Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Czytelnie
(2)
Autor
Bandura Ewa
(1)
Chłopicki Władysław
(1)
Dybiec-Gajer Joanna
(1)
Piotrowska Maria
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
JĘZYKI
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KULTURA
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Słowo kluczowe
edukacja międzykulturowa
(2)
dydaktyka
(1)
edukacja kulturalna
(1)
język obcy
(1)
językoznawstwo
(1)
komunikacja międzykulturowa
(1)
kultura
(1)
nauczanie
(1)
różnice kulturowe
(1)
semantyka
(1)
socjolongwistyka
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Język a Komunikacja 13)
Bibliogr. s. 315-329. Indeks.
Książka traktuje o niezwykle aktualnej problematyce pośrednictwa interkulturowego w dydaktyce językowej. Autorka (Ewa Bandura) wyczerpująco i wszechstronnie podchodzi do definicji kultury, zjawiska kompetencji i mediacji interkulturowej, podając uwarunkowania instytucjonalne i programowe oraz opierając się na ważnych dokumentach miedzynarodowej polityki edukacyjnej. Nowe tendencje w nauczaniu kultury pokazane są na podstawie przeprowadzonych badań i ilustrowane wynikami ankiet. Kluczowa posta nauczyciela jako mediatora interkulturowego w dydaktyce językowej osadzona jest w realiach polskich, chociaż książka daje szersze, panoramiczne spojrzenie na omawiane zagadnienia. Obok części teoretycznej, część empiryczna zawiera bogaty materiał praktycznych sugestii i rozwiązań dydaktycznych w przygotowaniu uczniów języka obcego do komunikacji interkulturowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13208.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Język a Komunikacja ; 19)
Nazwy aut. na s. [357]. Na grzb. wyłącznie tyt. serii. Materiały z konf. "Język trzeciego tysiąclecia IV", 9-11 marca 2006 r., Kraków.
Bibliogr. przy rozdz.
Tom zawiera artykuły, które stanowią dobry przegląd tej fascynującej, interdyscyplinarnej dziedziny, obejmującej zarówno refleksję teoretyczną, badania leksykograficzne, analizy tekstów pisanych i mówionych, jak i zastosowania w edukacji. W szczególności warto zwrócić uwagę na obiecujący nurt badań wykorzystujący osiągnięcia międzykulturowej psychologii społecznej spod znaku Hofstedego, jak też metodologię pragmalingwistyczną i socjolingwistyczną, obok tradycyjnych opracowań kontrastywnych - semantycznych, leksykograficznych i składniowych. Mocno zaznacza się tu językoznawstwo kognitywne, które szeroko zakreślając obszar zastosowań swoich podstawowych założeń, znakomicie wpisuje się w badania kulturowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13198.I.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej