Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(436)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(430)
Publikacje naukowe
(27)
Publikacje fachowe
(17)
Publikacje dydaktyczne
(12)
E-booki
(8)
Poradniki i przewodniki
(4)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(401)
dostępne
(323)
wypożyczone
(26)
nieokreślona
(9)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(152)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(199)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(406)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(14)
Szuścik Urszula
(13)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(12)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(8)
Nowak Marian (1955- )
(7)
Izdebska Jadwiga
(6)
Camarda Sylwia
(5)
Czerepaniak-Walczak Maria
(5)
Dudzikowa Maria (1938- )
(5)
Montessori Maria (1870-1952)
(5)
Gordon Thomas (1918-2002)
(4)
Kubiak-Szymborska Ewa
(4)
Kubińska Olga
(4)
Kubiński Wojciech
(4)
Nowocień Jerzy (1948- )
(4)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Olechnowicz Hanna
(4)
Wojnar Irena (1924- )
(4)
Jakubowski Witold (1963- )
(3)
Kacprzak Lech
(3)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(3)
Lewicki Czesław
(3)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Modrzewski Jerzy
(3)
Moska Waldemar (1962- )
(3)
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(3)
Rostowska Teresa (1947- )
(3)
Rynio Alina (1954- )
(3)
Skalski Dariusz
(3)
Wieczorek-Stachowicz Mirosława
(3)
Wołoszyn Stefan
(3)
Śnieciński Józef Marek
(3)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(2)
Bielski Janusz (1924-1996)
(2)
Brezinka Wolfgang (1928- )
(2)
Błażejewski Wojciech
(2)
Chruściel Paweł
(2)
Ciechaniewicz Wiesława
(2)
Dziamska Dorota
(2)
Faber Adele (1928- )
(2)
Fidelus Anna
(2)
Franczyk Anna
(2)
Gruca-Miąsik Urszula
(2)
Grudziewska Ewa
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Janke Andrzej W
(2)
Jęczeń Jarosław
(2)
Karpińska Anna (1958- )
(2)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(2)
Kisiel Mirosław
(2)
Klim-Klimaszewska Anna
(2)
Kochanowicz Jerzy (1964- )
(2)
Kolasa-Skiba Agata
(2)
Kornas-Biela Dorota
(2)
Kosyrz Zdzisław
(2)
Koszczyc Tadeusz (1946- )
(2)
Krajewski Mirosław (1946- )
(2)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(2)
Kulik Teresa Bernadetta (1951- )
(2)
Kunowski Stefan (1909-1977)
(2)
Lepa Adam (1939- )
(2)
Liberska Hanna (1955- )
(2)
Lukasek Aleksandra Kinga
(2)
Maszczak Tadeusz (1941- )
(2)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(2)
Mazlish Elaine
(2)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(2)
Osiński Wiesław (1948- )
(2)
Pawłucki Andrzej (1948- )
(2)
Pospiszyl Kazimierz (1938- )
(2)
Przybylski Stanisław (medycyna)
(2)
Siara Olga
(2)
Sipińska Dorota
(2)
Starnawski Witold
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Szołtysek Adolf Ernest
(2)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(2)
Truskolaska Justyna
(2)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(2)
Zając Dariusz
(2)
Zuchora Krzysztof (1940- )
(2)
Żukowska Zofia
(2)
Adamski Franciszek (1930- )
(1)
Albinowska Anetta
(1)
Alejziak Bożena
(1)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Andrzejewski Marek
(1)
Anna Makarczuk
(1)
Apanel Danuta
(1)
Arcimowicz Beata
(1)
Arendarska Agnieszka
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Badora G
(1)
Badora Sylwia
(1)
Bahrynowska-Fic Jadwiga
(1)
Baj-Korpak Joanna (1980- )
(1)
Baker Sidney M
(1)
Banaszek Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(144)
2000 - 2009
(221)
1990 - 1999
(47)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(46)
1901-2000
(5)
1918-1939
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(437)
Holandia
(1)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(437)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(10)
Nauczyciele
(7)
Szkoły wyższe
(6)
Pedagodzy
(5)
Psycholodzy
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Przedszkola
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Promotorzy zdrowia
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Temat
WYCHOWANIE
(124)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
DZIECKO
(42)
PEDAGOGIKA
(41)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(41)
UCZNIOWIE
(33)
RODZINA
(31)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(24)
Wychowanie
(20)
Wychowanie przedszkolne
(19)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(16)
MŁODZIEŻ
(14)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(13)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(13)
Wychowanie w rodzinie
(13)
Nauczanie początkowe
(12)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
KULTURA FIZYCZNA
(10)
PERSONALIZM
(10)
NAUCZANIE
(9)
SZKOLNICTWO
(9)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(8)
DZIECKO TRUDNE
(8)
Dzieci
(8)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(7)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(7)
TELEWIZJA
(7)
TURYSTYKA
(7)
WYCHOWANIE MORALNE
(7)
ALKOHOLIZM
(6)
CHORZY w RODZINIE
(6)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(6)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(6)
Młodzież
(6)
NAUCZYCIELE
(6)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(6)
WYCHOWANIE ESTETYCZNE
(6)
WYCHOWANIE RELIGIJNE
(6)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(6)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(6)
GRY i ZABAWY RUCHOWE
(5)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(5)
Metody nauczania
(5)
Nauczanie
(5)
Nauczyciele
(5)
OJCOSTWO
(5)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(5)
PORADNIKI
(5)
WARTOŚĆ
(5)
WYCHOWANIE SEKSUALNE
(5)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(5)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(4)
Edukacja prozdrowotna
(4)
GRY EDUKACYJNE
(4)
INTERNET
(4)
Metoda Montessori
(4)
NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
(4)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(4)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(4)
ODPOCZYNEK
(4)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(4)
PROMOCJA ZDROWIA
(4)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(4)
RODZICE
(4)
RODZINA ZASTĘPCZA
(4)
WYCHOWANIE OBYWATELSKIE
(4)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(4)
WYCHOWAWSTWO
(4)
AGRESYWNOŚĆ
(3)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(3)
DZIECKO z ZESPOŁEM DOWNA
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
ETYKA
(3)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(3)
KOŚCIÓŁ KATOLICKI
(3)
KULTURA
(3)
KULTURA MASOWA
(3)
MAŁŻEŃSTWO
(3)
OŚWIATA
(3)
Pedagogika
(3)
PŁYWANIE
(3)
RATOWNICTWO WODNE
(3)
RODZINA ADOPCYJNA
(3)
Socjoterapia
(3)
Społeczeństwo obywatelskie
(3)
WIĘŹ RODZINNA
(3)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(3)
WYCHOWANIE POZASZKOLNE
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(3)
ZESPÓŁ DOWNA
(3)
AIDS
(2)
ALTRUIZM
(2)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(2)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(2)
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
(2)
EDUKACJA MEDIALNA
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Temat: czas
2001-
(20)
2001-0
(15)
1989-
(7)
1901-2000
(6)
1989-2000
(3)
1901-
(2)
1945-1989
(2)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(2)
POLSKA
(2)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
KRAKÓW (woj. małopolskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(16)
Poradnik
(13)
Opracowanie
(12)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(12)
Podręcznik
(11)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(8)
PORADNIKI
(6)
Scenariusz zajęć
(6)
PODRĘCZNIKI
(5)
Raport z badań
(4)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(3)
Monografia
(3)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(3)
Antologia
(2)
Biografia
(2)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(2)
ANTOLOGIA
(1)
ESEJ
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ ZAWODOWYCH
