Form of Work
Książki
(66)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Status
only on-site
(60)
available
(46)
unavailable
(3)
unknown
(3)
Branch
Magazyny
(20)
Wypożyczalnie
(31)
Czytelnie
(61)
Author
Romanowska Maria (1947- )
(4)
Gierszewska Grażyna
(3)
Czakon Wojciech
(2)
Nowacki Robert
(2)
Obłój Krzysztof (1954- )
(2)
Aczel Amir D. (1950- )
(1)
Bednarek Mariusz
(1)
Bernais Jolanta
(1)
Bieniok Henryk
(1)
Bokacki Robert St
(1)
Brilman Jean (1939- )
(1)
Brycz Bogumiła
(1)
Brzozowski Maciej
(1)
Chrostowski Aleksander
(1)
Chwistek-Dudek Halina
(1)
Ciesielska Dorota
(1)
Connors Roger
(1)
Czerwiński Zbigniew
(1)
Dembkowski Sabine
(1)
Dittmann Iwona
(1)
Dittmann Paweł
(1)
Duchniewicz Stanisław
(1)
Dudycz Tadeusz (1961- )
(1)
Dyché Jill
(1)
Eldridge Fiona
(1)
Freeman R. Edward (1951- )
(1)
Gajda Lesław
(1)
Gilbert Daniel R. (1952- )
(1)
Grzenkowicz Nikodem
(1)
Grzybowska Barbara
(1)
Haffer Rafał
(1)
Hejduk Irena (1949- )
(1)
Hernas Adam (1947- )
(1)
Hollyforde Sarah
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Hunter Ian (1963- )
(1)
Ingram Jolanta
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Jones Phil (1958- )
(1)
Jędrzejczak Jacek
(1)
Kamińska Joanna
(1)
Kaplan Robert S
(1)
Klimek Marcin
(1)
Kopczyński Tomasz
(1)
Koppett Kat (1965- )
(1)
Kowalczewski Wiesław
(1)
Kowalczyk Jerzy (1932- )
(1)
Koźmiński Andrzej K. (1941- )
(1)
Krasiński Marek
(1)
Kraśnicka Teresa
(1)
Latusek Wojciech
(1)
Listwan Tadeusz
(1)
Makowicz Bartosz (1981- )
(1)
Maniak Grażyna
(1)
Markowski Tadeusz (1949- )
(1)
Matuszak-Flejszman Alina
(1)
Matwiejczuk Wiesław
(1)
Mendel Tadeusz (1933- )
(1)
Niestrój Roman
(1)
Norton David P. (1941- )
(1)
Obora Hubert
(1)
Opolski Krzysztof
(1)
Pasternak Kazimierz
(1)
Pawłowski Konrad
(1)
Penc Józef (1939- )
(1)
Penc-Pietrzak Ilona
(1)
Perechuda Kazimierz
(1)
Piwowarczyk Jarosław
(1)
Prokopowicz Piotr (1981- )
(1)
Sałuda Grzegorz
(1)
Sierpińska Maria (1950- )
(1)
Sikora Tadeusz (1950- )
(1)
Skoczylas Grażyna
(1)
Smith Tom
(1)
Sołtysik Marian
(1)
Sroka Włodzimierz
(1)
Staniewski Marcin W. (1975- )
(1)
Staszewska Jolanta
(1)
Stawasz Danuta
(1)
Stewart Dorothy M
(1)
Stocki Ryszard (1960- )
(1)
Stoner James A. F
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Szabela-Pasierbińska Ewa
(1)
Szpulak Aleksandra
(1)
Szymańska Katarzyna (nauki o zarządzaniu)
(1)
Waśniewski Krzysztof
(1)
Wereda Magdalena
(1)
Whiddett Steve
(1)
Wirkus Marek
(1)
Witek Marzena
(1)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(1)
Zabrotowicz Ewa
(1)
Ćwiklicki Marek
(1)
Łasiński Gabriel
(1)
Łebkowski Piotr (1953- )
(1)
Łuczak Jacek
(1)
Łuczkiewicz Grzegorz
(1)
Żmuda Grzegorz
(1)
Year
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(38)
1990 - 1999
(3)
Country
Poland
(67)
Language
Polish
(67)
Subject
ZARZĄDZANIE
(47)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(30)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(9)
KADRY
(8)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(6)
INNOWACJE
(4)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(4)
MOTYWACJA PRACY
(3)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(3)
CONTROLLING
(2)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(2)
MARKETING
(2)
MENEDŻEROWIE
(2)
ANALIZA STRATEGICZNA
(1)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
GOSPODARKA TERENOWA
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
HARMONOGRAMY
(1)
INFORMACJA NAUKOWA
(1)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(1)
KLASTRY (ekon.)
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KONKURENCJA
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(1)
MENTORING
(1)
MIASTA
(1)
Marketing partnerski
(1)
NAUKI EKONOMICZNE
(1)
NORMY ISO 9000
(1)
ORGANIZACJE
(1)
Obsługa klienta
(1)
PARTNERSTWO PUBLICZNO-PRYWATNE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PRACA ZESPOŁOWA
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
PRZESIĘBIORSTWO
(1)
PRZYWÓDCTWO
(1)
PŁACA
(1)
PŁYNNOŚĆ FINANSOWA
(1)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(1)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(1)
STATYSTYKA GOSPODARCZA
(1)
SUKCES
(1)
SZKOLENIA WEWNĄTRZZAKŁADOWE
(1)
TRANSFER TECHNOLOGII
(1)
TURYSTYKA
(1)
UMOWA
(1)
USŁUGI
(1)
WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA
(1)
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
(1)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(1)
Subject: time
2001-0
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI
(5)
PORADNIKI
(4)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(1)
72 results Filter
Book
In basket
(Biblioteka Biznesmena)
Prezentowane w książce metody i techniki zarządzania powinny być przydatne w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Ich wykorzystanie zaś powinno zaowocować wzrostem produktywności zasobów, a w rezultacie poprawą wyników ekonomicznych przedsiębiorstw. Książka uczy jak planować, organizować, motywować i kontrolować swoją pracę oraz działania innych ludzi dla wspólnego dobra.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 1742 IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Authority data
ZARZĄDZANIE - metody (hasło przedmiotowe)
Book
In basket
(Metody i Techniki Zarządzania)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka dotyczy jednego z głównych obszarów funkcji personalnej w organizacjach, jakim jest jej wymiar instrumentalny. Celem publikacji jest przybliżenie Czytelnikom podejść, metod i technik zarządzania zasobami ludzkimi we współczesnym świecie, w którym rozwój gospodarczy następuje szybko i jest intensywny, a firmy muszą nadążyć za zmianami i się do nich dostosować. W szczególności obszar zainteresowania Autorów obejmuje takie tendencje i zjawiska, jak: wirtualizacja, outsourcing, kultura organizacyjna, wielokulturowość, przywództwo i kierowanie ludźmi, zarządzanie karierą, motywowanie (wynagradzanie) i zaangażowanie pracowników. Publikacja ta odnosi się do aktualnych problemów zarządczych i w pewnym stopniu wypełnia lukę istniejącą na rynku księgarskim.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 16410 IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16409 IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Startegia sukcesu firmy / Krzysztof Obłój. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2000. - 226, [1] s. : rys. ; 21 cm.
Jest to drugie, zmienione wydanie cenionego i poszukiwanego podręcznika. Autor w sposób przystępny i zwięzły przedstawił najważniejsze zagadnienia związane z tworzeniem skutecznej strategii firmy, poczynając od istoty strategii i jej wpływu na osiąganie sukcesów przez strategiczną analizę firmy i rynku, na którym ona działa, aż do metod tworzenia skutecznych strategii.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 1127 [Magazyn 2] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 1129 IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 1128 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.4723 [Magazyn 1], P.1099 [Magazyn 1], P.1098 [Magazyn 1] (3 egz.)
Book
In basket
Decyzje kadry kierowniczej każdego przedsiębiorstwa mają dalekosiężne i w dużej mierze nieodwracalne skutki. Znajduje to odzwierciedlenie w unikalnej ścieżce rozwojowej każdego przedsiębiorstwa. Otoczenie przedsiębiorstw staje się coraz bardziej turbulentne i zmienne, a interakcje przedsiębiorstwa z tym otoczeniem coraz bardziej złożone. Audyt strategiczny to kompleksowe badanie systemu zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie; jest narzędziem doskonalenia systemu zarządzania strategicznego; służy zredukowaniu ryzyka strategicznego. Książka niniejsza jest przewodnikiem po kierunkach i metodach zredukowania ryzyka strategicznego poprzez odpowiednią kontrolę systemu zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie. Nowatorstwo podejścia pokazanego w niniejszej książce polega na zintegrowaniu analizy ryzyka strategicznego z analizą ryzyka operacyjnego, przejętą z sektora usług finansowych. Omówiono tu podstawowe zagadnienia związane z budowaniem strategii oraz kryteriami oceny sytuacji strategicznej przedsiębiorstwa, dokonano przeglądu metod audytu strategicznego, przeanalizowano związki między audytem strategicznym i ryzykiem strategicznym oraz metody redukcji ryzyka strategicznego w oparciu o audyt, wreszcie przedstawiono wyniki autorskiego audytu strategicznego, przeprowadzonego na dużej i zróżnicowanej próbce polskich spółek giełdowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10362 IX.10 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 215-222.
Książka omawia zastosowania i oceny metody Action Research w doradztwie strategicznym. Dzięki niej Czytelnik powinien zrozumieć, w jaki sposób stosować metodologię Action Research w doradztwie strategicznym, aby rozwiązać praktyczne problemy firmy i dokonać gruntownej zmiany organizacji oraz stworzyć warunki do uczenia się organizacji. Od połowy lat 90. XX wieku metoda Action Research przeżywa prawdziwy boom w zachodniej praktyce konsultingu dzięki dostrzeżeniu wielu możliwości jej wykorzystania, szczególnie przy rozwiązywaniu problemów organizacyjnych i branżowych. Pomimo to metoda ta ma nadal relatywnie małe zastosowanie w polskiej praktyce, a badania Action Research w zarządzaniu są rzadko spotykane.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11100 IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12063 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu / red. nauk. Wojciech Czakon. - Wyd. 3. rozsz. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2015. - 459 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Metodologia badań to pasjonująca nauka, która pokazuje drogi w krajobrazie niewiedzy, przypuszczeń, domysłów i ludzkiej potrzeby zrozumienia. Każdy badacz powinien wybrać drogę właściwą dla badanego problemu, kontekstu, uwarunkowań czy postawy poznawczej. Nauki o zarządzaniu mają swoją tradycję badawczą i znaczny dorobek, a przez to uzyskują własną tożsamość również w perspektywie metodologicznej. Autorzy wyrażają nadzieję, że ta publikacja przyczyni się do dalszego podnoszenia jakości badań w naukach o zarządzaniu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16179 V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Słowo kluczowe: TQM ; historia ; teoria
Bibliogr. s. 91-96.
Książka składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym scharakteryzowano przyjęty sposób rozumienia terminów "metoda" i "TQM". Rozdział drugi obejmuje prezentację metod zidentyfikowanych w trakcie kształtowania się koncepcji TQM. W trzecim rozdziale zaprezentowano tradycyjne klasyfikacje metod TQM, a także własną opartą na historii metod. Rozdział ostatni poświęcono rozważaniom o aktualności metod TQM z perspektywy współczesnej gospodarki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12499 IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Systemy zarządzania jakością / Adam Hernas, Lesław Gajda. - Wyd. 2 uzup. - Gliwice : Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, 2005. - 84, [2] s. : rys. ; 24 cm.
Rozwiązanie problemu dobrej jakości nie leży w zaostrzeniu kryteriów kontroli jakości, lecz w odpowiednim zarządzaniu przedsiębiorstwem. Zapewnienie wymaganej jakości w firmie ułatwia wdrożony sformalizowany np.: System Zarządzania Jakością (SZJ) zgodny z normą ISO 9001:2000. Pozwala to poprzez planowanie strategiczne kierownictwa, a następnie poprzez włączenie wszystkich zatrudnionych (pracowników), a także dostawców na spełnienie oczekiwań klienta, a tym samym utrzymanie lub poprawienie pozycji na rynku i zwiększenie efektywności działań przedsiębiorstwa na każdym etapie kreowania i istnienia wyrobu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.4996 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5633 IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 403-421. Indeks.
Książka stanowi kompendium metod i technik zarządzania przydatnych współczesnym organizacjom. Składa się z 23 bloków tematycznych, ułożonych alfabetycznie. Każdy rozdział obejmuje syntetyczne omówienie teoretycznych podstaw wybranej metody lub techniki zarządzania, wykaz literatury podstawowej i uzupełniającej, listę pytań i poleceń, a także ćwiczenia do wykonania. W rozdziale pierwszym wyjaśniono, czym są metody i techniki zarządzania, zaprezentowano ich ewolucję, definicje i klasyfikacje. Jest on wprowadzeniem do następnych 22 rozdziałów stanowiących trzon książki. Kolejno opisano w nich następujące metody i techniki zarządzania: audyt, benchmarking brainstorming, controlling w organizacjach gospodarczych, diagramy Ishikawy i Pareto, Just in Time, Lean Management, macierz BCG, macierz Hofera, macierz McKinseya, marketing mix, metodę cyklu życia produktu, outsoursing, PEST, pięć sił Portera, reengeneering, Six Sigma, startegiczną kartę wyników, SWOT, TBS, TQM oraz zarządzanie przez delegowanie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.14906 IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15715 IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Authority data
ZARZĄDZANIE - badanie - metody (hasło przedmiotowe)
Authority data
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI - metody (hasło przedmiotowe)
Authority data
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE - metody (hasło przedmiotowe)
Book
In basket
Zarządzanie marketingiem : aspekty strategiczne / Roman Niestrój. - Wyd. 2. - Warszawa - Kraków : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002. - 219, [1] s. : rys., tab. ; 21 cm.
(Przedsiębiorczość)
Podręcznik Romana Niestroja, profesora Akademii Ekonomicznej w Krakowie, stanowi najnowszą próbę przedstawienia problematyki marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem w realiach polskiego rynku. Zakres omawianej problematyki nawiązuje do klasycznego układu funkcji zarządzania, przy uwzględnieniu podejścia charakterystycznego dla koncepcji zarządzania strategicznego. Książka jest adresowana przede wszystkim do studentów zarządzania i marketingu, a także menedżerów i specjalistów zatrudnionych w służbach marketingowych przedsiębiorstw.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
All copies are currently on loan: sygn. 1992 [Magazyn 2] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 1993 IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Książka stanowi całościowe i logiczne kompendium pewnego obszaru wiedzy wynikającej z wykonanych działań praktycznych i przeprowadzonych analiz teoretycznych na temat projektów i procesów różnych branż działalności gospodarczej. Zaprezentowano w niej zagadnienia związane z uzasadnieniem biznesowym projektu, zarządzanie jakością w projekcie, opisno również kompetencje człownków zespołu projektowego i zasady współpracy. Omówiono również zagadnienia związane z gromadzeniem wiedzy oraz procesami innowacyjnymi w czasie trwania projektu. Całościowo opisano praktyczne przypadki realizacji projektów (finansowanych równiez ze środków UE), które zakończyły się sukcesem.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14250 IX.8 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15068 IX.8 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Indeks.
Jak posługiwać się metaforami, aby przemówić do wyobraźni pracowników? Co zrobić, aby pracownicy zrozumieli strategię? Jakich jest 10 herezji związanych z komunikowaniem strategii? Dlaczego struktura i kultura organizacji mogą utrudniać wprowadzenie strategii i jak temu zaradzić? Jak stworzyć plan komunikowania się, a dzięki temu przyczynić do efektywnego wdrożenia strategii i osiągnięcia lepszych wyników? Nawet najlepsze strategie firmy okazują się bezwartościowe, jeśli pracownicy nie rozumieją ich założeń. Nie chodzi bowiem o doskonałe opracowanie danej strategii, a ojej umiejętne przekazanie całej organizacji. Badania dowodzą, że tylko nieliczni pracownicy wiedzą, o co chodzi w strategii firmy, bo tak naprawdę jest ona zrozumiała jedynie dla zarządu ukrytego w zaciszu swoich gabinetów. Komunikowanie strategii to doskonały przewodnik zarówno dla zarządzających, jak i dla osób odpowiedzialnych za komunikację w firmie. Autor krok po kroku wyjaśnia, jak skutecznie przekazać strategię wszystkim pracownikom i tym samym pozwolić firmie rozwinąć skrzydła.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14300 III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15217 III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Biznesmena)
Zarządzanie nie jest pojęciem łatwo definiowalnym. Wszyscy „czują”, na czym ono polega, ale mało kto wie, jak to robić. Dodatkowo wraz ze zmianami otoczenia zmieniają się i warunki zarządzania. Firmy przybierają inny kształt organizacyjny, co wymusza stosowanie odmiennych narzędzi zarządzania. Właśnie te nowoczesne formy organizacyjne i narzędzia zarządzania są omówione w niniejszej książce. Menedżer zależnie od własnej diagnozy stanu organizacyjnego przedsiębiorstwa sam musi dobrać zestaw pasujący do jego sytuacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 1755 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Celem publikacji jest ukazanie możliwości wykorzystania w szeroko pojmowanych procesach zarządczych rozwiązań innowacyjnych wraz z próbą określenia ich wpływu na rozwój i konkurencyjność przedsiębiorstwa. Zakres ujętej problematyki odnosi się zarówno do ogólnych, makroekonomicznych uwarunkowań kreowania i wykorzystywania rozwiązań innowacyjnych, jak również obejmuje typowo mikroekonomiczną anlizę opisywanych case studies. Poszczególne rozdziały łączą w sobie wątki teoretyczne z ich praktycznym odniesieniem i weryfikacją, co znacznie wzbogaca prezentowane treści.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11672 [Magazyn 1], P.11671 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9093 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10713 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Indeks.
Żyjemy w czasach, w których tradycyjne metody zarządzania stopniowo wyczerpują swój potencjał. Już dziś warto się zastanowić, jakiego rodzaju zmiany w naszym myśleniu będą w stanie przełamać nadchodzący kryzys. W XXI wieku zgodnośc charakteru pracy z naturą ludzką staje się coraz ważniejsza, a dzieki propozycji Stockiego, Prokopowicza i Żmudy możemy dostrzec, jakiego rodzaju zmiany są konieczne, aby równowaga ta została zachowana.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7879 IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8974 IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again