksty wychowawcze ľ ku pedagogice współbycia". Artykuły prezentują rozważania teoretyczne, jak i empiryczne z zakresu kształcenia ogólnego dziecka w wybranych obszarach jego rozwoju poznawczego lub społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14440.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [321].
Bibliogr. przy pracach.
Tom 6 zawiera zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym. Pracę otwiera część, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie wczesnodziecięcej nauki czytania, wspomagania rozwoju mowy małego dziecka przez piosenkę, literaturę dziecięcą (bajkę i baśń), swobodną twórczość literacką czy naukę języków obcych. W kolejnej części zawarto opracowania nawiązujące w swych założeniach do koncepcji dyskursu szkolnego, zgodnie z którą rozwiązywanie różnego typu zadań, w tym także matematycznych, oparte na komunikacji między dziećmi oraz między dziećmi i nauczycielem może w znaczący sposób poprawić jakość i szybkość nabywania przez nie umiejętności i wiadomości. Trzecia część obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności artystycznej dzieci w wieku przed- i wczesnoszkolnym ľ muzycznej, ludowej czy teatralnej, z uwzględnieniem rozwiązań i doświadczeń zagranicznych. Tom zamyka część, w której autorzy wskazują na konieczność nauczania wspomaganego komputerowo w przedszkolu i niższych klasach szkoły podstawowej, mogącego stać się swoistą szansą w procesie wspierania rozwoju zarówno dzieci zdrowych, jak i ich niepełnosprawnych rówieśników oraz przedstawiają różne ograniczenia i bariery związane z tą formą edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14442.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej