Form of Work
Książki
(103)
E-booki
(10)
IBUK Libra
(10)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(98)
available
(81)
unavailable
(9)
Branch
Magazyny
(37)
Wypożyczalnie
(53)
Czytelnie
(98)
Author
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(5)
Banaszyk Piotr
(3)
Kall Jacek
(3)
Krupski Rafał
(3)
Penc-Pietrzak Ilona
(3)
Pierścionek Zdzisław
(3)
Cyfert Szymon
(2)
Durlik Ireneusz (1931- )
(2)
Gierszewska Grażyna
(2)
Janasz Krzysztof
(2)
Klasik Andrzej (1943- )
(2)
Klin Lidia
(2)
Krawiec Franciszek
(2)
Moszkowicz Mieczysław (1946- )
(2)
Penc Józef (1939- )
(2)
Pindelski Mikołaj
(2)
Rosa Grażyna (1968- )
(2)
Sawicki Jarosław
(2)
Smalec Agnieszka
(2)
Stabryła Adam (1942- )
(2)
Waters Donald (1949- )
(2)
Witczak Hubert
(2)
Adamczyk-Żylińska Marika
(1)
Aluchna Maria
(1)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Austen-Tynda Agata
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Becht Adam
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Berliński Lechosław
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Białas Tomasz (1964- )
(1)
Bibrowski Władysław
(1)
Bifulco Antonia
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Borowska Joanna
(1)
Brojak-Trzaskowska Małgorzata
(1)
Brown John Seely
(1)
Bruzi Hanna
(1)
Canwell Diane (1950- )
(1)
Caslione John A
(1)
Chick Anne
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Chrostowski Aleksander
(1)
Ciesielska Dorota
(1)
Ciesielski Marek (1949- )
(1)
Coulton Gary
(1)
Cowling Alan
(1)
Cygler Joanna
(1)
Czapiewski Mirosław (1963- )
(1)
Daniluk Piotr
(1)
David Forest R
(1)
David Fred R
(1)
Duncan W. Jack (1942- )
(1)
Dworak Janusz
(1)
Dyduch Wojciech
(1)
Elkin Paul M
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Fisher Alan
(1)
Galata Stanisław
(1)
Ginter Peter M
(1)
Gordon William
(1)
Gołaszewska-Kaczan Urszula
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Gracz Leszek
(1)
Grajkowska Wanda
(1)
Grzegorczyk Wojciech
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Głuszek Ewa
(1)
Hagel John
(1)
Hajdas Monika
(1)
Heidema James M. (1946- )
(1)
Heijden Kees van der
(1)
Hejduk Irena (1949- )
(1)
Huff Anne Sigismund (1946- )
(1)
Ignacy Jarosław
(1)
Jania Magdalena
(1)
Janiuk Ireneusz
(1)
Jashapara Ashok
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Jones Phil (1958- )
(1)
Jędrzejczyk Irena (1952- )
(1)
Kaplan Robert S
(1)
Keller Kevin Lane (1956- )
(1)
Klich Jacek (1958- )
(1)
Korona Magdalena
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kubisiak Paweł
(1)
Kurtyka Michał
(1)
Kutner Julian
(1)
Kuźnik Florian
(1)
Kłeczek Ryszard
(1)
Lozano Platonoff Alberto
(1)
Lundy Olive
(1)
Malek William
(1)
Masłyk-Musiał Ewa (1945- )
(1)
Year
2010 - 2019
(55)
2000 - 2009
(56)
1990 - 1999
(2)
Time Period of Creation
2001-
(5)
Country
Poland
(111)
New York (State)
(1)
United Kingdom
(1)
Language
Polish
(110)
English
(3)
Audience Group
Menedżerowie
(3)
Szkoły wyższe
(2)
Subject
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(93)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(40)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(13)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(9)
ANALIZA STRATEGICZNA
(6)
INNOWACJE
(6)
KADRY
(6)
Zarządzanie strategiczne
(5)
FIRMA (nazwa)
(4)
ZNAKI TOWAROWE
(4)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(3)
GOSPODARKA TERENOWA
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(3)
DECYZJE
(2)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(2)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(2)
MARKETING STRATEGICZNY
(2)
OTOCZENIE FIRMY
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(2)
Rozwój zrównoważony
(2)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(2)
TURYSTYKA
(2)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(2)
ALIANS STRATEGICZNY (ekon.)
(1)
Analiza biznesowa
(1)
Analiza finansowa
(1)
Big data
(1)
Decyzje
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
Informatyzacja
(1)
Innowacje
(1)
Inwestycje
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KONKURENCJA
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
Konkurencyjność
(1)
MARKETING
(1)
MIASTA
(1)
MONOPOLE
(1)
Model biznesowy
(1)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(1)
OUTSOURCING
(1)
PARTNERSTWO LOKALNE
(1)
PRACA ZESPOŁOWA
(1)
PRODUKCJA
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO PRYWATNE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
PRZEMYSŁ
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
ROZWÓJ REGIONALNY
(1)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(1)
SZKOLENIE ZAWODOWE
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
SŁUŻBA ZDROWIA
(1)
TEORIA CHAOSU
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Turystyka
(1)
USŁUGI
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(1)
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Subject: time
2001-
(3)
2001-0
(3)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(13)
PORADNIKI
(4)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
PAMIĘTNIKI
(1)
PODRĘCZNIK
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
116 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 117-118.
W opracowaniu podjęto próbę uporządkowania procesu analizy oraz ujednolicenia postaci graficznej przedstawianych wyników badań otoczenia organizacji. Praca składa się z siedmiu rozdziałów. W pierwszym z nich dokonano strukturyzacji analizy strategicznej oraz otoczenia organizacji. Kolejne cztery rozdziały zostały poświęcone kolejno - analizie makrootoczenia, mikrootoczenia, potencjału strategicznego organizacji i analizie portfelowej. W rozdziale szóstym przedstawiono dwie zasadnicze zintegrowane metody analizy strategicznej. Rozdział siódmy został poświęcony ogólnemu omówieniu metod wspomagających realizację poszczególnych etapów analizy strategicznej,
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.11698 IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12892 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Praca Naukowa)
Bibliogr. 195-220.
Praca składa się z trzech rozdziałów z czego dwa są teoretyczne, a trzeci przedstawia wyniki przeprowadzonych badań. W pierwszym rozdziale podjęto próbę uporządkowania definicji koncepcji i modeli twórczości organizacyjnej. W drugim rozdziale rozwinięto koncepcję twórczej strategii i opisano jej teoretyczne wymiary. Rozważania w tym rozdziale skupiły się wokół teoretycznego modelu powiązań: twórczość-wymiary twórczej strategii-efektywność. Trzeci rozdział zawiera empiryczną analizę wymiarów twórczej strategii. Zidentyfikowane relacje teoretyczne pomiędzy zmiennymi stały się podstawą do zbudowania modelu badawczego oraz wprowadzenia hipotez badawczych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13527 IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14493 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: Repositioning : marketing in an era of competition, change, and crisis, 2010.
Pozycjonowanie przez wiele lat było jedną z najciekawszych koncepcji marketingowych. Obecnie, w erze kryzysu, szybkich zmian technologicznych i ostrej konkurencji przyszedł czas na repozycjonowanie. Opanowanie sztuki marketingu - w tym pozycjonowanie, marka produktu, segmentacja klientów - to za mało. Książka umożliwi czytelnikowi: spojrzenie na dotychczasową działalność firmy z nowej perspektywy, przedefiniowanie mocnych stron firmy, wykorzystanie słabych stron konkurencji w walce o klientów, umiejętne zarządzanie marką, skuteczne przeprowadzenie repozycjonowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12171 IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Zarządzanie strategiczne : planowanie i kontrola / Tomasz Gołębiowski. - Warszawa : "Difin", 2001. - 443 s. : rys., tab. ; 23 cm.
Zarządzanie strategiczne stało się niezbędną umiejętnością menedżerów. Jego sprawność decyduje obecnie o przetrwaniu i powodzeniu firmy w warunkach nasilającej się konkurencji i globalizacji. Autor przedstawia proces planowania i kontroli strategicznej jako wzajemnie od siebie uzależnione składniki zarządzania strategicznego, omawia najważniejsze techniki analizy strategicznej, prezentuje narzędzia, zakres ich wykorzystania oraz typowe błędy w stosowaniu technik i procedur, co umożliwia nie tylko ich poznanie, ale także praktyczne opanowanie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3792 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Pierwszy podrozdział, autorstwa Rafała Krupskiego, poświęcono najnowszym koncepcjom współczesnych ujęć strategii organizacji. Autor przedstawia dziesięć różnych koncepcji, prezentowanych na łamach "Przeglądu Organizacji", których bronił w dyskusjach na konferencjach naukowych. Drugi podrozdział dotyczy współczesnych koncepcji organizacji i zarządzania w ogóle, w tym m.in. organizacji procesowej, organizacji wirtualnej, sieciowej, uczącej się oraz zarządzania na krawędzi chaosu. Każda z tych koncepcji jest przedstawiona przez innego autora, wszystko to jednak spaja w pewną całość wizja redaktora naukowego pracy.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5493 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 6896 IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6895 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 1780 [Magazyn 2], 1779 [Magazyn 2] (2 egz.)
Book
In basket
O strategii / [red. prowadzący Paweł Kubisiak]. - Warszawa : ICAN Institute, cop. 2012. - V, [3], 300 s. : il. ; 22 cm.
(10 Idei HBR)
Nazwy aut. na s. 289-290.
Tyt. oryg.: HBR's 10 must reads on strategy, 2011.
Indeks.
"O strategii" to wiedza podana w bardzo atrakcyjnej formie. Ciekawe przykłady, interesujący sposób pisania sprawiają, że niniejsza książka to pasjonująca lektura o tym, jak z menedżera stać się strategiem doskonałym. To pozycja obowiązkowa dla wszystkich, którzy wiedzą, że w dzisiejszych czasach nie wystarczy bycie menedżerem - to tylko początek sukcesu." (Grzegorz Poręcki, dyrektor generalny Sofrecom Polska)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 13375 IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN. Zarządzanie)
Tyt. oryg.: Executing your strategy : how to break it down and get it done, 2007.
Wybitni praktycy biznesu analizują podstawowy problem zarządzania strategicznego, jakim jest tworzenie oraz wdrażanie efektywnych strategii przedsiębiorstw. Ich celem jest zwrócenie uwagi menedżerów na złożony problem realizacji strategii. Tylko 10% strategii przedsiębiorstw jest realizowanych z sukcesem, najczęstszą zaś przyczyną porażek na tym polu są błędy popełniane na etapie ich wdrażania. Remedium na ten stan rzeczy jest opracowany przez Autorów innowacyjny model wdrażania strategii - SEF (Strategic Execution Framework), którego podstawą jest właściwe zarządzanie portfelem projektów strategicznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11358 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Strategic management / Frank T. Rothaermel. - Third edition. - New York : McGraw-Hill Education, 2017 - XXV, 526 pages : color illustrations ; 26 cm
Includes bibliographical references and indexes.
Strategic Management, 3e by Frank T. Rothaermel continues to synthesize and integrate theory, empirical research, and practical applications with current, real-world examples. This approach not only offers students a learning experience that uniquely combines rigor and relevance, but it also prepares them for the types of challenges they will face as managers in the globalized and turbulent business environment of the 21st century. Examples profile the products and services of companies that students are familiar with such as Facebook, Google, Starbucks, Apple and Uber. In its characteristic single, strong voice, Strategic Management provides students with the foundation they need to understand how companies gain and sustain competitive advantage, as well as how to become managers capable of making well-reasoned strategic decisions.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18300 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Authority data
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE (hasło przedmiotowe)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Celem podręcznika jest przekazanie wiedzy z zakresu finansów przedsiębiorstwa z punktu widzenia strategicznych decyzji wspierających realizację strategii działania oraz determinujących osiągnięcie przewagi konkurencyjnej podmiotów gospodarczych. Książka zawiera trzy obszary tematyczne: wprowadzenie do zagadnień finansowych wspierających osiągnięcie celów oraz realizacje strategii, charakterystykę przedsiębiorstwa na rynku kapitałowym oraz rozwój przedsiębiorstwa drogą rozwoju zewnętrznego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13376 VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14371 VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie. Turystyka, Rekreacja, Sport)
Bibliogr. s. 227-243. Indeks.
Pierwsza polska publikacja zawierająca syntetyczny opis foresightu w sektorze usług turystycznych - począwszy od definicji i istoty, poprzez stosowane metody i uwarunkowania, aż do organizacji, realizacji i ewaluacji projektów. Dwa pierwsze rozdziały mają charakter wprowadzający w problematykę foresightu oraz możliwości wykorzystania go w turystyce. Rozdział trzeci koncentruje się na problematyce współpracy sieciowej między podmiotami rynku turystycznego, zaś czwarty na kulturze organizacyjnej przedsiębiorstwa turystycznego oraz tworzeniu kultury myślenia o przyszłości, warunkującej realizację foresightu. Rozdział piąty dotyczy planowania strategicznego i roli interesariuszy w rozwoju przedsiębiorstw turystycznych. Dwa ostatnie rozdziały mają charakter empiryczny i zostały poświęcone badaniu małopolskich firm turystycznych - zakresu, form i intensywności ich współpracy sieciowej oraz gotowości do udziału w projekcie foresightu turystycznego w regionie.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11389 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11388 XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12589 XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Inżynieria projektowania strategii przedsiębiorstwa. Konstrukcja i technologia" została poświęcona problematyce zarządzania strategicznego. Tematyka tego rodzaju podejmowana jest w literaturze w ostatnim okresie bardzo często, jednak należy podkreślić, że podejście zaprezentowane w recenzowanej pracy jest bardzo oryginalne, nieczęsto spotykane w publikacjach z tej dziedziny. (...) Oryginalność pracy to oparcie się na tezie, że ?istnieją dwie inżynierie w ramach zarządzania strategicznego - inżynieria konstrukcji strategicznej i inżynieria technologii strategii?, które są spójne ze sobą i stanowią osnowę książki. Inżynieria konstrukcji strategii (autor L. Berliński) obejmuje: menedżerską koncepcją strategii, modelowanie systemów strategicznych, empiryczny przykład modelu strategii oraz inżynieryjne aspekty zarządzania projektami strategii. Zaś technologia konstrukcji strategii (autor I. Penc-Pietrzak) obejmuje: procedurę budowy strategii, podstawowe metody analizy otoczenia, analizy potencjału przedsiębiorstwa, analizę SWOT/TOWS oraz formułowanie zaleceń strategicznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10295 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 365-377. Indeks.
Planowanie strategiczne to dzisiaj kluczowa funkcja zarządzania. Menedżerowie muszą posiąść umiejętność przewidywania przyszłej pozycji firmy, brać pod uwagę różne opcje rozwoju, identyfikować zewnętrzne i wewnętrzne czynniki sukcesu, umieć oceniać i ograniczać ryzyko, a także przedsiębiorcze wykorzystywać szansę. Dostosowywanie się do zmian zewnętrznych wymaga jasnego określenia perspektyw rozwoju firmy w sposób zintegrowany z podmiotami w otoczeniu oraz odpowiednich koncepcji zarządzania opartych na wizji przyszłości.Takie podejście da funkcjonowania i rozwoju nowoczesnego przedsiębiorstwa zostało zaprezentowane w niniejszej książce.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.14397 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14396 IX.6 [Wypożyczalnia C], P.9239 IX.6 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10964 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Książka jest wspólnym dziełem zespołu specjalistów dwóch instytucji zajmujących się od dawna problematyką zarządzania projektami zarówno od strony metodycznej jak też praktycznej: działu doradztwa gospodarczego firmy konsultingowej Deloitte i Katedry zarządzania Projektami Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Książka stanowi kompendium wiedzy dotyczącej strategicznych problemów zarządzania projektami i metod ich rozwiązywania z wykorzystaniem najlepszych praktyk.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7877 IX.8 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8971 IX.8 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 215-222.
Książka omawia zastosowania i oceny metody Action Research w doradztwie strategicznym. Dzięki niej Czytelnik powinien zrozumieć, w jaki sposób stosować metodologię Action Research w doradztwie strategicznym, aby rozwiązać praktyczne problemy firmy i dokonać gruntownej zmiany organizacji oraz stworzyć warunki do uczenia się organizacji. Od połowy lat 90. XX wieku metoda Action Research przeżywa prawdziwy boom w zachodniej praktyce konsultingu dzięki dostrzeżeniu wielu możliwości jej wykorzystania, szczególnie przy rozwiązywaniu problemów organizacyjnych i branżowych. Pomimo to metoda ta ma nadal relatywnie małe zastosowanie w polskiej praktyce, a badania Action Research w zarządzaniu są rzadko spotykane.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11100 IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12063 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Celem planowania scenariuszowego jest tworzenie takich projektów i podejmowanie takich decyzji, które sprawdziłyby się w różnych sytuacjach w przyszłości. Scenariusze są instrumentem kształtowania strategii organizacji, pozwalającym uwzględnić złożoność otoczenia, wielość poglądów i niepewność przyszłej sytuacji biznesowej. Poszerzają pole widzenia, oferują alternatywne sposoby interpretacji wydarzeń teraźniejszych i likwidują stereotypy tradycyjnego prognozowania przyszłości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6315 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Strategiczne myślenie w firmie / Franciszek Krawiec. - Warszawa : "Difin", 2003. - 228 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr.
Książka ta napisana została dla menedżerów, którzy są lub będą odpowiedzialni za całokształt biznesu firmy i studentów zarządzania strategicznego, a także dla pracowników naukowych zajmujących się problematyką zarządzania strategicznego firmą. W niniejszej pracy pod pojęciem firmy w gospodarce rynkowej rozumie się strategiczna jednostkę biznesową lub przedsiębiorstwo, które nabywa zasoby niezbędne do wytwarzania produktów i/lub świadczenia usług w celu zaspokojenia priorytetowych potrzeb odbiorców po cenach zapewniających zysk.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8758 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Klucz do...)
W przystępny sposób przybliża jeden z najbardziej kontrowersyjnych obszarów nauk ekonomicznych. Pokazuje, że zarządzanie strategiczne to nie tylko analiza zgodności decyzji menedżerów najwyższego szczebla lub zarządów z misją organizacji, ale również radzenie sobie w sytuacjach niepewności, konfliktowych, związanych z niestabilnością otoczenia, w którym funkcjonują firmy. Korzystanie z książki ułatwia alfabetyczny układ haseł. Niniejsza publikacja stanowi wszechstronny przewodnik po głównych tematach, pojęciach, terminach i ich twórcach ważnych dla teorii i praktyki zarządzania strategicznego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.5269 IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6542 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 375-385.
Wybory strategiczne przedsiębiorstw zawsze interesowały badaczy i praktyków. Tych pierwszych głównie z tego powodu, że konieczne jest porządkowanie, opisanie i poznanie praktyki gospodarczej obfitującej w różne zachowania, a także określenie prawidłowości dla celów racjonalizacji działań gospodarczych. Natomiast praktykom chodzi o ujawnienie przyczyn większej skuteczności rynkowej niektórych przedsiębiorstw. Oczekiwania z tego zakresu przedmiotowego spełniają autorzy książki, wyjaśniając w niej istotę i rodzaje wyborów strategicznych dokonywanych w przedsiębiorstwach w warunkach XXI w. Niewątpliwą wartością publikacji są studia nad uwarunkowaniami wyborów strategicznych uzupełnione badaniami empirycznymi przeprowadzonymi w przedsiębiorstwach działających na obszarze Polski.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11311 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 12449 IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12448 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again