Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(5)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(4)
Autor
Babik Wiesław (1956- )
(1)
Hrabiec-Hojda Patrycja
(1)
Kos-Łabędowicz Joanna
(1)
Mierzecka-Szczepańska Anna
(1)
Osińska Veslava (1968- )
(1)
Pamuła-Cieślak Natalia
(1)
Skórka Stanisław (1970- )
(1)
Stępień Kamil (1987- )
(1)
Trzeciakowska Justyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
WYSZUKIWANIE INFORMACJI
(6)
UŻYTKOWNICY INFORMACJI
(2)
Wyszukiwanie informacji
(2)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
Bazy danych
(1)
DECYZJE
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
Google
(1)
INFORMACJA NAUKOWA
(1)
INTERNET
(1)
Internet
(1)
JĘZYKI INFORMACYJNE
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KSIĄŻKA
(1)
PORADNIKI
(1)
PRACOWNICY NAUKOWI
(1)
REKLAMA INTERNETOWA
(1)
Systemy informacyjno-wyszukiwawcze
(1)
SŁOWA KLUCZOWE
(1)
TEZAURUSY
(1)
WIZUALIZACJA (psychol.)
(1)
Zastosowania internetu w edukacji
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Słowo kluczowe
wyszukiwanie informacji
(3)
Internet
(2)
Google
(1)
biznes
(1)
decyzje zakupowe
(1)
edukacja informacyjna
(1)
informacja
(1)
informacja naukowa
(1)
konsument
(1)
podejmowanie decyzji
(1)
słowo kluczowe
(1)
użytkownik
(1)
wizualizacja informacji
(1)
zachowania informacyjne
(1)
zachowania konsumenckie
(1)
źródła informacji
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka ; 116)
Bibliogr. s. 141-[150]. Indeks.
Niniejsza praca liczy cztery rozdziały. Wizualizacja informacji jest typowo interdyscyplinarną dziedziną, wykorzystującą osiągnięcia naukowe ostatnich lat w analizie danych, interakcji człowiek-komputer, jak również grafice komputerowej. Dlatego rozdziały pierwszy i drugi charakteryzują tę dyscyplinę z perspektywy współczesnej problematyki badań, odpowiednio w Informacji Naukowej i Naukach Komputerowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11427.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słowa kluczowe / Wiesław Babik. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2010. - 241, [1] s. : il. ; 24 cm.
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 217-225. Indeksy.
Powrót słów kluczowych do praktyki informacyjnej zrodził nowe problemy natury zarówno teoretycznej, jak i praktycznej. Przede wszystkim dotyczą one efektywności używania słów kluczowych w etykietowaniu i wyszukiwaniu informacji w wielkim, uniwersalnym i słabo kontrolowanym systemie rozproszonym (w poprzedniej epoce rozwoju systemów informacyjnych słowa kluczowe używane były w stosunkowo małych, kontrolowanych systemach dziedzinowych), ale także teoretycznego problemu tożsamości obecnie używanych słów kluczowych z dawnymi klasycznymi i nieklasycznymi językami słów kluczowych, i ich relacji do języka naturalnego używanego w funkcji metainformacyjnej. Autor nie ograniczył się tylko do prezentacji, ale zamieścił własne oceny i przemyślenia, które skłoniły go do rozważań, czy mamy do czynienia ze sztucznym językiem słów kluczowych, czy też w istocie jest to język naturalny używany w funkcji metainformacyjnej, i zadania pytania o przyszłość języków słów kluczowych we współczesnych systemach informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10655.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 81)
Bibliogr. s. 93-95.
Książka jest pierwszą polską publikacją poradnikową poruszającą problem tagowania w Internecie. Opiera sie ona na wieloaspektowej analizie zjawiska folksonomii, czyli nieformalnej kategoryzacji treści w Sieci przez ich odbiorcow. Autor przedstawia teoretyczne zalozenia i cechy charakterystyczne zarowno folksonomii, jak i szerszego zjawiska, jakim jest Internet Drugiej Generacji (Web 2.0), oraz ilustruje je polskimi i zagranicznymi przykladami. Publikacja adresowana jest glownie do środowisk bibliotekarskich, zarowno teoretykow, jak i praktykow, studentow i zawodowych bibliotekarzy. Pozycja w ciekawy i przystepny sposob wprowadza czytelnika w meandry nowoczesnych systemow klasyfikacyjnych i przybliza mu najnowsze narzedzia z konwencji Web 2.0, ktore z powodzeniem mogą byc wykorzystywane w bibliotekach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10620.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie, Marketing)
Bibliogr. s. 181-190. Indeks.
