Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(10)
dostępne
(7)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(7)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(10)
Autor
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Baczała Ditta
(1)
Bidzan Mariola
(1)
Bieleninik Łucja
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Konieczny Tadeusz (zarządzanie kryzysowe)
(1)
McWilliams Nancy
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Szulman-Wardal Aleksandra
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Truszkowska-Wojtkowiak Maria
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
ANOREKSJA
(1)
BULIMIA
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Logopedia
(1)
MENEDŻEROWIE
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NIEDOROZWÓJ UMYSŁOWY
(1)
Niepełnosprawni ruchowo
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
PRACA
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
STRES ZAWODOWY
(1)
Socjologia
(1)
TERAPIA PSYCHODYNAMICZNA
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wczesna interwencja
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
edukacja
(2)
mózgowe porażenie dziecięce
(2)
uczeń niepełnosprawny
(2)
zaburzenia mowy
(2)
anoreksja
(1)
bajkoterapia
(1)
bulimia
(1)
czas wolny
(1)
delfinoterapia
(1)
diagnoza
(1)
dydaktyka
(1)
dzieci
(1)
dziecko autystyczne
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
integracja sensoryczna
(1)
inteligencja emocjonalna
(1)
interwencja logopedyczna
(1)
kultura
(1)
leczenie
(1)
menedżer
(1)
niepełnosprawni
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
niepełnosprawność ruchowa
(1)
niepełnosprawność umysłowa
(1)
pedagodzy specjalni
(1)
pedagogika specjalna
(1)
profilaktyka
(1)
profilaktyka jąkania
(1)
psychoanaliza
(1)
radzenie sobie
(1)
rehabilitacja
(1)
seksualność
(1)
specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
sprawność fizyczna
(1)
stres
(1)
stres zawodowy
(1)
stwardnienie rozsiane
(1)
terapia
(1)
terapia psychoanalityczna
(1)
trening mentalny
(1)
uczniowie
(1)
układ nerwowy
(1)
wolontariat
(1)
wspomaganie rozwoju mowy
(1)
wychowanie
(1)
wypalenie zawodowe
(1)
zaburzenia odżywiania
(1)
zmys
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI.)
Bibliogr. s. 227-231 i przy rozdz.
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17147.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17146.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziach
Artykuły naukowe zebrane w niniejszym tomie podejmują niezwykle istotny w logopedii dyskurs o wczesnej interwen­cji, który pozwala na szersze odczytywanie tego problemu w zakresie terminologicznym, ale przede wszystkim teoretycznym i praktycznym. Publikacja składa się z trzech części: w pierwszej zostały zgrupowane artykuły dotyczące założeń teoretycznych wczesnej interwencji logopedycznej; w drugiej części skupiono się na problemach wczesnej interwencji logopedycznej w okresie wczesnego dzieciństwa; trzecią część poświęcono wczesnej interwencji logopedycznej w okresie kryzysowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17971 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19502.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19501.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Publikacja Niepełnosprawność ruchowa w ujęciu biopsychospołecznym stanowi próbę ujęcia wielowymiarowej i wielokierunkowej optyki, przez którą powinno się postrzegać człowieka w jego dynamicznej przestrzeni życia, także w wymiarze dotyczącym motoryki. Książka podzielona jest na cztery części. W pierwszej z nich autorzy dzielą się swym spojrzeniem na medyczne i psychospołeczne aspekty niepełnosprawności ruchowej. Unikatowy charakter publikacji znajduje swoje odzwierciedlenie w części drugiej, gdzie bezpośrednie doświadczenia związane z sytuacją choroby przedstawiają sami chorzy, jak również osoby uczestniczące w przewlekłym procesie rehabilitacji. W trzeciej części wskazano na wielowymiarowe podejście do procesu rehabilitacji chorych z niepełnosprawnością ruchową – zarówno dzieci, jak i dorosłych. W czwartej część przedstawiano aspekty prawne, które powinny zainteresować wszystkie osoby biorące udział w procesie diagnozowania, terapii czy rehabilitacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17280.XVIII.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17279.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 127-132. Indeksy.
Książka stanowi treściwe kompendium wiedzy o najczęstszych rodzajach niepełnosprawności. W sposób syntetyczny przedstawia specyfikę danego rodzaju zaburzenia, symptomy, przyczyny, sposób diagnozowania oraz formy pomocy. W kolejnych rozdziałach zostały omówione różne ujęcia niepełnosprawności intelektualnej i wielowymiarowość tego zjawiska, podstawowe zasady diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej, problemy dotyczące opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie, ich kształcenia i wychowania, wybrane metody terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym, zaburzenia mowy, sytuacja rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie oraz etyczne i osobowościowe wyznaczniki istotne w pracy pedagoga specjalnego. Książka ma na celu zaprezentowanie wyników najnowszych badań nad niepełnosprawnością intelektualną oraz dostareczenie wielu praktycznych wskazówek, które mogłyby być przydatne dla psychologów, pedagogów i rodziców, przyczyniając się do polepszenia jakości życia osób niepełnosprawnych intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12431.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Biznesu)
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja jest kolejną pozycją z serii Psychologia Biznesu. Prezentowana tu tematyka oparta jest na założeniu, iż realizacja celów biznesowych i ekonomiczna wartość organizacji zależy w dużej mierze od czynnika ludzkiego, i to nie tylko samych pracowników, ale również pracodawców. Autorzy poszczególnych artykułów przekonują, jak ważne jest przeciwdziałanie negatywnym skutkom stresu i że nie powinno ono być jedynie domeną lekarzy i psychologów. Coraz ważniejszą rolę w tym obszarze powinny odgrywać piony zarządzania zasobami ludzkimi, badając i rozpatrując wpływ polityki HR na poziom zdrowia i efektywnego zachowania się pracownika.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14047.III.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14915.III.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Psychoanalytic psychotherapy : a practitioners guide, 2004.
Bibliogr. s. 360-383. Indeksy.
Autorka, reprezentantka podejścia psychodynamicznego, pisze o wielu sprawach związanych z prowadzeniem terapii, wskazując te, które bez względu na wyznawane teorie są najistotniejsze: nawiązanie empatycznej relacji z klientem, zrozumienie mechanizmów procesu terapeutycznego, w tym oporu czy przeniesienia, ustalenia przymierza terapeutycznego oraz wyznaczenia granic. Autorka pokazuje nie tylko, jak pracować z klientem, ale też jak współpracować z superwizorem i chronić się przed niebezpieczeństwami związanymi z tym zawodem. Fascynująca i przystępna pozycja, którą chętnie powitają zarówno początkujący terapeuci psychoanalityczni, jak i doświadczeni terapeuci reprezentujący wiele różnych orientacji. Idealna jako podręcznik w ramach kursów psychologii klinicznej, terapii, poradnictwa, psychiatrii, pracy socjalnej i pielęgniarstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12631.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fenomen czasu wolnego / Maria Truszkowska-Wojtkowiak. - Gdańsk : Harmonia Universalis, copyright 2012. - 292 strony : ilustracje ; 24 cm.
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: czas wolny kultura
Bibliogr. s. 273-288. Indeks.
Niniejsza publikacja poświęcona jest analizie pojęcia czasu wolnego jako jednego z ważniejszych współczesnych zagadnień cywilizacyjnych i kulturowych. Czas wolny ujęto tutaj wieloaspektowo i interdyscyplinarnie. Obok wnikliwej analizy historycznej samego pojęcia i jego wielu interpretacji, przedstawiono także wnioski badań literaturowych oraz empirycznych dotyczących postrzegania, rozumienia i przeżywania czasu wolnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22170.XIX.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22169.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zebrane w niniejszym tomie rozprawy dotyczą kilku problemów dydaktyki specjalnej najbardziej aktualnych i ważnych w tej dziedzinie wiedzy. Rozprawy te są próbą odpowiedzi na pytania nurtujące studentów, pedagogów specjalnych i terapeutów na co dzień pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Oto niektóre z poruszanych w publikacji zagadnień: Jaki jest związek dydaktyki ogólnej z dydaktyką specjalną? Czym charakteryzuje się dorobek dydaktyki specjalnej? Jakie są możliwości i sposoby wdrażania nowych metod kształcenia? Jaki jest charakter i jakie są przyczyny zmian zachodzących w dydaktyce specjalnej?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14325.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15234.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 163-169.
Książka ta adresowana jest do nauczycieli i specjalistów chcących uporządkować swoją wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, form i metod pracy pozwalających zindywidualizować wobec nich wymagania, a także procedur udzielania im pomocy psychologiczno-pedagogicznej i możliwości formalnych, jakie stwarza system oświatowy dla wyrównywania szans edukacyjnych. Dodatkowo książka zawiera propozycję arkuszy służących opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21067.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21066.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 121-[124].
Niniejsza książka nie tylko dostarcza informacji na temat zaburzeń odżywiania oraz sposobów ich leczenia, ale również pomaga zrozumieć anoreksję i bulimię, ukazując te groźne choroby przez pryzmat zwierzeń cierpiących na nie osób. Jest to książka niezwykle wartościowa, trafiająca w zapotrzebowanie społeczne, przystępna, a przede wszystkim "patrząca" na przyczyny i przejawy anoreksji i bulimii z zupełnie odmiennego punktu widzenia niz dotychczasowe opracowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12901.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej