Form of Work
E-booki
(316)
IBUK Libra
(315)
Książki
(82)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
only on-site
(81)
available
(62)
unavailable
(5)
unknown
(2)
Branch
Magazyny
(21)
Wypożyczalnie
(46)
Czytelnie
(83)
Author
Rzeńca Agnieszka
(6)
Wójcik Marcin
(6)
Kamiński Tomasz
(5)
Niedbalski Jakub
(5)
Nowakowska Aleksandra
(5)
Burchard-Dziubińska Małgorzata
(4)
Suliborski Andrzej
(4)
Wiktorowicz Justyna
(4)
Włodarczyk Bogdan
(4)
Żakowski Karol
(4)
Bieńkowska Jolanta
(3)
Buczkowski Bogdan
(3)
Courtney Krystyna Kujawińska
(3)
Czajkowska Maria
(3)
Dorożyński Tomasz
(3)
Dubicki Andrzej
(3)
Grotowska-Leder Jolanta
(3)
Jażdżewska Iwona
(3)
Kobyłecka-Piwońska Ewa
(3)
Kuna-Marszałek Anetta
(3)
Kwiatkowski Eugeniusz (1947- )
(3)
Kłosińska-Nachin Agnieszka
(3)
Marszał Tadeusz
(3)
Michalska Iwonna
(3)
Michalski Grzegorz
(3)
Mierzejewski Dominik
(3)
Przywojska Justyna
(3)
Płuciennik Jarosław
(3)
Stankiewicz Aleksandra
(3)
Warwas Izabela
(3)
Woch Agnieszka
(3)
Woszczyk Patrycja
(3)
Zajda Katarzyna
(3)
Baran Marek
(2)
Bednarczyk Anna
(2)
Brzezińska Joanna
(2)
Budzyński Piotr
(2)
Bywalec Grzegorz
(2)
Ciesielska-Klikowska Joanna
(2)
Czechowska Iwona Dorota
(2)
Czernecka Julita
(2)
Dawczyk Maciej
(2)
Doroba Sylwia
(2)
Dworak Edyta
(2)
Dziuba Radosław
(2)
Dzwonkowska-Godula Krystyna
(2)
Dąbrowska Agata
(2)
Florczak Waldemar
(2)
Garncarek Emilia
(2)
González Antonio María López
(2)
Gryglewski Krzysztof
(2)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(2)
Głodek Paweł
(2)
Habrel Mykola
(2)
Janas Karol
(2)
Januszkiewicz Katarzyna
(2)
Jerzyk-Wojtecka Justyna
(2)
Jewtuchowicz Aleksandra
(2)
Kaczmarek Dorota
(2)
Kaczmarek Jacek
(2)
Kaczmarek Tomasz
(2)
Kasperkiewicz Witold (1947- )
(2)
Kawachi Yoshiko
(2)
Kaźmierczak Arkadiusz
(2)
Klimczak Kinga
(2)
Korzeniowski Piotr
(2)
Kozłowski Remigiusz
(2)
Krasiński Tadeusz
(2)
Kuchciak Iwa
(2)
Kurczewska Agnieszka
(2)
Kusideł Ewa
(2)
Lenartowicz-Zagrodna Anna
(2)
Lipińska Danuta
(2)
Majchrzak Olga
(2)
Malinowska Ewa
(2)
Maszorek-Szymala Anna
(2)
Miniszewska Joanna
(2)
Motowidlak Urszula
(2)
Müller-Siekierska Diana
(2)
Napieralski Andrzej
(2)
Okraszewska Ewelina
(2)
Owczarek Michał
(2)
Pabiś-Orzeszyna Michał
(2)
Piekarski Jacek
(2)
Piestrzyński Tomasz
(2)
Pietrasiak Małgorzata
(2)
Przybysz-Stawska Magdalena
(2)
Przygodzki Zbigniew
(2)
Psyk-Piotrowska Elżbieta
(2)
Rekść Magdalena
(2)
Rosińska-Bukowska Magdalena
(2)
Rączkiewicz Małgorzata
(2)
Sikorski Czesław (1943- )
(2)
Sosnowska Monika
(2)
Spodzieja Stanisław
(2)
Stasiak Andrzej
(2)
Staszewska Ewa
(2)
Stawasz Danuta
(2)
Stawikowska-Marcinkowska Agnieszka
(2)
Sykała Łukasz
(2)
Year
2020 - 2021
(22)
2010 - 2019
(337)
2000 - 2009
(37)
1990 - 1999
(2)
Time Period of Creation
2001-
(8)
Country
Poland
(398)
Language
Polish
(356)
English
(36)
German
(5)
Russian
(1)
Audience Group
Dyrektorzy zakładów opieki zdrowotnej
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Subject
MIASTA
(7)
INNOWACJE
(6)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(6)
RYNEK PRACY
(6)
EKOROZWÓJ
(5)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(5)
GOSPODARKA TERENOWA
(4)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
ROZWÓJ REGIONALNY
(4)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(4)
TURYSTYKA
(4)
URBANISTYKA
(4)
ZARZĄDZANIE
(4)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(3)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(3)
POSTAWY
(3)
RODZINA
(3)
ŁÓDŹ (woj. łódzkie)
(3)
KADRY
(2)
KAPITAŁ SPOŁECZNY
(2)
MARKETING STRATEGICZNY
(2)
MŁODZIEŻ
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
POLITYKA REGIONALNA
(2)
PORADNICTWO ZAWODOWE
(2)
PRACA
(2)
PROMOCJA ZDROWIA
(2)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(2)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(2)
TRANSFORMACJA SYSTEMU SPOŁECZNO-GOSPODARCZEGO
(2)
WARTOŚĆ
(2)
ADMINISTRACJA
(1)
AGROTURYSTYKA
(1)
ALGEBRA
(1)
BUDOWNICTWO MIEJSKIE
(1)
Biblioteki
(1)
CHORZY PRZEWLEKLE
(1)
CMENTARZE
(1)
Czasopismo polskie
(1)
DOMY POMOCY SPOŁECZNEJ
(1)
DROGI SZYBKIEGO RUCHU
(1)
Dzieci
(1)
Dług
(1)
ERASMUS (program)
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Finansowanie
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
GOSPODARKA ELEKTRONICZNA
(1)
HANDEL ZAGRANICZNY
(1)
HIGIENA PSYCHICZNA
(1)
INFORMATYKA
(1)
INWESTYCJE EKOLOGICZNE
(1)
Infografika
(1)
Innowacje
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
JĘZYK ROSYJSKI
(1)
JĘZYKI
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO KOGNITYWNE
(1)
KLASTRY (ekon.)
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KONKURENCJA
(1)
KULTURA FIZYCZNA
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
LISZEWSKI, STANISŁAW
(1)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(1)
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MARKETING TERYTORIALNY
(1)
MAŁŻEŃSTWO
(1)
MNIEJSZOŚCI RELIGIJNE
(1)
Marketing
(1)
Marketing personalny
(1)
Miasta
(1)
Młodzież
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
OPINIA PUBLICZNA
(1)
ORGANIZACJE MIĘDZYNARODOWE
(1)
OSADNICTWO
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
PIENIĄDZ
(1)
PLANOWANIE REGIONALNE
(1)
POLITYKA MIĘDZYNARODOWA
(1)
PORONIENIE SZTUCZNE
(1)
PRACOWNICY SAMORZĄDOWI
(1)
PRACOWNICY SOCJALNI
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(1)
PRZEMOC w RODZINIE
(1)
PRZEŚLADOWANIE w MIEJSCU PRACY
(1)
Portale internetowe
(1)
Produkt regionalny
(1)
Produkty ekologiczne
(1)
REGIONY (adm.)
(1)
RODZINA NIEPEŁNA
(1)
RUCHY I ORGANIZACJE EKOLOGICZNE
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rewitalizacja
(1)
Rozwój regionalny
(1)
SAMORZĄD GMINNY
(1)
SEKTOR PUBLICZNY
(1)
Subject: time
2001-
(7)
2001-0
(6)
1989-
(5)
1901-2000
(3)
1801-1900
(1)
Subject: place
Polska
(3)
Francja
(1)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
ŁÓDŹ (woj. łódzkie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Genre/Form
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
Opracowanie
(3)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
Monografia
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
MONOGRAFIA
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Psychologia
(1)
399 results Filter
Book
In basket
(Akademia Samorządowa.)
Bibliogr. s. 239-249.
W publikacji przedstawiono praktyki dużych miast polskich, które wpisują się w nowy model zarządzania publicznego – współrządzenie. Analiza licznych przykładów współdziałania menedżerów publicznych z interesariuszami instytucjonalnymi w procesach przyciągania inwestorów, turystów i potencjalnych studentów oraz w tworzeniu dobrych warunków do rozwoju lokalnych przedsiębiorców pozwoliła na zobrazowanie sposobów realizacji zasad dobrego współrządzenia przez samorządy miejskie. Przykłady te wzbogacone o przejawy dobrych praktyk wewnątrzorganizacyjnych urzędów wskazujących na ich otwartość, efektywność, nastawienie partycypacyjne i koordynację dają bogaty obraz orientacji rynkowej badanych miast rozumianej jako kultura organizacyjna, w której główną rolę odgrywa responsywna maksymalizacja wartości dostarczanych mieszkańcom i użytkownikom. Tematyka monografii ma duże znaczenie nie tylko dla nauk ekonomicznych, ale i dla pokrewnych, w tym nauk o urbanistyce, architekturze, planowaniu przestrzennym. Autorzy badają tworzenie relacji między marketingiem a współrządzeniem na szczeblu samorządów terytorialnych. Ujmują to w ujęciu modelowym, koncentrując się na skuteczności funkcjonowania tych relacji wobec długotrwałych tendencji, jakie występują w procesie miastotwórczym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Brak informacji o dostępności: sygn. 16164 XIII.2
Book
In basket
Tytuł z ekranu tytułowego.
Bibliografia, netografia na stronach 171-181, 219-246. Indeks.
W monografii zostały zaprezentowane badania dotyczące działań z zakresu marketingu wewnętrznego w bibliotekach województwa łódzkiego. Obszerna część teoretyczna zawiera informacje na temat roli bibliotek we współczesnym społeczeństwie informacyjnym oraz analizę koncepcji marketingu wewnętrznego. Autorki, wykorzystując do realizacji wyznaczonych celów badawczych wszechstronne studia literaturowe, odnoszą się do obowiązujących przepisów prawnych, wskazują na współczesne funkcje, zadania i misje bibliotek, a następnie podejmują próbę wyjaśnienia istoty i znaczenia marketingu wewnętrznego we współczesnej bibliotece. W części badawczej omawiają wyniki badania empirycznego dotyczącego takich zagadnień, jak: stosowane w praktyce elementy marketingu wewnętrznego (np. komunikacja wewnętrzna, system motywacyjny, kultura organizacyjna), ocena funkcjonowania marketingu wewnętrznego przez pracowników, konfrontacja oczekiwań pracowników ze stanem faktycznym. Ważnym dodatkiem do książki jest wyczerpująca bibliografia publikacji na temat marketingu bibliotecznego, począwszy od najwcześniejszej, datowanej na rok 1991. Zaletą monografii jest jej interdyscyplinarny charakter – Czytelnik otrzymuje rzetelne studia naukowe przeprowadzone z punktu widzenia informatologa i bibliologa oraz specjalisty w zakresie marketingu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18657 I.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie / [Uniwersytet Łódzki])
Bibliografia na stronach 107-110.
Autorzy podjęli próbę ukazania ewolucji zarządzania od końca XIX do początku XXI wieku. Dzielą opisywany okres na trzy różniące się etapy - industrialny, modernistyczny i informacyjny. W przystępny sposób przedstawiają, jak zmiana warunków zewnętrznych skutkowała ewolucją narzędzi zarządzania w przestrzeni organizacyjnej. Wychodząc od zmian technicznych, poprzez zmiany społeczno-gospodarcze, prezentacja organizacji osadzona jest w szerszym kontekście. Czytelnik może więc poznać zarówno logikę otoczenia, uczestników organizacji, jak i ich wpływ na logikę jej funkcjonowania. Proponowany model wsparty jest przez jasny i uporządkowany wywód, znajdujący odbicie w strukturze. Rozdziały poświęcone zarządzaniu w przestrzeni organizacyjnej w każdym z okresów powielają logiczną strukturę - w każdym, poza nakreśleniem tła technologiczno-społeczno-gospodarczego, zobrazowane są zmiany zachodzące w obszarze struktury, strategii i kultury organizacyjnej charakterystyczne dla danego okresu. Podstawą do wyodrębnienia okresów poza zmianami technologicznymi jest też odrębna logika kierująca zarządzaniem - czytelnik obserwuje, jak w wyniku rozwoju technologicznego i społecznego w organizacjach zachodzi ewolucja, a najważniejszym instrumentem zarządzania staje się odpowiednio: struktura, strategia i wreszcie kultura. Zmiana ta znajduje odbicie w przejściu od prymatu wydajności, przez prymat konkurencyjności, do obowiązującego dziś prymatu przedsiębiorczości. Na uwagę zasługuje szczególnie opis okresu informacyjnego, który wymusza swoistą syntezę, na pierwszy rzut oka sprzecznych, rozwiązań przyjętych we wcześniejszych okresach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17063 IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17062 IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejszy zbiór artykułów dotyczy zagadnień konceptualizowania i wdrażania zmian organizacyjnych. Opierają się one na badaniach, których celem było rozpoznanie praktyk podejmowania decyzji o wprowadzeniu zmiany, struktury i nasilenia powstających na tym tle różnych obaw i oczekiwań pracowniczych, a wreszcie metod stosowanych w preparacyjnej i wdrożeniowej fazie procesu zmiany. Zgromadzony materiał układa się w wewnętrznie spójny, ale i zarazem, niestety, dość pesymistyczny w swojej wymowie obraz typu case study.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12900 IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14020 IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 387-407.
Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy rozdział dotyczy zagadnień terminologicznych, jak również zawiera omówienie stanu wiedzy na podstawie literatury przedmiotu. W swym charakterze przyjmuje profil teoretyczny i stanowi kontekst uzasadnienia problemu. W rozdziale drugim skupiono się na przedstawieniu własnych badań empirycznych wśród sprzedawców produktów regionalnych i ekologicznych. Uczyniono to w dwu próbach, obejmujących kierowników sklepów spożywczych w Polsce i przedstawicieli specjalistycznych punktów sprzedaży detalicznej we Francji. Ponadto ukazano studia przypadku czterech firm specjalizujących się w dystrybucji produktów regionalnych i ekologicznych we Francji na podstawie wywiadów pogłębionych i analizy zawartości ich stron internetowych. Ostatni rozdział pracy poświęcony jest prezentacji własnych wyników badań w dwu próbach konsumentów: reprezentatywnej dla dorosłych mieszkańców Polski i złożonej z młodych i wykształconych konsumentów. Na podstawie analizy danych uzyskanych w pierwszej z nich przeprowadzono weryfikację hipotez badawczych dotyczących zależności między kluczowymi zmiennymi. W aneksie omówiono europejskie oznaczenia jakości produktów regionalnych i ekologicznych, jak również wybrane oznaczenia nadawane przez instytucje krajowe, szczególnie w Polsce i we Francji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 18447 XIII.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18446 XIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Rozprawy Habilitacyjne Uniwersytetu Łódzkiego ISSN 1897-2101.)
Bibliogr. s. 238-249.
Książka jest dobrze osadzona w teorii ekonomii, jak również w realiach polityki gospodarczej i współpracy międzynarodowej w ochronie środowiska naturalnego. Pomimo licznych juz publikacji z zakresu omawianej tematyki, brak jest dotąd kompleksowych opracowań określających w zadowalający sposób przyczyny globalnego kryzysu ekologicznego oraz instytucjonalne uwarunkowania ochrony środowiska, jak również czynniki rozwoju trwałego i zrównoważonego w ramach gospodarki otwartej, i w ujęciu międzynarodowym. Dlatego podjęcie takiego problemu zasługuje na uznanie.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8611 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8610 XVII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10035 XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Autorzy książki dostrzegają wielowymiarowość i interdyscyplinarność poruszanej problematyki. W konsekwencji przyjmują na siebie niezwykle trudne zadanie, jakim jest ukazanie wszystkich kategorii ładu składających się na ład zintegrowany, a zatem przed­ stawienia koncepcji rozwoju zrównoważonego w perspektywach: przyrodniczej, przestrzennej, społecznej, gospodarczej i instytucjonalnej. Wymaga to niewątpliwie szerokiej, interdyscyplinarnej wiedzy i, z samego założenia, jest to zadanie skomplikowane i bardzo ambitne. W świetle powyższych rozważań tematykę podejmowaną w książce Małgorzaty Burchard­Dziubińskiej, Agnieszki Rzeńcy iDominika Drzazgi można uznać za bardzo ważną i niezwykle aktualną. Natomiast sposób ukazania przedmiotowych zagadnień należy określić jako nowatorski, w istotny sposób poszerzający dorobek polskiego piśmiennictwa w przedmiotowym zakresie oraz ważny w perspektywie potrzeb edukacyjnych, w szczególności na poziomie akademickim.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.14306 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14305 XVII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15225 XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Analiza zrównoważonego rozwoju podjęta w książce koncentruje się wokół następujących kwestii: rozwiązań instytucjonalnych, instrumentów wdrażania, sposobów pomiaru i monitorowania, dobrych praktyk. Bogate doświadczenia autorów umożliwiły dokonanie kompleksowej oceny zrównoważonego rozwoju w różnych obszarach aktywności społeczno-gospodarczej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14181 XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 457-477, wykaz aktów prawnych s. 478-491.
"Tematyka książki dotyczy problematyki inwestycji ekologicznych i ich znaczenia w zrównoważonym rozwoju gmin w Polsce. Zarówno stan urządzeń związanych z ochroną środowiska, jak i tempo rozwoju gmin uwzględniające tę ochronę zasługują w Polsce na szczególną uwagę ze względu na to, że odbiegają one od standardów europejskich, osiągniętych szczególnie w "starych" krajach UE. Ponadto Polska po wejściu do UE ma wielką szansę zmian w omawianym zakresie ze względu na możliwość uzyskania znaczących środków z funduszów UE, dotyczących nie tylko bezpośrednio ochrony środowiska, lecz także inwestycji infrastrukturalnych związanych pośrednio z tą ochroną." (z recenzji wydawniczej dr hab. Emilii Denek)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.12314 XVII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13457 XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 209-222.
W książce zawarte zostały rezultaty badań jakościowych nad zjawiskiem mobbingu. Jest to pierwsza pozycja na rynku wydawniczym, w której zastosowano różne techniki badań jakościowych (wywiady narracyjne i pogłębione, ukryta obserwacja uczestnicząca, analiza dokumentów itd.) w celu dokonania diagnozy zjawiska stawania się ofiarą przemocy psychicznej w miejscu pracy. Ponadto w publikacji zostały omówione wyniki badań autorów i ośrodków polskich i zagranicznych. Jako perspektywę teoretyczną autor przyjął założenia symbolicznego interakcjonizmu, dzięki czemu udało mu się przedstawić rolę interakcji ofiary z agresorem oraz jej otoczeniem zawodowym i prywatnym. Publikacja skierowana jest zarówno do środowiska akademickiego, jak również praktyków zajmujących się problemem mobbingu. Ponadto będzie atrakcyjną pozycją wydawniczą dla wszystkich osób zainteresowanych tą problematyką.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7670 III.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8662 III.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 221-231.
Celem pracy jest zaprezentowanie zintegrowanego modelu kompetencji pracowniczych, wraz z opisaniem dynamiki wzajemnych reakcji, jakie zachodzą pomiędzy poszczególnymi elementami składowymi kompetencji. W rozdziale pierwszym przedstawiono rozumienie pojęcia kompetencji i znaczenie kompetencji w budowaniu przewagi strategicznej organizacji. Rozdział drugi prezentuje obszary wykorzystywania kompetencji w organizacji: procesie rekrutacji i selekcji pracowników, systemach ocen pracowniczych, systemach badania potrzeb i oceny efektywności szkoleń oraz wartościowania pracy. Rozdział trzeci omawia funkcjonowanie systemów kompetencji w organizacjach, porównuje wzorce ich funkcjonowania oraz zestawia cechy, jakie powinny posiadać kompetencje. W rodziale tym autor zaprezentował również wyniki badań 33 systemów kompetencyjnych, wykorzystywanych przez polskie firmy. Rozdział czwarty przedstawia założenia budowy modelu kompetencji pracowniczych wraz z omówieniem wzajemnych relacji zachodzących pomiędzy składowymi elementami kompetencji. Autor zwraca tu również uwagę na wartość kultury organizacyjnej jako wyznacznika oczekiwanego pola kompetencji organizacyjnych oraz wyznacznika zakresu przejawiania kompetencji przez uczestników organizacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11300 IX.4.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12425 IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Akademia Samorządowa)
Bibliografia, netografia na stronach 117-122.
W publikacji zostały omówione metody i instrumenty rozwoju lokalnego, takie jak LEADER, Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność oraz innowacje społeczne. Jej autorzy są członkami interdyscyplinarnego zespołu badawczego, w skład którego wchodzą socjolog (pracownik naukowy Uniwersytetu Łódzkiego z bogatym doświadczeniem praktycznym w zakresie współpracy z lokalnymi grupami działania) i geografowie (pracownicy Instytutu Rozwoju Miast w Krakowie, specjalizujących się m.in. w tematyce projektów rewitalizacji, na co dzień współpracujący z przedstawicielami samorządów różnego szczebla). W ciekawy i przystępny sposób zaprezentowali oni istotę i problemy związane z wdrażaniem wskazanych metod i instrumentów, poświęcając wiele uwagi praktycznym przykładom rewitalizacji i innowacji społecznych (stosunkowo słabo znanym w Polsce). Walorem książki są praktyczne rekomendacje dotyczące przeprowadzania rewitalizacji miast, a także wdrażania innowacji społecznych w różnych układach lokalnych, sformułowane w odniesieniu do poszczególnych zasad Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność, który w obecnej perspektywie programowania jest jednym z najważniejszych instrumentów rozwoju lokalnego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19603 XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19602 XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Terapia Pedagogiczna : warsztaty i scenariusze zajęć)
Bibliografia, netografia na stronach 157-160.
Przemiany społeczno-kulturowe, rozwój technologiczny, konsumpcjonizm oraz przeformułowanie hierarchii wartości może generować zagrożenia dla młodych ludzi. Pedagodzy, nauczyciele i rodzice borykają się z wieloma trudnościami, dylematami oraz wyzwaniami wychowawczymi. Autorki monografii prezentują bardzo cenne, ale niedoceniane dotąd rozwiązanie – relaksacyjne metody oddziaływań pedagogicznych. Publikacja zawiera konspekty zajęć, które można wykorzystać m.in. w szkołach, przedszkolach, świetlicach, placówkach resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych oraz podczas indywidualnej pracy w domu. Autorskie warsztaty dedykowane są dzieciom, młodzieży, a także osobom dorosłym. Mają zróżnicowany charakter: pierwszy typ stanowią ćwiczenia z relaksacji neuromięśniowej fizycznie aktywnej, drugi rodzaj jest ukierunkowany na wypracowanie obrony przed stresorami, pozostałe konspekty dotyczą dystansowania się od stresorów.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18042 [Magazyn 1], P.18033 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19661 V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19660 V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Euromarketing)
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja prezentuje wielostronne i bardzo różnorodne podejście do marketingu akademickiego w kontekście współpracy z władzami miast i regionów polskich oraz zagranicznych. Przyjęta formuła tego opracowania opiera się na indywidualnym podejściu każdego z Autorów do szeroko rozumianej problematyki marketingu akademickiego oraz do roli uniwersytetów w rozwoju oraz w promocji miast i regionów. Przyjęta perspektywa jest dla każdego z Autorów bardzo silnie powiązana z jego wcześniejszymi doświadczeniami badawczymi, jak również z doświadczeniami marketingowymi związanymi z realizacją pewnych projektów przez uniwersytety lub na rzecz uniwersytetów. Dotyczy to zarówno zespołu hiszpańskiego z Granady, jak również polskich doświadczeń. Głównym celem publikacji jest zarówno dokonanie bilansu dotychczasowych doświadczeń we wdrażaniu szeroko rozumianych koncepcji marketingu akademickiego, jak również spojrzenie na ten problem z perspektywy różnych podmiotów oraz różnych regionów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12075 IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Monografia zatytułowana Przedsiębiorczość, strategie i metody zarządzania przedsiębiorstwem pod red. Nataszy Duraj i Aleksandry Pieloch-Babiarz dotyczy kluczowych problemów związanych zarówno z rozwojem przedsiębiorczości, jak również strategiami i metodami wykorzystywanymi w zarządzaniu przedsiębiorstwem. W monografii zawarto wyniki badań autorów z różnych ośrodków naukowych, które odnoszą się do analizy szeregu czynników wpływających na kreowanie przedsiębiorczości, a także diagnozy strategii i metod stosowanych w zarządzaniu współczesnymi przedsiębiorstwami, funkcjonującymi w warunkach zmiennego i niestabilnego otoczenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16178 IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Prezentowana praca jest póbą przedstawienia wybranych i zarazem wyselekcjonowanych problemów merytoryczno-metodycznych oceny projektów gospodarczych, zmierzającą z jednej strony do ukazania podstawowych treści, rodzajów i charakteru tych projektów, a z drugiej - uwidocznienia sposobów ewaluacji ich ekonomicznej efektywności. Wybrane i zarazem wyselekcjonowane problemy treści i metod oceny projektów gospodarczych odnoszą się do tych kwestii, które w zasadniczy sposób powiązane są z kształtowaniem trwałych warunków efektywnego inwestowania na poziomie podstawowej jednostki gospodarczej czy też podmiotu gospodarczego. W zakończeniu opracowania w sposób syntetyczny przedstawione zostały główne problemy merytoryczno-metodyczne oceny ekonomicznej projektów gospodarczych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.6032 [Magazyn 1], P.6031 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 7289 IX.8 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7288 IX.8 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 235-246.
Książka ma na celu zaprezentowanie istoty gospodarki opartej na wiedzy i jej determinant, związków wiedzy z innowacjami, roli innowacji w rozwoju gospodarczym, a także dokonanie oceny stanu zaawansowania gospodarki opartej na wiedzy w Polsce na tle pozostałych krajów Unii Europejskiej, przeprowadzonej na podstawie wskaźnika syntetycznego tej gospodarki. Autorka próbuje również wskazać odpowiedni model strategii budowy gospodarki opartej na wiedzy w Polsce oraz odpowiedzieć na pytanie: czy realizowana w polskich warunkach polityka gospodarcza, dotycząca budowy tej gospodarki, zapewni efektywną realizację tego przedsięwzięcia. Dokonuje również oceny głównych dokumentów strategicznych dotyczących rozwoju gospodarki opartej na wiedzy w Polsce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12231 IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13351 IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Trwająca 25 lat transformacja polskiej gospodarki z powodzeniem zbudowała podstawy systemu opartego na liberalizacji, stabilizacji makroekonomicznej i ładzie instytucjonalnym obejmującym reguły gry ekonomicznej, prawa i obyczaje wymuszające przestrzeganie owych reguł. Pozytywna ocena dokonań polskiej transformacji nie powinna przesłaniać pewnych wad i błędów, którymi obarczony był ten proces. Jego fundamentalną wadą jest patologiczny charakter prywatyzacji majątku narodowego, w efekcie którego doszło do likwidacji wielu przedsiębiorstw, które można było uratować. W rezultacie nastąpił faktyczny upadek wielu branż przemysłu lub stały się one peryferyjnymi elementami zagranicznych koncernów. Bezrobocie nadal jest bardzo wysokie i wiele wskazuje na to, że będzie dość trwałe. Relacje społeczne cechuje konfliktowość, a poziom kapitału społecznego pozostaje na niskim poziomie. Poszukiwać należy zatem nowych źródeł przewagi konkurencyjnej. Osiągnięcie przewagi konkurencyjnej opartej na wiedzy i innowacjach stanowi gwarancję trwałego wzrostu dobrobytu ekonomicznego. Sukcesy odnoszą te gospodarki, które potrafią wyzwolić z przedsiębiorstw, elit społecznych zdolność do generowania i upowszechniania innowacji. W książce zwrócono uwagę zarówno na aspekty pozytywne, jak i negatywne transformacji, głównie w kontekście gospodarki opartej na wiedzy, innowacyjności, zatrudnienia i bezrobocia. Przeznaczona jest ona przede wszystkim dla pracowników naukowych i studentów kierunków ekonomicznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14905 XI.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15714 XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 401. Indeksy.
Prezentowana publikacja przeznaczona jest głównie dla studentów kierunków matematycznych szkół wyższych. Omawiane są w niej zagadnienia wyszczególnione w obowiązujących programach dwóch przedmiotów : algebry liniowej z geometrią i algebry.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11559 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11558 XIV.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12801 XIV.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Rozprawy Habilitacyjne Uniwersytetu Łódzkiego)
Bibliogr. s. 399-407.
Niniejsza praca jest poświęcona przełożeniu zdobyczy lingwistyki na potrzeby glottodydaktyki. Wprowadzenie wiedzy o języku do nauki języka obcego ma na celu optymalizację procesu jego nauczania / uczenia się. Samo wykorzystanie językoznawstwa w glottodydaktyce ma charakter pośredni i bezpśredni, co odzwierciedla podział pracy. Jej jedna część kładzie nacisk na językoznawcze własności procesu nauki języka obcego, które w opisach ukierunkowanych na aspekty dydaktyczne mogą być uwypuklane w sposób niewystarczający. Druga część pokazuje, jak wykorzystać wybrane narzędzia językoznawcze, przekształcając je w konkretne techniki nauczania w ramach tzw. kognitywno-językoznawczej metody nauki języka obcego (MCL). Jej zastosowanie ilustrują przykłady nauczania języka francuskiego na poziomie zaawansowanym, ukierunkowane na kształcenie tych aspektów, które mogą sprawiać Polakowi najwięcej kłopotów. Cała praca podkreśla nie tylko ważną rolę wiedzy o języku w nauce języka obcego, ale także podaje konkretne sposoby jej wykorzystania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11404 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12617 I.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again