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
PROGRAMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
(1)
Poradniki
(1)
Program nauczania
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(59)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Psychologia
(12)
Kultura fizyczna i sport
(8)
Historia
(6)
Medycyna i zdrowie
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Słowo kluczowe
wychowanie
(74)
dzieci
(51)
rodzina
(38)
wychowanie fizyczne
(26)
edukacja
(25)
młodzież
(23)
wychowanie w rodzinie
(19)
wychowanie przedszkolne
(15)
nauczyciel
(14)
szkoła
(13)
dziecko niepełnosprawne
(12)
edukacja wczesnoszkolna
(12)
rodzicielstwo
(12)
kultura fizyczna
(11)
pedagogika
(11)
sport
(11)
edukacja przedszkolna
(10)
nauczanie
(9)
ojcostwo
(8)
rodzice
(8)
uczeń
(8)
aktywność fizyczna
(7)
czas wolny
(7)
edukacja zdrowotna
(7)
kształcenie
(7)
przedszkole
(7)
rehabilitacja
(7)
wspomaganie rozwoju
(7)
wychowanie do wartości
(7)
dziecko autystyczne
(6)
metoda Montessori
(6)
pływanie
(6)
religia
(6)
socjalizacja
(6)
agresja
(5)
aktywność ruchowa
(5)
gry ruchowe
(5)
małżeństwo
(5)
nauczyciele
(5)
pedagogika chrześcijańska
(5)
przemoc w rodzinie
(5)
rodzina zastępcza
(5)
rozwój psychofizyczny
(5)
teoria wychowania
(5)
terapia
(5)
Internet
(4)
autyzm
(4)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
edukacja ekologiczna
(4)
edukacja przyrodnicza
(4)
filozofia
(4)
katolicyzm
(4)
komunikacja interpersonalna
(4)
nieletni przestępcy
(4)
niepełnosprawni
(4)
pedagogika społeczna
(4)
praca socjalna
(4)
promocja zdrowia
(4)
psychologia
(4)
rekreacja ruchowa
(4)
rodzina adopcyjna
(4)
rodzina niepełna
(4)
rozwód
(4)
rozwój
(4)
scenariusze zajęć
(4)
seksualność
(4)
sprawność fizyczna
(4)
turystyka
(4)
uzależnienie
(4)
wartości
(4)
więź rodzinna
(4)
ADHD
(3)
anoreksja
(3)
człowiek
(3)
diagnoza pedagogiczna
(3)
dzieciństwo
(3)
gimnazjum
(3)
gry rekreacyjne
(3)
historia
(3)
jakość życia
(3)
język angielski
(3)
kościół katolicki
(3)
macierzyństwo
(3)
media
(3)
moralność
(3)
muzyka
(3)
myślenie twórcze
(3)
nauczanie początkowe
(3)
niepełnosprawność
(3)
niepełnosprawność umysłowa
(3)
pedeutologia
(3)
personalizm
(3)
program profilaktyczny
(3)
przemoc wobec dziecka
(3)
ratownictwo wodne
(3)
resocjalizacja
(3)
rodzina dysfunkcyjna
(3)
socjologia
(3)
socjologia edukacji
(3)
socjoterapia
(3)
439 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka jest adresowana zarówno do nauczycieli szkół podstawowych, jak i wychowawców zatrudnionych w takich placówkach opiekuńczo-wychowawczych, jak: domy dziecka, internaty szkolne, pogotowia opiekuńcze, sanatoria dla dzieci i młodzieży oraz specjalne zakłady wychowawcze. Mogą z niej koszystać studenci pedagogiki, psychologii oraz kierunków nauczycielskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1781.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1782.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja przedstawia studia, refleksje i myśli, które mogą służyć w kreowaniu teorii i praktyki pedagogicznej, a także mogą stać się impulsem w wychowaniu i kształtowaniu zdrowej globalnej rzeczywistości człowieka - homo europeus, nie tylko w Europie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5097.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6208.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego w Katowicach)
Przedstawiono metodologiczne podstawy wychowania: teorię wychowania, koncepcje, idee, cele i metody wychowania, diagnozę środowiska wychowawczego. Drugą część pracy poświęcono etycznym problemom związanym z procesem wychowawczym. Zaprezentowano filozoficzną analizę procesów wychowawczych. Przedstawiono krótki zarys dziejów pojmowania i podziału cnót moralnych, a następnie sposób ich wdrażania w proces wychowawczy. Przedstawiono również wybrane wartości charakterystyczne dla środowiska akademickiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7866.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 337-361. Indeksy.
Publikacja posiada sens zawierający się nie tylko w jej jednostkowym wymiarze istotnym dla problematyki relacji między wychowaniem i religią. Zamiarem autorki jest stworzenie na łamach pracy przestrzeni dla interdyscyplinarnej refleksji. Zgodnie ze wstępną tezą, model wychowania otwartego na religię zależy od przyjętej w pedagogice filozoficznej interpretacji istoty religijności i religii - co nie budzi moich wątpliwości jako pedagoga. Książka ponadto jest wartościowym przykładem humanistycznego i jakościowego zarazem paradygmatu badań pedagogicznych. Podejmowane problemy badane są z głębokim znawstwem, rozwiązywane kompetentnie, z przyjęciem perspektywy pedagogicznej, wyrażającej się najczęściej w zagadnieniach antropologicznych, ujmowanych z perspektywy Polskiej (Lubelskiej) Szkoły Filozofii Klasycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16279.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16323.XIX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16322.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prolegomena do historii wychowania / Jan Hellwig. - Poznań : "Eruditus", 1995. - 121, [3] s. ; 24 cm.
Publikacji przyświecają dwa cele: pobudzenie historyków wychowania do zintensyfikowania refleksji nad uprawianą przez siebie dyscypliną oraz pomoc studentom studiującym historię wychowania. Zamieszczone w książce teksty traktowane komplementarnie tworzą określoną całość stanowiącą pewien etap badań i rozwiązań teoretycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.5514.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 292-304.
Analiza istotnych aspektów instytucjonalnej edukacji i opieki przedszkolnej dla małych dzieci oraz prezentacja wybranych rozwiązań koncepcyjnych. Autorka analizuje je na tle dwóch podejść: wywodzącego się z założeń liberalizmu i oddolnego eksperymentowania, opartego na inicjatywach obywatelskich. Zastanawia się nad szansami ich powodzenia, wskazuje jawne i ukryte niebezpieczeństwa, które wiążą się z rozbijaniem solidarności i jedności społecznej, z dominacją indywidualizmu, rywalizacji i konkurencji. Odwołując się do teorii i praktyki, proponuje przykłady konkretnych rozwiązań, które mieszczą się w przestrzeni państwa demokratycznego i wpisują w obywatelską, wspólnotową aktywność, podyktowaną troską o wspólne dobro.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16093.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16092.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 365-376.
Nowe, rozszerzone wydanie, oparte o bieżącą podstawą programową. Prof. nzw. dr hab. Anna Klim-Klimaszewska, pedagog, całościowo opisuje zagadnienia stanowiące podstawę pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. W książce zamieszczone są nie tylko teoretyczne podstawy edukacji dzieci w wieku przedszkolnym, ale również scenariusze praktycznych zajęć, których celem jest prawidłowe wychowanie dzieci. Unikatową pozycja na rynku wydawniczym polecana nauczycielom przedszkolnym, studentom pedagogiki, rodzicom, a także wszystkim zainteresowanym tematem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9820 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9819.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11346.IV.9 [Czytelnia B], 11345.IV.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Bibliogr. s. 304-310. Indeksy.
Podręcznik akademicki zatytułowany "Z dziejów teorii i praktyki wychowania" autorstwa prof. Czesława Kupisiewicza opublikowany przez krakowską oficynę naukową w sposób syntetyczny prezentuje wiedzę dotyczącą przemian i ewolucji edukacji, wychowania a także kształtowania się teorii i praktyki pedagogicznej. Autor w planie swojej pracy nawiązuje do kanonicznego już wzoru jakim było opracowanie przez prof. Tatarkiewicza syntetycznej historii filozofii a potem historii estetyki. Szczególnie zwięzłe ujęcia dokonań poszczególnych przedstawicieli historycznej myśli pedagogicznej wydają się z jednej strony łączyć w sobie encyklopedyczną precyzję, z drugiej zachęcają czytelników do samodzielnego pogłębienia swojej wiedzy. Jasność wywodu uzupełnia świetna redakcja typograficzna. Od wyróżnień poszczególnych okresów pedagogicznej wiedzy historycznej, wytłuszczenia ważnych definicji w tekście, po układ materiału, który autor sugeruje pogłębić we własnym zakresie. Całkowicie przychylam się do zdania recenzentów naukowych tej edycji prof. dr hab. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i prof. Karola Poznańskiego, że jest to dzieło unikalne na polskim rynku podręczników akademickich. Gdyż dzięki interdyscyplinarnemu podejściu, książka ta może być pomocna nie tylko pedagogom, historykom wychowania lecz także psychologom, socjologom i filozofom. Skorzystają z niej oprócz studentów - nauczyciele akademiccy. Klarowny układ materiału sprzyja dydaktyce, a wiele pomocniczych podpunktów wytłuszczonych specjalnym oznakowaniem, sprawia wrażenie gotowych już konspektów. Na niespełna trzystu stronach udało się Kupisiewiczowi zebrać, usystematyzować, zhierarchizować najważniejsze myśli, teorie czy szkoły dotyczące wychowania. Znakomicie zrealizował w swojej pracy założenia autorskiej serii" "Pedagogika nauce i praktyce", której inicjatorem jest prof. dr hab. Bogusław Śliwerski. (rec. Gabriel Leonard Kamiński portal ksiegarski)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12123 [Magazyn 1], P.12124 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12122.V.2 [Wypożyczalnia B], P.12121.V.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13248.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 176-191. Indeks.
Ksiązka skupia się na rozważaniach nad współczesnymi problemami wychownaia. W opracowaniu wyróżniono pięć rozdziałów. W pierwszym z nich dokonano charakterystyki pedagogiki jako nauki o wychowaniu. Rozdział drugi porusza kwestie związane z aksjologicznym wymiarem procesów edukacyjnych. W rodziałach trzecim i czwartym skupiono się na analizie podstawowych środowisk wychowawczych: rodziny i szkoły. Ostatni rozdział poświęcono problemowi przemocy wobec dziecka, zarówno w rodzinie, jak i w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12902.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14024.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jesto to obszerna praca zbiorowa, obejmująca swym zasięgiem wiele problemów ogólnych i szczegółowych z zakresu mediów elektronicznych kreujących obraz rodziny i dziecka. Zawiera opracowania teoretyczne, również ważne pod względem poznawczym są prace empiryczne, czy też tylko koncepcje badawcze młodych pracowników nauki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5855 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5854.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7244.VI.11 [Czytelnia B], 7243.VI.11 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zbiorem blisko czterdziestu tekstów autorstwa przedstawicieli: filozofii, socjologii, psychologii i pedagogiki a jej myślą przewodnią jest hasło " podmiotowość q wychowaniu". Jest to wielopłaszczyznowe, interesujące poznawczo i inspirujące do własnych poszukiwań kompendium procesów edukacyjnych (wychowawczych). Skierowana jest do szerokiej rzeszy Czytelników, głównie jednak do nauczycieli-wychowawców oraz studentów studiów pedagogicznych i uniwersyteckich przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2289 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2288.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowanie religijno-moralne widziane w aspekcie rozwoju osoby jest pojęciem szerokim i odnosi się do sfery ludzkiego rozwoju, myślenia i działania. Uzasadnienie tego rodzaju wychowania opiera się głównie na potrzebie integralnego wychowania osoby i pojmowaniu człowieka jako istoty religijnej (ens religiosum), potrzebującej odniesień, które ją przekraczają i jednocześnie tłumaczą doświadczenia codzienności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15551.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka "The New Educational Review")
W swych artykułach autorzy z trzech krajów omawiają całą paletę aktualnych problemów związanych z wykorzystaniem mediów informacyjnych i komunikacyjnych w zaspokajaniu różnorodnych potrzeb dziecka. W sposób kompetentny pokazują kompleksowy i intencjonalny wpływ mediów na procesy nauczania i wychowania oraz zdrowie dziecka. W pracy zbiorowej przedstawione są wyniki różnorodnych badań empirycznych oraz analiz teoretycznych, opartych na procedurach metodologicznych stosowanych w Polsce, Czechach i Słowacji. Książka zawiera ponadto interesujące refleksje pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7060.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 167-172.
Publikacja traktuje o podstawach filozoficznych wychowania, o prawdzie, miłości, moralności. Książka ważna dla wykładowców, którzy czują potrzebę pogłębienia studium myśli pedagogicznej i wizji praktyki wychowawczej o aspekty filozoficzne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13820.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka obejmuje opracowania, w których problematyka procesu opieki i wychowania zaprezentowana jest w ujęciu historycznym i współczesnym. Dialog współczesności z przeszłością konieczny jest do wypracowywania nowych, coraz doskonalszych rozwiązań teoretycznych i praktycznych w opiece i wychowaniu. Celem książki jest zatem kontynuowanie tej dyskusji oraz wskazanie obszarów, w których jest jeszcze wiele do zrobienia, np. opieka nad osobą starszą i niepełnosprawną, problemy opieki i wychowania małego dziecka oraz dorastającej młodzieży. Celem książki jest również zwrócenie uwagi na fakt, że prawidłowo realizowana opieka i wychowanie stwarzają szansę prawidłowego rozwoju dziecka i poprawnego funkcjonowania w dalszym życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9446.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ukazuje wybrane problemy z zakresu wychowania, jego istoty i złożoności - w ujęciu współczesnych przedstawicieli nauki zajmujących się oświatą i wychowaniem. Czytelnik znajdzie tu m.in. praktyczne wskazówki dotyczące metod wychowania, form pracy wychowawczej czy też informacje o przyczynach powstawania trudności wychowawczych i sposobach ich przezwyciężania. Bardzo cennym uzupełnieniem każdego rozdziału są ćwiczenia i zadanie do wykonania oraz spis literatury dotyczącej omawianej tematyki. Pozycja jest skierowana do pedagogów, nauczycieli, wychowawców oraz studentów kierunków pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1784.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1783.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka oddaje stan ewolucji myśli pedagogicznej i przywołuje najważniejsze dylematy teoretycznej wiedzy o wychowaniu wraz z jej aplikacjami praktycznymi. Autor potrafi w sposób wyjątkowy łączyć wiedzę praktyczną z głęboką refleksją poznawczą i etyczną nad szeroko rozumianą działalnością społeczno-wychowawczą czy dydaktyczną. Należy do nielicznych naukowców, którzy potrafią najbardziej złożone aspekty poznania naukowego i jego odwieczne aporie przełożyć na język zrozumiały dla nauczycieli i nieprofesjonalnych wychowawców. Powinni po ten tytuł sięgnąć zarówno studenci pedagogiki, przyszli nauczyciele, jak i ci, którzy w ramach awansu zawodowego podnoszą swoje kwalifikacje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3952.V.2 [Czytelnia B], P.2793.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawą skutecznego wychowywania jest konsekwentne wyznaczanie granic, umożliwiających dziecku orientację w otaczającym je świecie. MacKenzie omawia typowe błędy popełniane przez rodziców, wyznaczających dziecku zbyt sztywne, zbyt szerokie lub niestałe granice. Opisuje granice odpowiednie dla dzieci na różnym etapie rozwoju oraz skuteczne metody ich ustalania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1861.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 593-634.
Obecne studium należałoby umiejscowić w obszarze pedagogiki ogólnej i jej podstawowych problemów, czyli w polu poszukiwań tego, co stanowi o możliwości mówienia o działalności jako wychowawczej oraz o myśleniu jako pedagogicznym. (...) W ramach zaś przybliżania działalności pielęgniarskiej do ujęć pedagogicznych i odwrotnie - ujęć pedagogicznych do działalności pielęgniarskiej - chcemy wyeksponować te jej sektory, które pozostają związane z wychowawczymi celami i zadaniami, a które mogą też stanowić podstawy opracowania pedagogiki pielęgniarstwa." (ze Wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15190 [Magazyn 1], P.12434 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12433.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13444.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej