Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(95)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Książki
(95)
E-booki
(7)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(85)
dostępne
(66)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(19)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(48)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(85)
Autor
Baruk Jerzy
(3)
Sosińska-Kalata Barbara
(3)
Brdulak Halina
(2)
Bytniewski Paweł (1954- )
(2)
Chałubiński Mirosław (1949- )
(2)
Chuchro Ewa
(2)
Ciechomski Wiesław
(2)
Dworak Edyta
(2)
Gołębiowski Tomasz
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Materska Katarzyna
(2)
Nowakowska Aleksandra
(2)
Romanowski Robert
(2)
Sawicki Jarosław
(2)
Łobejko Stanisław
(2)
Adamiec Marek (1942- )
(1)
Aluchna Maria
(1)
Andersen Esben Sloth
(1)
Antczak Zbigniew (zarządzanie)
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Berger Peter L. (1929- )
(1)
Białkowski Andrzej (1956- )
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Brdulak Jakub
(1)
Brdulak Jakub J
(1)
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Chmielewski Krzysztof
(1)
Daszewski Włodzimierz
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Doligalski Tymoteusz
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Duchniewicz Stanisław
(1)
Durkalec Agnieszka Sokołowska-
(1)
Dutka Elżbieta
(1)
Dąbkowski Grzegorz
(1)
Evans Christina
(1)
Fagerberg Jan
(1)
Fazlagić Amir Jan
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gomóła Anna
(1)
Gołuchowski Jerzy
(1)
Grabia Tomasz
(1)
Grabowska Dorota (1968- )
(1)
Grodzicki Jacek
(1)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(1)
Grzywacz Jacek
(1)
Grębecka Zuzanna (1975- )
(1)
Głodek Paweł
(1)
Iwan Stanisław (nauki ekonomiczne)
(1)
Jabłoński Adam Stefan (1972- )
(1)
Jabłoński Marek (ekonomista)
(1)
Jakubowski Witold (1963- )
(1)
Jashapara Ashok
(1)
Jawor-Joniewicz Anna
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Kaczmarczyk Paweł (ekonomia)
(1)
Kamińska Alfreda
(1)
Karwowski Waldemar (1953- )
(1)
Kasperkiewicz Witold (1947- )
(1)
Kawalec Paweł
(1)
Kawalec Paweł (1971- )
(1)
Kietliński Krzysztof
(1)
Klimiuk Zbigniew
(1)
Korol Janusz
(1)
Kotarba Wiesław (1947- )
(1)
Kowalczyk Adam
(1)
Kowalik Izabela
(1)
Koźmiński Andrzej K. (1941- )
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Krawczyk Jarosław (1955- )
(1)
Krawiec Franciszek
(1)
Krzak Maciej
(1)
Krzykawski Michał
(1)
Kurz Iwona
(1)
Kwiatkowska Walentyna
(1)
Lichtarski Jan
(1)
Litwinowicz-Droździel Małgorzata
(1)
Luckmann Thomas (1927- )
(1)
Majchrowski Zbigniew (1955- )
(1)
Martin Ben R
(1)
Matusiak Krzysztof B. (1963- )
(1)
Mazur Jolanta
(1)
Mieszkowski Krzysztof (gospodarka)
(1)
Mikos von Rohrscheidt Armin (1966- )
(1)
Mrowcewicz Krzysztof
(1)
Niżnik Józef (1943- )
(1)
Nogalski Bogdan (1946- )
(1)
Nowacka Anna (ekonomia)
(1)
Olechnicka Agnieszka
(1)
Paszek Alfred
(1)
Pawełoszek-Korek Ilona
(1)
Pawłowicz Leszek
(1)
Perechuda Kazimierz
(1)
Piech Krzysztof (ekonomia)
(1)
Pigliucci Massimo (1964- )
(1)
Pindelski Mikołaj
(1)
Piotrkowski Kazimierz
(1)
Poskrobko Bazyli (1941- )
(1)
Probst Gilbert J. B
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(50)
2000 - 2009
(46)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(101)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(100)
angielski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Temat
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(48)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(26)
INNOWACJE
(24)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(14)
WIEDZA o KULTURZE
(8)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(7)
KADRY
(6)
WIEDZA
(5)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(5)
Gospodarka oparta na wiedzy
(4)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(4)
INFORMACJA
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(3)
Wiedza
(3)
ZARZĄDZANIE
(3)
Filozofia nauki
(2)
GOSPODARKA
(2)
GOSPODARKA ELEKTRONICZNA
(2)
GOSPODARKA TERENOWA
(2)
INFORMACJA NAUKOWA
(2)
MOTYWACJA PRACY
(2)
NAUKA
(2)
Nauka
(2)
PEDAGOGIKA KULTURY
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(2)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(2)
TRANSFER TECHNOLOGII
(2)
USŁUGI
(2)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(2)
WYCHOWANIE ESTETYCZNE
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
ADMINISTRACJA
(1)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(1)
Asymetria informacji
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
Badania marketingowe
(1)
Bezpieczeństwo finansowe
(1)
CZYTELNICTWO
(1)
Decyzje
(1)
Dziedzictwo kulturowe
(1)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
EKONOMETRIA
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Filozofia kultury
(1)
Filozofia społeczna
(1)
Finanse
(1)
Gospodarka regionalna
(1)
Grupa Wyszehradzka
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
Handel
(1)
Historia
(1)
INFORMATYKA
(1)
INKUBATORY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
(1)
INTERNET
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Innowacje
(1)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(1)
KAPITAŁ SPOŁECZNY
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KSIĄŻKA
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
KSZTAŁCENIE USTAWICZNE
(1)
Kapitalizm
(1)
Krytycyzm
(1)
Kryzys kultury
(1)
MARKETING
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MARKETING TERYTORIALNY
(1)
MIASTA
(1)
MICHEJDA, ZBIGNIEW
(1)
MULTIMEDIA
(1)
Marketing
(1)
Metodologia
(1)
Model biznesowy
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUKA SPOŁECZNA KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
(1)
Niepewność
(1)
OBSŁUGA KLIENTA
(1)
OLSZTYN (woj. warmińsko-mazurskie ; okręg)
(1)
Odpowiedzialność
(1)
OŚWIATA
(1)
PARKI TECHNOLOGICZNE
(1)
PARTNERSTWO PUBLICZNO-PRYWATNE
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
PLURALIZM SPOŁECZNY
(1)
PRACA KULTURALNO-OŚWIATOWA
(1)
PRAKSEOLOGIA
(1)
PRAWO AUTORSKIE
(1)
PRODUKCJA
(1)
PRODUKTYWNOŚĆ PRACY
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ AKADEMICKA
(1)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Postawy
(1)
Poststrukturalizm
(1)
Problem demarkacji
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Czechy
(1)
Słowacja
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(8)
Monografia
(4)
Podręcznik
(4)
PODRĘCZNIKI
(3)
Opracowanie
(2)
Esej
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Zarządzanie i marketing
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
zarządzanie wiedzą
(40)
gospodarka oparta na wiedzy
(26)
innowacje
(20)
przedsiębiorstwo
(18)
kapitał intelektualny
(9)
kapitał ludzki
(9)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(9)
organizacja ucząca się
(8)
wiedza
(7)
zarządzanie
(7)
innowacyjność przedsiębiorstw
(6)
organizacja
(5)
innowacyjność
(4)
kultura organizacyjna
(4)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(4)
nauka
(4)
rozwój zawodowy
(4)
transfer technologii
(4)
Polska
(3)
Unia Europejska
(3)
kompetencje
(3)
konkurencyjność
(3)
outsourcing
(3)
rozwój regionalny
(3)
socjologia wiedzy
(3)
społeczeństwo informacyjne
(3)
społeczeństwo wiedzy
(3)
badania marketingowe
(2)
benchmarking
(2)
e-biznes
(2)
filozofia nauki
(2)
finanse
(2)
gospodarka
(2)
kompetencje pracownicze
(2)
konsument
(2)
kreatywność
(2)
kultura organizacji
(2)
marketing
(2)
motywowanie pracowników
(2)
obsługa klienta
(2)
organizacje sieciowe
(2)
rynek pracy
(2)
samorząd terytorialny
(2)
socjologia
(2)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(2)
struktura organizacyjna
(2)
zarządzanie jakością
(2)
zarządzanie relacjami
(2)
zarządzanie strategiczne
(2)
CRM
(1)
English language
(1)
KCRM
(1)
Lean Management
(1)
Open Access
(1)
Służba Celna
(1)
administracja celna
(1)
aktywność zawodowa
(1)
artysta
(1)
asymetria
(1)
atrakcje turystyczne
(1)
audyt wewnętrzny
(1)
bezpieczeństwo ekonomiczne
(1)
bezpieczeństwo publiczne
(1)
bezrobocie
(1)
biznes
(1)
ciało
(1)
druk
(1)
drążenie danych
(1)
dystrybucja
(1)
dźwięk
(1)
e-learning
(1)
edukacja historyczna
(1)
efektywność ekonomiczna
(1)
efektywność pracy
(1)
egzystencja
(1)
ekonometria
(1)
ekonomia
(1)
elastyczność
(1)
energia odnawialna
(1)
film
(1)
foresight
(1)
fotografia
(1)
fundusze europejskie
(1)
globalizacja
(1)
gospodarka cyfrowa
(1)
gospodarka elektroniczna
(1)
gospodarka regionalna
(1)
handel elektroniczny
(1)
informacja
(1)
informacja marketingowa
(1)
inkubator przedsiębiorczości
(1)
innovation
(1)
innovation economy
(1)
innowacyjność gospodarki
(1)
instytucje naukowo-badawcze
(1)
inwestycje
(1)
inwestycje finansowe
(1)
inwestycje zagraniczne
(1)
jakość usług
(1)
joint venture
(1)
102 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Temat
Słowo kluczowe: wiedza
Bibliogr. s. 65-67.
Co to jest wiedza - tą kwestią od wieków zajmowali się filozofowie i specjaliści z różnych dziedzin. Ale nikt nie udzielił jeszcze wyczerpującej odpowiedzi na to pytanie. Toteż wciąż podejmowane są próby poszerzenia dotychczasowych definicji i interpretacji tego pojęcia. Autor podejmuje próbę włączenia sie w nurt tych poszukiwań. W książce dokonano analizy różnych poglądów w sprawie istoty wiedzy, przedstawiono pewne jej własności i funkcje, ukazano jej różnorodność. Zwrócono uwagę na dynamiczne aspekty ujmowania wiedzy, w szczególności podkreślono konieczność dbałości w zakresie interpretowania odbieranych faktów przy zachowaniu etycznych zasad w procesach jej poszukiwania i wykorzystania. Książka jest adresowana do szerokiego kręgu Czytelników zainteresowanych wiedzą jako zasobem zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej w kontekście rozwijania systemów zarządzania wiedzą w zarządzaniu obiektami gospodarczymi. Może być użyteczna dla słuchaczy studiów informatycznych, humanistyczych i ekonomicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12613.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia z Podstaw Socjologii Wiedzy.)
Bibliogr. przy pracach.
Przekonani o użyteczności socjologii wiedzy i jej naukowej doniosłości prezentujemy czytelnikom drugi tom "Teoretycznych podstaw socjologii wiedzy", zapowiadając jednocześnie kolejne tomy poświęcone tej problematyce. Niniejsza praca składa się z dwóch części. W pierwszej - "Prezentacje" - znalazło się 9 studiów analizujących ogólne problemy socjologii wiedzy (m.in. "wiedzy milczącej") oraz różne jej nurty (nieklasyczna socjologia wiedzy, epistemologia społeczna), a także koncepcje czołowych teoretyków - epistemologów, badaczy systemów autopojetycznych, socjologów nauki (M. Foucault, N. Luhmann, L. Fleck). Druga część - "Zastosowania" - zawiera próby implementacji socjologii wiedzy w różnych dziedzinach humanistyki i w odniesieniu do różnych sfer życia społecznego. Autorzy stawiają m.in. pytania związane ze społecznym funkcjonowaniem wiedzy, warunkami jej nabywania i reprodukcji, a także psychospołecznymi uwarunkowaniami rozwoju nauki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15525.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia z Podstaw Socjologii Wiedzy.)
Bibliogr. przy pracach.
Socjologia wiedzy jest dziedziną obejmującą różnorakie studia z pogranicza socjologii, filozofii, metodologii nauk społecznych, czasem też innych dyscyplin naukowych, tj. psychologii, pedagogiki czy literaturoznawstwa. Pytanie o to, jak formy życia społecznego, wartości i normy kulturowe determinują wiedzę, w tym także wiedzę naukową, wydaje się dziś szczególnie interesujące, o czym świadczy rosnąca liczba prac dotyczących tej tematyki. Przekonani o użyteczności socjologii wiedzy i jej naukowej doniosłości, prezentujemy czytelnikom trzeci tom "Teoretycznych podstaw socjologii wiedzy", zapowiadając jednocześnie kontynuację tej problematyki. Autorzy zawartych w nim studiów stawiają pytania związane m. in. ze społecznym funkcjonowaniem wiedzy, warunkami jej nabywania i reprodukcji, a także psychospołecznymi uwarunkowaniami rozwoju nauki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15526.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
"Innovation studies: Evolution & Future Challenges" collects the current ideas of several key authors such as Jan Fagerberg, B-A Lundvall and Ben Martin in the field of Innovation studies. The book is organized in two main sections that summarise the state-of-art of a domain that is almost half-century-old. Firstly, this collective book systematizes the evolution and development of the study of innovation, facilitating its differentiation to other related and adjacent domains like Science and Technology Studies and Entrepreneurship studies. Secondly, it presents the main challenges for Innovation studies in years ahead encompassing new debates, concepts and analyses. Innovation studies is relevant for all those focusing in the understanding of the innovation phenomena. It is particularly relevant for those that are entering in the field and need a roadmap for exploration.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15407.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Socjologiczna)
Tyt. oryg.: "The social construction of reality : a treatise in the sociology of knowledge" 1966.
Bibliogr. s. XXVI, 275-280. Indeks.
Praca, która zyskała już miano klasyki, zajmując piąte miejsce na liście najważniejszych książek socjologicznych XX wieku, ułożonej przez członków International Sociological Association. Autorzy, koncentrując się na pojęciach "rzeczywistości" i "wiedzy", w systematyczny sposób analizują rolę wiedzy w społeczeństwie, wysuwając wnioski dla teorii socjologicznej i socjologii w ogóle jako dyscypliny humanistycznej. Uznając, że przedmiotem socjologii jest społeczeństwo jako część ludzkiego świata, stworzonego i zamieszkałego przez ludzi, postulują uprawianie socjologii w stałym dialogu zarówno z historią, jak i filozofią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11360.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi podsumowanie pierwszego etapu realizacji projektu „Tworzenie i wdrażanie standardów edukacji kulturalnej w Polsce” prowadzonego w roku 2008 przez Fundację Polskiej Rady . Prezentujemy w niej rezultaty prac trzech zespołów merytorycznych, przygotowujących propozycje standardów w dziedzinie edukacji filmowej i teatralnej, wizualnej i muzycznej. Materiałów, które przedstawiono, nie można jednak traktować jako zbioru propozycji w pełni już ukształtowanych i przygotowanych do wdrożenia. Są one jedynie obszerną prezentacją kluczowych zagadnień z tego obszaru i zaproszeniem do dyskusji, którą należy skierować zarówno do środowisk akademickich i oświatowych, jak i przedstawicieli mediów, ośrodków i instytucji kultury, stowarzyszeń twórczych, a także innych osób i instytucji zainteresowanych ideą edukacji kulturalnej i artystycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9929.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8195 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8194 .XXV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9536.XXV.3 [Czytelnia B], 9537.XXV.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Książka wyróżnia antropologiczne, a nie tylko artystyczne rozumienie kultury, a także jej ujęcie medialne. Na początku znajduje się wyjaśnienie antropologicznej definicji kultury oraz omówienie zagadnień, z którymi uczeń spotyka się na co dzień: duchowości, materialności, przestrzeni i czasu. Następnie prezentowane są różne rodzaje grup społecznych. Najwięcej miejsca zajmuje przedstawienie podstawowych mediów kultury, m.in. słowa, dźwięku, obrazu. Ponadto poruszane są kwestie postaw i sposobów działania w kulturze współczesnej (np. tożsamości, wielokulturowości, globalizacji).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8193 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8192.XXV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9534.XXV.3 [Czytelnia B], 9535.XXV.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [251].
Bibliogr. przy pracach.
Opracowanie to jest próbą namysłu nad edukacyjnymi kontekstami współczesnej kultury, a także kontrowersjami związanymi z nowymi jej zjawiskami. Jest także próbą refleksji nad zadaniami stojącymi przed edukacją kulturalną, której rola wykracza poza obszar wychowania estetycznego. Autorami wszystkich tekstów są badacze związani z Uniwersytetem Wrocławskim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8010.IV.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9343.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Każdy rozdział w tej książce ma taką samą strukturę. Punktem wyjścia są teksty kultury opatrzone pytaniami i poleceniami nadającymi pracy ucznia zamierzony przez autorów kierunek. Dalszą refleksję ukierunkowuje zwięzły autorski wykład.W części kontekstowej (fakultatywnej) zamieszczono krótkie fragmenty wypowiedzi wybitnych znawców przedmiotu, tekstów literatury pięknej, literatury faktu lub publicystyki. W ramkach towarzyszących wykładowi autorskiemu i tekstom cytowanym znajdują się biogramy, wyjaśnienia ważniejszych terminów, informacje dodatkowe i ciekawostki. Każdą lekcję zamyka rozbudowana część ćwiczeniowa, w której dominują zadania aktywizujące ucznia, skłaniające do indywidualnych poszukiwań i ocen, a także do własnej twórczości.Wielkim atutem książki są liczne, starannie dobrane ilustracje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8199 [Magazyn 1], P.8198 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9541.XXV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9540.XXV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 213-[229].
Z radością i uznaniem należy przyjąć przedsięwzięcie zrealizowane przez dra A. Zająca w postaci przygotowania rozprawy, której treścią jest z jednej strony charakterystyka całokształtu przemian współczesnej cywilizacji, a następnie przydatności w warunkach tej cywilizacji dwóch ważnych zasobów i dyspozycji, takich jak: kapitał ludzki i kapitał społeczny. Ten udany zamiar należy ocenić wysoko. (prof. zw. dr hab.Tadeusz Aleksander)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14616.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress VIP)
Tyt. oryg.: Harvard Business Review on knowledge management
Niniejsza książka jest zbiorem artykułów poświęconych metodom zarządzania wiedzą. Ukazały się one w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Autorami artykułów są uznani fachowcy z dziedziny zarządzania. W swoich artykułach opisują oni zasady rozwiązywania problemów w organizacjach, definiowania nowych sposobów myślenia, wyciągania wniosków z własnych doświadczeń i zarządzania potencjałem intelektualnym pracowników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10832.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 205-216.
W książce podjęto próbę zaprezentowania rozwiązania, które może posłużyć jako wzorzec zarządzania zasobem sukcesu, tj. wiedzą. Wzorcem tym jest Koncepcja Zarządzania Wiedzą. Została ona dedykowana głównie tym przedsiębiorstwom, których produktem jest właśnie wiedza. Koncepcja Zarządzania Wiedzą daje obraz wytycznych koniecznych do zintegrowania działań przedsiębiorstwa w kierunku najlepszego wykorzystania wiedzy. Polska kultura premiuje wysoki stopień indywidualizmu oraz improwizacji. Cechy te są niezwykle istotne w procesie tworzenia wiedzy. Same w sobie, nie dają jednak gwarancji sukcesu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10846.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Opracowanie przedstawiono w formie dialogów, scenariuszy, prezentacji procesów oraz studiów przypadków decyzyjnych i opisów sytuacyjnych: metody analizy dotychczasowego potencjału przedsiębiorstwa w zakresie zarządzania wiedzą, projektowanie i akcelerację wdrożeń zarządzania wiedzą w organizacjach gospodarczych i pozagospodarczych. Książka składa się z części metodologicznej, opisu przypadków decyzyjnych oraz scenariuszy. Wiodącą ideą opracowania jest pokazanie i propagowanie stanu ciągłego uczenia się organizacji poprzez rozwiązywanie problemów zarządzania wiedzą przez pracowników i menedżerów. Przedstawione instrumenty zarządzania wiedzą adresowane są do kadry menedżerskiej i pracowniczej akceptującej nowe rozwiązania ze świata organizacji i zarządzania. Kolejną grupą adresatów są agenci, menedżerowie i pracownicy wiedzy swobodnie przemieszczający się w różnych sieciach gospodarczych, społecznych, kulturowych i politycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10843.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 1644-0552 ; 84)
Bibliogr. przy pracach.
Skrypt to przystępne repetytorium z zakresu wybranych dziedzin wiedzy o kulturze, które może być pomocne nie tylko studentom kulturoznawstwa i filologii polskiej, ale także nauczycielom uczącym przedmiotu o nazwie wiedza o kulturze, polonistom oraz nauczycielom innych przedmiotów humanistycznych. W tomie zgromadzono artykuły napisane przez specjalistów z różnych dziedzin, pracowników naukowych, osób na co dzień zajmujących się refleksją nad kulturą. I choć autorzy prezentują różne stanowiska i nierzadko odmienne spojrzenia, to łączy ich przekonanie, że kultura obejmuje nie tylko poszczególne dziedziny sztuki, ale także pozostałe aspekty ludzkiej działalności. Skrypt otwierają opracowania o charakterze teoretycznoliterackim, poświęcone teorii kultury, antropologii kulturowej, religioznawstwu i historii kultury. Następna grupa artykułów została poświęcona poszczególnym dziedzinom twórczości artystycznej: sztukom plastycznym, muzyce, teatrowi, filmowi. Zamyka ją refleksja na temat przekładu intersemiotycznego. Ostatnia dydaktyczna część tomu to uwagi na temat zapoznawania uczniów z problemami kultury oraz refleksja o nadziejach i obawach związanych z obecnością w szkole wiedzy o kulturze. W części zatytułowanej Appendix zamieszczono propozycje zajęć szkolnych poświęconych wybranym problemom z zakresu historii i teorii kultury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8336 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8335.IV.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9697.IV.7 [Czytelnia B], 9698.IV.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Czy edukacja może mieć siłę zbliżania, budowania pomostów jednoczą­cych ludzi z różnych stron świata, o odmiennej kulturze, wartościach, religiach czy interesach? Temat taki podjęli uczestnicy konferencji „Fundamenty Edukacyjnej Wspólnoty", zorganizowanej przez Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Jagielloń­skiego w 2004 roku. Jednym z omawianych obszarów działań edukacyjnych stała się kultura jako siła nie tylko przesądzająca o naszej tożsamości, lecz także pozwa­lająca człowiekowi na odnalezienie swego miejsca w wielokulturowym tyglu współczesności. Kategorie różnorodności i tożsamości, jednostki i wspólnoty, globalizmu i regionalizmu, tradycji i zmiany, wielowymiarowości, napięć i wspól­notowych wartości stały się przyczynkiem do dyskusji na temat roli kultury w bu­dowaniu edukacyjnej wspólnoty. Tożsamość kulturowa, kształtowana między innymi w wychowaniu przez sztukę, ma szansę nas wyróżnić i uchronić przed niebezpieczeństwami, jakie niosą tendencje globalistyczne. Jednocześnie w kontekście przemian zachodzących w Europie i na świecie niezbędne wydaje się kształtowanie wrażliwości i otwar­tości międzykulturowej. Stąd też ważne zadania stojące przed edukacją: z jednej strony - wprowadzanie młodych w kulturę Europy i świata poprzez poznawanie kultury „małej ojczyzny", z drugiej - promowanie (przy pełnym szacunku dla kulturowej odrębności) działań na rzecz budowania „kultury pokoju" jednoczącej ludzi ponad podziałami, kształtowanie kompetencji do podejmowania dialogu z Innym i czerpania z tego kontaktu wartości dla własnego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4949.VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Managing for knowledge : HR's strategic role" 2003.
Bibliogr. s. 257-260. Indeks.
Evans w swojej książce zajmuje się rolą relacji międzyludzkich w przedsiębiorstwie, w tym: organizowaniem pracy ludzi, aby współdziałając ze sobą, efektywnie wykorzystywali posiadaną wiedzę, funkcjami pełnionymi przez ekspertów od zarządzania zasobami ludzkimi, a zwłaszcza ich funkcją pomnażania wiedzy, wskazywaniem, że dział ds. zasobów ludzkich musi dokładnie zająć się zarządzaniem wiedzą od strony koncepcyjnej i technicznej, rejestrowaniem niepisanych opowieści i anegdot oraz nieoficjalnych norm i zwyczajów funkcjonujących w przedsiębiorstwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9085.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10704.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręcznik akademicki / Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Pojęcie zarządzania wiedzą zrobiło w ciągu ostatnich kilkunastu lat zawrotną karierę, ale jak dotąd w Polsce nie ukazał się podręcznik z tej dziedziny opracowany dla studentów. Celem tego podręcznika jest przedstawienie współczesnych koncepcji zarządzania wiedzą i pojęć z nim związanych. Stanowi on przegląd aktualnego stanu nauki w tej dziedzinie. Podręcznik skierowany przede wszystkim do studentów i praktyków biznesu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10845.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5273 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6335.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6334.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Talent w przedsiębiorstwie opartym na wiedzy / Jacek Grodzicki. - Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2011. - 206, [3] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 195-206.
Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy jest poświęcony wiedzy w przedsiębiorstwie. Wśród poruszonych tam zagadnień można znaleźć zarówno wyjaśnienie takich terminów, jak: wiedza czy organizacja ucząca się, jak i przedstawienie procesu generowania i rozpowszechniania wiedzy w przedsiębiorstwie. Rozdział drugi przybliża kwestię kapitału ludzkiego z obszerną charakterystyką dorobku w tym zakresie. Wyjściem do rozważań są badania nad czynnikami rozwoju gospodarczego i wzrostem wartości kwalifikacji pracowników. W kolejnym rozdziale pracy przeprowadzono analizę dorobku naukowego poświęconego wartościom niematerialnym przedsiębiorstwa. Uznając je za kluczowe czynniki sukcesu, przedstawiono zróżnicowane podejścia do kwestii zasobów organizacji. Ostatni, a zarazem najważniejszy z rozdziałów pracy dotyczy kwestii talentu. Chodzi tu o pracowników mających ponadprzeciętne umiejętności, których wkład w rozwój przedsiębiorstw jest coraz częściej zauważany w praktyce gospodarczej i literaturze naukowej. Końcowy fragment pracy poświęcono kwestii miejsca talentu w gospodarowaniu zasobami ludzkimi oraz metodom szacowania jego wartości dla przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12606.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej