Form of Work
Książki
(117)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Status
only on-site
(115)
available
(90)
unavailable
(8)
Branch
Magazyny
(18)
Wypożyczalnie
(80)
Czytelnie
(115)
Author
Grzywacz Jacek
(5)
Aluchna Maria
(2)
Biernat Elżbieta
(2)
Bryx Marek (1953- )
(2)
Doligalski Tymoteusz
(2)
Dziedzic Ewa
(2)
Godlewska Hanna (1960- )
(2)
Godlewska-Majkowska Hanna (1960- )
(2)
Konieczna-Domańska Anna
(2)
Kowalski Arkadiusz Michał
(2)
Lichniak Irena
(2)
Mróz Bogdan
(2)
Pakulska Teresa
(2)
Panek Tomasz (1953- )
(2)
Proczek Magdalena (1971- )
(2)
Radło Mariusz-Jan
(2)
Sierak Jacek
(2)
Skowronek-Mielczarek Anna
(2)
Strzyżewska Marianna
(2)
Wojtysiak-Kotlarski Marcin (1975- )
(2)
Łobejko Stanisław
(2)
Albiński Piotr
(1)
Albiński Piotr (1969- )
(1)
Bartkowiak Ryszard
(1)
Bieńkowski Wojciech
(1)
Bojańczyk Mirosław
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Bombol Małgorzata
(1)
Budnikowski Adam (1948- )
(1)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(1)
Bąk Henryk
(1)
Cenkier Agnieszka
(1)
Cichosz Marzenna
(1)
Cicirko Tomasz
(1)
Czarny Bogusław (1957- )
(1)
Dec Paweł (nauki ekonomiczne)
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Doroszewicz Stefan
(1)
Duczkowska-Małysz Katarzyna
(1)
Duczkowska-Piasecka Małgorzata
(1)
Dugiel Wanda
(1)
Firlit Elżbieta
(1)
Frątczak Ewa
(1)
Golińska-Pieszyńska Małgorzata
(1)
Goliński Jan
(1)
Gospodarek Jerzy
(1)
Grzegorzewska-Mischka Ewa
(1)
Grącik-Zajaczkowski Małgorzata
(1)
Hejduk Irena (1949- )
(1)
Hejduk Irena K. (1949- )
(1)
Hellich Ewa (1955- )
(1)
Ickiewicz Janina
(1)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata (1971- )
(1)
Janoś-Kresło Mirosława
(1)
Jarosiński Krzysztof
(1)
Juchniewicz Mateusz
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Jung Bohdan (1953- )
(1)
Kaczorowski Paweł (1957- )
(1)
Kaja Jan (1954-2015)
(1)
Karpacz Jarosław
(1)
Karwowski Waldemar (1953- )
(1)
Kasiewicz Stanisław (1946- )
(1)
Kałowski Adam
(1)
Kobyliński Andrzej (1965- )
(1)
Komorowski Jan
(1)
Komorowski Jan (ekonomia)
(1)
Korporowicz Violetta
(1)
Kowalczyk Stanisław (1956- )
(1)
Kowalewski Oskar
(1)
Kowalik Izabela
(1)
Kozłowska Anna (socjolog)
(1)
Kulpaka Paweł
(1)
Kuźnar Andżelika
(1)
Latoszek Ewa (1954- )
(1)
Mankiewicz-Malinowska Aleksandra
(1)
Matusiak Krzysztof B. (1963- )
(1)
Mazur Jolanta
(1)
Maśloch Grzegorz
(1)
Mokrysz-Olszyńska Anna
(1)
Molęda-Zdziech Małgorzata
(1)
Morawska Sylwia
(1)
Mączyńska Elżbieta
(1)
Nowak-Far Artur
(1)
Nowakowski Jerzy (1945- )
(1)
Osiński Joachim (1950- )
(1)
Pierścionek Zdzisław
(1)
Pietrewicz Jerzy Witold
(1)
Polańska Krystyna
(1)
Poniatowska-Jaksch Małgorzata
(1)
Pressat Roland
(1)
Ptak-Chmielewska Aneta
(1)
Rószkiewicz Małgorzata
(1)
Sieńko-Kułakowska Emilia Barbara
(1)
Sobczak Andrzej
(1)
Sobiecki Roman (1954- )
(1)
Sobolewska Sylwia
(1)
Stefanowicz Bogdan (1937- )
(1)
Strużycki Marian (1930- )
(1)
Strzelecki Zbigniew
(1)
Year
2010 - 2019
(102)
2000 - 2009
(15)
Time Period of Creation
2001-
(5)
Country
Poland
(117)
Language
Polish
(117)
Audience Group
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Subject
PRZEDSIĘBIORSTWO
(20)
INNOWACJE
(11)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(7)
ZARZĄDZANIE
(7)
UNIA EUROPEJSKA
(6)
GOSPODARKA TERENOWA
(5)
TURYSTYKA
(5)
GOSPODARKA
(4)
FINANSE PUBLICZNE
(3)
GLOBALIZACJA
(3)
INWESTYCJE
(3)
KONSUMENCI (ekon.)
(3)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(3)
SPOŻYCIE
(3)
UPADŁOŚĆ
(3)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(3)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(3)
BANKI
(2)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(2)
KADRY
(2)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(2)
KRYZYS FINANSOWY 2007 r.
(2)
MARKETING ELEKTRONICZNY
(2)
MARKETING PARTNERSKI
(2)
MIASTA
(2)
NAUKI EKONOMICZNE
(2)
OBSŁUGA KLIENTA
(2)
ORGANIZACJE MIĘDZYNARODOWE
(2)
OTOCZENIE FIRMY
(2)
POLSKA
(2)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(2)
PUBLIC RELATIONS
(2)
PŁYNNOŚĆ FINANSOWA
(2)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(2)
ROLNICTWO
(2)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(2)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(2)
SŁUŻBA ZDROWIA
(2)
UBÓSTWO
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
ADMINISTRACJA
(1)
ALIANS STRATEGICZNY (ekon.)
(1)
BANKI MIĘDZYNARODOWE
(1)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(1)
BEZPIECZEŃSTWO ŻYWNOŚCIOWE
(1)
BUDŻET
(1)
BUDŻETY RODZINNE
(1)
Badania ewaluacyjne
(1)
Badania marketingowe
(1)
Bankowość elektroniczna (Polska)
(1)
DECYZJE
(1)
DEMOGRAFIA
(1)
DOCHODY INDYWIDUALNE
(1)
DŁUG PAŃSTWOWY
(1)
EKONOMETRIA
(1)
EKONOMIA
(1)
EURO (pieniądz)
(1)
FINANSE PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(1)
Finanse
(1)
GATT
(1)
GOSPODARKA KOMUNALNA
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
HANDEL MIĘDZYNARODOWY
(1)
HANDEL ZAGRANICZNY
(1)
HOLDINDI
(1)
HOLDINGI
(1)
INFRASTRUKTURA SPOŁECZNA
(1)
INKUBATORY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
(1)
INSTYTUCJE NONPROFIT
(1)
INTERNET
(1)
ISLAM
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
KLASTRY (ekon.)
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
KONKURENCJA
(1)
KRAJE GOSPODARCZO ROZWINIĘTE
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
KRYZYS GOSPODARCZY
(1)
KULTURA FIZYCZNA
(1)
Klastry (ekonomia)
(1)
LIKWIDACJA PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
LOGIKA
(1)
LOGISTYKA
(1)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(1)
LOJALNOŚĆ KONSUMENTÓW
(1)
LUDZIE STARZY
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MIĘDZYNARODOWY FUNDUSZ WALUTOWY
(1)
MOTYWACJA PRACY
(1)
Marketing
(1)
Metodologia
(1)
Mikroekonomia
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUKA
(1)
NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
Subject: time
2001-0
(14)
1989-
(8)
2001-
(6)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Subject: place
POLSKA
(7)
Polska
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
WARSZAWA
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(12)
DANE STATYSTYCZNE
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Monografia
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
ENCYKLOPEDIE
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Zarządzanie i marketing
(3)
117 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 255-275.
Głównym celem książki jest wyjaśnienie wpływu kryzysu finansowo-ekonomicznego na politykę Unii Europejskiej od 2007 r., jak również analiza podejmowanych przez nią działań stabilizacyjnych. To dwuczłonowe pojęcie kryzysu obejmuje zarówno zjawiska napięć w sferze finansów sektora publicznego oraz prywatnego (rynkowego), jak i zmiany w sferze realnej. W ramach tak rozumianego kryzysu można wyodrębnić szereg jego rodzajów w sferze finansów rynkowych, np. kryzysy bankowe, w tym na rynku podstandardowych (subprime) kredytów hipotecznych w USA, giełdowe i walutowe oraz w sferze finansów publicznych, np. kryzysy fiskalne, czy kryzysy zadłużenia publicznego (sovereign debt crisis), nazywane także kryzysami finansów publicznych. Natomiast w sferze realnej kryzys łączy się zazwyczaj z tradycyjnym cyklem koniunkturalnym, tj. fazą recesji i ożywienia, przy czym w głębokiej recesji mamy do czynienia z dużym spadkiem PKB, załamaniem produkcji, wzrostem bezrobocia, a także z powstaniem szeregu nierównowag destabilizujących gospodarkę. Przyczynami tych zjawisk mogą być tutaj również m.in. rożnego rodzaju szoki popytowe lub podażowe, jak np. kryzys naftowy, a także impulsy kryzysowe płynące ze sfery finansów. W niniejszej książce uwaga została przede wszystkim skoncentrowana na trzech kryzysach: bankowym, w sferze realnej oraz finansów publicznych. Wychodząc z założenia, że rozwijał się kryzys finansowo-ekonomiczny, którego elementami były kryzys bankowy, kryzys w sferze realnej oraz kryzys finansów publicznych badana będzie hipoteza o wzajemnym ich oddziaływaniu. Służyć temu ma wyjaśnienie istniejących między nimi sprzężeń zwrotnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14386 XII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15288 XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
W monografii zostały wyodrębnione dwie części obejmujące dziewięć rozdziałów W kolejnych rozdziałach zawarta jest analiza literatury przedmiotu, której rezultatem są sformułowane pytania badawcze oraz wyniki badań odnoszące się do określenia uwarunkowań innowacyjności organizacji sieciowych w gospodarce opartej na wiedzy, ze szczególnym uwzględnieniem innowacyjności organizacji sieciowych, takich jak: klastry, sieci franczyzowe i organizacje wirtualne.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.15005 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15853 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 183-191.
Prezentowana monografia jest próbą charakterystyki makro- i mikrospołecznych zagadnień związanych z procesami starzenia się populacji. Jej empirycznym aspektem są rozważania wokół otrzymanych wyników badań, zmierzających do rozpoznania elementów determinujących zachowania rynkowe starszych konsumentów, ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych usług senioralnych. Prezentowane podejście mikroekonomiczne obrazuje, jak ciekawym, niszowym i jeszcze niezdobytym segmentem jest rynek polskich seniorów.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11627 IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12834 IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 251-264.
Celem zrealizowanej pracy badawczej, której efektem jest niniejsza publikacja, było sprawdzenie - czy wprowadzane w ostatnich latach zmiany w funkcjonowaniu miast dotyczyły także sposobu zarządzania ważnymi przedsięwzięciami rozwojowymi i czy zmiany te można traktować jako innowacyjne. Autorzy jako zakres tematyczny badań przyjęli zagadnienia dotyczące:rewitalizacji miast; transportu miejskiego; konsultacji społecznych w przedsięwzięciach inwestycyjnych; partnerstwa publiczno-prywatnego. Dodatkowo przedmiotem rozważań było także zagadnienie dotyczące miast stowarzyszonych w Citaslow, a mianowicie - czy ruch ten można uznać za innowacyjny, czy też raczej za zachowawczy. Jako obszar badawczy wyodrębniono 18 metropolii - z ograniczeniem badań dotyczących stolicy kraju do kwestii transportowych - w których próbowano ustalić: zakres innowacji zarządczych wprowadzanych przez władze miejskie; sposoby i zakres współpracy władz miejskich z przedsiębiorstwami, organizacjami oraz mieszkańcami; metody wymiany dobrych praktyk dotyczących innowacji w zarządzaniu miastami.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.14037 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14898 XIII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 181-185.
Niniejsze badanie, będąc z jednej strony uzupełnieniem i kontynuacją wcześniejszych badań wykonywanych przez pracowników KNoP, podejmuje temat specyficznych uwarunkowań konkurencyjności przedsiębiorstw, wynikających z ich lokalizacji i funkcjonowania na obszarach miejskich, w szczególności na terenach kryzysowych. Podejmuje też próbę kwantyfikacji wpływu rewitalizacji miast na przedsiębiorczość. W tym sensie jest opracowaniem nowym na polskim rynku. Jako badanie przyczynkowe o ograniczonym zakresie, nie pretendując do opisania wszystkich ważnych aspektów tego zagadnienia, podejmuje jednak próbę jego ukazania w świetle dostępnych metod badawczych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 16195 XIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16194 XIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Ostatnie lata to okres istotnych przemian w gospodarce światowej. Składają się na nie przede wszystkim skutki kryzysu gospodarczego drugiej połowy poprzedniej dekady. Skutki, które z mniejszą lub większą intensywnością odczuła większość krajów świata. Z kolei kraje europejskie, a przede wszystkim te należące do strefy euro, musiały się w ostatnich latach zmierzyć z wyzwaniem, jakie stanowiło ogromne zadłużenie niektórych z państw tej grupy na międzynarodowym rynku finansowym, które w warunkach unii walutowej nie mogło być złagodzone bez ogromnej pomocy innych krajów strefy euro. To zaś zapoczątkowało z kolei dyskusję na temat ko­nieczności ponownego przemyślenia ambitnego projektu, jakim jest unia walutowa w Europie. Powyższe wydarzenia nie odwróciły jednak długookresowej ogólnoświatowej tendencji do umiędzynarodowienia procesu gospodarowania. Dla Polski ostatnia dekada była przede wszystkim okresem pierwszego dziesięciolecia członkostwa w Unii Europejskiej. Członkostwa, które pozwoliło Polsce na osiągnięcie korzyści z pełnego uczestnictwa w procesie europejskiej integracji gospodarczej i otworzyło perspektywę przystąpienia do strefy euro. Członkostwa, które jednak także uzmysłowiło wszystkim, że Polska, należąc do UE, nie jest wolna od zagrożeń związanych z rosnącą współzależnością całej gospo­darki światowej Członkostwa, które pozwoliło zrozumieć, że przystępując do UE, Polska stała się też współodpowiedzialna za przyszłość tego ugrupowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15738 XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 279-191, netogr. s. 291.
Książka zawiera nową, oryginalną koncepcję wizerunku równoległego (nazwaną teorią PI), która powstała w wyniku 25-letnich badań autora nad kształtowaniem sie wizerunku, prowadzonych w kraju i za granicą. W pracy przedstawiono rozbudowna teorię PI, w tym kompleksowy model kształtowania wizerunku, który zweryfikowano za pomocą dodatkowych badań oraz analizy czynnikowej. Dla czytelnika poszukującego nowych koncepcji zarządzania rozważania na temat wizerunku równoległego będą inspiruującą lekturą. Teoretyków zainteresuje nowe, niekonwencjonalne spojrzenie na teorie kształtowania wizerunku, jako istotnego elementu w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa. Menedżerowie zaś znajdą tu nie tylko oryginalne rozwiązania, ale także informacje, jak dokonać implementacji teorii PI do praktyki gospodarczej. Przedstawiciele branży reklamowej, instytucji i organizacji, dowiedzą się ponadto, jak zastosować teorie PI w zarządzaniu kryzysowym oraz kreowaniu wizerunku branży i kraju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13361 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. [253]-263.
Przedmiotem rozważań prezentowanych w pracy są pojęcia i problemy partnerstwa publiczno-prywatnego w ujęciu ogólnym i porównawczym, jak również uwarunkowania upowszechnienia partnerstwa publiczno-prywatnego oraz doświadczenie w dziedzinie partnerstwa publiczno-prywatnego w wybranych krajach, w tym w Polsce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12296 IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 207-213.
Celem opracowania jest zaprezentowanie minimalnego kompendium wiedzy pozwalającej na ocenę poziomu płynności finansowej, strategii płynności oraz na podejmowanie racjonalnych decyzji w zakresie płynności finansowej. Dorobek teoretyczny powiązano z doświadczeniami praktycznymi, co zostało podkreślone wieloma przykładami.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11651 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11649 VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12858 VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 147-149, netogr. s. 150-154.
Publikacja Jolanty Ćwiklińskiej uwzględnia wszystkie podstawowe zagadnienia, różnorodne typy relacji (z mediami, konsumentami, pracownikami i innymi grupami otoczenia), a przy tym pozwala odnieść każde z omawianych narzędzi do praktyki funkcjonowania firm turystycznych. Największą wartoscią niniejszej publikacji jest zgromadzony przez autorkę niezwykle bogaty materiał faktograficzny (studia przypadków, przykłady najlepszych praktyk). Badania te mają charakter absolutnie nowatorski w Polsce. Ksiażka stanowi nie tylko wartościowe opracowanie naukowe, ale ze względu na przejrzystość treści, logikę wywodu i odniesienie do praktyki może stać się wartościowym materiałem dydaktycznym dla studentów szkół wyższych i prkatyków branży turystycznej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12099 XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13214 XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., netogr. przy pracach.
W pierwszej części monografii zatytułowanej Bankructwa, główny nacisk został położony na ograniczanie niepewności w działalności przedsiębiorstw (tekst P. Deca) oraz wykorzystanie metod i modeli predykcji bankructwa (teksty A. Ptak-Chmielewskiej, D. Mirowskiej, E. Grzegorzewskiej, C. Góreckiego i M. Garstki). Przeanalizowany został również problem akcji groszowych (tekst K. Borowskiego), a także zbadano zagrożenia, jakim dla rynków finansowych (a więc również pośrednio dla przedsiębiorstw) mogą być fundusze arbitrażowe (tekst P. i P. Wieprzowskich). Druga część monografii zatytułowana Restrukturyzacja dotyczy aspektów przeprowadzania procesów restrukturyzacji. Przeanalizowany został tutaj problem wrogiego przejęcia, który bardzo często stanowi preludium dla bardzo poważnej restrukturyzacji przedsiębiorstwa (tekst J. Korpus). Dalej omówiono stosunkowo rzadko wykorzystywane narzędzie, jakim jest faktoring restrukturyzacyjny (tekst K. Kreczmańskiej-Gigol). Zaprezentowano i oceniono praktyczne przykłady przeprowadzania programu restrukturyzacyjnego (teksty H. Sokół i W. Niebieszczańskiej). W tekście dotyczącym rewitalizacji obszarów miejskich (A. Jadach-Sepioło) wykazano przydatność tego procesu w restrukturyzacji bazy ekonomicznej miasta. Trzecia część monografii zatytułowana Likwidacja zawiera omówienie stosowania dywestycji w procesie likwidacji na przykładzie gospodarstwa rolniczego (tekst T. Wojewodzica i W. Musiała) oraz analizę problemów podatkowych dotyczących likwidacji spółki osobowej (tekst A. Sobiech).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15373 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Opracowanie to, składające się z dwóch integralnych i dopełniających się części, dowodzi, że problem wartości dla klienta można przedstawić w różnych zakresach tematycznych, które się wzajemnie przenikają. Przedstawione wyniki badań mogą być pożyteczne dla szerokiego grona czytelników, zarówno dla praktyków gospodarczych, jak i dla osób chcących roszerzyć wiedzę na temat zachowań przedsiębiorców, szczególnie w czasach kryzysu. Jest to materiał, który może służyć także studentom w czasie pisania prac dyplomowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12523 IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., netogr. s. 253-273.
Zarządzanie wartością klienta to podejście zarządcze traktujące klientów jako zasób firmy, którego wartość się mierzy i zwiększa przez organizację procesów wokół relacji z nimi. Internet znacząco wpłynął na rozwój relacji firm z klientami. Stał się przestrzenią umożliwiającą wielostronną komunikację, wyszukiwanie informacji, zawieranie transakcji, a nawet współtworzenie wartości. Opracowanie to jest próbą odpowiedzi na pytanie, jak zarządzać wartością klienta w internecie, zwłaszcza - w jaki sposób wykorzystać internet w procesie dostarczania wartości klientom, aby doprowadzić do wzrostu ich wartości, a przez to do wzrostu wartości firmy i generowania korzyści dla udziałowców. W porównaniu z licznymi publikacjami z zakresu marketingu internetowego w opracowaniu skoncentrowano się raczej na całościowym spojrzeniu na relacje z klientami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14156 IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 241-250.
Kształcenie w szkołach wyższych jest usługą, która ma wielu interesariuszy. Wśród usługobiorców najważniejszymi wydają się być studenci i potencjalni pracodawcy, co sprawia, że programy i metody kształcenia w uczelniach powinny być organizowane, tak aby uwzględniać ich wymagania. To, w jakim stopniu inherentne właściwości kształcenia realizowanego w danej uczelni spełniają wymagania interesariuszy tego procesu, a przede wszystkim wymagania studentów i pracodawców, określa jego jakość. W monografii przedstawiono sposoby realizacji działań poprzedzających badania jakości kształcenia, przyjmując, że dobrym przybliżeniem rzeczywistej wartości tej jakości będzie zbiór ocen jakości dokonywanych przez absolwentów uczelni z dwu- lub trzyletnim stażem pracy. Przedstawiono również wyniki badań jakości kształcenia realizowanego w pięciu polskich publicznych uczelniach ekonomicznych. Zaprezentowano rezultaty porównawczej analizy jakości kształcenia w tych uczelniach, a w konsekwencji wyniki pozycjonowania uczelni na różnych wymiarach procesu edukacyjnego ocenianego przez ich absolwentów z dwu- lub trzyletnim stażem pracy. Przy założeniu, że wybrane największe szkoły wyższe można potraktować jako reprezentację polskich publicznych uczelni ekonomicznych, wskazano na podstawie interpretacji uzyskanych wyników badań słabe i mocne strony edukacji ekonomicznej w polskim ekonomicznym szkolnictwie wyższym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12195 V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 331-357.
Celem niniejszej pracy jest zbadanie rozwoju podstawowych elementów składowych światowego systemu handlu, ich znaczenia i możliwości wpływu na kierunki zmian i dynamikę procesów handlowych oraz konsekwencji zmiany tych kierunków. Książka zawiera bardzo dokładną analizę historii, praktyki i perspektyw funkcjonowania GATT/WTO. Autorka szczegółowo omawia również wiele instrumentów polityki handlowej i światowego systemu handlu oraz zmiany, które dokonały się w tej dziedzinie w ramach GATT/WTO.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13861 XI.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14819 XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Studia i Analizy Instytutu Przedsiębiorstwa / [Szkoła Główna Handlowa])
Bibliogr. s. 131-138.
W niniejszej pracy została wykorzystana metoda wagowo-korelacyjna, na bazie której powstały autorskie kartogramy, służące do interpretacji roli czynnika przestrzennego w kształtowaniu atrakcyjności inwestycyjnej europejskich regionów. Jest to pierwsza tego typu praca w Polsce. Również w międzynarodowej literaturze naukowej nie ma opublikowanych prac naukowych odnoszących się stricte do atrakcyjności inwestycyjnej wszystkich regionów UE. Są prace na temat konkurencyjności wybranych regionów, nie ukazują one jednak podstaw naukowych analizy, względnie prace dotyczące wybranych aspektów rozwoju regionalnego (np. rozwoju regionów poprzemysłowych). Stąd niniejsza praca ma charakter propozycji naukowego rozwiązania problemu waloryzacji atrakcyjności inwestycyjnej regionów z perspektywy międzynarodowej, z jednoczesnym zastosowaniem wyników niniejszej pracy do oceny przewag konkurencyjnych, pozycji konkurencyjnej oraz szans i zagrożeń rozwoju regionalnych rynków inwestycyjnych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.14314 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14313 XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15229 XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 179-196.
W książce przedstawiono rozważania dotyczące tego, w jakim stopniu obecnie pojmowany proces innowacji staje się coraz bardziej złożony - analizę przeprowadzono zarówno pod kątem teoretycznym, jak i zebranych przykładów praktyk innowacyjnych w funkcjonujących organizacjach. W pracy zaproponowano sprzężone podejście do procesu innowacyjnego, uwzględniające w szczególności politykę wiedzy, ale też uwypuklające istotny wpływ na innowacyjność procesów związanych z psychologią społeczną, a idąc dalej - z mentalnymi zachowaniami jednostek w społeczeństwie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12177 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 181-182.
W książce w sposób kompleksowy omówiono zasady funkcjonowania bankowych usług elektronicznych i możliwości wykorzystania ich w działalności bieżącej przedsiębiorstwa. Zwrócono tu uwagę na istotę bankowości elektronicznej i formy świadczenia usług. Wskazano również na rolę systemów cash-management w zarządzaniu środkami pieniężnymi. Istotną część książki stanowią zagadnienia poświęcone bezpieczeństwu informatycznemu, w tym rodzaje zagrożeń oraz możliwości skutecznego zabezpieczenia się przed włamaniem do systemów. Dokonano oceny bezpieczeństwa systemów informatycznych wykorzystywanych przez banki w Polsce. Treść książki nawiązuje ściśle do aktualnej sytuacji na rynku usług bankowych w Polsce. Wykorzystano tu wyniki wielu badań z zakresu stosowania bankowości elektronicznej, jej oceny oraz barier rozwojowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 16493 VIII.8 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16492 VIII.8 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 143-148.
Książka przedstawia wybrane kluczowe zagadnienia dotyczące finansowych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa w obecnych, złożonych warunkach gospodarczych. Są to problemy mające duży wpływ na kreowanie stabilnej sytuacji ekonomicznej jednostki i realne możliwości realizowania podstawowych celów, których wspólnym mianownikiem jest wartość rynkowa. W sposób syntetyczny i jednocześnie nader zrozumiały wskazano tu na rozwiązania służące efektywnemu podejmowaniu decyzji finansowych opartych na racjonalnych przesłankach. Jasno również określono wagę zagrożeń występujących w przedsiębiorstwie i skuteczność narzędzi finansowych służących ograniczaniu różnorodnych niebezpieczeństw.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.14455 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14454 VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15365 VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 130.
Książka ilustruje kluczowe zagadnienia dotyczące możliwości i uwarunkowań wykorzystania przez przedsiębiorstwa okreslonych form finansowania. Celem opracowania jest określenie zasad korzystania z różnych źródeł kapitału oraz ocena dostępności do nich. Zaprezentowano m.in. krótkoterminowe źródła finansowania (kredyt bankowy, faktoring) oraz leasing. W opracowaniu wykorzystano równiez przykłady z praktyki gospodarczej i scharakteryzowano problem pozyskiwania kapitału przez przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.15041 VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15933 VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again