Form of Work
Książki
(284)
Publikacje naukowe
(6)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(3)
Rejestracje audio i wideo
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(273)
available
(220)
unavailable
(8)
unknown
(1)
Branch
Magazyny
(80)
Wypożyczalnie
(148)
Czytelnie
(274)
Author
Ogrodzka-Mazur Ewa
(14)
Szuścik Urszula
(14)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(13)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(11)
Gajdzica Zenon
(7)
Klinik Anna
(6)
Rottermund Jerzy
(6)
Winczura Barbara (1969- )
(6)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(5)
Skorek Ewa Małgorzata
(5)
Gajda Janusz (1933- )
(4)
Jakubowski Witold (1963- )
(4)
Cytowska Beata (1964- )
(3)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(3)
Korzeniowska Wiesława
(3)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(3)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(3)
Tanaś Maciej
(3)
Wyczesany Janina
(3)
Węglińska Maria (1936- )
(3)
Arusztowicz Barbara
(2)
Białobrzeska Katarzyna
(2)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Czelakowska Danuta
(2)
Daszykowska Jadwiga
(2)
Fuks Agata
(2)
Gajdzica Anna
(2)
Gardian Renata
(2)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Jaworska-Witkowska Monika
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Krzemińska Dorota
(2)
Kunowski Stefan (1909-1977)
(2)
Kurkowski Cezary
(2)
Melosik Zbyszko (1956- )
(2)
Mihilewicz Stanisława
(2)
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(2)
Ochonczenko Helena
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Papież Jan
(2)
Plopa Mieczysław (1948- )
(2)
Ptaszek Grzegorz
(2)
Pyżalski Jacek
(2)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Ziętara Renata
(2)
Adamek Irena
(1)
Albinowska Anetta
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Apanel Danuta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Barczykowska Agnieszka
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Basińska Krystyna
(1)
Bauman Teresa
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Bernasiewicz Maciej
(1)
Bider Katarzyna
(1)
Bielski Janusz (1924-1996)
(1)
Bilicki Tomasz
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930-2019)
(1)
Blada Ewa
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Borowska Teresa
(1)
Budniak Alina
(1)
Bzowska Lucyna
(1)
Bąkowski Wojciech
(1)
Cabalski Marian
(1)
Charkowska Katarzyna
(1)
Chromiec Elżbieta
(1)
Chybicka Aneta
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Czeredrecka Barbara (1936-2006)
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Demkowicz Leszek
(1)
Drozdowicz Jarema
(1)
Dudak Anna
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Dziadzia Bogusław
(1)
Dzierżanowski Jerzy
(1)
Dzionek Elżbieta
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Ejsmont Marek
(1)
Fajfer-Kruczek Ilona
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Year
2010 - 2019
(130)
2000 - 2009
(157)
1990 - 1999
(4)
Time Period of Creation
2001-
(8)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(291)
Language
Polish
(290)
Audience Group
Szkoły wyższe
(2)
Pedagodzy
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Subject
PEDAGOGIKA
(27)
DZIECKO
(24)
WYCHOWANIE
(21)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(20)
NAUCZANIE
(19)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(16)
RODZINA
(11)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(10)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(9)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(9)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(9)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(8)
MŁODZIEŻ
(7)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(7)
KOBIETA
(6)
KULTURA MASOWA
(6)
NAUCZYCIELE
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(6)
POSTAWY
(6)
UCZNIOWIE
(6)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(5)
INTERNET
(5)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(5)
MOWA
(5)
PEDAGOGIKA KULTURY
(5)
PRACE DYPLOMOWE
(5)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
CHORZY w RODZINIE
(4)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(4)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(4)
INNOWACJE
(4)
KSZTAŁCENIE
(4)
MOTYWACJA
(4)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(4)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(4)
SZKOLNICTWO
(4)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(4)
AUTYZM
(3)
EDUKACJA MEDIALNA
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
GRY EDUKACYJNE
(3)
JĘZYK POLSKI
(3)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(3)
MULTIMEDIA
(3)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(3)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(3)
OSOBOWOŚĆ
(3)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(3)
PROSTYTUCJA
(3)
REHABILITACJA (med.)
(3)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(3)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(3)
WYCHOWANIE ESTETYCZNE
(3)
WYCHOWANIE MORALNE
(3)
ZESPÓŁ ADHD
(3)
ADOPCJA
(2)
ALKOHOLIZM
(2)
ARTETERAPIA
(2)
CHOROBY DZIECIĘCE
(2)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(2)
DZIECKO MALTRETOWANE
(2)
DZIECKO NIEDOSŁYSZĄCE
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE RUCHOWO
(2)
DZIECKO SEKSUALNIE WYKORZYSTYWANE
(2)
INFORMATYKA
(2)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(2)
INTELIGENCJA (psychol.)
(2)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(2)
KINEZJOLOGIA EDUKACYJNA
(2)
KINEZYTERAPIA
(2)
KULTURA
(2)
KULTURA FIZYCZNA
(2)
Kreatywność
(2)
LOGOPEDIA
(2)
LUDZIE STARZY
(2)
MAŁŻEŃSTWO
(2)
Metody nauczania
(2)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(2)
NARZĄD RUCHU
(2)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(2)
NEUROPSYCHOLOGIA
(2)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(2)
Nauczyciele
(2)
OPIEKA SPOŁECZNA
(2)
OŚWIATA
(2)
PEDAGODZY
(2)
PEDAGOGIKA MEDIALNA
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
POLITYKA SPOŁECZNA
(2)
PORADNIKI
(2)
PRACA
(2)
PRACA KULTURALNO-OŚWIATOWA
(2)
PROMOCJA ZDROWIA
(2)
PRZEMOC
(2)
RODZICE
(2)
RODZINA ADOPCYJNA
(2)
Subject: time
1989-
(13)
2001-0
(12)
2001-
(3)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
Subject: place
KUJAWSKO-POMORSKIE, województwo
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
POZNAŃ (woj. wielkopolskie)
(1)
Polska
(1)
Warszawa
(1)
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(20)
PODRĘCZNIKI
(7)
Praca zbiorowa
(5)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
PORADNIKI
(4)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(3)
Podręcznik
(3)
BIBLIOGRAFIA
(1)
KSIĄŻKI ELEKTRONICZNE
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Poradnik
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Medycyna i zdrowie
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Psychologia
(1)
291 results Filter
Book
In basket
Podstawy edukacji wczesnoszkolnej / Irena Adamek. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2000. - 192 s. : rys., tab. ; 21 cm.
Prezentowana książka jest podręcznikiem, a zarazem próbą opracowania zarysu dydaktyki edukacji wczesnoszkolnej w kontekście prawidłowości dydaktyki ogólnej. Autorka omawia kolejno cele edukacji, treści kształcenia, wielostronne kształcenie i modele lekcji, metody nauczania i wychowania, zasady, formy i środki dydaktyczne, a także ocenę szkolną.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
All copies are currently on loan: sygn. 3299 [Magazyn 2] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2106 IV.9 [Czytelnia B], P.2105 IV.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Prezentowany w książce program wychowania przedszkolnego został opracowany na podstawie teoretycznych założeń pedagogiki Marii Montessori. Zamierzeniem zespołu redakcyjnego było dostosowanie treści pedagogiki M. Montessori do współczesnych warunków i wymogów wychowania przedszkolnego oraz integracja treści stricte montessoriańskich z innymi, równie istotnymi aspektami wychowania, jak np.: bezpieczeństwo, aktywność ruchowa, adaptacja, integracja, wychowanie przez sztukę, ekologia, wychowanie patriotyczne. Warto nadmienić, że w dotychczasowej ofercie wydawniczej brakowała opracowania, które uwzględniałoby kryteria pracy z małym dzieckiem według idei M. Montessori.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8097 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9448 IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika Nauce i Praktyce.)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 207-215. Indeksy.
Położony w tej pracy szczególny akcent na konieczność uspołecznienia i uwspólnotowienia oddziaływań resocjalizacyjnych podejmowanych przez rozmaite podmioty instytucjonalne odnosi się również do budowanych na podstawach psychologii humanistycznej i kognitywnej oddziaływań kreujących rozwój struktur poznawczych wykolejonych jednostek, a w konsekwencji odpowiedni rozwój ich kompetencji działania i poczucia nowej tożsamości. Niniejsza publikacja, choć niewątpliwie napisana bardziej z perspektywy pedagogiki społecznej czy nawet socjologii wychowania, wpisuje się więc w dzisiejszy obraz pedagogiki resocjalizacyjnej. Równocześnie kreśli nieco inne spojrzenie zarówno na istotę samego procesu resocjalizacji, jak i potrzebę uspołecznienia wszelkich oddziaływań ten system stanowiących.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 16425 VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16424 VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Książka obejmuje opracowania, w których problematyka procesu opieki i wychowania zaprezentowana jest w ujęciu historycznym i współczesnym. Dialog współczesności z przeszłością konieczny jest do wypracowywania nowych, coraz doskonalszych rozwiązań teoretycznych i praktycznych w opiece i wychowaniu. Celem książki jest zatem kontynuowanie tej dyskusji oraz wskazanie obszarów, w których jest jeszcze wiele do zrobienia, np. opieka nad osobą starszą i niepełnosprawną, problemy opieki i wychowania małego dziecka oraz dorastającej młodzieży. Celem książki jest również zwrócenie uwagi na fakt, że prawidłowo realizowana opieka i wychowanie stwarzają szansę prawidłowego rozwoju dziecka i poprawnego funkcjonowania w dalszym życiu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9446 V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.4058 [Magazyn 1], P.4057 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 3419 IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3418 IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.4060 [Magazyn 1], P.4059 [Magazyn 1], 3417 [Magazyn 2] (3 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3416 IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.1460 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.1461 VII.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2898 VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Idee - metody - inspiracje)
Bibliogr. przy ref.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 2450 [Magazyn 2] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.1208 IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 255-266.
"Monografia jest bardzo oryginalnym opracowaniem o charakterze informacyjno-podręcznikowym, a zarazem eksplikacyjnym, analizującym zarys problematyki pojęcia "kapitał społeczny". Czytelnik odnajdzie w niej wiele impulsów przydatnych w poszerzeniu pól badawczych we współczesnej pedagogice społecznej, pedagogice specjalnej czy socjologii wychowania. [...] Na podstawie szeroko zakrojonych badań empirycznych publikacja uwiarygodnia swój status jako typ eksploracji, prezentacji danych i propozycji określanych w świecie mianem active research [...]. Odegra poważną rolę w praktyce nauczania uniwersyteckiego i to nie tylko w obszarze pedagogiki społecznej, ale także w pedagogice resocjalizacyjnej, socjologii miasta bądź też edukacji międzykulturowej (regionalnej)". Fragment recenzji prof. zw. dr. hab. Andrzeja Radziewicza-Winnickiego
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11923 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11922 VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13100 VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 201-218.
Książka ukazuje specyfikę przeżyć i doświadczeń rodzinnych osób, które przyjęły do rodziny adopcyjnej lub zastępczej niepełnosprawne dziecko oraz znaczenia, jakie badani przypisują swoim doświadczeniom. Autorki z zastosowaniem strategii jakościowej poddały badaniom 20 rodzin adopcyjnych i zastępczych, które wychowują dziecko z niepełnosprawnością. Analizę badań poprzedzono prezentacją opracowań naukowych na temat socjalizacji dziecka w rodzinie, aktualnych rozwiązań w zakresie sprawowania opieki zastępczej w Polsce i sytuacji rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12959 IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14088 IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Książka łączy wybrane wątki historyczne etyki w medycynie z jej współczesną problematyką. W pierwszej części książki umieszczono opracowania dotyczące etyki medycznej z dawnych czasów, sięgających Hipokratesa, wczesnochrześcijańskich korzeni etyki lekarskiej oraz późniejszych okresów refleksji etycznych reprezentowanych przez wspaniałych lekarzy humanistów, takich jak Władysław Biegański czy Tadeusz Kielanowski. W dalszej części monografii znalazły się opracowania dotyczące obecnych problemów etycznych w praktyce medycznej, takich jak odchodzenie medycyny od idei humanistycznych i od człowieka, który przecież powinien być w centrum jej działania. Bioetyka, jej status metodologiczny i wybrane problemy z nią związane to problematyka zawarta w trzeciej części. Nie pominięto palących problemów etycznych współczesnej medycyny i ochrony zdrowia wynikających z uwarunkowań ekonomicznych.
W pierwszej części książki umieszczono opracowania dotyczące etyki medycznej z dawnych czasów, sięgających Hipokratesa, wczesnochrześcijańskich korzeni etyki lekarskiej oraz późniejszych okresów refleksji etycznych reprezentowanych przez wspaniałych lekarzy humanistów, takich jak Władysław Biegański czy Tadeusz Kielanowski. W dalszej części monografii znalazły się opracowania dotyczące obecnych problemów etycznych w praktyce medycznej, takich jak odchodzenie medycyny od idei humanistycznych i od człowieka, który przecież powinien być w centrum jej działania. Bioetyka, jej status metodologiczny i wybrane problemy z nią związane to problematyka zawarta w trzeciej części. Nie pominięto palących problemów etycznych współczesnej medycyny i ochrony zdrowia wynikających z uwarunkowań ekonomicznych. Poza indywidualnymi opracowaniami Czytelnicy znajdą skróconą dyskusję panelową, która toczyła się między znakomitymi przedstawicielami medycyny i bioetyki. Książka charakteryzuje się różnorodnością tematów i połączeniem historycznych aspektów etyki w medycynie z jej praktycznymi problemami. Jestem przekona, powołując się na Cycerona i jego ocenę znaczenia historii, o konieczności sięgania do źródeł, ponieważ wtedy właśnie wzbogacamy naszą wiedzę, wyciągamy wnioski z doświadczeń przeszłości i na ich podstawie budujemy nowe, dostosowane do otaczającej nas rzeczywistości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14772 II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Seminaria Metodologii Pedagogiki)
Bibliogr. s. 153-157.
W przedstawianej książce zawarto teksty, które podejmują refleksję nad samą metodologią, nad uwarunkowaniami praktyki badawczej, jakością wiedzy pedagogicznej, sposobami traktowania teorii przez badaczy, możliwościami, jakie nowe nurty myślowe otwierają przed badaczami, a także znaczeniem problemów badawczych w tworzeniu projektu badania. Druga grupa tekstów bezpośrednio odnosi się do praktyk badawczych. Refleksja nad kłopotami metodologicznymi, których doświadcza każdy badacz, uświadamia nam, w jakim horyzoncie myślowym, wobec jakich dylematów staje współczesny badacz, a refleksja nad prowadzonymi badaniami przybliża nieco wiedzę na temat rodzajów i jakości praktyk badawczych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14339 V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 151-179.
"Książka [...] przede wszystkim traktuje o niepełnosprawności wzroku i problemach, jakie dla funkcjonowania człowieka ta dysfunkcja stwarza. Autorka próbuje pokazać pewną trajektorię losu jednostki ociemniałej, znajdującej się w kryzysie życiowym, zmagającej się z trudnościami w procesie edukacji i dorastania. [...] książka to ciekawa i dobrze napisana pozycja z zakresu tyflopedagogiki." z recenzji prof. zw. dr. hab. Amadeusza Krause
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12148 IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13272 IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 487-493.
Jest to podręcznik, który ujmuje podstawowe i najważniejsze umiejętności dydaktyczne pracy nauczyciela w szkole ogólnokształcącej. Bardzo liczne przypisy umożliwiają Czytelnikowi samodzielną weryfikację przedstawionych poglądów i twierdzeń, a pragnącym pogłębić problematykę - sięgnąć do odpowiedniej literatury. Książka składa się z 14 rozdziałów podporządkowanych strukturze wiedzy dydaktycznej (cele, treści, procesy, zasady, metody, formy i środki). W każdym z nich, po przedstawieniu stanu wiedzy dydaktycznej, omówiono zagadnienia, poszerzając wiedzę i praktyki kształcenia ogólnego.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12994 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.5248 V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6461 V.4 [Czytelnia B], 6460 V.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2531 [Magazyn 1], P.2530 [Magazyn 1], 3756 [Magazyn 2], 3755 [Magazyn 2] (4 egz.)
Stare oznaczenie "Wypożyczalnia"
All copies are currently unavailable
Book
In basket
Bibliogr. s. 277-289.
W książce autor określa wartości i definiuje cele edukacji w szkolnictwie ogólnokształcącym. Istotną sprawą jest respektowanie zasady podmiotowości ucznia i jego wielostronnej aktywności w procesie uczenia sie i nauczania. Nie mniej ważnym zagadnieniem jest samodzielne uczenie się, którego podstawą jest znajomość metod uczenia się. W związku z tym jawi się potrzeba opracowania teorii kształcenia dotyczącej prawidłowości rządzących procesem nauczania i uczenia się w szkolnictwie ogólnokształcącym. Książka ujmuje również podstawowe umiejętności dydaktyczne pracy nauczyciela.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11181 V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12224 V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 91-92.
Celem wydania przewodnika metodologicznego jest - pisze Autor - zebranie podstawowych informacji i przykładów związanych z pisaniem prac dyplomowych, aby tym samym ułatwić to zadanie studentom..., a także... Prace magisterskie z pedagogiki to poradnik metodologiczny dotyczący pracy licencjackiej i magisterskiej z pedagogiki, psychologii i socjologii.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8934 [Magazyn 1], P.8933 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8932 V.9 [Wypożyczalnia B], P.8931 V.9 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10500 V.9 [Czytelnia B], 10499 V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 91-92.
Publikacja jest przewodnikiem metodologicznym dla studentów piszących pracę dyplomową i magisterską o charakterze empirycznym na kierunku studiów pedagogicznych, może być również wykorzystana na studniach psychologicznych i socjologicznych. W związku z nader rozległą problematyką metodologiczną badań pedagogicznych w książce ujęto podstawowe zagadnienia związane z pracami dyplomowymi. Treścią książki są następujące zagadnienia: zadania i charakter pracy magisterskiej, wybór tematów pracy magisterskiej, zadania i tematyka seminarium magisterskiego, sposoby analizy literatury przedmiotu, ukazanie etapów procesu badawczego, omówienie konstrukcji pracy magisterskiej z podaniem przykładów, kryteria oceny prac magisterskich. Autor przedstawił sposób przygotowania pracy magisterskiej wypracowany na podstawie literatury metodologicznej i własnej praktyki pedagogicznej.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.6742 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.6741 V.9 [Wypożyczalnia B], P.6740 V.9 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7574 V.9 [Czytelnia B], 7573 V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Prezentowana książka stanowi wstęp do dyskursu dotyczącego zagrożonego człowieczeństwa, kontynuowanego w tomie drugim opracowania Zagrożone człowieczeństwo, noszącym tytuł Obszary zagrożeń człowieka w realiach współczesności, wydanym pod redakcją naukową Ewy Kantowicz i Grażyny Orzechowskiej. Niniejszy tom poświęcony został m.in. zagadnieniom związanym z analizą zagrożeń w kontekście środowiska wychowawczego, jakim jest rodzina. Zaprezentowano różne stanowiska dotyczące przemian struktury współczesnej rodziny, jak też pełnienia przez nią przypisanych jej funkcji. Artykuły wyraźnie ukazują powiększanie się obszarów ryzyka dotyczących funkcjonowania rodziny w dynamicznie zmieniających się warunkach globalizującego się świata. W tomie znalazły się również teksty traktujące o braku poczucia bezpieczeństwa, w szerokim tego słowa znaczeniu, dotyczące okresu dzieciństwa i dorastania, a w szczególności kryzysu autorytetów, wartości, buntu młodych ludzi w odniesieniu do ładu społecznego oraz budowaniu przez nich wizji świata opartej na wzorcach kultury masowej. Syntetycznie przedstawiono tu również istotne z punktu widzenia pedagogiki społecznej sposoby czy też próby identyfikacji tych zagrożeń i poszukiwania różnych środków zaradczych pozwalających na wsparcie dzieci i młodzieży w różnych obszarach ich życia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15342 VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Niniejszy tom poświęcony został analizie sił społecznych tkwiących w różnych środowiskach wychowawczych jednostki. Szczególnemu oglądowi poddano problematykę wsparcia środowiska rodzinnego w sytuacjach problemowych. Wiele miejsca zajmują również rozważania na temat wsparcia osób starszych, które wskutek przemian społeczno-obyczajowych coraz częściej korzystają z instytucjonalnych form opieki. Pokaźna część dyskursu podjętego w książce to rozmaite egzemplifikacje aktywnych postaw jednostek, grup i instytucji będących swoistymi katalizatorami zmian w środowisku życia człowieka. Wielość przykładów ludzkiej aktywności na rzecz zagrożonego człowieka i człowieczeństwa ukazuje, że ludzie w swej naturze niezmiennie, niezależnie od otaczającej ich rzeczywistości społecznej dążą do osiągnięcia równowagi poprzez aktywną działalność ukierunkowaną na wsparcie jednostek w sytuacji zagrożenia. Autorzy tekstów zamieszczonych w tym tomie konsekwentnie opierają się na tezie, że publikacja nie ma na celu kompleksowego określenia genezy, struktury czy typologizacji zagrożeń współczesnego człowieka, gdyż zjawisko to jest bardzo szerokim, interdyscyplinarnym zagadnieniem i problemem. Podobnie jak w drugim tomie hasło „zagrożone człowieczeństwo” ma wywołać dyskurs prowadzony z perspektywy nauk społecznych i humanistycznych, a w szczególności z perspektywy pedagogiki społecznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16709 VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again