Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(5)
Autor
Wołoszyn Stefan
(4)
Wołoszynowa Lidia
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(4)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
PEDAGOGIKA
(4)
WYCHOWANIE
(3)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
SZKOLNICTWO
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na powstanie tej publikacji złożyły się badania i prace ludzi nauki, którzy gromadzili, wydobywali z archiwów, opracowywali i tłumaczyli dokumenty, czy wypowiedzi wybitynych myślicieli z przeszłości i czasów współczesnych. Publikacja gromadząc teksty źródłowe od czasów najdawniejszych do współczesnych ułatwia studiującym zapoznanie się z dorobkiem ludzkosci w zakresie filozofii wychowania i organizacji oświaty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1339.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ten tom obejmuje XIX wiek. Materiały źródłowe przybliżają główne przemiany w szkolnictwie europejskim, ze szczególnym uwzględnieniem ziem Polski, jak też główne prądy pedagogiczne i działalność najwybitniejszych przedstawicieli myśli pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1338.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom III daje reprezentatywny wgląd w rozwój i różnorodność XX wiecznej myśli pedagogicznej. Autor ukazał także w optymalny spo­sób współpracę międzynarodową w dziedzinie oświaty i poszukiwania różnych strategii współczesnych reform edukacyjnych, nadając dziełu bardzo obiektywny charakter, co oczywiście nie oznacza, że zwolennicy określonych kierunków i kon­cepcji wychowawczych nie będą odczuwać niedosytu, gdy chodzi o zakres pre­zentacji preferowanych przez nich orientacji. Dzieło zostało uwolnione od jakichkolwiek ograniczeń natury politycznej i ma charakter uniwersalny, ale jak przystało na polskiego autora preferuje osiągnię­cia pedagogiki polskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1336 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1337.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor pokazuje szeroką panoramę stanowisk pedagogicznych „nowego wy­chowania”: Jerzego Kerschensteinera, Marii Montessori, Owidiusza Decroly’ego, Heleny Parkhurst, Celestyna Freineta. Dla polskiego czytelnika szczególnie pouczające są teksty pokazujące recepcję idei nowego wychowania w pedagogice polskiej okresu II Rzeczypospolitej. Potwierdza się fakt, że nie stała ona na ubo­czu tendencji światowych, ograniczając się jedynie do przenoszenia na grunt pol­ski koncepcji obcych, ale poprzez dzieła i działalność takich pedagogów, jak Hen­ryk Rowid czy Janusz Korczak wnosiła do pedagogiki światowej oryginalne kon­cepcje i wartości. S. Wołoszyn dorobkowi polskiej pedagogiki poświęcił znacznie więcej miejsca, przedstawiając koncepcje dotyczące wychowania nie tylko pedagogów, ale także socjologów, psychologów, filozofów wychowania itp.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1335 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1334.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1340.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej