Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(18)
Forma i typ
Książki
(18)
Dostępność
tylko na miejscu
(17)
dostępne
(12)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(6)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(6)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(17)
Autor
Hallowell Edward M
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Ratey John J. (1948- )
(2)
Skotnicka Magdalena
(2)
Wolańczyk Tomasz
(2)
Święcicka Małgorzata
(2)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Chrzanowska Beata
(1)
Dudek Mieczysław
(1)
Hanć Tomasz
(1)
Heininger Janet E
(1)
Jankowski Andrzej
(1)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Mangrum Charles T
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
O'Regan Fintan J. (1960- )
(1)
Opolska Teresa
(1)
Pawlak Piotr
(1)
Pentecost David (1959- )
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pisula Agnieszka
(1)
Potempska Elżbieta
(1)
Puławski Krzysztof
(1)
Spohrer Kate E
(1)
Strichart Stephen S
(1)
Waliś Robert
(1)
Weiss Sharon K
(1)
Ściepko-Cram Dorota
(1)
Święcicka Justyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(2)
20 - 29
(1)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Temat
ZESPÓŁ ADHD
(18)
DZIECKO
(3)
DZIECKO z ADHD
(3)
PSYCHOTERAPIA
(2)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO TRUDNE
(1)
GRY i ZABAWY RUCHOWE
(1)
KINEZJOLOGIA EDUKACYJNA
(1)
NAUCZANIE
(1)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(1)
PAMIĘĆ
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
RYSUNEK
(1)
ZACHOWANIE
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(1)
Słowo kluczowe
ADHD
(6)
zespół nadpobudliwości psychoruchowej
(5)
dzieci
(4)
trudności szkolne
(3)
impulsywność
(2)
niepowodzenia szkolne
(2)
psychologia
(2)
samokontrola
(2)
zaburzenia emocjonalne
(2)
autyzm
(1)
diagnostyka
(1)
dysleksja
(1)
leczenie
(1)
terapia
(1)
wychowanie
(1)
zaburzenia pamięci
(1)
zaburzenia rozwoju
(1)
zespół Aspergera
(1)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
ADHD - zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi to zaburzenie neurologiczne, które charakteryzuje się łatwością rozpraszania uwagi, impulsywnością i upodobaniem do sytuacji pełnych wrażeń, a także niską tolerancją na nudę i frustrację. Ludzie dotknięci ADHD, są często niewłaściwie diagnozowani i leczeni. Zaczynają szukać pomocy, gdy nie mogą zapanować nad swoim destrukcyjnym zachowaniem, gdy dokucza im depresja, gdy popadają w uzależnienie od substancji psychoaktywnych i hazardu, gdy nęka ich chroniczne rozkojarzenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3534.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wszystkie dzieci są czasami nieznośne. Kiedy jednak dziecko jest nieznośne cały czas, bo cierpi na ADHD lub inne zaburzenia zachowania, trudny do opanowania chaos w rodzinie staje się regułą. Książka przynosi praktyczne rady dla rodziców i terapeutów, uczy, jakie stosować reguły, aby zaprowadzić porządek w domu i uporać się z kłopotami w szkole oraz wskazuje, kiedy i gdzie szukać pomocy profesjonalistów. Zasadnicza część publikacji to rozmowa między terapeutką a chłopcem cierpiącym na ADHD oraz jego matką.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4954 [Magazyn 1], P.4953 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4665.IV.4 [Czytelnia B], 5557.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2136 [Magazyn 1], 3342 [Magazyn 2] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Sekcji Psychologii Klinicznej Dziecka Polskiego Towarzystwa Psychologicznego)
Publikacja jest formą działalności Sekcji Psychologii Klinicznej dziecka PTP. Ten tom został poświęcony dzieciom z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej. W zamieszczonych tekstach pokazano problem nadpobudliwości psychoruchowej z różnych punktów widzenia; podejścia medycznego do tego schorzenia, funkcjonowania szkolnego dzieci z tym zaburzeniem, osobowościowymi uwarunkowaniami ich sukcesów i niepowodzeń, stosowania psychoterapii wobec dzieci z nadpobudliwością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2560.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2561.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest kolejnym wydaniem bardzo dobrze przyjętej publikacji o nadpobudliwości psychoruchowej, która uwzględnia polską specyfikę. Powstała w oparciu o wieloletnie doświadczenia Autorek w terapii i pracy z dziećmi z ADHD i zawiera, obok teorii, praktyczne wskazówki, jak postępować z dziećmi, które `wiercą się na krześle, ciągle się ruszają, łatwo się rozpraszają`, w sytuacjach życia codziennego - w szkole i w domu, w czasie zabawy i nauki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5136.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6252.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia dla praktyków)
Książka dostarcza uporządkowanej wiedzy na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego etiologii i mechanizmu powstawania. Tym samym uwalnia rodziców, przynajmniej w części, z poczucia winy i pozwala na zaprzestanie zadawania ciągłych pytań: "Co złego zrobiliśmy?" i "Jaki jest nasz udział w powstawaniu tego schorzenia?". Obok opisu stosowanych metod edukacyjnych, psychoterapeutycznych i farmakologicznych, książka zawiera wiele cennych i praktycznych uwag, na przykład kiedy i jak chwalić dziecko oraz za co. Te praktyczne uwagi, które mają pomagać rodzicom w radzeniu sobie z trudem wychowania dzieci nadpobudliwych ruchowo i mających problemy z utrzymaniem uwagi, są jednocześnie na tyle ogólne, że mogą z nich skorzystać wszyscy rodzice przeżywający trudności wychowawcze lub po prostu niepewni, jak postępować z dziećmi. Autorzy dostarczają również informacji na temat objawów zespołu ADHD w dorosłym życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7071.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik dla wszystkich rodziców i nauczycieli mających do czynienia z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) i pokrewnymi zaburzeniami. Głównym zadaniem niniejszej książki jest przekazanie najnowszej wiedzy oraz pokazanie różnych sposobów na aktywną pomoc dzieciom i młodym osobom dorosłym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4800.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5168.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W tej książce po raz pierwszy zebrano w sposób dostępny i zwięzły wypróbowane i przetestowane metody. Autor, David Pentecost, wyszedł poza identyfikację objawów i przedstawił techniki dokonywania przez rodziców zmian, mających na celu opanowanie i zminimalizowanie trudnych zachowań. Opracowany przez niego system - ADDapt, ADD Alternative Parenting Techniques - składa się z dwunastu kroków, z których każdy został szczegółowo opisany. Autor rozumie, jak trudne wyzwanie dla rodziców stanowią dzieci z ADD i ADHD, gdyż do wychowania ich nie wystarczają normalne, dobre, rodzicielskie umiejętności. Z tymi rodzicami i z tymi dziećmi przepracował wiele lat jako terapeuta rodzinny, jest twórcą projektu terapii ADHD, wykładowcą w Instytucie Terapii Rodzinnej w Londynie, doradcą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5172.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka to zbiór praktycznych porad i materiałów do wykorzystania podczas pracy z dziećmi cierpiącymi na zespół nadpobudliwości psychoruchowej, bądź przejawiającymi objawy podobnego zachowania. Dostarcza ona wielu pomysłów, dzięki którym pomagamy dziecku poznawać swoją własną osobowość i sposób myślenia, poprzez którą to świadomość będzie ono łatwiej kontrolować swoje uczucia, myśli i działania. Materiały zawarte w tej książce są proste do wykorzystania, bezpośrednie i z łatwością można je dostosować do potrzeb poszczególnych uczniów. Zamierzeniem tego poradnika jest demistyfikacja ADHD i pozwolenie czytelnikom dogłębnie poznać ten skomplikowany rodzaj osobowości. Podkreślany jest tutaj również fakt, że nadpobudliwość to nie choroba, a swego rodzaju dar. Ludzie z ADHD, jeśli tylko zapewni im się optymalne warunki do rozwoju i nauki, częstokroć wyrastają na produktywnych i nowatorskich członków naszego społeczeństwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4799 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5007.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 211-231.
Książka jest adresowana do osób studiujących psychologię i pedagogikę oraz dla praktyków na co dzień zajmujących się dziećmi z zespołem ADHD. Wyniki analiz zawartych w publikacji są niezwykle cenne dla specjalistów zajmujących się poradnictwem rodzinnym i wychowawczym. Gandalf.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9263.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
Niniejsza książka stanowi odpowiedź na pytanie, jak pracować z dzieckiem z ADHD. Autorzy przedstawiają konkretne schematy działania, mające pomóc nauczycielom, a także rodzicom, w planowaniu pracy takich dzieci. Schematy te ułatwiają radzenie sobie z problemem zaburzeń koncentracji, wynikiem których są zaburzone procesy planowania i działania według planu. W podręczniku, oprócz opisu poszczególnych umiejętności, jakie powinien opanować każdy uczeń, znajdują się też praktyczne ćwiczenia do wykorzystania na zajęciach. Autorzy proponują ćwiczenie takich umiejętności i kompetencji, jak: interpretacja pomocy graficznych (wykresy, diagramy, tabele), zapamiętywanie informacji, robienie notatek na lekcji oraz z przeczytanego materiału czy wyszukiwanie ważnych informacji w tekście. Podkreślają również, jak ważne jest planowanie w pracy krótko- i długoterminowej, czyli na przykład odpowiednio rozłożone w czasie przygotowywanie się do sprawdzianów i testów oraz pisanie wypracowania. Ponadto szczegółowo zostało omówione korzystanie z materiałów pomocniczych, takich jak encyklopedia. Książka ta z pewnością zainteresuje nie tylko nauczycieli, pedagogów czy terapeutów mających na co dzień do czynienia z dziećmi przejawiającymi trudności w nauce, ale również rodziców takich dzieci oraz studentów kierunków pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7977.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9278.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Jak żyć z ADHD jest dopasowana do ich stylu poznawczego i możliwości koncentracji, dlatego powinna stanowić doskonałą lekturę dla nich samych i osób z nimi związanych. Najważniejsze poruszone w książce tematy dotyczą między innymi rodzinnego występowania ADHD, nowych procedur i badań diagnostycznych, związków ADHD z innymi chorobami, nowych leków i ich działania, innych form terapii związanych z dietą i ćwiczeniami fizycznymi, możliwości wykorzystania w leczeniu ADHD programu 12 Kroków Anonimowych Alkoholików.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4952.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5556.IV.4 [Czytelnia B], 5555.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Celem książki jest dostarczenie nauczycielom, terapeutom, a także rodzicom narzędzia do efektywnej pracy z dzieckiem nadpobudliwym. Program składa się z dwóch części. Książka jest doskonałą pomocą dla nauczycieli i wychowawców klas terapeutycznych oraz nauczania indywidualnego, terapeutów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, świetlicach, a także oddziałach dziennego pobytu dzieci. Książka powinna zainteresować również rodziców dzieci z ADHD oraz studentów psychologii i pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4534.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Autorzy podjęli się trudnego zadania omówienia przyczyn, obrazu klinicznego zespołu nadpobudliwości psychoruchowej oraz różnych form pomocy dzieciom nadpobudliwym psychoruchowo, ich rodzicom i nauczycielom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2134 [Magazyn 1], P.2133 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3340.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 109-110.
Na rynku mamy coraz więcej pozycji dotyczących pracy z dziećmi z ADHD, ale poniższe opracowanie tym się różni od innych, że traktuje młodego człowieka bardziej kompleksowo. Umożliwia dokonanie jego charakterystyki uwzględniając aspekty psychologiczne, zamiłowanie do różnych dziedzin życia i wskazuje na stan psychiczny danego dziecka. Publikacja napisana przystępnym językiem wzbogacona jest kilkunastoma tekstami z różnych dziedzin i własnych obserwacji. Teoria to nie wszystko, najważniejsza jest praktyka i Autorka pragnie się podzielić własnymi spostrzeżeniami wyniesionymi z pracy nauczycielskiej oraz terapeutycznej z dziećmi, młodzieżą, a także dorosłymi. Książka może okazać się pomocna dla przyszłych terapeutów, nauczycieli, pedagogów i rodziców oraz pomoże pogłębić wiedzę tym wszystkim, którzy pragną pomagać innym osobom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8836.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10341.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest odpowiedzią na jedno z najbardziej aktualnych społecznych zapotrzebowań, jakim jest rzetelna wiedza dotycząca zespołu nadpobudliwości psychoruchowej [...]. książkę charakteryzuje nie tylko wysoki poziom kompetencji naukowej, ale ma ona zarazem pewne szczególne cechy: jest napisana zrozumiałym dla przeciętnego Czytelnika językiem, zawarte w niej przykłady są „wzięte z życia”, a poza tym książka ma znakomite walory dydaktyczne [...]. będzie miała niewątpliwie uspokajający wpływ na Czytelnika, a zarazem zmobilizuje go do działań wspierających dziecko z ADHD w jego zmaganiu się ze sobą i z otaczającym je, zazwyczaj mało mu życzliwym światem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7958 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9248.IV.4 [Czytelnia B], 9249.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 263-303.
W monografii Czytelnik znajdzie zarówno rozważania teoretyczne, jak i wyniki badań naukowych dotyczących problematyki pamięci u dzieci z łączną diagnozą dysleksji i ADHD. Książka obejmuje szerokie spektrum zagadnień zaliczanych do tematyki z zakresu psychologii i neuropsychologii rozwoju. W części pierwszej zaprezentowano współczesne poglądy teoretyczne dotyczące specyfiki podwójnej diagnozy zaburzeń rozwoju u dzieci, jakimi są dysleksja i ADHD oraz ogólne modele współwystępowania zaburzeń. W części drugiej zaprezentowano badania własne Autorki dotyczące deficytów pamięci. Monografię zamyka podsumowanie wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12888.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ma służyć osobom zajmującym się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dla dzieci sprawiających trudności wychowawcze, wynikające ze zdiagnozowanej u nich nadpobudliwości psychoruchowej. Książka zawieta program, który polega na udzielaniu pomocy dzieciom w nabywaniu umiejętności kontroli nad własną hiper aktywnością oraz poszukiwaniu akceptowanych społecznie sposobów odreagowania napięcia emocjonalnego i fizycznego przy jednoczesnym wzmocnieniu poczucia własnej wartości i poprawieniu samooceny. Prezentuje informacje nt.: Podstawowych przyczyn powstania zaburzeń zdrowia psychicznego u dzieci; Charakterystyki nadpobudliwości psychoruchowej; Celu i założeń programu oraz metodyki prowadzenia zajęć. Praca zawiera 10 scenariuszy zajęć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2557 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2556.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej