Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
dostępne
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(6)
Autor
Borsich Szymon
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Hillenbrand Clemens
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Martynowicz Emilia
(1)
Potorska Alicja
(1)
Urban Bronisław
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
ZACHOWANIE
(4)
DZIECKO
(2)
Dzieci
(2)
Młodzież
(2)
CHOROBY PSYCHICZNE
(1)
Diagnoza
(1)
INTELIGENCJA EMOCJONALNA
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NEUROPSYCHOLOGIA
(1)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
PODMIOTOWOŚĆ
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PRZEMOC
(1)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(1)
Patologia społeczna
(1)
Psychoterapia
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Socjoterapia
(1)
UCZUCIA
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zaburzenia zachowania dziecka
(1)
Zachowania młodzieży
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zachowanie dzieci
(1)
Zapobieganie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(3)
młodzież
(2)
zaburzenia zachowania
(2)
autyzm
(1)
choroba przewlekła
(1)
jadłowstręt psychiczny
(1)
maltretowanie fizyczne
(1)
moczenie mimowolne
(1)
narkotyki
(1)
niepowodzenia szkolne
(1)
profilaktyka
(1)
próba samobójcza
(1)
rozwijanie poczucia kompetencji
(1)
rozwój psychiczny
(1)
rozwój psychospołeczny
(1)
rozwój seksualny
(1)
socjoterapeuta
(1)
socjoterapia
(1)
tiki
(1)
trudności w uczeniu się
(1)
upośledzenie umysłowe
(1)
wykorzystywanie seksualne
(1)
zaburzenia dysocjacyjne
(1)
zaburzenia emocjonalne
(1)
zaburzenia lękowe
(1)
zaburzenia nastroju
(1)
zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne
(1)
zaburzenia odżywiania
(1)
zaburzenia psychosomatyczne
(1)
zaburzenia rozwoju
(1)
zaburzenia snu
(1)
zachowania ryzykowne
(1)
zespół Aspergera
(1)
zespół nadpobudliwości psychoruchowej
(1)
żarłoczność psychiczna
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
"Książka zawiera kompendium wiedzy wprowadzającej do studiowania pedagogiki resocjalizacyjnej wraz z ćwiczeniami aktywizującymi czytelnika i sprzyjającymi dalszej edukacji zawodowej. Interesujące ćwiczenia - zadania dla czytelnika znakomicie aktywizują przyswajanie wiedzy".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5087 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6195.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pediatry, ISSN 0303-7827 ; 49)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
W dzisiejszych czasach określenie ädziecko sprawiające problemyö jest używane dość często. W sensie medycznym oznacza to zaburzenia emocjonalne lub behawioralne związane z niektórymi chorobami organicznymi lub istniejące niezależnie od nich. Według danych epidemiologicznych zaburzenia takie dotyczą 15-20% całej populacji dzieci i młodzieży, a liczba ta wydatnie wzrasta. Pierwszym lekarzem, do którego trafia dziecko äsprawiające problemyö, jest pediatra lub lekarz rodzinny. To właśnie on musi ustalić wstępne rozpoznanie, przeprowadzić diagnostykę różnicową i ewentualnie podjąć decyzję o leczeniu lub skierowaniu dziecka do specjalisty. Ta książka z pewnością mu w tym pomoże.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13863.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14824.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Książka składa się z trzech części, z których pierwsza omawia wartości i relacje społeczne (podmiotowość osoby, inteligencja emocjonalna, relacje psychologiczne oraz zachowania osób w sytuacji pokrzywdzenia, a także postawy polskich kobiet wobec mężczyzn z uwagi na zmianę ról społecznych). Druga część pracy – Neuropsychologia – zawiera artykuły dotyczące mechanizmów świadomości wzrokowej, specjalizacji półkul mózgowych w zakresie procesów emocjonalnych oraz neuropsychologiczną terapię zaburzeń językowych. W książce omówiono także trzy rodzaje zachowań dysfunkcjonalnych, w tym mobbing, ADHD oraz przestępczość na tle seksualnym. Pozycja skierowana jest do szerokiego grona Czytelników, profesjonalistów w zakresie nauk społecznych, a także do studentów psychologii i kierunków pokrewnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9140.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość młodzieży jest próbą naświetlenia kilku zasadniczych aspektów dewiacyjnych zachowań dzieci i młodzieży na podstawie mało znanych w polskiej literaturze naukowej koncepcji teoretycznych i wyników najnowszych badań empirycznych. Zawiera ona szerokie i pogłębione analizy symptomatologii, etiologii i typologii zachowań dewiacyjnych oraz podejmuje próbę wyjaśnienia powiązań między wczesnymi przejawami zaburzeń a przestępczością chroniczną w dojrzałym okresie życia człowieka. Rozważania teoretyczne ukierunkowane na wyjaśnianie współczesnej przestępczości młodzieży są uzupełniane opisem nieznanej w polskiej literaturze naukowej strategii badawczej i technik diagnostycznych. Zasadniczy kierunek teoretycznych rozważań i analiz wyników najnowszych badań zmierza do identyfikacji osobowościowych i społecznych predyktorów zachowania przestępczego oraz nakreślenia ogólnych zasad postępowania profilaktycznego i resocjalizacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3192.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza w socjoterapii / redakcja naukowa Ewa Grudziewska. - Warszawa : Difin, 2017. - 175, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka ma na celu wzbogacenie warsztatu diagnostycznego wszystkich osób, które zawodowo zajmują się socjoterapią, a także nauczycieli i wychowawców na co dzień pracujących z dziećmi i młodzieżą oraz studentów, którzy wiążą swoją zawodową przyszłość z pracą o charakterze wychowawczo-terapeutycznym. Publikacja zawiera propozycje konkretnych narzędzi diagnostycznych, które można wykorzystać w trakcie procesu diagnostycznego dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym oraz młodzieży, a także w diagnozie kompetencji osoby socjoterapeuty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18428.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18427.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 143-150.
Celem tej pracy jest przedstawienie koncepcji wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży rozwijanej przez Marię Deptułę oraz dwóch przykładów jej zastosowania w praktyce. Praca składa się z dwóch części. Część pierwsza obejmująca rozdział 1 i 2 służy prezentacji teoretycznego rodowodu sposobu myślenia o wczesnej profilaktyce i jego konsekwencji dla formułowania celów wczesnej profilaktyki i działań w tym obszarze. W części drugiej przedstawiono szerzej zastosowania praktyczne prezentowanej w rozdziale drugim koncepcji w dwóch okresach życia dzieci - w okresie poniemowlęcym i w średnim wieku szkolnym. Z uwagi na ograniczone ramy tej książki omawiany w tym rozdziale wątek dotyczy jedynie tworzenia uczniom klas IV–VI warunków do rozwijania poczucia kompetencji w realizacji zadań stawianych w procesie nauczania w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18085.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej