Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(29)
Status
available
(31)
only on-site
(26)
unavailable
(1)
unknown
(1)
Branch
Magazyny
(20)
Wypo┼╝yczalnie
(12)
Czytelnie
(27)
Author
Merski Janusz
(4)
Witkowski Czesław
(4)
Łazarek Roman ( -2007)
(3)
Bieńczyk Grzegorz
(2)
Manikowski Arkadiusz (1967- )
(2)
Tarapata Zbigniew
(2)
Łobożewicz Tadeusz (1935-2002)
(2)
Białyszewski Henryk
(1)
Dobieszewski Adolf (1933- )
(1)
G├│ralski Witold (1939- )
(1)
Janicki Janusz
(1)
Kachniewska Magdalena
(1)
Kami┼äski Tadeusz (1931- )
(1)
Kaprowski Wiesław
(1)
Krawczyk Zbigniew (1930- )
(1)
Kubica J├│zef F. (1928- )
(1)
Kuciński Jerzy
(1)
Lewandowska-Tarasiuk Ewa
(1)
Mazurkiewicz Ludwik
(1)
Michałków Ireneusz
(1)
Migdał Kazimierz
(1)
Neymann Monika
(1)
Pi─Öta Jan
(1)
Sienkiewicz Jan Wiktor (1960- )
(1)
Trzciński Zenon
(1)
Zaborowski Jerzy
(1)
Zawistowska Hanna
(1)
Łazarek Marianna
(1)
Łuczak Maciej
(1)
Year
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(29)
Language
Polish
(29)
Subject
TURYSTYKA
(11)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(5)
HOTELARSTWO
(4)
PRZEDSI─śBIORSTWO
(4)
PODR─śCZNIKI
(3)
CZAS WOLNY od PRACY
(1)
EKONOMETRIA
(1)
EUROREGIONY
(1)
FIRMA (nazwa)
(1)
GEOGRAFIA GOSPODARCZA
(1)
KOMUNIKACJA MI─śDZYKULTUROWA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KRAJOZNAWSTWO
(1)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(1)
MARKETING ELEKTRONICZNY
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
ODPOCZYNEK
(1)
POLITYKA REGIONALNA UE
(1)
POLSKA
(1)
PRACA
(1)
PRAWO WSPÓLNOTOWE EUROPEJSKIE
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(1)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(1)
REHABILITACJA (med.)
(1)
SOCJOLOGIA
(1)
SYMULACJA
(1)
TURYSTYKA KULTUROWA
(1)
USŁUGI
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI
(1)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
29 results Filter
Book
In basket
Ksi─ů┼╝ka Socjologia przedstawia podstawowe poj─Öcia i zagadnienia tej nauki. Przydatna studentom r├│┼╝nych dziedzin. Nazwa socjologia pochodzi od ┼éaci┼äskiego s┼éowa societas - spo┼éecze┼ästwo oraz greckiego logos - nauka. Termin ten (w oryginale la sociolo-), wprowadzony do j─Özyka naukowego przez francuskiego filozofa Augusta Comte┼Ť (1798-1857), by┼é pocz─ůtkowo krytykowany za ow─ů dwuj─Özyczno┼Ť─ç, ale z biegiem czasu zosta┼é przyj─Öty i jest powszechnie stosowany dla oznaczenia omawianej tu dyscypliny naukowej. Dos┼éownie oznacza on nauk─Ö o spo┼éecze┼ästwie. Nazwa ta, przydatna w u┼╝yciu, bo zwi─Öz┼éa i ┼éatwa, nie okre┼Ťla jednak w wystarczaj─ůcym stopniu to┼╝samo┼Ťci tej nauki. Jest bowiem wiele r├│┼╝nych nauk o spo┼éecze┼ästwie. Mo┼╝na do nich zaliczy─ç miedzy innymi histori─Ö, ekonomi─Ö, politologi─Ö, etyk─Ö, psychologi─Ö spo┼éeczn─ů, etnografi─Ö, etnologi─Ö.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 2803 VI.2 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2802 VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.3454 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.3453 XXI.3 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2336 XXI.3 [Czytelnia B], 2335 XXI.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 3855 XXI.1 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2700 XXI.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja analizuje r├│┼╝norodne w─ůtki zwi─ůzane z fenomenem turystyki jako dialogu kultur. Zaprezentowano turystyk─Ö w kategoriach przemian cywilizacyjnych, kulturowych, antropologiczno-filozoficznych, marketingowych i ekonomicznych, socjologicznych i psychologicznych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.3933 [Magazyn 1], P.3932 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.3931 XX.1.5 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4411 XX.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Jest to skrypt dla student├│w zawieraj─ůcy minimum wiedzy potrzebnej do zdania egzamin├│w. W poszczeg├│lnych opracowaniach om├│wiono sprawy zdrowia cz┼éowieka jako jednostki, jak i spo┼éecze┼ästwa w r├│┼╝nych uwarunkowaniach ┼Ťrodowiskowych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.3456 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.3455 XVIII.11 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4242 XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.1174 [Magazyn 1], 2332 [Magazyn 2] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2333 XX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
E.3 CZYT.
Ksi─ů┼╝ka Gospodarka Turystyczna prezentuje problemy podstawowe, m├│wi─ůce o aktualnym stanie gospodarki turystycznej w Polsce w por├│wnaniu z sytuacj─ů za granic─ů, w Europie Zachodniej, a przede wszystkim w krajach Unii Europejskiej. Pisana by┼éa z my┼Ťl─ů o szerokim kr─Ögu Student├│w, z my┼Ťl─ů o szerokim kr─Ögu Czytelnik├│w, pog┼é─Öbiaj─ůcych sw─ů wiedz─Ö w zakresie ekonomiki i organizacji turystyki, z my┼Ťl─ů o s┼éuchaczach rozmaitych szk├│┼é zawodowych r├│┼╝nego szczebla, wreszcie o kadrze nauczaj─ůcej, o pracownikach bran┼╝y turystycznej i Samorz─ůdu Terytorialnego. Mamy nadziej─Ö, ┼╝e ksi─ů┼╝ka mo┼╝e by─ç przydatna wszystkim, kt├│rzy w toku przemian gospodarczych, dokonuj─ůcych si─Ö na ┼Ťwiecie i w Polsce, chcieliby podj─ů─ç dzia┼éalno┼Ť─ç gospodarcz─ů w sferze obs┼éugi turystycznej. Problematyka wi─Ökszo┼Ťci rozdzia┼é├│w, czy podrozdzia┼é├│w, by┼éa ju┼╝ w innej formie publikowana przez Autor├│w przede wszystkim w Zeszytach Naukowych Wy┼╝szej Szko┼éy Ekonomicznej w Warszawie, na ┼éamach fachowego czasopisma Rynek Turystyczny oraz na r├│┼╝nych konferencjach naukowych. Sfera obs┼éugi turystycznej jest szeroka, je┼Ťli si─Ö bierze pod uwag─Ö interdyscyplinarny charakter turystyki i gospodarki turystycznej. Dlatego te┼╝ Autorzy og├│lnie przedstawili gospodark─Ö turystyczn─ů na rynku turystycznym w Polsce wed┼éug koncepcji, kt├│ra stanowi podstaw─Ö rachunku satelitarnego turystyki, jej udzia┼éu w produkcie krajowym brutto, a skoncentrowali si─Ö g┼é├│wnie na bran┼╝ach zaliczonych, wed┼éug metodologii statystyki turystyki Unii Europejskiej, do podstawowych dzia┼éalno┼Ťci zaanga┼╝owanych w dostarczanie d├│br i us┼éug turystom i jednocze┼Ťnie odpowiadaj─ůcych kryteriom zaliczenia do bezpo┼Ťredniej gospodarki turystycznej.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 2067 [Magazyn 2] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 2068 XX.3 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2066 XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Ekonomika turystyki : wybrane zagadnienia / Roman Łazarek. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Warszawie, 2004. - 232, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
E.19
Podr─Öcznik dla student├│w turystyki i rekreacji a tak┼╝e ekonomii. Ekonomia jest nauk─ů o procesach gospodarczych w sferze produkcji, podzia┼éu, wymiany i konsumpcji ┼Ťrodk├│w zaspokajania potrzeb ludzkich. Zajmuje si─Ö dzia┼éalno┼Ťci─ů gospodarcz─ů ludzi. Uwarunkowaniem tej dzia┼éalno┼Ťci jest ograniczono┼Ť─ç zasob├│w gospodarczych, do kt├│rych nale┼╝─ů zar├│wno zasoby naturalne: powietrze, woda, lasy, jak i wytwory dzia┼éalno┼Ťci cz┼éowieka. Na podstawie badania proces├│w i zjawisk gospodarczych ekonomia umo┼╝liwia podejmowanie prawid┼éowych decyzji w ┼╝yciu prywatnym i publicznym. Ze wzgl─Öd├│w praktycznych wyst─Öpuje jednak tak┼╝e potrzeba wyodr─Öbnionego rozpatrywania poszczeg├│lnych dziedzin procesu gospodarczego zar├│wno z teoretycznego punktu widzenia, tj. praw ekonomicznych, jak i opisowego, tj. z punktu widzenia konkretnego przebiegu. Zajmuj─ů si─Ö tym poszczeg├│lne dzia┼éy ekonomii szczeg├│┼éowej, zwane tak┼╝e ekonomi─ů stosowan─ů. Dzia┼éy te cz─Östo, cho─ç nie zawsze, okre┼Ťla si─Ö mianem ekonomiki. Mamy zatem r├│┼╝ne ekonomiki szczeg├│┼éowe, np. ekonomik─Ö przemys┼éu, rolnictwa, transportu, a tak┼╝e ekonomik─Ö turystyki. Rozpatruje ona sprawy turystyki w przekroju mikroekonomii i makroekonomii.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5840 [Magazyn 1], P.5839 [Magazyn 1], P.2464 [Magazyn 1], P.2463 [Magazyn 1], P.2462 [Magazyn 1], 7235 [Magazyn 2] (6 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.5838 XX.3 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7236 XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.375 [Magazyn 1], P.374 [Magazyn 1], 900 [Magazyn 2] (3 egz.)
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.1851 [Magazyn 1], P.1850 (brak s. 49-52) [Magazyn 1], P.1849 [Magazyn 1], P.1848 (brak s. 187-190, 193-198) [Magazyn 1], P.1846 [Magazyn 1], P.1844 [Magazyn 1], P.358 [Magazyn 1], P.357 [Magazyn 1], P.356 [Magazyn 1], P.355 [Magazyn 1], P.354 [Magazyn 1], 1218 (brak s. 21-22) [Magazyn 2] (12 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.1847 XX.1.1 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.1845 XX.1.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Poradnik, kt├│ry ukazuje si─Ö nak┼éadem Wy┼╝szej Szko┼éy Ekonomicznej dla potrzeb Student├│w Wydzia┼éu Turystyki tej uczelni, napisany zosta┼é przez zesp├│┼é ludzi ┼Ťci┼Ťle zwi─ůzanych z prezentowan─ů w nim tematyk─ů. Jest to drugie, rozszerzone wydanie, uzupe┼énione o wybrane zagadnienia rekreacji ruchowej os├│b niepe┼énosprawnych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.3495 [Magazyn 1], P.3494 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.2872 XIX.6 [Wypo┼╝yczalnia B], 1405 XIX.6 [Wypo┼╝yczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2873 XIX.6 [Czytelnia B], P.476 XIX.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Dynamiczne zmiany w gospodarce, spowodowane szybkim rozwojem technicznym i technologicznym oraz wzrost konkurencji, zmuszaj─ů podmioty gospodarcze do nieustannego przystosowywania si─Ö do nowych warunk├│w prowadzenia dzia┼éalno┼Ťci. Przedsi─Öbiorstwo, kt├│re zamierza utrzyma─ç lub umocni─ç swoj─ů pozycj─Ö na rynku musi stale dostosowywa─ç si─Ö do wci─ů┼╝ zmieniaj─ůcej si─Ö sytuacji rynkowej oraz potrzeb i wymaga┼ä konsument├│w. Coraz wi─Öksza konkurencja, zr├│┼╝nicowanie rynku oraz zmienna sytuacja gospodarcza i zwi─ůzane z tym ryzyko, stanowi─ů imperatywy zmuszaj─ůce przedsi─Öbiorstwo do podejmowania wci─ů┼╝ nowych wyzwa┼ä i dokonywania zmian w jego dzia┼éaniu. Strategia jest podstawowym instrumentem zarz─ůdzania przedsi─Öbiorstwem i odgrywa zasadnicz─ů rol─Ö w jego funkcjonowaniu. Strategia przedsi─Öbiorstwa musi by─ç nastawiona tak┼╝e na ci─ůg┼éy rozw├│j firmy oraz wprowadzanie innowacji, st─ůd te┼╝ ma kluczowe znaczenie w osi─ůganiu sukcesu rynkowego przedsi─Öbiorstwa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 2804 [Magazyn 2] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4427 IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
W podr─Öczniku autor zawar┼é wszystko, co na temat oceny projektu powinien wiedzie─ç rzeczoznawca. Opisano 5 metodologii post─Öpowania: tradycyjn─ů, odwo┼éuj─ůc─ů si─Ö do funkcji u┼╝yteczno┼Ťci, probabilistyczna, opart─ů na drzewkach decyzyjnych, a tak┼╝e najnowsz─ů ├ë uwzgl─Ödniaj─ůc─ů opcje realne. Wszystkie zilustrowano wieloma przyk┼éadami, kt├│re opracowano tak, aby mog┼éy by─ç traktowane jako zadania do rozwi─ůzania. Zamieszczono te┼╝ rozdzia┼éy "akademickie", obja┼Ťniaj─ůce prezentowane metody oceny projekt├│w.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2793 VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. Indeks.
Ksi─ů┼╝ka zawiera om├│wienie takich element├│w jak: - podstawowe poj─Öcia zwi─ůzane z procesem prognostycznym; - metody prognozowania wykorzystuj─ůce dane opisuj─ůce zjawiska w postaci szereg├│w czasowych (modele trendu, modele ┼Ťredniej ruchomej i wyg┼éadzania wyk┼éadniczego, modele trendu pe┼ézaj─ůcego, modele opisuj─ůce zjawiska sezonowe); - modele prognozowania przyczynowo-skutkowego; - wykorzystanie symulacji dla zastosowa┼ä w dzia┼éalno┼Ťci przedsi─Öbiorstw; - narz─Ödzia programistyczne, kt├│re mo┼╝na wykorzystywa─ç zar├│wno w prognozowaniu jak i w symulacji dzia┼éalno┼Ťci przedsi─Öbiorstw.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2798 VIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. [100].
Przeci─Ötna publikacja z zakresu marketingu internetowego rzadko kiedy dotyczy jednego rynku. Z regu┼éy opisuje przyk┼éady zaczerpni─Öte z r├│┼╝nych rynk├│w, co si┼é─ů rzeczy przeszkadza skoncentrowa─ç si─Ö na specyfice i odr─Öbnych cechach ka┼╝dego z nich. A w┼éa┼Ťnie ta specyfika jest bardzo istotna przy tworzeniu marki w Internecie, ka┼╝dy bowiem rynek sk┼éada si─Ö z nabywc├│w z ich w┼éasnymi, innymi ni┼╝ u innych, wymaganiami i oczekiwaniami. Specyfika rynku i wynikaj─ůce z niej konsekwencje w tworzeniu konkurencyjnej marki internetowej, sta┼éy si─Ö podstawow─ů przyczyn─ů, dla kt├│rej zdecydowano si─Ö zaj─ů─ç jednym, okre┼Ťlonym rynkiem. Jest nim rynek us┼éug ubezpieczeniowych. Jest to jeden z tych rynk├│w, kt├│rego produkty ujawniaj─ů w istotnym stopniu internetow─ů natur─Ö. Celem pracy jest pokazanie, w jaki spos├│b tworzy si─Ö konkurencyjn─ů mark─Ö internetow─ů w oparciu o wiedz─Ö z zakresu marketingu internetowego.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.7034 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 7852 IX.12 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7851 IX.12 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja sk┼éada si─Ö z artyku┼é├│w i referat├│w naukowc├│w i praktyk├│w zajmuj─ůcych si─Ö hotelarstwem oceniaj─ůcych stan i kierunki rozwoju hotelarstwa w Polsce w przededniu wej┼Ťcia do Unii Europejskiej. Artyku┼éy koncentruj─ů si─Ö na nast─Öpuj─ůcej tematyce: podstawy prawne dzia┼éalno┼Ťci hoteli w Polsce, rozw├│j hotelarstwa polskiego, zagadnienia ekonomiczne hotelarstwa, tendencje w budowie i wyposa┼╝eniu hoteli. Zamieszczone w ksi─ů┼╝ce materia┼éy mog─ů by─ç przydatne praktykom, dzia┼éaczom samorz─ůdowymi, studentom kierunku turystyka i rekreacja.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3607 XX.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Informacja turystyczna sta┼éa si─Ö towarem, bez kt├│rego nie mo┼╝e ju┼╝ funkcjonowa─ç ta cz─Ö┼Ť─ç gospodarki ┼Ťwiata. Dzi─Öki stosowaniu w niej nowych metod zarz─ůdzania i organizacji, nowych produkt├│w i marketingowych sposob├│w zach─Öcania ewentualnych klient├│w do korzystania z us┼éug firm turystycznych, korzystnie mo┼╝e to wp┼éyn─ů─ç na ich kondycj─Ö finansow─ů. Jednak┼╝e z wielu powod├│w, m.in. trwaj─ůcej od 1989 r transformacji gospodarczej naszego Pa┼ästwa system informacji turystycznej jest wci─ů┼╝ niekompletny i niestabilny. Dlatego jego strukturze i analizie efektywno┼Ťci dzia┼éania po┼Ťwi─Öca Autor niniejsz─ů prac─Ö.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.3046 [Magazyn 1], P.3045 [Magazyn 1], P.3044 [Magazyn 1], P.740 [Magazyn 1] (4 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.741 XX.5 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 1788 XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
E.10 CZYT.
Je┼Ťli przyj─ů─ç, ┼╝e turystyka jest jedyn─ů form─ů ludzkiej aktywno┼Ťci, kt├│ra zaspokaja poza miejscem sta┼éego zamieszkania i pracy zar├│wno potrzeby informacyjno-poznawcze, jak i potrzeby rozwoju wzgl─Ödnie odnowy si┼é psychicznych i fizycznych - to turystyk─Ö kwalifikowan─ů mo┼╝na uzna─ç za kwintesencj─Ö turystyki. Nie przypadkowo uwa┼╝a si─Ö j─ů cz─Östo za matk─Ö turystyki w og├│le, a uprawiaj─ůcych turystyk─Ö kwalifikowan─ů okre┼Ťla "prawdziwymi turystami". Niniejsze wydawnictwo zgodnie z zamierzeniem Autora, powinno by─ç pomocne studentom studi├│w turystycznych, dzia┼éaczom spo┼éecznym organizacji formuj─ůcych lub organizuj─ůcych turystyk─Ö oraz turystom, kt├│rzy b─Öd─ů chcieli wzbogaci─ç swoj─ů wiedz─Ö o tej formie rekreacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 1787 [Magazyn 2] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.739 XX.1.2 [Czytelnia B], P.738 XX.1.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Zakres rozwa┼╝a┼ä zawartych w publikacji obejmuje analiz─Ö przygotowania Polski do wej┼Ťcia w poczet cz┼éonk├│w Unii Europejskiej co stanowi pierwsz─ů cz─Ö┼Ť─ç ksi─ů┼╝ki w kt├│rej wskazano szereg dzia┼éa┼ä, kt├│re zosta┼éy wykonane aby zbli┼╝y─ç nas do wielkiej europejskiej rodziny, oraz cz─Ö┼Ťci badawczej ukazuj─ůcej wiadomo┼Ťci przeci─Ötnego polskiego turysty i pracownika bran┼╝y turystycznej o zakresie i potrzebie zmian dostosowuj─ůcych nas do wymog├│w unijnych. Polityka turystyczna Unii Europejskiej du┼╝y nacisk k┼éadzie na rozw├│j regionalny. Bez dobrej polityki rozwoju regionalnego nie mo┼╝na m├│wi─ç o dobrej polityce gospodarczej. Celem polityki regionalnej jest zwi─Ökszenie sp├│jno┼Ťci ekonomicznej i spo┼éecznej w Unii. Turystyka jest podpor─ů rozwoju gospodarczego w tym regionalnego, jest wa┼╝nym ┼║r├│d┼éem dochod├│w pa┼ästwa, elementem umo┼╝liwiaj─ůcym rozwi─ůzywanie problem├│w spo┼éeczno-gospodarczych, takich jak bezrobocie, ochrona ┼Ťrodowiska, rozbudowa infrastruktury, zdrowie i rekreacja.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5382 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6682 XX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr.
Ksi─ů┼╝ka Geografia ekonomiczna - ┼Üwiat i Polska przedstawia aktualn─ů wiedz─Ö faktograficzn─ů z zakresu geografii ekonomicznej ┼Ťwiata i Polski oraz zawiera najnowsze informacje o przestrzennych i bran┼╝owych wsp├│┼ézale┼╝no┼Ťciach zachodz─ůcych w r├│┼╝nych sektorach gospodarki. W pracy dokonano analizy i oceny wielu problem├│w z zakresu: zr├│┼╝nicowania gospodarczego i spo┼éecznego wsp├│┼éczesnego ┼Ťwiata, przejaw├│w integracji regionalnej oraz rozwoju przemys┼éu, gospodarki rolno-┼╝ywno┼Ťciowej i le┼Ťnej, transportu, turystyki i handlu zagranicznego. W pracy du┼╝─ů uwag─Ö zwr├│cono na procesy wsp├│┼ézale┼╝no┼Ťci i powi─ůza┼ä gospodarczych zachodz─ůce w skali globalnej i regionalnej. Polska zosta┼éa ukazana jako element gospodarki ┼Ťwiatowej. W analizie struktury i dynamiki rozwoju r├│┼╝nych sektor├│w polskiej gospodarki cz─Östo przyjmowano Uni─Ö Europejsk─ů jako uk┼éad odniesienia. Takie uj─Öcie analizowanej problematyki znajduje uzasadnienie w pog┼é─Öbiaj─ůcym si─Ö procesie integracji Polski z europejsk─ů przestrzeni─ů gospodarcz─ů.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2923 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 2789 XI.7 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2922 XI.7 [Czytelnia C], 2790 XI.7 [Czytelnia C] (2 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again