Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(7)
tylko na miejscu
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(5)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(6)
Autor
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kolasa-Skiba Agata
(1)
Marchel Joanna
(1)
Nazaruk Stanisława (1963- )
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Sobierańska Dorota
(1)
Swianiewicz Paweł (1961- )
(1)
Szpotowicz Magdalena
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Zrałek-Wolny Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
Metoda Montessori
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
NAUCZYCIELE NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
NAUCZYCIELE PRZEDSZKOLI
(1)
OBOWIĄZEK SZKOLNY
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
OŚWIATA
(1)
PRZEDSZKOLA
(1)
ROZWÓJ PSYCHOFIZYCZNY DZIECKA
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Socjoterapia
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Historia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
edukacja przedszkolna
(4)
dzieci
(2)
ADHD
(1)
Maria Montessori
(1)
asertywność
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
edukacja
(1)
edukacja artystyczna
(1)
edukacja matematyczna
(1)
edukacja przyrodnicza
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
finansowanie
(1)
gotowość szkolna
(1)
język angielski
(1)
język polski
(1)
kształcenie
(1)
logopedia
(1)
muzykoterapia
(1)
nauczanie
(1)
nauczyciel
(1)
pedagogika wczesnoszkolna
(1)
program kształcenia
(1)
reforma
(1)
rozwój
(1)
rówieśnicy
(1)
samorząd lokalny
(1)
socjologia edukacji
(1)
socjoterapia
(1)
sztuka
(1)
wiek przedszkolny
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
zabawa
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Problematyka przedstawianego tomu jest różnorodna, zarówno pod względem tematyki badawczej, jak i przyjętych założeń metodologicznych. Mamy do czynienia z tekstami przeglądowymi, badawczymi i teoretyczno-praktycznymi. Wskazuje to na wielość możliwych do podjęcia zagadnień, będących konsekwencją refleksji nad teoriami pedagogicznymi i praktyką edukacyjną dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Celem tego tomu jest zabranie głosu w nieustającej dyskusji nad wybranymi zagadnieniami konstruujacymi aktualny i przyszłościowy dyskurs społeczny dotyczący uczenia się, rozwoju dzieci mających własne prawa obywatelskie, oferowanej im edukacji w instytucji przedszkolnej i szkolnej." (ze Wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12252.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13378.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 127-132.
Publikacja stanowi wartościowe naukowo rozważania dotyczące gotowości szkolnej dzieci w wieku przedszkolnym. Podjeta problematyka jest aktualna, poznawczo interesująca i praktycznie użyteczna. Stanowi istotny krok w kierunku doskonalenia działań pedagogicznych nauczycieli wychowania przedszkolnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17171 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16846.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16845.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Oświaty Samorządowej ; t. 4)
Bibliogr. s. 208-211 i przy zał.
PUBLIKACJA DOSTĘPNA W CZYTELNI W DZIALE V
Rozszerzenie edukacji przedszkolnej to jedno z najważniejszych wyzwań edukacyjnych stojących przed gminami. Skokowy wrozst scholaryzacji przedszkolnej w ostatnich latach związany był z dostępnością funduszy europejskich, jak również z uelastycznieniem rozwiązań ustawowych (wprowadzenie innych form wychowania przedszkolnego). Od decyzji władz gminnych, zarówno organizacyjnych jak i budżetowych, zależy obecnie trwałość i dalszy rozwój edukacji przedszkolnej. Gminy podejmuja też trudne decyzje regulujące pobieranie od rodziców opłat za wyżywienie dzieci i dodatkowe zajęcia. Niniejszy tom Biblioteczki szczegółowo omawia politykę gmin w tym obszarze. Obok studiów przypadku przedstawia także wybrane europejskie modele opieki przedszkolnej.
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 203-217.
Książka porusza istotny problem wychowawczy, jakim jest wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych. Prowadzona pod tym kątem obserwacja środowiska przedszkolnego wskazuje, że należy opracować system oddziaływania terapeutycznego, włączającego do działań zarówno jednostki z zaburzeniami, jak i całą grupę przedszkolną, w której funkcjonuje dziecko. Pojawienie się w grupie przedszkolnej dziecka przejawiającego zachowanie agresywne i nadpobudliwe czy też dziecka nieśmiałego, wycofanego wywołuje poczucie bezradności i niepewności u nauczyciela i grupy rówieśniczej. Zaburzona zostaje cała struktura społeczna grupy. Ten właśnie problem skłonił autorów do zastanowienia się, jak pomóc dzieciom nieśmiałym i nadpobudliwym w przedszkolu oraz w jaki sposób włączyć w relacje naprawcze grupę rówieśniczą, której są one członkami. Propozycją rozwiązania tego typu trudnej sytuacji było opracowanie systemu oddziaływania terapeutycznego, w który włączona została grupa rówieśnicza (przedszkolna) oraz zaangażowany, aktywny zespół specjalistów. Takie możliwości daje nauczycielom socjoterapia wsparta przez wybrane obszary sztuki. Muzyka, drama, plastyka, taniec, teatr są dla dziecka na tyle atrakcyjnym i zarazem silnie angażującym bodźcem, że użycie ich w procesie wsparcia stało się zabiegiem oczywistym i skutecznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20075.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20074.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Głównym problemem rozważań ujętych w niniejszym tomie jest systemowe podejście do edukacji, której podstawowym założeniem, zgodnie z dokonaną zmianą, jest pomoc człowiekowi z poznawaniu siebie, świata i związku ze światem, czyli edukacja dla rozwoju. Książka stanowi interesujący wkład naukowców w debatę o stanie polskiej oświaty wraz z narzuconymi w niej przez MEN zmianami, które dotyczą nie tylko określonej koncepcji psychologicznej dziecka, ale i psychospołecznej kondycji nauczyciela, rodziców oraz uwarunkowań środowiskowych edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. (ze Wstepu i recenzji prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12018.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13161.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej książce Autorka podejmuje kwestię konstruowania codziennego dyskursu przez dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w potocznych rozmowach, w których komunikują się z innymi ludźmi, tworzą i interpretują otaczającą je rzeczywistość, nadając jej określone znaczenia, przy czym zarówno ich dyskurs, jak one same są w różny sposób określane i definiowane. W książce zbadano aspekt pozytywnego aspektu dyskursu dziecięcego, starając się dociec czy i jak dzieci porozumiewają się z innymi w specjalnej instytucji edukacyjnej jaką jest przedszkole dla dzieci z upośledzeniem umysłowym. Celem pracy jest ukazanie na tle filozoficzno-socjologicznych ujęć procesów komunikacji opisu, analizy i interpretacji różnorodnych aktów komunikacyjnych, w trakcie których dochodzi do wymiany i interpretacji rozmaitych znaczeń i do ukształtowania społecznego, uwarunkowanego kulturowo tekstu, którego twórcami są dzieci i ich partnerzy interakcyjni. Adresatami publikacji mogą być studenci, a także wykładowcy akademiccy pedagogiki specjalnej oraz innych kierunków pedagogicznych, nauczyciele i wychowawcy przedszkoli, szkół specjalnych, klas i szkół integracyjnych, terapeuci, psycholodzy, logopedzi, instruktorzy, a także rodzice i opiekunowie osób niepełnosprawnych intelektualnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6041 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7295.III.10 [Wypożyczalnia B], P.6040.III.10 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7296.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 93-97.
W pierwszym rozdziale publikacji czytelnik znajdzie teoretyczne podstawy systemu pedagogicznego Marii Montessori. W drugim przeobrażenia w oświacie w kontekście historycznym i międzynarodowym, w celu ukazania recepcji poglądów Marii Montessori w teori i praktyce pedagogicznej w Polsce. W ostatnim rozdziale zostały opisane aktualne zainteresowania praktyką kształcenia w systemie Marii Montessori w Polsce oraz wpływ jej systemu na praktykę i teorię wychowania przedszkolnego [Ze wstępu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21954.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej