Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(19)
Forma i typ
Książki
(19)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(17)
dostępne
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(17)
Autor
Borys Tadeusz (1945- )
(4)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Camarda Sylwia
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Zacłona Zdzisława
(2)
Augustyn Leszek (1954- )
(1)
Bardziejewska Mariola (1969- )
(1)
Bartniczak Bartosz
(1)
Bartyzel Jacek (1956- )
(1)
Brzeziński Jerzy (1923-1990)
(1)
Brzozowski Tomasz
(1)
Böhr Christoph (1954- )
(1)
Chwierut Sławomir
(1)
Enzinger Grażyna
(1)
Grabowska Karina
(1)
Jaskiernia Jerzy (1950- )
(1)
Jaśkiewicz Grzegorz
(1)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(1)
Kulis Marzena
(1)
Kurkowska Małgorzata
(1)
Ombach Jerzy (1950- )
(1)
Perlikowski Łukasz
(1)
Poskrobko Bazyli
(1)
Raabe Stephen
(1)
Raszke Bożena
(1)
Rogala Piotr
(1)
Siara Olga
(1)
Skowronek Michał
(1)
Stylo Waldemar
(1)
Tęcza Zygmunt
(1)
Wielomski Adam (1972- )
(1)
Wójcik Dariusz
(1)
Zaremba-Warnke Sabina
(1)
Ziółkowska Beata (1967- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(11)
Okres powstania dzieła
1945-1989
(3)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(19)
Temat
EKOROZWÓJ
(4)
OŚWIATA
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(2)
Metoda Montessori
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
DUNAJEC (dorzecze)
(1)
EDUKACJA EKOLOGICZNA
(1)
EDUKACJA EKONOMICZNA
(1)
ETYKA SPOŁECZNA
(1)
FILOLOGIA
(1)
Filozofia brytyjska
(1)
Filozofia polityczna
(1)
Hobbes, Thomas (1588-1679)
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO
(1)
MAPLE
(1)
MISTRZOSTWA ŚWIATA w PIŁCE NOŻNEJ (18 ; 2006 ; Niemcy)
(1)
MUZYKA
(1)
NAUKA SPOŁECZNA KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
(1)
PIŁKA NOŻNA
(1)
PORZĄDEK SPOŁECZNY
(1)
PRAWA CZŁOWIEKA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
RACHUNEK PRAWDOPODOBIEŃSTWA
(1)
RYBY SŁODKOWODNE
(1)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(1)
STATYSTYKA MATEMATYCZNA
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
SŁUŻBA ZDROWIA
(1)
UCZNIOWIE
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
Temat: czas
1601-1700
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(5)
Antologia
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Psychologia
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Słowo kluczowe
ekorozwój
(4)
rozwój zrównoważony
(4)
edukacja
(3)
edukacja ekologiczna
(2)
metoda Montessori
(2)
ochrona środowiska
(2)
Dunajec
(1)
Hobbes Thomas
(1)
Organizacja Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie
(1)
Polska
(1)
Unia Europejska
(1)
antropologia filozoficzna
(1)
dzieci
(1)
edukacja ekonomiczna
(1)
etyka
(1)
fauna
(1)
filozofia
(1)
filozofia polityczna
(1)
finanse
(1)
inwestycje
(1)
jakość życia
(1)
konsumpcjonizm
(1)
liberalizm
(1)
media masowe
(1)
ochrona prawna
(1)
pedagogika
(1)
prawa człowieka
(1)
przedsiębiorstwo
(1)
psychologia
(1)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
sprawozdanie finansowe
(1)
stosunki międzynarodowe
(1)
służba zdrowia
(1)
turystyka
(1)
zagospodarowanie przestrzenne
(1)
zarządzanie
(1)
zarządzanie środowiskowe
(1)
ład społeczny
(1)
19 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Przedstawiona praca, ma dużą wartość naukową. Przedstawia aktualny i historyczny stan ichtiofauny dorzecza największej naszej górskiej rzeki. Dorzecze Dunajca wraz z postępem urbanizacji, powodującej wzrastającą eutrofizację wody, zabudowane zbiornikami zaporowymi zmieniło się już znacznie i prawdopodobnie będzie się w dalszym ciągu zmieniać, na niekorzyść środowiska biotycznego charakterystycznego dla rzeki górskiej. Planuje się, bowiem poniżej Zbiornika Czechowskiego zabudowę kaskadową Dunajca dla celów energetycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6501.XVII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest swoistą ofertą wybranych działań muzycznych możliwych i zalecanych do realizacji na etapie nauczania zintegrowanego, gdzie muzyczne zagadnienia są mocno integrowane poprzez zabawę. „Uczyć się bawiąc” to sens i przesłanie tej publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6502.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6503 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta poświęcona jest procesowi oceny jakości kształcenia począwszy od etapu tworzenia koncepcji nowego kierunku studiów, poprzez analizę specyfiki kształcenia ludzi dorosłych na poziomie szkoły wyższej po prezentację metod ewaluacji i analizę najczęściej popełnianych w procesie oceniania błędów. Adresatami są nie tylko pracownicy uczelni bezpośrednio zaangażowani w proces kształcenia. Kierujemy ją głównie do tych osób, które tworzą zespoły oceniające w ramach różnych komisji akredytacyjnych, a więc oceniają koncepcje i programy nowych kierunków studiów czy poziom kształcenia na kierunkach już istniejących.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2647.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka porusza kwestie związane - z jednej strony z zasobami, potencjałami i możliwościami, jakimi dysponuje dorastający człowiek z uwagi na zmiany dokonujące się w różnych obszarach jego funkcjonowania: tworzenie światopoglądu, norm moralnych, jakość życia. Z drugiej strony autorzy poszukują odpowiedzi na pytania, jakiego rodzaju oddziaływania zewnętrzne tworzą najlepszy do tego wieku kontekst rozwoju. Książka ułatwi zrozumienie problemów i lęków doświadczanych przez dorastającą młodzież.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2670.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6500.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6505.I.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka na temat rozwijania myślenia uczniów klas początkowych jest godna uznania zarówno ze względów poznawczych, jak i metodycznych. Rozwijanie myślenia należy do dziedziny działań dydaktycznych służących rozwijaniu zdolności poznawczych, ta zaś wchodzi w skład wysoko cenionego dydaktycznego wychowania intelektualnego. Dodatkowym walorem jest to, że treśći książki odnoszą się do szczebla klas początkowych, okres edukacji wczesnoszkolnej uznawany jest za podstawowy dla całej kariery szkolnej uczniów, młodzieży i dorosłych. Do walorów należy zaliczyć i to, że zawarte w pracy propozycje metodyczne związane są z zabawą dzieci, co ma znaczenie dla aktywizacji poznawczej uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5292.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oznaczono jako t. 3. materiałów z VI Międzynarodowej Konferencji Naukowej pt. Modele Ochrony Praw Człowieka: Europejski i Amerykański : Aksjologia, Instytucje, Efektywność, 11-14 kwietnia 2014 r., Warszawa.
Tom Europejski system ochrony praw człowieka. Aksjologia - instytucje - efektywność przynosi rozważania dotyczące różnych aspektów aksjologii europejskiego systemu ochrony praw człowieka. Przedstawione też zostały najnowsze tendencje w sferze działalności systemów ochrony praw człowieka, tworzonych przez: Radę Europy, Unię Europejską oraz Organizację Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie. Na tym tle została ukazana specyfika polskiego systemu ochrony praw człowieka, nawiązująca do najnowszych wyzwań, m.in. normatywnych ograniczeń prawa do prywatności; dopuszczalności ustanowienia ograniczeń własności prywatnej; ustawy o postępowaniu wobec osób z zaburzeniami psychicznymi stanowiącymi zagrożenie życia, zdrowia lub wolności seksualnej innych osób; dostępności orzeczeń sądowych w kontekście prawa do sądu; reagowania policji w związku z blokowaniem dróg; nieefektywnej kontroli sądowej decyzji ZUS; prawa do eksploracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15850.X.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Książka napisana jest w formie podręcznika, aby służyć jednostkom ochrony zdrowia jako przewodnik po świecie decyzji finansowych. Odbiorcy podręcznika, czyli przede wszystkim dyrektorzy szpitali, kierownicy działów finansowych, zarządzający kasami chorych oraz wszelkie osoby związane z finansową stroną działalności służby zdrowia, znajdą w nim odpowiedzi na pytania: jak przygotowywać sprawozdania finansowe i jak z nich korzystać? oraz kto i jak powinien tworzyć i oceniać projekty inwestycyjne? skąd uzyskiwać pieniądze na bieżącą działalność i rozwój oraz jak oceniać alternatywne źródła finansowania? jak kontrolować koszty? Odpowiadając na te i wiele innych pytań, autorzy korzystali z doświadczeń zdobytych w pracy w służbie zdrowia, doradztwie finansowym jak również doradztwie na rzecz instytucji rządowych i samych jednostek ochrony zdrowia. Podręcznik pełen jest praktycznych przykładów, przedstawiających sposoby rozwiązania konkretnych problemów. Jest on połączeniem przedstawionych w sposób przystępny koncepcji nowoczesnego zarządzania finansowego i propozycji zastosowania tych koncepcji w polskich warunkach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10087 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10086.XVIII.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11693.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W publikacji, która składa się z pięciu części, naukowcy i politycy zajmują się następującymi zagadnieniami: I. Człowiek i społeczeństwo: podstawowe zagadnienia antropologii i etyki, II. Ekonomia i polityka w zjednoczonej Europie: kryteria sprawiedliwego porządku, III. Pokojowa rewolucja 1989 roku i transformacja społeczna, IV. Perspektywa globalna: pytania i odpowiedzi, V. Chrześcijańska etyka społeczna a praktyka polityczna. Publikacja jest opatrzona słowem wstępnym Kardynała Józefa Glempa, Prymasa Polski, Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego oraz byłego premiera Kazimierza Marcinkiewicza. Publikacja powstała na podstawie referatów wygłoszonych podczas polsko-niemieckiej konferencji zorganizowanej w kwietniu 2006 roku przez Fundację Konrada Adenauera we współpracy z Uniwersytetem Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie z okazji pierwszej rocznicy śmierci papieża Jana Pawła II.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8000.II.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8252 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Maria Montessori określała dzieciństwo jako okres „życia wewnętrznego”, który prowadzi do rozwoju i doskonałości, zaś wartość środowiska wychowawczego mierzyła dostępnością środków niezbędnych do realizacji tego procesu. Metoda Marii Montessori znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18582.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18581.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The 1946 London lectures.
Indeks.
Oddajemy do rąk Czytelników unikatowy zapis wykładów wygłoszonych w Londynie w 1946 roku – pierwszy kurs poprowadzony przez Marię Montessori po powrocie z synem Mariem do Europy po siedmiu latach emigracji, wymuszonej kataklizmem II wojny światowej. Wykłady londyńskie 1946 trafiają do rąk czytelników w formie, którą cechuje charakterystyczna dla Marii Montessori elegancja. Oby popularyzowały na całym świecie jej mądrość, wiedzę i doświadczenie z korzyścią dla niezliczonych dzieci – dziś i w przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22363.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22362.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla zrównoważonego rozwoju ; t. 4)
Na grzb. wyłącznie tyt. całości. Materiały z konf., październik 2009, Piechowice.
Bibliogr. przy ref.
W tomie IV przedstawiono rolę i znaczenie edukacji ekologicznej w kształtowaniu ładu środowiskowego i przestrzennego. Zgodnie z przyjętą konwencją wszystkich publikacji z cyklu Edukacja dla zrównoważonego rozwoju, w tomie IV przedstawiono również przykłady programów nauczania dla ładu środowiskowego i przestrzennego. Książka jest skierowana do wszystkich ekoedukatorów, prowadzących działania zarówno w ramach edukacji formalnej jak i nieformalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11852.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla zrównoważonego rozwoju ; t. 1)
Opis wg okł. Na grzb. wyłącznie tyt. całości. Materiały z konf., październik 2009, Piechowice.
Tekst częśc. tł. z niem.
Bibliogr. przy ref.
W tomie I dotyczącym edukacji dla ładu zintegrowanego, obecnie podstawowej wykładni istoty nowego paradygmatu rozwoju, zawarto artykuły problemowe oceniające zaawansowanie realizacji celów i zadań ogłoszonej przez ONZ na lata 2005-2014 Dekady Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju i europejskiej strategii realizacji celów Dekady. Ocena polskiego systemu edukacyjnego z punktu widzenia realizacji jej założeń na tle doświadczeń innych krajów europejskich, zwłaszcza niemieckich, jest szczególnym przedmiotem zainteresowania autorów publikacji zamieszczonych w tym tomie. Publikacja adresowana jest do wszystkich zainteresowanych edukacją dla nowego paradygmatu rozwoju, nie tylko w jej formalnym wydaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11849.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla zrównoważonego rozwoju ; t. 3)
Na grzb. wyłącznie tyt. całości. Materiały z konf., październik 2009, Piechowice.
Bibliogr. przy ref.
W tomie III zaprezentowano fakty i poglądy dotyczące wybranych zagadnień związanych z edukacją dla zrównoważonego rozwoju społecznego. Przedstawiono istotę ładu społecznego oraz podstawy aksjologiczne edukacji - problemy aksjologii rozwoju w programach kształcenia, problem "rozmytej" aksjologii w systemach edukacyjnych oraz niełatwe dylematy związane z konfrontacją rozszerzonej wizji edukacji dla zrównoważonego rozwoju z egocentryczną rzeczywistością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11851.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla zrównoważonego rozwoju ; t. 2)
Na grzb. wyłącznie tyt. całości. Materiały z konf., październik 2009, Piechowice.
Bibliogr. przy ref.
W tomie II pokazano jak edukować ludzi gospodarki, aby zrozumieli co oznacza zrównoważony rozwój w sferze gospodarczej, w małym i dużym przedsiębiorstwie, na stanowisku pracy i w procesie zarządzania. Wskazano również jak pobudzić ludzi do myślenia o przyszłości, o tym, że następne pokolenia także będą musiały żyć nie gorzej od obecnego i rozwijać gospodarkę, a jednoczesnie mieć nie gorsze od teraźniejszych przyrodnicze warunki bytu. Każdy, kto pracuje w sferze gospodarczej lub na rzecz tej sfery powinien zapoznać się z jej treścią. Lekturę tomu szczególnie polecamy nauczycielom akademickim i studentom na wszystkich kierunkach "gospodarczych".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11850.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach. Indeks.
Książka poświęcona jest filozofii politycznej Thomasa Hoebbsa. Przedstawia całe spektrum zagadnień, z jakimi spotyka się czytelnik przy lekturze "Lewiatana", począwszy od teorii stanu natury, poprzez problematykę kształtowania się państwa, teorię władzy politycznej, zagadnienie związane z zakresem władzy, relacji polityki do prawa i religii, a wkońcu kwestie dotyczące antropologicznych i moralnych podstaw polityki. Może ona równiez stanowić przycznek do debaty na inspiracjami i tropami, jakie pozostawiła ta myśl w różnych doktrynach politycznych, które nadają kształt współczesności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18088.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej