Form of Work
Książki
(85)
E-booki
(6)
IBUK Libra
(6)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Status
only on-site
(79)
available
(61)
unknown
(2)
unavailable
(1)
Branch
Magazyny
(28)
Wypożyczalnie
(34)
Czytelnie
(81)
Author
Szczepańska Katarzyna
(5)
Opolski Krzysztof
(4)
Hamrol Adam (1952- )
(3)
Kachniewska Magdalena
(3)
Witakowski Piotr (1942- )
(3)
zbiorowa Praca
(3)
Bugdol Marek
(2)
Ciekanowski Zbigniew
(2)
Kowalczyk Jerzy (1932- )
(2)
Maciąg Justyna
(2)
Mantura Władysław (1947- )
(2)
Modzelewski Piotr
(2)
Sikora Tadeusz (1950- )
(2)
Wawak Sławomir
(2)
Bartoszczuk Paweł
(1)
Bilińska-Reformat Katarzyna
(1)
Borys Tadeusz (1945- )
(1)
Bronowicka-Mielniczuk Urszula
(1)
Ciesielska-Maciągowska Dorota
(1)
Czerska Małgorzata
(1)
Dahlgaard Jens J
(1)
Dietl Jerzy (1927- )
(1)
Dobski Paweł
(1)
Duchniewicz Stanisław
(1)
Dykowska Grażyna
(1)
Elst Gilles Ver
(1)
Frątczak Ewa
(1)
Gajda Lesław
(1)
Goranczewski Bolesław (1965- )
(1)
Grzenkowicz Nikodem
(1)
Głowacka Ewa (1959- )
(1)
Haffer Rafał
(1)
Hernas Adam (1947- )
(1)
Hąbek Patrycja
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Kamińska Joanna
(1)
Kanholm Jack
(1)
Kanji Gopal K
(1)
Kieżel Małgorzata
(1)
Konarzewska-Gubała Ewa
(1)
Koniorczyk Grażyna
(1)
Konkolewska Dorota
(1)
Kowalczyk Jerzy (1930- )
(1)
Kowalska-Napora Ewa
(1)
Kołożyn-Krajewska Danuta (1954- )
(1)
Kristensen Kai
(1)
Kuna-Broniowska Izabela
(1)
Kłak Dariusz
(1)
Lewandowski Jerzy (1926- )
(1)
Lewandowski Mirosław
(1)
Lipka Anna
(1)
Martin William B
(1)
Matuszak-Flejszman Alina
(1)
Mazurek-Kusiak Anna K
(1)
Miedziarek Sławomir Arkadiusz
(1)
Milic-Czerniak Róża
(1)
Możdżonek Monika
(1)
Myszewski Jan M
(1)
Nowicka Julia
(1)
Obora Hubert
(1)
Ochyra Irena
(1)
Panka Tomasz
(1)
Pawłowska Bożena (ekonomia)
(1)
Piasecka Agnieszka (zarządzanie)
(1)
Reformat Beata
(1)
Rogala Piotr
(1)
Rudawska Iga
(1)
Rutkowski Ireneusz Piotr
(1)
Sapijaszka Zofia
(1)
Schauz Ewa
(1)
Sidor Maria Wanda
(1)
Smans Philippe
(1)
Sokołowicz Wieńczysława
(1)
Srzednicki Andrzej
(1)
Steinbeck Hans H
(1)
Strychalska-Rudzewicz Anna
(1)
Suterski Hieronim
(1)
Szabłowski Józef
(1)
Szczepańska Katarzyna (ekonomia)
(1)
Szeliga-Duchnowska Anna
(1)
Szewczyk Paweł
(1)
Szpitter Agnieszka A
(1)
Sztangret Izabela
(1)
Szuman-Dobska Monika
(1)
Szymanowski Wacław (1945- )
(1)
Słaby Teresa
(1)
Słowiński Bronisław
(1)
Tkaczyk Stanisław (1944- )
(1)
Toruński Janusz
(1)
Urbaniak Maciej (1970- )
(1)
Wajda Krystyna
(1)
Wasilewski Lesław
(1)
Wawak Tadeusz (1946- )
(1)
Waśniewski Krzysztof Antoni
(1)
Wiechoczek Joanna
(1)
Więcek Jan
(1)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(1)
Wojciechowska Maja (bibliotekarstwo)
(1)
Wolniak Radossław
(1)
Wyrębek Henryk
(1)
Year
2010 - 2019
(51)
2000 - 2009
(37)
1990 - 1999
(3)
Time Period of Creation
2001-
(6)
Country
Poland
(91)
Language
Polish
(89)
English
(2)
Audience Group
Szkoły wyższe
(2)
Subject
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(10)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(9)
Zarządzanie jakością
(6)
KADRY
(5)
TURYSTYKA
(5)
USŁUGI
(5)
ZARZĄDZANIE
(4)
BUDOWNICTWO
(3)
CERTYFIKACJA ZGODNOŚCI
(3)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(3)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ (TQM)
(3)
ADMINISTRACJA
(2)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(2)
BHP
(2)
BIBLIOTEKARSTWO
(2)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(2)
INFORMACJA NAUKOWA
(2)
Jakość usług
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
NORMY ISO 9001
(2)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(2)
POLSKA
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(2)
SŁUŻBA ZDROWIA
(2)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(2)
BENCHMARKING
(1)
BEZPIECZEŃSTWO PRODUKTU
(1)
Badania marketingowe
(1)
Badania rynku
(1)
Biblioteki
(1)
CONTROLLING
(1)
ERGONOMIA
(1)
GASTRONOMIA
(1)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(1)
HOTELARSTWO
(1)
HUTNICTWO
(1)
INNOWACJE
(1)
Jakość produktu
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
Kontrola techniczna
(1)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(1)
MOTYWACJA PRACY
(1)
Mentoring
(1)
NAUCZANIE
(1)
NORMY ISO 9000
(1)
Normy ISO 14001
(1)
OBSŁUGA KLIENTA
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
ODPOCZYNEK
(1)
PARTNERSTWO PUBLICZNO-PRYWATNE
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI
(1)
PRODUKCJA
(1)
PRZEMYSŁ
(1)
Poradnictwo
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
PŁACA
(1)
Rynek
(1)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(1)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(1)
TRANSFER TECHNOLOGII
(1)
TRANSMISJA DANYCH
(1)
Turystyka
(1)
UNIWERSYTET JAGIELLOŃSKI
(1)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(1)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
ŻYWNOŚĆ
(1)
Subject: time
2001-
(5)
2001-0
(3)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(8)
PODRĘCZNIKI
(6)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Monografia
(3)
Praca zbiorowa
(2)
PORADNIKI
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(7)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Matematyka
(1)
99 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
W oddanej właśnie do rąk Czytelników książce zespół autorów prezentuje podstawowe metody i instrumenty controllingu jakości. Zarządzanie jakością, a zwłaszcza controlling jakości należy obecnie do strategicznych zadań każdego przedsiębiorstwa, organizacji gospodarczej czy instytucji. Narzędzia controllingu jakości są coraz szerzej wykorzystywane w procesach planowania działalności, projektowania produktów, organizacji i koordynacji procesów zarządczych oraz kontroli, oceny i regulacji zadań oraz celów przedsiębiorstwa. Prezentowany podręcznik w zamyśle jego autorów ma ułatwić słuchaczom studiów ekonomicznych i zarządzania samodzielne przyswajanie zagadnień dotyczących zarządzania jakością produkcji i produktu, ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania metod i instrumentów controllingu jakości
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7682 IX.7 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8683 IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 455-473.
Książka przedstawia przydatność zasad zarządzania jakością w ocenie praktyki zarządzania. W części pierwszej zostały przedstawione charakterystyki normatywnego i kompleksowego zarządzania jakościąz uwzględnieniem podstaw ich rozwoju, wspólczesnych podejść i modeli. Część druga została poświęcona rozwojowi zasad zarządzania jakością. Część trzecia dotyczy normatywnych metod oceny zarządzania jakością. Część czwarta jest autorską propozycją oceny realizacji zasad zarządzania jakością.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.14135 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14134 IX.7 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14995 IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 291-299.
Świadomość autorki dotycząca występowania ograniczeń w wyczerpaniu omawianych zagadnień przełożyła się na różnorodność zakresu prezentowanych treści, co z jednej strony stanowi walor monografii, z drugiej zaś budzić może niedosyt. Niemniej jednak zaprezentowane współczesne podejście do zagadnień jakości wskazuje na możliwość identyfikowania i wykorzystania ogromnego potencjału tkwiącego wewnątrz przedsiębiorstwa, który na ogół nie jest w dostatecznie wysokim stopniu spożytkowany przez organizację i jej członków.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12415 IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Authority data
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ (hasło przedmiotowe)
Book
In basket
Bibliogr. s. 225-243.
W książce omówiono problemy związane z zarządzaniem ludźmi w firmach, w których dominującymi koncepcjami zarządzania są TQM (zarządzanie przez jakość) oraz lean manufacturing. Praca jest przewodnikiem, jakim mogą posługiwać się pracownicy odpowiedzialni w firmach za zasoby ludzkie i zarządzanie jakością. Nowością oferowanej pracy jest rozdział, w którym przedstawiono zasady stosowania podejścia procesowego i idei klienta wewnętrznego (m.in. problemy typowania właścicieli procesów w różnych strukturach organizacyjnych) oraz te treści, które wyjaśniają związki między jakością wyrobów a wartościami organizacyjnymi (np. sprawiedliwością i zaufaniem). Autor korzysta z własnych doświadczeń zawodowych i pokazuje, jak można wykorzystać społeczny potencjał organizacji w celu doskonalenia jakości wyrobów. Ukazuje specyfikę szkolenia, rekrutacji, oceniania i motywowania pracowników w firmach, które są zorientowane na jakość wyrobów.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11543 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11542 IX.4.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12775 IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Proces TQM jest pewnym rozwinięciem polityki przedsiębiorstwa od koncentracji na zyskach i ilości do oparcia się na potrzebach i zadowoleniu klientów nie zapominając jednocześnie o ogólnych sprawach społecznych. Takie ukierunkowanie zapewni przedsiębiorstwu sukces oraz korzyści dla wsystkicch jego pracowników. TQM składa się z trzech istotnych elementów: koncentracji działalności przedsiębiorstwa na potrzebach klienta, kompleksowego stylu myślenia oraz współdziałania wszystkich pracowników przedsiębiorstwa.TQM jest to przede wszystkim rodzaj kultury przedsiębiorstwa, bazującej na umiejętności pracy zespołowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. B.685 IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 193-215.
W książce autorzy próbują określić, czym jest jakość optymalna, dzięki której przedsiębiorstwa mogą poprzez funkcję strat obniżyć koszty wytwórcze. Obszar problemowy pracy może być tematem polemik studialnych na kierunkach zarządczych i inżynierskich.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12316 IX.7 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13460 IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Service quality management / Dorota Ciesielska-Maciągowska. - Warszawa : Warsaw School of Economics, 2015. - 120 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
Bibliogr. s. 115-118.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16932 IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Podręczniki i Skrypty / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Amosa Komeńskiego w Lesznie / red. Heliodor Muszyński ; nr 4)
Bibliogr. s. 156-157.
Niniejsze opracowanie stanowi syntetyczne ujęcie problematyki projektowania i zastosowania jej przy wdrożeniu systemów zarządzania jakością. Równolegle z przekazaną tu wiedzą teoretyczną wyodrębniono materiał służący praktycznemu "podejściu" do projektowania. Skrypt przeznaczony jest przede wszystkim dla studentów kierunku eksploatacja i diagnostyka maszyn studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, którzy w programach nauczania mają przedmiot inżynieria jakości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7440 IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Na s. red. błędnie przypisany ISBN.
Bibliogr. s. 221-226. Indeks.
"Autorzy książki (...) podejmują próbę uporządkowania terminologii w zakresie doskonalenia sformalizowanych systemów zarządzania i dostarczają użytecznych informacji o zestawie możliwości w tym zakresie. Niezwykle cenne mogą być dla Czytelników przedstawione w tym opracowaniu wyniki badań empirycznych, ponieważ ich analiza zapewne ułatwi znalezienie odpowiedzi na pytania często pojawiające się w praktyce funkcjonowania sformalizowanych systemów zarządzania dotyczące m.in. tego, czy polityka jakości jest wystarczająco często poddawana przeglądowi, czy mamy odpowiednią liczbę auditorów wewnetrznych? (..) Ważnym atutem książki jest to, że jej treść nie ogranicza się wyłącznie do wymagań norm ISO 9001, ISO 14001 oraz PN 18001, lecz dodatkowo uwzględnia bogaty zestaw możliwych do wykorzystania w praktyce koncepcji, metod i narzędzi." (z recenzji prof. dr hab. Macieja Urbaniaka)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12982 IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ISSN 1233-6408)
Książka składa się z pięciu rozdziałów, treść każdego z podrozdziałów może być przedmiotem bardziej szczegółowych opracowań, oddzielnej ksiązki. Wiedza, którą zgromadzono w tej pracy, jest w pełni wystarczająca z punktu widzenia praktyki działania. Książka ta bowiem powstała z myślą o pracownikach działów zapewnienia jakości, działów personalnych oraz przełożonych wszystkich szczebli zarządzania. Praca adresowana jest także do studentów kierunków: zarządzanie i marketing, ekonomia, socjologia i pedagogika pracy, którzy uczęszczają na zajęcia z przedmiotów: zarządzanie jakością, podstawy TQM, systemy zapewnienia jakości oraz metodyka pracy służb pracowniczych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.4094 IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Słowo kluczowe: TQM ; historia ; teoria
Bibliogr. s. 91-96.
Książka składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym scharakteryzowano przyjęty sposób rozumienia terminów "metoda" i "TQM". Rozdział drugi obejmuje prezentację metod zidentyfikowanych w trakcie kształtowania się koncepcji TQM. W trzecim rozdziale zaprezentowano tradycyjne klasyfikacje metod TQM, a także własną opartą na historii metod. Rozdział ostatni poświęcono rozważaniom o aktualności metod TQM z perspektywy współczesnej gospodarki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12499 IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Autorzy w sposób syntetyczny przedstawiają zagadnienia związane z jakością, historią problemu i podstawowe zasady kompleksowego zarzadzania jakością. Prezentują próbę połączenia doświadczeń japońskich z doświadczeniami europejskimi. Część o charakterze podręcznikowym uzupełniona jest opisem przypadków dwóch firm duńskich, ukazującym pełne systemowe podejście do budowy i wdrożenia polityki firmy, zmian strukturalnych i doskonalenia procesowego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.3374 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.3373 IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Systemy zarządzania jakością / Adam Hernas, Lesław Gajda. - Wyd. 2 uzup. - Gliwice : Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, 2005. - 84, [2] s. : rys. ; 24 cm.
Rozwiązanie problemu dobrej jakości nie leży w zaostrzeniu kryteriów kontroli jakości, lecz w odpowiednim zarządzaniu przedsiębiorstwem. Zapewnienie wymaganej jakości w firmie ułatwia wdrożony sformalizowany np.: System Zarządzania Jakością (SZJ) zgodny z normą ISO 9001:2000. Pozwala to poprzez planowanie strategiczne kierownictwa, a następnie poprzez włączenie wszystkich zatrudnionych (pracowników), a także dostawców na spełnienie oczekiwań klienta, a tym samym utrzymanie lub poprawienie pozycji na rynku i zwiększenie efektywności działań przedsiębiorstwa na każdym etapie kreowania i istnienia wyrobu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.4996 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5633 IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 159-167.
Problematyka badawcza niniejszej monografii dotyczy analizy porównawczej efektywności działaności organizacji, posiadających wdrożony i funkcjonujący, sformalizowany system zarządzania jakością według normy ISO 9001 i organizacji, w których funkcjonuje niesformalizowany system zarządzania jakością. Za główny cel pracy przyjęto zbadanie wpływu sformalizowanego systemu zarządzania jakością, zgodnego ze standardami ISO 9000 na efektywność przedsiębiorstw zarówno w wymiarze ekonomicznym jak i organizacyjnym. Niniejsza monografia posiada charakter teoretyczny i metodyczno - empiryczny. Część teoretyczna pracy oparto na wnikliwych studiach krajowej i zagranicznej literatury przedmiotu (desk research). Wykorzystano również publikacje zawarte w czasopismach branżowych i specjalistycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16968 IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Podstawy kompleksowego zarządzania jakością TQM / red. nauk. Jerzy Łańcucki. - Wyd. 3 zm. i uaktual. - Poznań : Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 2006. - 389 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Zdaniem autorów tej książki, klucz do zrozumienia istoty TQM stanowi akceptacja tezy, że jakość "tkwi w człowieku". Jest on jej głównym kreatorem i ostatecznym sędzią, występując w podwójnej roli - producenta i konsumenta. W tej swoistej filozofii zarządzania refleksja nad relacją między człowiekiem a środowiskiem, w którym żyje i pracuje, między poszczególnyumi ludźmi występującymi w różnych rolach społecznych czy wreszcie nad relacją człowieka w stosunku do samego siebie stanowi fundament budowli tworzącej TQM. Natomiast filary tej budowli - systemy zarządzania, narzędzia i techniki - pełnią funkcje służebne w realizacji głównego celu TQM, którym jest ciągły wzrost satysfakcji klientów zewnętrznych i wewnętrznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4937 IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Wprowadzenie nowego kompleksowego zarządzania jakością jest jedynym skutecznym sposobem międzynarodowej konkurencji. Nie ma innej drogi. Nowe kompleksowe zarządzanie jakością (TQM) nie jest kolejnym modelem zarządzania, lecz nicią przewodnią w realizacji sprawdzonych metod, takich jak proces ciągłego ulepszania (PCU). Poczynając od analizy pozycji przedsiębiorstwa wobec konkurencji każdy, stanowiący odrębną całość, rozdział objaśnia kolejny etap wprowadzania TQM. Zależnie od sytuacji przedsiębiorstwa można wybierać odpowiednie rozdziały i zastosować opisane w nich metody.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.1350 IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Onepress Exclusive)
Podręcznik to niezbędnik kdary menedżerskiej i osób rozpoczynających swoją przygodę z zarządzaniem jakością - studentów oraz pracowników u progu kariery. W książce opisano obowiązujące normy, zasady ich wdrażania i wymagania stawiane przedsiębiorstwom starającym sie o certyfikaty. Przedstawiono tu również systemy zarządzania jakością oraz narzędzia informatyczne wspomagające ten proces.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12160 IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Authority data
Authority data
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ - Polska (hasło przedmiotowe)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again