Książka przedstawia syntetyczny przegląd teorii zachowań konsumenta w procesie podejmowania decyzji nabywczych związanych z korzystaniem z Internetu. Autorka proponuje klasyfikację internetowych źródeł informacji o produktach i usługach oraz formułuje zalecenia dla podmiotów tworzących elektroniczny przekaz marketingowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14970.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15800.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; 146)
Bibliogr. s. 155-169.
Publikacja omawia teorię zachowań informacyjnych oraz przedstawia przegląd polskiego i zagranicznego piśmiennictwa na ten temat. Książka dotyczy w szczególności procesu poszukiwania informacji ľ jednego z nurtów badań związanych z użytkownikami informacji. Oprócz tego autorka definiuje wiele pojęć związanych z zachowaniami informacyjnymi m.in. problem informacyjny, potrzebę informacyjną oraz relewancję. Opisuje również wyniki badań, których celem było przedstawienie zagadnienia wyszukiwania informacji w bazach piśmiennictwa naukowego w kontekście potrzeb środowiska akademickiego. Wiele z zagadnień poruszanych w książce nie zostało wcześniej opisanych w polskiej literaturze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14645.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 442)
Bibliogr. s. 184-192.
W pracy tej autor przedstawi rezultaty badań mających na celu scharakteryzowanie strategii poszukiwania informacji przez użytkowników jednego z edukacyjnych serwisów internetowych z uwzględnieniem m.in. wpływu jego elementów składowych na zachowania wyszukiwawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7897.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Netografia, bibliografia na stronach 172-175.
Google hacking to pakiet umiejętności, w jakie powinien być wyposażony każdy, kto szuka informacji w internecie. Na początek trzeba zrozumieć, jak wyszukiwarka działa, co wpływa na wyniki wyszukiwania, a potem poznać język, którym trzeba się z nią komunikować. Zaawansowane wyszukiwanie informacji z wykorzystaniem funkcjonalności, które daje nam powszechnie stosowany Google, to umiejętność uniwersalna. Przyda się w prowadzeniu firmy i codziennej pracy: do wyszukiwania klientów, do rekrutacji pracowników, do znajdywania, gdzie starać się o dotację i w wielu innych sytuacjach. Przyda się na etapie wyszukiwania informacji naukowej i wyszukiwaniu trudniej dostępnych materiałów do opracowania publikacji. Przyda się w szeroko rozumianym marketingu, dziennikarstwie i aby rozumieć, co dzieje się w branży, w której przyszło nam pracować. Przykłady zastosowania kompetencji Google hackingu można by jeszcze długo mnożyć. A korzyści? Na początek najbardziej oczywista czyli oszczędność czasu. Ale ważniejsze, że dzięki korzystaniu z dobrodziejstw zaawansowanych metod wyszukiwania można docierać do źródeł informacji, które niekoniecznie łatwo znaleźć po wpisaniu czegokolwiek w oknie wyszukiwarki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18670.XV.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 157-169, netografia strony 170-171. Indeks.
Książka dotyka obecnie ważnego problemu edukacji informacyjnej w zakresie korzystania z zasobów tzw. Ukrytego Internetu, traktowanego do tej pory w polskim systemie edukacyjnym powierzchownie. Autorka zwraca uwagę nie tylko nad wagę tego problemu, lecz także wychodzi z propozycją projektu edukacyjnego pozwalającego wypełnić tę lukę w polskim systemie edukacyjnym. Poza tym jest to jedna z nielicznych książek na ten temat, która zawiera cenną refleksję nad tym problemem w kontekście ograniczania się do stosowania tylko tzw. powierzchniowych systemów wyszukiwawczych w Internecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18822.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej