Form of Work
Książki
(18)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(17)
available
(7)
Branch
Magazyny
(1)
Wypożyczalnie
(6)
Czytelnie
(17)
Author
Nawrot Bogumiła
(2)
Aczel Amir D. (1950-2015)
(1)
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Bech Katarzyna
(1)
Bernardelli Michał
(1)
Bjerke Björn (1941- )
(1)
Bugdol Marek
(1)
Decewicz Anna
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Doligalski Tymoteusz
(1)
Gitling Maciej
(1)
Goczek Łukasz
(1)
Haber Lesław Henryk (1943- )
(1)
Haffer Rafał
(1)
Hajdukiewicz Agnieszka
(1)
Hampden-Turner Charles (1934- )
(1)
Jerzyk Ewa
(1)
Kamińska Alfreda
(1)
Leszczyński Grzegorz
(1)
Listwan Tadeusz
(1)
Machowicz Kinga
(1)
Mesjasz Czesław
(1)
Milian Lech (1932- )
(1)
Mruk Henryk
(1)
Pabian Arnold
(1)
Pabian Barbara
(1)
Partycki Sławomir (1951- )
(1)
Próchniak Mariusz
(1)
Ratyński Władysław
(1)
Rozmus Andrzej
(1)
Sobiecki Roman (1954- )
(1)
Sounderpandian Jayavel
(1)
Struck-Peregończyk Monika
(1)
Tomczyk Emilia
(1)
Torój Andrzej
(1)
Trompenaars Alfons
(1)
Witkowski Bartosz
(1)
Wośko Zuzanna
(1)
Year
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(7)
Time Period of Creation
2001-
(3)
Country
Poland
(19)
Language
Polish
(19)
Audience Group
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
ZARZĄDZANIE
(10)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(5)
KADRY
(3)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
KULTURA
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(2)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(2)
Zarządzanie
(2)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
EKONOMIA
(1)
Gospodarka
(1)
INNOWACJE
(1)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
Kompetencje międzykulturowe
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
MARKETING
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MENEDŻEROWIE
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
NAUKI EKONOMICZNE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
OBSŁUGA KLIENTA
(1)
ORGANIZACJA
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
POSTAWY
(1)
PRACA
(1)
PRACOWNICY NAUKOWI
(1)
PRZEDSIĘBIORCY
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
PRZYWÓDZTWO
(1)
Postawy
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Rozwój społeczny
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(1)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
Społeczeństwo
(1)
Statystyka
(1)
Studenci zagraniczni
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Ukraińcy
(1)
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI i ZARZĄDZANIA (Rzeszów)
(1)
Wielokulturowość
(1)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(1)
Zarządzanie międzykulturowe
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
Subject: time
2001-0
(3)
2001-
(2)
1989-
(1)
Subject: place
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Polska
(1)
RZESZÓW (woj. podkarpackie)
(1)
Ukraina
(1)
Genre/Form
ENCYKLOPEDIE
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Zarządzanie i marketing
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Nauka i badania
(1)
22 results Filter
Authority data
ZARZĄDZANIE - socjologia (hasło przedmiotowe)
Book
In basket
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ISSN 1233-6408)
Książka składa się z pięciu rozdziałów, treść każdego z podrozdziałów może być przedmiotem bardziej szczegółowych opracowań, oddzielnej ksiązki. Wiedza, którą zgromadzono w tej pracy, jest w pełni wystarczająca z punktu widzenia praktyki działania. Książka ta bowiem powstała z myślą o pracownikach działów zapewnienia jakości, działów personalnych oraz przełożonych wszystkich szczebli zarządzania. Praca adresowana jest także do studentów kierunków: zarządzanie i marketing, ekonomia, socjologia i pedagogika pracy, którzy uczęszczają na zajęcia z przedmiotów: zarządzanie jakością, podstawy TQM, systemy zapewnienia jakości oraz metodyka pracy służb pracowniczych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.4094 IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 219-232.
Celem opracowania jest przedstawienie wybranych relacji współcześnie panujących między człowiekiem a biznesem, mechanizmów ich wzajemnego oddziaływania, dociekanie, dlaczego człowiek dla biznesu obecnie jest kimś więcej niż wyłącznie środkiem do celu. Prezentowana problematyka została opracowana w sposób interdyscyplinarny przez przedstawicieli nauk prawnych i nauk o zarządzaniu mających kontakt z praktyką życia gospodarczego. Właśnie praktyczne odniesienia wzbogacające rozważania o charakterze naukowym powinny uczynić książkę przedmiotem zainteresowania wszystkich, którzy na osobisty lub zawodowy użytek zainteresowani są problematyką kształtowania przez człowieka swojego otoczenia - organów władzy ustawodawczej, przedstawicieli nauki, praktyków życia gospodarczego, organów odpowiedzialnych za wdrażanie programów operacyjnych, studentów prawa, administracji, zarządzania i ekonomii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11933 VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Celem książki jest analiza wpływu kultury narodowej na poszczególne aspekty zarządzania. Prezentacja podejść badawczych i definicji kultury narodowej oraz jej związki z kulturą organizacji rozpoczyna porównawcze studium typów przywództwa organizacyjnego w pięciu różnych obszarach kulturowych: amerykańskim, arabskim, chińskim, japońskim i skandynawskim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6342 IX.4.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Academia Oeconomica)
Bibliogr. s. 193-197. Indeks.
Podręcznik kierowany jest do studentów wyższych uczelni, jako lektura do nauki przedmiotów: Psychologia w Zarządzaniu, Psychologia i Socjologia Zarządzania, Zarządzanie Personelem, Psychologia i Socjologia Pracy, Kierowanie Zespołem itp. Stanowi kompendium wiedzy na temat roli i problemów człowieka w organizacji. Składa się z dwóch części: poświęconej działaniom pojedynczego człowieka w środowisku pracy oraz działalności zespołów pracowniczych. Książka może być pomocna również dla menadżerów zainteresowanych metodami oceniania i motywowania pracowników, przezwyciężania konfliktów oraz skuteczniejszego kierowania. W prezentowanej książce autor podjął się problematyki zarządzania, szczególnie akcentując znaczenie psychologii podstawowej i społecznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10622 IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 1129-1132.
Jeden z najlepszych podręczników do nauczania statystyki na wydziałach zarządzania i ekonomii. Nowe wydanie, podobnie jak poprzednie, zachowuje swój uniwersalny charakter, utrzymując pozycję lidera w międzynarodowych aspektach biznesu. Ambicją Autorów było stworzenie książki, która nie tylko wyjaśnia myślenie statystyczne i idee wnioskowania statystycznego, ale również osadza statystykę w rzeczywistym świecie - stąd dużo w niej przykładów z takich dziedzin, jak: finanse, zarządzanie, transport, turystyka, księgowość, administracja publiczna, ekonomia, produkcja. Dodatkowo, w nowym wydaniu zwiększono nacisk na wszechstronne zastosowania statystyki oraz uwzględniono wiele zadań dotyczących rzeczywistych problemów. Ogromną zaletą podręcznika jest połączenie zagadnień teoretycznych i praktycznych ze statystycznym programem komputerowym MINITAB (przy zachowaniu odwołań do Excela).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17683 XIV.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 313-324.
Współczesne organizacje składają się z wzajemnie ze sobą połączonych części (systemów), w których czynnik ludzki jest najważniejszy, bowiem realizuje wspólne określone cele dla powodzenia organizacji jako całości. W niniejszym opracowaniu punktem odniesienia jest człowiek. Praca przedstawia organizację jako system społeczny, prezentuje wybrane kierunki organizacji procesów pracy, zagadnienie stosunków międzyludzkich i konfliktów w pracy, władzy i przywództwa w organizacji, odnosi się do kultury organizacyjnej oraz etycznego wymiaru zarządzania organizacjami. Podejmowana problematyka książki ma charakter interdyscyplinarny, występuje w niej bowiem problematyka socjologiczna, psychologiczna, ekonomiczna czy nauk o zarządzaniu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12883 IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13992 IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Authority data
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Celem niniejszego podręcznika jest przekazanie merytorycznej wiedzy z zakresu komunikacji i zarządzania, mającej w przyszłości wpływ na pozycję i autorytet menedżera, jak również przynoszące zysk, umiejętne zarządzanie własnym biznesem. Prezentowane w podręczniku problemy i zagadnienia odwołują się do przedmiotów: kształcenie w zakresie socjologii, nauk o komunikowaniu, public realtions, podstawy zarządzania, nauka o organizacji, zarządzanie zasobami ludzkimi, marketing, nauka o koncepcjach zarządzania, przedsiębiorczości, etyka w zarządzaniu, psychologia w zarządzaniu, negocjacje. Zaletą podręcznika jest innowacyjność analityczna związana z usadowieniem problematyki komunikacji i zarządzania w nowym otoczeniu, jakim jest społeczeństwo informacyjne, i wynikająca stąd specyficzna rola technologii teleinformatycznej w systemach sieciowego zarządzania poprzez Intranet, Ekstranet i Internet. Wielość przykładów praktycznych zamieszczonych w tekście, ma w zamysle autorów pobudzić zainteresowania Czytelników dla dalszego pogłębiania wiedzy z zakresu komunikacji i zarządzania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11403 VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12609 VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Publikacje Biznesowe)
W książce omówiono zagadnienia: iluzja organizacji uniwersalnej, znaczenie kultury, przestrzeganie zasad a stosunki między ludźmi, jak zarządzamy czasem, kultury narodowe a kultura przedsiębiorstwa, rozwiązywanie dylematów kulturowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6328 VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Authority data
Book
In basket
Celem publikacji jest uświadomienie czytelnika jakim wymaganiom osobnicyzm trzeba sprostać i jak kierować ludźmi zorganizowanymi w zespół. Książka przedstawia ogólną problematykę socjopsychologiczną przedsiebiorstwa z dostosowaniem jej do specyfiki przedsiębiorstwa turystycznego. Opracowanie podejmuje także wybrane problemy rynku turystycznego w aspekcie kształtujących tenże rynek potrzeb konsumenckich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3800 XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Studia Ekonomiczne)
Bibliogr. s. 193-199.
Słownik zawiera ponad 1000 haseł napisanych z perspektywy mikroekonomii i podejścia strategicznego do zarządzania kadrami. To próba uporządkowania dyscypliny pod względem terminologicznym, a zarazem pierwsze w Polsce przedsięwzięcie, podjęte na taką skalę. Zbiór ma charakter interdyscyplinarny, zawiera hasła z pogranicza podstaw zarządzania, psychologii zarządzania, socjologii organizacji, zachowań organizacyjnych, lingwistyki stosowanej, prawa i ekonomii. Uwzględniono również terminologię związaną z problematyką kulturową i komunikowania się.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4046 I.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Rozprawy Habilitacyjne / Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
Bibliogr. s. 561-578.
Autor książki proponuje model kompleksowego systemu samooceny i określenie procedury jego wdrażania w warunkach funkcjonowania polskich przedsiębiorstw na podstawie oceny stopnia aktywności polskich przedsiębiorstw stosujących systemy zarządzania w kluczowych obszarach samooceny oraz jej wpływu na osiągane przez nie wyniki. Monografia ma istotne znaczenie poznawcze, wzbogacające wiedzę z zakresu zarządzania jakością, samooceny i doskonałości organizacyjnej. Ponadto praca ma charakter aplikacyjny dzięki przeprowadzonym przez autora badaniom, a ich wyniki mogą posłużyć menedżerom przedsiębiorstw w określeniu bardziej skutecznej metodyki opartej na budowie kompleksowego systemu samooceny, umożliwiającej doskonalenie wdrożonych systemów zarządzania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12469 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Opracowanie to, składające się z dwóch integralnych i dopełniających się części, dowodzi, że problem wartości dla klienta można przedstawić w różnych zakresach tematycznych, które się wzajemnie przenikają. Przedstawione wyniki badań mogą być pożyteczne dla szerokiego grona czytelników, zarówno dla praktyków gospodarczych, jak i dla osób chcących roszerzyć wiedzę na temat zachowań przedsiębiorców, szczególnie w czasach kryzysu. Jest to materiał, który może służyć także studentom w czasie pisania prac dyplomowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12523 IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Materiały Dydaktyczne / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu)
Omówione w książce narzędzia oraz podane przykłady będą przydatne w sferze funkcjonowania przedsiębiorstw. Opisane techniki mogą być wykorzystywane zarówno w trakcie poszukiwania nowych pomysłów biznesowych, doskonalenia dotychczasowej oferty czy też tworzenia nowych rozwiązań w sferze marketingu. Warto także zaznaczyć, że prezentowane techniki można wykorzystać w rozwiązywaniu problemów osobistych, rodzinnych czy domowych. Układ książki został podporządkowany programowi, który jest realizowany w ramach przedmiotu "Kreatywność w biznesie". Całość rozważań jest podzielona na trzy części, w ramach których prezentowane są poszczególne zagadnienia. Na końcu zamieszczono zestawienie zalecanej literatury.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4431 III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 160)
Bibliogr. s. 283-295.
Monografia o charakterze interdyscyplinarnym ukazuje w nowym świetle aspekt relacji międzyludzkich w różnego rodzaju przedsiębiorstwach, będący pochodną wykształcenia kadr menedżerskich w Polsce w zderzeniu z uwarunkowaniami makrospołecznymi. W ten sposób autor nawiązuje do międzynarodowych badań społecznych w nurcie neolewicowym, krytycznym wobec neoliberalizmu gospodarczego i politycznego. Interesujące jest, że taką kategorię jak äklasowośćö można zastosować w zupełnie nowym kontekście społeczno-gospodarczym i politycznym. (z recenzji prof.zw.dr.hab. Bogusława Śliwerskiego)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11807 V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12989 V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 199-205.
Celem niniejszej monografii jest zaprezentowanie aktualnych rozważań, wyników badań, płynących z nich wniosków oraz autorskich rekomendacji dotyczących pożądanych działań mających na celu poprawę innowacyjności polskich przedsiębiorstw. Poruszana problematyka obejmuje m.in. wybrane zagadnienia dotyczące uwarunkowań innowacyjności, wyboru strategii innowacji, potrzeby występowania świadomości innowacyjności, poziomu innowacyjności polskich przedsiębiorstw przemysłowych, planowania procesów innowacji oraz wykorzystania internetu do komunikacji z klientami.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.15217 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 16653 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16652 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia przy pracach.
Zbiór referatów wygłoszonych podczas XVIII Międzynarodowej Konferencji Naukowej pt.: Wartości i nowoczesność w strategii odpowiedzialnego rozwoju. Nowe ścieżki rozwoju w Europie Środkowej i Wschodniej, która odbyła się w dniach 22-24 maja 2017.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17732 VI. 6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 167-173.
Książka, opracowana przez uznanych autorów, stanowi interesującą poznawczo podróż przez umiędzynarodowione, a więc kulturowo zróżnicowane środowisko wyższych uczelni. Prezentuje szerokie spektrum zachowań o podłożu społeczno-kulturowym i religijnym, które cudzoziemcy mogą uzewnętrzniać podczas pobytu w polskich ośrodkach akademickich, a także wyjaśnia, jak właściwie na nie reagować. Dostarcza wiedzy na temat zarządzania zachowaniami kulturowymi w szkolnictwie wyższym, przygotowania wizyt oraz obsługi obcokrajowców na terenie uczelni.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 18622 V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18621 V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again