Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
nieokreślona
(3)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Autor
Borsich Szymon
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Potorska Alicja
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata (pedagogika)
(1)
Sadowska-Mazuryk Joanna
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Zachowania ryzykowne
(3)
Młodzież
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dzieci
(1)
Patologia społeczna
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zachowania samobójcze
(1)
Zapobieganie
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
młodzież
(2)
zachowania ryzykowne
(2)
Warszawa
(1)
diagnoza
(1)
dzieci
(1)
kompetencje społeczne
(1)
niepowodzenia szkolne
(1)
pedagogika
(1)
profilaktyka
(1)
rodzina
(1)
rozwijanie poczucia kompetencji
(1)
rozwój fizyczny
(1)
rozwój psychiczny
(1)
rozwój psychospołeczny
(1)
rozwój społeczny
(1)
szpital
(1)
terapia
(1)
zaburzenia zachowania
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 119-144.
Na podejmowanie przez młodzież zachowań ryzykownych wpływają liczne czynniki, takie jak: relacje z rodzicami, trudności szkolne, problemy emocjonalne. Okres dojrzewania jest złożonym i burzliwym czasem w życiu większości nastolatków przechodzących wtedy szereg zmian fizycznych, psychicznych oraz społecznych. Aby zbudować własną autonomię, zaczynają oni poddawać w wątpliwość znane reguły dotyczące zachowania. Dla adolescencji charakterystyczne jest podejmowanie nowych wyzwań i eksperymentowanie, jednakże wynikające z nich niektóre zachowania mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia, a nawet życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22836.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17956.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 143-150.
Celem tej pracy jest przedstawienie koncepcji wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży rozwijanej przez Marię Deptułę oraz dwóch przykładów jej zastosowania w praktyce. Praca składa się z dwóch części. Część pierwsza obejmująca rozdział 1 i 2 służy prezentacji teoretycznego rodowodu sposobu myślenia o wczesnej profilaktyce i jego konsekwencji dla formułowania celów wczesnej profilaktyki i działań w tym obszarze. W części drugiej przedstawiono szerzej zastosowania praktyczne prezentowanej w rozdziale drugim koncepcji w dwóch okresach życia dzieci - w okresie poniemowlęcym i w średnim wieku szkolnym. Z uwagi na ograniczone ramy tej książki omawiany w tym rozdziale wątek dotyczy jedynie tworzenia uczniom klas IV–VI warunków do rozwijania poczucia kompetencji w realizacji zadań stawianych w procesie nauczania w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18085.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Diagnoza pedagogiczna przewiduje dwie orientacje. Pierwsza z nich – diagnoza pozytywna, przy doborze odpowiednich metod i form pracy terapeutycznej, rokuje pomyślną redukcję niepokojącego stanu na rzecz jego poprawy. Z kolei drugi typ diagnozy – negatywna przewiduje pogłębienie istniejącego problemu, zaburzenia, czy też zagrożenia. Zarówno diagnoza pozytywna, jak i negatywna zakłada pewien rozwój istniejącego problemu. Jednak jego następstwo nie zawsze może być pomyślne zarówno dla samej jednostki, grupy ludzi, czy też społeczeństwa. Trafne rozpoznanie, a następnie ocena ryzyka determinującego kierunek ewaluacji wcześniej zaistniałego problemu jest niezwykle ważnym momentem w praktyce pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22571.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22570.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej