Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(12)
Forma i typ
Książki
(10)
Rejestracje audio i wideo
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(12)
dostępne
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(5)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(12)
Autor
Boyd Elaine
(3)
Gillespie Paula
(2)
Lerner Neal
(2)
Benson Phil (1955- )
(1)
Cohen Andrew D
(1)
Fisiak Jacek (1936- )
(1)
Kenny Nick
(1)
Lorence James J. (1937- )
(1)
Luque-Mortimer Lucrecia
(1)
Oxford Rebecca L
(1)
Strutt Peter
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(7)
Kraj wydania
Polska
(3)
Wielka Brytania
(3)
Anglia
(2)
Nowy Jork (stan) (USA)
(2)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
angielski
(8)
polski
(4)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(4)
JĘZYKI
(2)
Metody nauczania
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
Strategie uczenia się
(2)
Tutoring
(2)
Autonomy (Psychology)
(1)
EGZAMINY
(1)
FCE
(1)
Język angielski
(1)
Język środowiskowy
(1)
Language and languages
(1)
Language and languages - study and teaching
(1)
Learning, Psychology of
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
Second language acquisition
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
Gatunek
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
FILM AMERYKAŃSKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
SŁOWNIKI ANGIELSKO-POLSKIE
(1)
SŁOWNIKI POLSKO-ANGIELSKIE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Językoznawstwo
(2)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
English language
(4)
Certificate Advanced Exam
(3)
language
(2)
peer teaching
(2)
tutor
(2)
tutoring
(2)
writing centers
(2)
American film
(1)
First Certificate in English
(1)
autonomy
(1)
business language
(1)
communication skills
(1)
examination
(1)
film
(1)
grammar
(1)
history
(1)
learning strategies
(1)
psychology
(1)
research
(1)
second language acquisition
(1)
second language learning
(1)
study and teaching
(1)
teaching
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
The Longman Guide to Peer Tutoring / Paula Gillespie, Neal Lerner. - Second edition - New York : Pearson Longman, 2008. - XIII, 209 pages ; 23 cm.
(Longman professional development series in composition)
Includes index.
Grounded in current writing center theory and practice, The Allyn & Bacon Guide to Peer Tutoring provides students with a comprehensive introduction to effective tutoring. Throughout the book, readers hear the voices of tutors and writers in first-person peer tutor accounts, reflective essays, and transcripts from actual sessions. Within each chapter, techniques, models, and exercises provide instruction appropriate for any level of tutoring.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18651.XXIV.14.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
By combining the study of films with the text-based primary sources, Screening America gives students clear guidance in studying, interpreting, and understanding the motion picture's significance as a primary source in investigating U.S. History. Students will come to understand history as not only the record of what governments did, but also the way in which people lived their lives, experienced the wider world, and engaged in leisure pursuits, from which we can learn much about the society in which they lived.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13916.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategies in learning and using a second language / Andrew D. Cohen. - 2nd ed. - Harlow, England ; New York : Pearson/Longman, c2011. - XIV, 425 s. : ill. ; 24 cm.
(Longman applied linguistics)
Includes bibliographical references and index.
Strategies in Learning and Using a Second Language examines what it takes to achieve long-term success in languages beyond the first language. Distinguishing language learning from language-use strategies, Andrew D. Cohen disentangles a morass of terminology to help the reader see what language strategies are and how they can enhance performance. In this fully revised and substantially rewritten second edition, every chapter has been reworked, with material either updated or replaced. Entirely new material has also been developed based on examples of specific strategies supplied by actual learners, mostly drawn from a website featuring these strategies in the learning of Spanish grammar.Strategies in Learning and Using a Second language will be an invaluable resource for language teachers and researchers, as well as for administrators of second language programmes and for students of applied linguistics.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.14813.XXIV.14.11 [Czytelnia A], 15603.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Słownik współczesny angielsko-polski, polsko-angielski / Jacek Fisiak [et al.]. - Wyd. 2. - Harlow : Pearson/Longman, cop. 2011. - X, [2], 1126 s. : il. ; 22 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Drugie wydanie Słownika współczesnego zostało uaktualnione i wzbogacone o nowe elementy: setki nowych słów i znaczeń, wbudowany w tekst tezaurus (słownik wyrazów bliskoznacznych), ramki z kolokacjami, materiały dodatkowe pomocne w przygotowaniu do egzaminów końcowych. Dzięki tysiącom przykładów ilustrujących użycie słów w zdaniach można szybko upewnić się, czy wybrane tłumaczenie jest najlepsze oraz jak używa się danego słowa w kontekście. Drugie wydanie słownika jest innowacyjne i wygodne w użyciu, dzięki towarzyszącej publikacji płycie CD, która oprócz elektronicznej wersji słownika, zawiera setki dodatkowych ramek z wyrazami bliskoznacznymi i kolokacjami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14901.I.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Allyn and Bacon guide to peer tutoring / Paula Gillespie, Neal Lerner. - Second edition - New York : Pearson/Longman, copyright2004. - XIII, 209 pages ; 23 cm.
Includes bibliographical references (p. 187-201) and index.
The Allyn & Bacon Guide to Peer Tutoring provides readers with a comprehensive introduction to effective tutoring. Throughout the book, readers hear the voices of tutors and writers in first-person peer tutor accounts, reflective essays, and transcripts from actual sessions. Within each chapter, techniques, models, and exercises provide instruction appropriate for any level of tutoring.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18636.XXIV.14.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching and researching language learning strategies / Rebecca L. Oxford. - Harlow, England ; N.Y. : Pearson/Longman, 2011. - XIV, 342 s. : ill. ; 24 cm.
(Applied linguistics in action)
Includes bibliographical reference and index.
Over the past thirty years, the field of language learning strategies has generated a massive amount of interest and research in applied linguistics. Teaching and Researching Language Learning Strategies redraws the landscape of language learning strategies at just the right time. In this book Rebecca Oxford charts the field systematically and coherently for the benefit of language learning practitioners, students, and researchers. Offering practical, innovative suggestions for assessing, teaching, and researching language learning strategies, she provides examples of strategies and tactics from all levels, from beginners to distinguished-level learners, as well as a new taxonomy of strategies for language learning.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14814.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15604.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Market Leader Business grammar and usage : business English / Peter Strutt. - Third impression. - Harlow : Pearson/Longman, 2014. - 224 stron : ilustracje kolorowe ; 25 cm.
(Market Leader)
Na stronie tytołowej i okładce : New Edition, Financial Times.
The Market Leader grammar books provide students with all the business grammar practice they need.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21770.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21769.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do książki o sygn. 11334 XXIV CZYT. dołączony jest komplet 2 płyt CD o sygn. CD.268 (cz.1) i CD.270 (cz.2), do książki o sygn. P.9807 WYP - komplet 2 płyt CD.269 (cz.1) i CD.271 (cz.2).
"Gold Plus" is the updated edition of "Gold", the trusted exam preparation course for adult and young adult learners. CAE Gold Plus corresponds to level C1 of the Common European Framework.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9807.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11334.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
CAE Gold Plus : exam maximiser. CD 1 / Elaine Boyd. - Harlow : Pearson Education : Longman, 2008. - 1 płyta CD (49 min.) : stereo. ; 12 cm.
Do płyty o sygn. CD.268 dołączona jest książka o sygn. 11334 XXIV CZYT., do płyty CD.269 - książka o sygn. P.9807 WYP.
"Gold Plus" is the updated edition of "Gold", the trusted exam preparation course for adult and young adult learners. CAE Gold Plus corresponds to level C1 of the Common European Framework.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.269 [Czytelnia A], CD.268 [Czytelnia A] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Do płyty o sygn. CD.270 dołączona jest książka o sygn. 11334 XXIV CZYT., do płyty CD.271- książka o sygn. P.9807 WYP.
"Gold Plus" is the updated edition of "Gold", the trusted exam preparation course for adult and young adult learners. CAE Gold Plus corresponds to level C1 of the Common European Framework.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.270 [Czytelnia A], CD.271 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
FCE practice tests plus 2 with key : new edition / Nick Kenny, Lucrecia Luque-Mortimer. - Harlow : Longman : Pearson Education, 2002. - 208 s. : il. ; 28 cm + 3 dyski optyczne (Audio CD) i MultiROM.
Do każdego egz. dołączony jest komplet 4 płyt (3xCD, 1xDVD) o takiej samej sygnaturze jak książka.
Practice Tests Plus provides authentic practice, comprehensive guidance and strategies for dealing with each part of the exam. This new edition includes: eight complete practice tests, audio CDs with complete material for the Listening tests, detailed overviews of each exam paper, full colour visual material for the Speaking tests, guidance, strategies and tips on each paper, Speaking and Writing files with model answers and useful language, annotated answer keys.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12823.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13904.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching and researching autonomy / Phil Benson. - 2nd ed. - Harlow [etc.] : Longman is an imprint of Pearson, 2011. - XI, [1], 283 s. : il. ; 24 cm.
(Applied Linguistics in Action Series)
Bibliogr. s. 249-277. Indeks.
Autonomy has become a keyword of language policy in education systems around the world, as the importance of independent learning and new technologies has grown. Now in a fully revised and updated second edition, Teaching and Researching Autonomy provides an accessible and comprehensive critical account of the theory and practice of autonomy. Examining the history of the concept, it addresses important questions of how we can identify autonomy in language learning behaviours and how we can evaluate the wide variety of educational practices that have been designed to foster autonomy in learning. Topics new to this edition include: - Autonomy and new technologies - Teacher autonomy - The sociocultural implications of autonomy With over three hundred new references and five new case studies of research on autonomy providing practical advice on research methods and topics in the field, Teaching and Researching Autonomy will be an essential introduction for teachers and students to a subject at the cutting edge of language teaching and research.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15029.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15895.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej